REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów. 

Reklama w firmie - nowe narzędzie

Swoje nowe narzędzie TikTok przedstawił pod koniec maja 2024 r., ale dopiero w ostatnich dniach czerwca odkrył więcej szczegółów i pokazał nowe możliwości. TikTok Symphony AI, tak naprawdę jest bowiem zbiorem wielu funkcji, które można wykorzystywać głównie w reklamie. Zwiększy przychody zarówno chińskiego giganta, jak i marek czy influencerów, którzy z niego będą korzystać? Niewątpliwie jest na to spora szansa.

Ale po kolei. Twórcy oprogramowania przekonują, że TikTok Symphony oferuje markom „niespotykane dotąd możliwości tworzenia, optymalizowania i maksymalizowania wpływu swoich kampanii”. Opisują swoje narzędzie jako „potężny generator wideo AI, który umożliwia reklamodawcom łatwe tworzenie urzekających treści.” Działanie ma być proste. Wprowadzając podstawowe dane, marki mogą wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji do tworzenia wysokiej jakości filmów dostosowanych do ich celów. Ma umożliwiając markom nawiązywanie bliższego kontaktu z odbiorcami – niezależnie od tego, czy promują wprowadzenie produktu na rynek, czy wykorzystują popularne tematy, aby podbić swoją rozpoznawalność. 

REKLAMA

REKLAMA

Język nie będzie już przeszkodą. Awatary pod każdy region

Kluczem do serc odbiorców, a co za tym idzie do ich portfeli, ma być przede wszystkim funkcja Symphony Digital Avatars. Dzięki niej wszyscy twórcy, którzy zechcą promować swoją markę, będą mogli skorzystać z cyfrowych awatarów. Ogólnodostępne awatary są stworzone na podstawie wizerunku opłacanych aktorów, którzy pochodzą z różnych środowisk czy narodowości. Z kolei niestandardowe awatary są tworzone tak, aby przypominały konkretnego twórcę lub przedstawiciela marki. Obie wersje awatarów mówią w wielu językach, dzięki czemu konta, które je wykorzystują, mogą dotrzeć do zagranicznych odbiorców przy zachowaniu określonego podobieństwa swoich produktów, ale też z wyłuszczeniem regionalnych różnic.  ”Twarz” dać mogą też influencerzy czy artyści aktywni w cyfrowym świecie. Niezależnie od tego, jaki typ awatara jest używany, filmy, w których się go używa, zostaną oznaczone etykietą „Wygenerowane przez sztuczną inteligencję”. 

Wartym uwagi jest też kolejny dodatek, czyli Symphony AI Dubbing. Pozwoli on do filmików dodać odpowiedni podkład językowy naszej postaci — do wyboru są takie języki jak: tajski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, koreański, portugalski, japoński, wietnamski, czy też indonezyjski.

To kolejny krok ku personalizacji przekazu. Awatar stworzony przez nas czy nawet ten z płatnego portfolio zawsze będzie tańszy niż wynajęcie prawdziwego aktora. Dodatkowo marka będzie mogła dowolnie zmieniać główny scenariusz i modyfikować go zgodnie z potrzebami lokalnych społeczności. Może dobrać nieco inny przekaz dla klienta w USA czy w Azji, a wygenerowanie tego pod wieloma różnymi postaciami będzie trwało ułamek czasu, który potrzebny byłby aktorowi, aby nauczyć się swojej roli – opisuje Piotr Mastalerz, specjalista PPC w ZnajdźReklamę.pl – firmie oferującej kompleksową obsługę kampanii reklamowych, zarówno online, jak i na nośnikach stacjonarnych.

