REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów. 

Reklama w firmie - nowe narzędzie

Swoje nowe narzędzie TikTok przedstawił pod koniec maja 2024 r., ale dopiero w ostatnich dniach czerwca odkrył więcej szczegółów i pokazał nowe możliwości. TikTok Symphony AI, tak naprawdę jest bowiem zbiorem wielu funkcji, które można wykorzystywać głównie w reklamie. Zwiększy przychody zarówno chińskiego giganta, jak i marek czy influencerów, którzy z niego będą korzystać? Niewątpliwie jest na to spora szansa.

Ale po kolei. Twórcy oprogramowania przekonują, że TikTok Symphony oferuje markom „niespotykane dotąd możliwości tworzenia, optymalizowania i maksymalizowania wpływu swoich kampanii”. Opisują swoje narzędzie jako „potężny generator wideo AI, który umożliwia reklamodawcom łatwe tworzenie urzekających treści.” Działanie ma być proste. Wprowadzając podstawowe dane, marki mogą wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji do tworzenia wysokiej jakości filmów dostosowanych do ich celów. Ma umożliwiając markom nawiązywanie bliższego kontaktu z odbiorcami – niezależnie od tego, czy promują wprowadzenie produktu na rynek, czy wykorzystują popularne tematy, aby podbić swoją rozpoznawalność. 

REKLAMA

Język nie będzie już przeszkodą. Awatary pod każdy region

REKLAMA

Kluczem do serc odbiorców, a co za tym idzie do ich portfeli, ma być przede wszystkim funkcja Symphony Digital Avatars. Dzięki niej wszyscy twórcy, którzy zechcą promować swoją markę, będą mogli skorzystać z cyfrowych awatarów. Ogólnodostępne awatary są stworzone na podstawie wizerunku opłacanych aktorów, którzy pochodzą z różnych środowisk czy narodowości. Z kolei niestandardowe awatary są tworzone tak, aby przypominały konkretnego twórcę lub przedstawiciela marki. Obie wersje awatarów mówią w wielu językach, dzięki czemu konta, które je wykorzystują, mogą dotrzeć do zagranicznych odbiorców przy zachowaniu określonego podobieństwa swoich produktów, ale też z wyłuszczeniem regionalnych różnic.  ”Twarz” dać mogą też influencerzy czy artyści aktywni w cyfrowym świecie. Niezależnie od tego, jaki typ awatara jest używany, filmy, w których się go używa, zostaną oznaczone etykietą „Wygenerowane przez sztuczną inteligencję”. 

Wartym uwagi jest też kolejny dodatek, czyli Symphony AI Dubbing. Pozwoli on do filmików dodać odpowiedni podkład językowy naszej postaci — do wyboru są takie języki jak: tajski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, koreański, portugalski, japoński, wietnamski, czy też indonezyjski.

REKLAMA

To kolejny krok ku personalizacji przekazu. Awatar stworzony przez nas czy nawet ten z płatnego portfolio zawsze będzie tańszy niż wynajęcie prawdziwego aktora. Dodatkowo marka będzie mogła dowolnie zmieniać główny scenariusz i modyfikować go zgodnie z potrzebami lokalnych społeczności. Może dobrać nieco inny przekaz dla klienta w USA czy w Azji, a wygenerowanie tego pod wieloma różnymi postaciami będzie trwało ułamek czasu, który potrzebny byłby aktorowi, aby nauczyć się swojej roli – opisuje Piotr Mastalerz, specjalista PPC w ZnajdźReklamę.pl – firmie oferującej kompleksową obsługę kampanii reklamowych, zarówno online, jak i na nośnikach stacjonarnych.

Warto pamiętać, że TikTok to dziś jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie. Szczególnie pokochali ją młodzi. Krótkie filmiki dostarczają rozrywki, proponują wyzwania, obfitują w wiele ciekawostek. A do tego są świetnie spersonalizowane, w czym pomaga bardzo dobry algorytm podsuwający treści, których dana osoba oczekuje. Z tego względu w Stanach Zjednoczonych platforma ma 170 mln użytkowników. W Europie nie nieco mniej, bo około 150 mln. W tej liczbie jest ponad 10 mln polskich użytkowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym jest to doskonały kanał reklamowy. Oczywiście, szczególnie gdy kierujemy swój przekaz do najmłodszych pokoleń. Nie można jednak zapominać, że trendy, które swoje źródło mają właśnie tam, wykorzystywane są też na innych kanałach, a odpowiednio dopasowane mogą trafiać też do starszych użytkowników internetu – podkreśla Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok – najlepszy poradnik i recenzent

TikTok nie chce się jednak na tym zatrzymywać. Uruchamia również scentralizowaną platformę dla marketerów o nazwie „TikTok One”, w której będą mogli uzyskać dostęp do prawie dwóch milionów twórców, a kolejne narzędzia AI mają pomóc reklamodawcom zwiększyć sprzedaż. Za pomocą narzędzia będzie można wprowadzić swoje budżety i cele, aby wybrać najlepszy zasób kreacji i odpowiednich odbiorców dla swojej kampanii. Z danych samego TikToka wynika, że już dziś​​ 61% użytkowników dokonało zakupu bezpośrednio poprzez aplikację lub po obejrzeniu reklamy na niej. TikTok przekonuje również, że podobna jest też skala wyszukiwań informacji o produktach. W szczególności, gdy chodzi o gry wideo, kosmetyki i ubrania, jak i … samochody. 

Aplikacja odgrywa obecnie kluczową rolę w wielu decyzjach zakupowych. Dla wielu TikTok stanowi niejako przewodnik po zakupach. Właśnie na tej platformie odkrywają marki i produkty. Głównie odzieżowe oraz z branży kosmetycznej. Część sprzedawców online do swoich kampanii zaangażowała popularnych twórców, którzy są ważnym elementem ich strategii biznesowych, więc gdy będą mieli do dyspozycji tańsze awatary, będą mogli jeszcze bardziej skupić swoje działania na sile przekazu – mówi Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok zatrzyma się na amerykańskim murze?

Agresywna polityka TikToka idzie w parze z działaniami niektórych rządów, które zastanawiają się nad zablokowaniem aplikacji. Kluczowa może być decyzja USA. Prezydent Joe Biden podpisał parę tygodni temu ustawę, która zablokuje TikTok, jeśli jego spółka-matka ByteDance nie sprzeda aplikacji. Powodem reakcji amerykańskiego przywódcy jest obawa o to, aby dane obywateli jego kraju nie były przetwarzane przez rząd chiński. Jeśli TikTok zostanie zakazany w USA, to ich śladem mogą pójść inni. To może oznaczać szansę dla innych firmy technologicznych i start-upów.

Nie próżnuje choćby Google, który zapowiada, że wkrótce udostępni wykorzystanie nowych sposobów, aby wypromować wizualną tożsamość marki oraz kolejne narzędzia oparte o sztuczną inteligencję do generowania kreatywnych zasobów. Jeden z przykładów? 

Amerykański BigTech zamierza ulepszać „wirtualne przymierzalnie”, szczególnie w kategorii odzieży. Rozwiązania AI mają jeszcze lepiej podpowiadać, który rozmiar ubrań najlepiej pasuje do naszej sylwetki. Zapowiadana jest też możliwość wprowadzenia krótkich filmów. Chcesz kupić koszulę? Zobaczysz krótkie wideo, które przedstawi ciekawe stylizacje.

Dodatkowo w momencie, gdy użytkownicy będą szukać konkretnej marki, Google utworzy wizualny profil tej firmy. Składać się będzie na niego wizualny kolaż zdjęć, filmów i innych informacji pochodzących z tego, co marka już przesłała do wyszukiwarki. 

Nie ma wątpliwości, że wyścig na rozwiązania oparte o AI dopiero zaczyna się. Marki i producenci muszą trzymać rękę na pulsie i jeszcze bardziej wyróżniać się kreatywnością i dostosowywać przekaz do jak najwęższych grup. W swojej strategii reklamowej po prostu muszą mieć rozwiązania związane z AI, które to ułatwiają – podkreśla ekspert ZnajdźReklamę.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

Rewolucja w VAT dla małych podatników: nowe zwolnienie podmiotowe daje korzyść w obrotach z zagranicą

To będzie rewolucyjna nowelizacja ustawy VAT. Teraz nawet niewielka sprzedaż zagranicę np. przez platformę internetową wymusza płacenie VAT – formalnie nawet od osób nie prowadzących działalność gospodarczą i fiskus może skutecznie podatku dochodzić.

Już 400 tysięcy firm wpisanych na listy dłużników. Jak odzyskiwać zaległe pieniądze?

W Polsce na listy dłużników wpisanych jest już 400 tysięcy firm. Najtrudniej jest w branży meblarskiej, transportowej, budowlanej i IT. Aż 27% dłużników nie płaci zobowiązań nie dlatego, że nie ma pieniędzy, ale dlatego że ma złe intencje. Takie alarmujące dane podaje Skaner MŚP 2024 dla BIG InfoMonitor. Jak odzyskiwać zaległe pieniądze? 

Właściciele wiodących firm rodzinnych na Kongresie 4 GENERATIONS w Fabryce Norblina w Warszawie

Według badań Instytutu Biznesu Rodzinnego i GUS-u w Polsce jest nawet 2,2 mln firm, w których większościowe udziały ma rodzina: „rodzina biznesowa”. To nowe pojęcie wprowadzone przez IBR, ale stare w swoim znaczeniu, struktura oparta na więzach krwi i wspólnym zaangażowaniu w biznes, która może trwać przez pokolenia. Właśnie rodziny biznesowe spotkają się na Kongresie 4 GENERATIONS.

REKLAMA

Powódź uniemożliwia realizację umowy? Sprawdź co można zrobić [Przykłady]

Jak powódź wpływa na wykonanie świadczeń umownych? Kiedy niezbędne będą rozstrzygnięcia poczynione przez sąd? Aktualne przepisy na praktycznych przykładach omawia radca Prawny Zbigniew Cieślak z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.

Umowa czy kontrakt? Różnice, o których powinni wiedzieć HR-owcy i menedżerowie

Współczesne realia biznesowe wymagają od organizacji elastyczności w zarządzaniu ludźmi, szczególnie na stanowiskach menedżerskich. W Polsce istnieją dwa główne rodzaje umów, na podstawie których można zatrudniać menedżerów: umowa o pracę oraz kontrakt menedżerski (umowa zlecenie). Oba typy umów różnią się w wielu aspektach, dlatego działy HR powinny znać różnice między nimi, aby podjąć świadomą decyzję co do formy zatrudnienia menedżera.

Handel fałszywymi opiniami w internecie [RAPORT]

Firmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre e-sklepy sięgają po nieuczciwe praktyki. Jak wynika z najnowszych danych TrustMate, blisko dwa tysięcy sklepów online w Polsce kupuje fikcyjne recenzje. Proceder ma miejsce, pomimo że kary za takie praktyki sięgają do 10% obrotu e-sklepów. Czy problem narasta? Jak można się przed nim bronić?

Już od 1 listopada 2024 r., z tym wnioskiem, blisko 2 mln przedsiębiorców, będzie mogło obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Wakacje składkowe 2024 i 2025

Od grudnia 2024 r. – na podstawie wniosku złożonego w listopadzie br. – blisko 2 mln przedsiębiorców, będzie mogło skorzystać z ulgi, która odpowiadać będzie sumie miesięcznych składek na własne ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie chorobowe oraz na Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy. Z wakacji składkowych – bo o nich mowa – przedsiębiorcy będą mogli korzystać raz w roku. W tym czasie, będą oni mogli prowadzić działalność gospodarczą na dotychczasowych zasadach, a składki na ubezpieczenia społeczne, za miesiąc objęty zwolnieniem, zostaną za nich opłacone z budżetu państwa.

REKLAMA

Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

Kto może wystąpić o umorzenie lub odroczenie terminu płatności składek z powodu powodzi?

Których przedsiębiorców dotyczy odroczony termin płatności? Czy wystarczy samo zarejestrowanie firmy na terenie objętym klęską żywiołową? Co w przypadku problemów ze złożeniem dokumentów? ZUS odpowiada na najważniejsze pytania.

REKLAMA