REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dofinansowanie do wynagrodzeń, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dieta za podróż służbową w 2013 r.

Dieta za podróż służbową w 2013 r. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych od 1 stycznia 2013 roku. Informujemy, jakie są stawki diety dla podróży służbowych krajowych i zagranicznych.

Kryzys 2012/2013: Outsourcing obniży koszty

Zatrudnienie pracownika na stałe jest w Polsce drogie. Przedsiębiorcy w celu racjonalizacji kosztów coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu.

Narzekanie w pracy

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

REKLAMA

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne w 2012 r.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne 2012. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych.

Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

W Niemczech kobiety w pracy nie pokazują kolan, a Francuzki są bardzo eleganckie. Holendrzy na spotkania służbowe chodzą w t-shirtach i dżinsach. A Polacy… Polacy coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. I to przed wyjściem do pracy, a nie na randkę.

Sezon urlopowy w pracy: jedni leżakują na plaży, reszta … w biurze

Urlopy w pełni. Ale kiedy jedni odpoczywają na plaży, drudzy niechętnie przejmują ich obowiązki. A przecież wiosną i latem trudniej o koncentrację. Słońce za oknem zachęca do leniuchowania, nie pracowania. Dlatego niektórzy angielscy przedsiębiorcy namawiają swoich pracowników do brania laptopów pod pachy i spędzania pracowniczej dniówki na łonie natury czy pod parasolem w kawiarni.

REKLAMA

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Firmy nie lubią palących

Są bardziej zdekoncentrowani i szybciej się denerwują. Częściej chorują, a za nimi ciągle unosi się swąd. Osoby palące tytoń, bo o nich mowa, coraz częściej popadają w niełaskę współpracowników i pracodawców. Ci drudzy coraz częściej poszukują do pracy osób, które nie potrzebują przerwy na papieroska.

Aktywizacja bezrobotnych: nowe narzędzia w walce z bezrobociem wśród młodych

W związku z alarmującym poziomem bezrobocia wśród młodych, w urzędach pracy rusza program aktywizacji osób do 30. roku życia. Czy pomoże im w zdobyciu zatrudnienia?

Nowe uprawnienia inspektorów pracy

Do Sejmu trafił projekt nowej ustawy przydzielającej inspektorom pracy uprawnienia do wydawania nakazów zmiany umowy zlecenie na umowę o pracę. Kto na tym straci, a kto zyska?

Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

W czasach, gdzie bezrobocie dotyka sporą cześć społeczeństwa, młodzi ludzie mają niewielkie szanse na znalezienie satysfakcjonującej pracy. To właśnie o nich mówi się jako o „straconym pokoleniu" czy „pokoleniu 1000 euro". Czy wiesz, jaka przyszłość czeka młodych wchodzących dopiero na rynek pracy?

Obowiązki pracodawcy w trakcie upałów

Praca podczas upałów to nie lada wyzwanie dla każdego z nas. Czy wiesz, czego możesz w takiej sytuacji wymagać do swojego szefa?

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Łowienie talentów w sieci – nowoczesne trendy w rekrutacji

Każdy pracodawca wie, że dobry pracownik to skarb. Za określeniem „dobry” może kryć się bardzo wiele, ale jak się okazuje cechy charakteryzujące dobrego pracownika zamykają się w trzech słowach: kompetentny, zmotywowany i lojalny. Niestety, rywalizacja na rynku pracy zaostrza się i z jednej strony coraz trudniej wyłowić spośród tłumu kandydatów tych, którzy spełniają nasze oczekiwania.

Jak wyglądają plany wakacyjne polskich pracowników w 2012 roku?