REKLAMA

Warto pamiętać, że TikTok to dziś jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie. Szczególnie pokochali ją młodzi. Krótkie filmiki dostarczają rozrywki, proponują wyzwania, obfitują w wiele ciekawostek. A do tego są świetnie spersonalizowane, w czym pomaga bardzo dobry algorytm podsuwający treści, których dana osoba oczekuje. Z tego względu w Stanach Zjednoczonych platforma ma 170 mln użytkowników. W Europie nie nieco mniej, bo około 150 mln. W tej liczbie jest ponad 10 mln polskich użytkowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym jest to doskonały kanał reklamowy. Oczywiście, szczególnie gdy kierujemy swój przekaz do najmłodszych pokoleń. Nie można jednak zapominać, że trendy, które swoje źródło mają właśnie tam, wykorzystywane są też na innych kanałach, a odpowiednio dopasowane mogą trafiać też do starszych użytkowników internetu – podkreśla Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok – najlepszy poradnik i recenzent

TikTok nie chce się jednak na tym zatrzymywać. Uruchamia również scentralizowaną platformę dla marketerów o nazwie „TikTok One”, w której będą mogli uzyskać dostęp do prawie dwóch milionów twórców, a kolejne narzędzia AI mają pomóc reklamodawcom zwiększyć sprzedaż. Za pomocą narzędzia będzie można wprowadzić swoje budżety i cele, aby wybrać najlepszy zasób kreacji i odpowiednich odbiorców dla swojej kampanii. Z danych samego TikToka wynika, że już dziś​​ 61% użytkowników dokonało zakupu bezpośrednio poprzez aplikację lub po obejrzeniu reklamy na niej. TikTok przekonuje również, że podobna jest też skala wyszukiwań informacji o produktach. W szczególności, gdy chodzi o gry wideo, kosmetyki i ubrania, jak i … samochody. 

Aplikacja odgrywa obecnie kluczową rolę w wielu decyzjach zakupowych. Dla wielu TikTok stanowi niejako przewodnik po zakupach. Właśnie na tej platformie odkrywają marki i produkty. Głównie odzieżowe oraz z branży kosmetycznej. Część sprzedawców online do swoich kampanii zaangażowała popularnych twórców, którzy są ważnym elementem ich strategii biznesowych, więc gdy będą mieli do dyspozycji tańsze awatary, będą mogli jeszcze bardziej skupić swoje działania na sile przekazu – mówi Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok zatrzyma się na amerykańskim murze?

Agresywna polityka TikToka idzie w parze z działaniami niektórych rządów, które zastanawiają się nad zablokowaniem aplikacji. Kluczowa może być decyzja USA. Prezydent Joe Biden podpisał parę tygodni temu ustawę, która zablokuje TikTok, jeśli jego spółka-matka ByteDance nie sprzeda aplikacji. Powodem reakcji amerykańskiego przywódcy jest obawa o to, aby dane obywateli jego kraju nie były przetwarzane przez rząd chiński. Jeśli TikTok zostanie zakazany w USA, to ich śladem mogą pójść inni. To może oznaczać szansę dla innych firmy technologicznych i start-upów.

Nie próżnuje choćby Google, który zapowiada, że wkrótce udostępni wykorzystanie nowych sposobów, aby wypromować wizualną tożsamość marki oraz kolejne narzędzia oparte o sztuczną inteligencję do generowania kreatywnych zasobów. Jeden z przykładów? 

Amerykański BigTech zamierza ulepszać „wirtualne przymierzalnie”, szczególnie w kategorii odzieży. Rozwiązania AI mają jeszcze lepiej podpowiadać, który rozmiar ubrań najlepiej pasuje do naszej sylwetki. Zapowiadana jest też możliwość wprowadzenia krótkich filmów. Chcesz kupić koszulę? Zobaczysz krótkie wideo, które przedstawi ciekawe stylizacje.

Dodatkowo w momencie, gdy użytkownicy będą szukać konkretnej marki, Google utworzy wizualny profil tej firmy. Składać się będzie na niego wizualny kolaż zdjęć, filmów i innych informacji pochodzących z tego, co marka już przesłała do wyszukiwarki. 

Nie ma wątpliwości, że wyścig na rozwiązania oparte o AI dopiero zaczyna się. Marki i producenci muszą trzymać rękę na pulsie i jeszcze bardziej wyróżniać się kreatywnością i dostosowywać przekaz do jak najwęższych grup. W swojej strategii reklamowej po prostu muszą mieć rozwiązania związane z AI, które to ułatwiają – podkreśla ekspert ZnajdźReklamę.pl.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA