REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
Generator wideo od TikToka (TikTok Symphony AI). Jak wykorzystać w firmie? Cyfrowe awatary - Twój ulubiony twórca będzie mówił po polsku?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów. 

Reklama w firmie - nowe narzędzie

Swoje nowe narzędzie TikTok przedstawił pod koniec maja 2024 r., ale dopiero w ostatnich dniach czerwca odkrył więcej szczegółów i pokazał nowe możliwości. TikTok Symphony AI, tak naprawdę jest bowiem zbiorem wielu funkcji, które można wykorzystywać głównie w reklamie. Zwiększy przychody zarówno chińskiego giganta, jak i marek czy influencerów, którzy z niego będą korzystać? Niewątpliwie jest na to spora szansa.

Ale po kolei. Twórcy oprogramowania przekonują, że TikTok Symphony oferuje markom „niespotykane dotąd możliwości tworzenia, optymalizowania i maksymalizowania wpływu swoich kampanii”. Opisują swoje narzędzie jako „potężny generator wideo AI, który umożliwia reklamodawcom łatwe tworzenie urzekających treści.” Działanie ma być proste. Wprowadzając podstawowe dane, marki mogą wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji do tworzenia wysokiej jakości filmów dostosowanych do ich celów. Ma umożliwiając markom nawiązywanie bliższego kontaktu z odbiorcami – niezależnie od tego, czy promują wprowadzenie produktu na rynek, czy wykorzystują popularne tematy, aby podbić swoją rozpoznawalność. 

REKLAMA

Język nie będzie już przeszkodą. Awatary pod każdy region

REKLAMA

Kluczem do serc odbiorców, a co za tym idzie do ich portfeli, ma być przede wszystkim funkcja Symphony Digital Avatars. Dzięki niej wszyscy twórcy, którzy zechcą promować swoją markę, będą mogli skorzystać z cyfrowych awatarów. Ogólnodostępne awatary są stworzone na podstawie wizerunku opłacanych aktorów, którzy pochodzą z różnych środowisk czy narodowości. Z kolei niestandardowe awatary są tworzone tak, aby przypominały konkretnego twórcę lub przedstawiciela marki. Obie wersje awatarów mówią w wielu językach, dzięki czemu konta, które je wykorzystują, mogą dotrzeć do zagranicznych odbiorców przy zachowaniu określonego podobieństwa swoich produktów, ale też z wyłuszczeniem regionalnych różnic.  ”Twarz” dać mogą też influencerzy czy artyści aktywni w cyfrowym świecie. Niezależnie od tego, jaki typ awatara jest używany, filmy, w których się go używa, zostaną oznaczone etykietą „Wygenerowane przez sztuczną inteligencję”. 

Wartym uwagi jest też kolejny dodatek, czyli Symphony AI Dubbing. Pozwoli on do filmików dodać odpowiedni podkład językowy naszej postaci — do wyboru są takie języki jak: tajski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, koreański, portugalski, japoński, wietnamski, czy też indonezyjski.

REKLAMA

To kolejny krok ku personalizacji przekazu. Awatar stworzony przez nas czy nawet ten z płatnego portfolio zawsze będzie tańszy niż wynajęcie prawdziwego aktora. Dodatkowo marka będzie mogła dowolnie zmieniać główny scenariusz i modyfikować go zgodnie z potrzebami lokalnych społeczności. Może dobrać nieco inny przekaz dla klienta w USA czy w Azji, a wygenerowanie tego pod wieloma różnymi postaciami będzie trwało ułamek czasu, który potrzebny byłby aktorowi, aby nauczyć się swojej roli – opisuje Piotr Mastalerz, specjalista PPC w ZnajdźReklamę.pl – firmie oferującej kompleksową obsługę kampanii reklamowych, zarówno online, jak i na nośnikach stacjonarnych.