Wakacje w toku - dzieci cieszą się z wolnego czasu a my? Ilu z nas planuje wypoczynek w tym roku, a ilu z niego z różnych względów będzie musiało (chciało) zrezygnować? Czy w ogóle mamy jakieś plany urlopowe? Czy pozwolą nam na to nasze finanse? A może jesteśmy tak zdominowani przez pracę, że nie mamy już siły na to, by się z niej wyrwać?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

O pracy monotonnej, o zmęczeniu i wypaleniu zawodowym oraz o tym jak sobie z tym radzić i jak zapobiegać. Jeżeli jesteś pracownikiem lub pracodawcą powinieneś to przeczytać.

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Motywacja poprzez płacę w kontekście teorii motywacji

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, dlaczego wynagrodzenie jest wciąż jednym z podstawowych motywatorów przyczyniających się do podejmowania przez pracowników aktywności zawodowej i trudu związanego z wykonywaniem powierzonych im obowiązków? Warto sięgnąć do teorii motywacji w celu zgłębienia tematu.

Jak oceniać pracowników?

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost popularności systemu ocen pracowniczych, powszechnie nazywanego systemem ocen okresowych (SOP). Jednak jak pokazuje praktyka, jest on wciąż narzędziem nie do końca zrozumianym i odpowiednio używanym. Co zrobić, aby system ten działał poprawnie, przynosząc korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a docelowo całej firmie?

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Audytor efektywności energetycznej będzie bez studiów

Rada Ministrów zatwierdziła projekt zmian do ustawy o efektywności energetycznej. Nowelizacja ma ułatwiać dostęp do zawodu audytora efektywności energetycznej.

W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu.

Szykany w miejscu pracy - mobbing

Przeważająca większość pracodawców zapytana o to, czy w środowisku ich firmy dochodzi do przypadków mobbingu, zdecydowanie zaprzeczy. Naturalnie, przyznanie się do zgody na tego typu zjawiska mogłoby doprowadzić do postawienia przełożonemu zarzutów – 1 stycznia 2004 roku pojęcie mobbingu zostało wprowadzone do polskiego kodeksu pracy. Co za tym idzie, przełożony ma obowiązek zwalczania mobbingu, natomiast dręczony pracownik może dochodzić swoich praw przed sądem.

Sztuka mówienia „NIE”

Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”. Asertywność to znacznie więcej. To przede wszystkim pozytywne postrzeganie własnej osoby, to świadomość wyznawanych wartości, celów, do których się dąży, to także jasny pogląd na rzeczywistość.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Wynagrodzenie a motywacja

Wynagrodzenie stanowi miernik tego, jaką wartość ma dany pracownik w organizacji. Nic więc dziwnego, że upatruje się w nim ogromnej funkcji motywacyjnej – czy jednak najważniejszej? Spróbujmy dokonać analizy motywacyjnego wymiaru wynagradzania pracowników w przedsiębiorstwie.

Firmy przestały zatrudniać

Rynek pracy nie rozwija się pomimo trwającego EURO 2012 oraz rozpoczęcia sezonu prac wakacyjnych. Firmy nie tworzą nowych miejsc pracy.

Kibic-pracownik a Euro 2012

Euro 2012. Jaki wpływ na efektywność pracy może mieć tak spektakularne wydarzenie, jakim jest Euro 2012? Warto przyjrzeć się temu tematowi z perspektywy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Bezrobocie w maju spadło

Bezrobocie. W maju spadła stopa bezrobocia. W minionym miesiącu wyniosła 12,6 proc - wynika z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. To o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu.

Emeryt bogatszy od pracownika

Z danych GUS wynika, że przeciętny miesięczny dochód na 1 osobę w gospodarstwie domowym emeryta ustępuje jedynie analogicznemu dochodowi u przedsiębiorców. Natomiast przeciętny miesięczny dochód na osobę w rodzinach pracowników jest o ponad 70 zł niższy niż u emerytów.

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Płaca minimalna rośnie w Polsce najszybciej

Płaca minimalna w 2013 r. wzrośnie w Polsce do 1600 zł. W latach 2005 – 2012 płaca minimalna wzrosła w Polsce o 77%.

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Co Polacy robią w pracy?

