Czym zajmuje się IAA
REKLAMA
REKLAMA
Jest to jedyna w Polsce organizacja zrzeszającą trzy najważniejsze filary reklamy:
REKLAMA
- twórców reklam;
- reklamodawców;
- media.
Członkowstwo w strukturach stowarzyszenia jest dobrowolne, ale jest to swojego rodzaju prestiż. Osoby fizyczne, które chcą wstąpić do organizacji muszą wskazać co najmniej dwie osoby „wprowadzające”. W przypadku firm nie ma takiego wymogu, lecz ograniczeniem może być wysokość rocznej składki, która wynosi 12.000 zł (agencje reklamowe obowiązuje kwota o połowę mniejsza).
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jako swoje cele obrało przede wszystkim: promowanie odpowiedzialności za przekazy reklamowe, budowanie pozytywnego wizerunku marketingu, dbanie o wysoki poziom reklamy na polskim rynku, pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy, a także stworzenie konsumentom szerokiego wyboru. Jedno z haseł organizacji brzmi: „Dobra reklama - to reklama uczciwa, rzetelna i profesjonalna”.
Przeczytaj: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny
Stowarzyszenie organizuje i organizowało wiele akcji i kampanii. Niektóre z nich miały charakter społeczny, inne miały na celu obronę wolności reklamy i prawo do informacji handlowych.
REKLAMA
Organizacja stoi także za ogólnopolskimi przedsięwzięciami:„Postaw na swoim – przedsiębiorczość”, a także „Pij mleko – będziesz wielki”. Akcje te zostały zorganizowane według założeń programu „Marketing dla Przyszłości”. Jest to minimum pięcioletni plan, który ma promować idee pożytecznego marketingu. Będzie realizowany na czterech płaszczyznach: przedsiębiorczość, zdrowie i profilaktyka społeczna, ochrona środowiska oraz edukacja i języki obce.
Inną przykładową działalnością stowarzyszenia były kampanie:
„Nie kupuj kota w worku” – skierowana do konsumentów, zachęcająca do przemyślanych zakupów;
„Produkt jest legalny, a jego reklama nie? Logiczne?” – tak sprzeciwiano się zakazu reklamy niektórych produktów (alkohol, tytoń).
Ponadto IAA patronuje wielu imprezom i festiwalom poświęconym reklamie. Mowa tu między innymi o festiwalu Złote Orły, Komunikacji Społecznej, czy Muzeum Marketingu Dziwnego.
Polecamy serwis: ABC małej firmy
IAA prowadzi też badania na dwóch płaszczyznach – odbiorców Internetu i słuchaczy radia. Są to działania podejmowane w celu monitorowania zmian w sposobie korzystania z tych mediów. Dzięki takim praktykom organizacja dysponuje aktualnymi danymi na temat przeciętnego użytkownika, skuteczności reklam i najpopularniejszych treści.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.