Polacy zajmują drugie miejsce pod względem ilości czasu spędzonego w pracy. Czy jednak efektywność polskich pracowników jest równie wysoka jak innych krajów?

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Podatek dochodowy od bonusów pracowniczych – Lewiatan chce iść do TK

Nie jest żadną tajemnicą, że organy podatkowe tak interpretują prawo, że pracownicy powinni płacić podatek od wielu pozapłacowych świadczeń (bonusów) otrzymywanych od pracodawcy. Zdaniem ekspertów podatkowych istnieje realna obawa, że fiskus będzie się upominać o podatek od wszystkich takich świadczeń pracowniczych.

Kłamstwa w CV

Kłamstwo w CV? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, do czego prowadzić może kłamstwo w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej? Jaka jest różnica między nieprawdą a delikatnym „podrasowaniem” swojego życiorysu? Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

Reforma emerytalna przyjęta – od 2013 wydłuży się wiek emerytalny

Sejm uchwalił reformę emerytalną. Oznacza to, że od 2013 roku stopniowo będzie wydłużał się wiek emerytalny. Polacy będą pracować dłużej.

Czym jest crowdsourcing?

Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.

Jak odnaleźć szczęście w pracy?

Polska znajduje się na 58 miejscu wśród 149 państw, które zostały ujęte w Światowej Bazie Szczęścia opracowanej przez uczonego Ruuta Veenhovena z Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.

Coaching dla emerytów

Ludzie żyją coraz dłużej, w wyniku czego rządy państw europejskich i Ameryki Północnej decydują się na przesunięcie w górę wieku przechodzenia obywateli ich krajów na emeryturę. Niemniej jednak, średnia ilość lat spędzanych na emeryturze się zwiększa. Zmienia się przy tym sposób spędzania tego czasu.

Kiedy praca szkodzi?

Większość z nas spędza w pracy średnio nawet jedną trzecią swojego życia. To bardzo dużo, dlatego też wszelkie niewygody i szkodliwe warunki okazują się mieć niebagatelny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

Chcąc związać swą karierę zawodową z określoną branżą, dobrze jest najpierw wziąć pod przysłowiową lupę jej obecną sytuację, zapotrzebowanie oraz prognozy. Praca każdego specjalisty wymaga ciągłego doskonalenia swych umiejętności, a także konsekwentnego ukierunkowywania własnego rozwoju. Jest to proces pochłaniający mnóstwo czasu i energii. Nie inaczej rzecz ma się na rynku szkoleniowym.

Czas na rozwój

Pragniesz się rozwijać, zdobywać nową wiedzę i umiejętności, jednak ciągle brak Ci czasu? Chciałbyś nauczyć się nowych języków obcych, poszerzyć swoją wiedzę zawodową oraz kształcić się w obszarze swoich zainteresowań? A może chciałbyś pracować w swoim wymarzonym zawodzie, jednak nie masz czasu na zdobywanie potrzebnej wiedzy i umiejętności? Nie poddawaj się! Zdobycie kilku prostych umiejętności w połączeniu ze zmianą niektórych przyzwyczajeń dadzą Ci czas potrzebny do rozwoju we wszystkich innych dziedzinach. Potraktuj to jako inwestycję w wysokości złotówki, która przyniesie zwrot w wysokości tysiąca złotych.

Czy przepisy podatkowe dyskryminują pracowników transgranicznych w UE?

Komisja Europejska dokona przeglądu przepisów podatkowych w państwach członkowskich UE, aby sprawdzić, czy nie dyskryminują one pracowników transgranicznych. Takich pracowników jest w UE ok. 1,2 mln. Dowiedziono, że mobilność pracowników stanowi jeden z najważniejszych elementów sprzyjających wzrostowi gospodarczemu i stymulujących zatrudnienie w Europie. Jednak bariery fiskalne przeszkadzają w swobodnym podejmowaniu pracy w innym państwie członkowskim UE.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

REKLAMA