Warto pamiętać, że TikTok to dziś jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie. Szczególnie pokochali ją młodzi. Krótkie filmiki dostarczają rozrywki, proponują wyzwania, obfitują w wiele ciekawostek. A do tego są świetnie spersonalizowane, w czym pomaga bardzo dobry algorytm podsuwający treści, których dana osoba oczekuje. Z tego względu w Stanach Zjednoczonych platforma ma 170 mln użytkowników. W Europie nie nieco mniej, bo około 150 mln. W tej liczbie jest ponad 10 mln polskich użytkowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym samym jest to doskonały kanał reklamowy. Oczywiście, szczególnie gdy kierujemy swój przekaz do najmłodszych pokoleń. Nie można jednak zapominać, że trendy, które swoje źródło mają właśnie tam, wykorzystywane są też na innych kanałach, a odpowiednio dopasowane mogą trafiać też do starszych użytkowników internetu – podkreśla Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok – najlepszy poradnik i recenzent

TikTok nie chce się jednak na tym zatrzymywać. Uruchamia również scentralizowaną platformę dla marketerów o nazwie „TikTok One”, w której będą mogli uzyskać dostęp do prawie dwóch milionów twórców, a kolejne narzędzia AI mają pomóc reklamodawcom zwiększyć sprzedaż. Za pomocą narzędzia będzie można wprowadzić swoje budżety i cele, aby wybrać najlepszy zasób kreacji i odpowiednich odbiorców dla swojej kampanii. Z danych samego TikToka wynika, że już dziś​​ 61% użytkowników dokonało zakupu bezpośrednio poprzez aplikację lub po obejrzeniu reklamy na niej. TikTok przekonuje również, że podobna jest też skala wyszukiwań informacji o produktach. W szczególności, gdy chodzi o gry wideo, kosmetyki i ubrania, jak i … samochody. 

Aplikacja odgrywa obecnie kluczową rolę w wielu decyzjach zakupowych. Dla wielu TikTok stanowi niejako przewodnik po zakupach. Właśnie na tej platformie odkrywają marki i produkty. Głównie odzieżowe oraz z branży kosmetycznej. Część sprzedawców online do swoich kampanii zaangażowała popularnych twórców, którzy są ważnym elementem ich strategii biznesowych, więc gdy będą mieli do dyspozycji tańsze awatary, będą mogli jeszcze bardziej skupić swoje działania na sile przekazu – mówi Piotr Mastalerz ze ZnajdźReklamę.pl.

TikTok zatrzyma się na amerykańskim murze?

Agresywna polityka TikToka idzie w parze z działaniami niektórych rządów, które zastanawiają się nad zablokowaniem aplikacji. Kluczowa może być decyzja USA. Prezydent Joe Biden podpisał parę tygodni temu ustawę, która zablokuje TikTok, jeśli jego spółka-matka ByteDance nie sprzeda aplikacji. Powodem reakcji amerykańskiego przywódcy jest obawa o to, aby dane obywateli jego kraju nie były przetwarzane przez rząd chiński. Jeśli TikTok zostanie zakazany w USA, to ich śladem mogą pójść inni. To może oznaczać szansę dla innych firmy technologicznych i start-upów.

Nie próżnuje choćby Google, który zapowiada, że wkrótce udostępni wykorzystanie nowych sposobów, aby wypromować wizualną tożsamość marki oraz kolejne narzędzia oparte o sztuczną inteligencję do generowania kreatywnych zasobów. Jeden z przykładów? 

Amerykański BigTech zamierza ulepszać „wirtualne przymierzalnie”, szczególnie w kategorii odzieży. Rozwiązania AI mają jeszcze lepiej podpowiadać, który rozmiar ubrań najlepiej pasuje do naszej sylwetki. Zapowiadana jest też możliwość wprowadzenia krótkich filmów. Chcesz kupić koszulę? Zobaczysz krótkie wideo, które przedstawi ciekawe stylizacje.

Dodatkowo w momencie, gdy użytkownicy będą szukać konkretnej marki, Google utworzy wizualny profil tej firmy. Składać się będzie na niego wizualny kolaż zdjęć, filmów i innych informacji pochodzących z tego, co marka już przesłała do wyszukiwarki. 

Nie ma wątpliwości, że wyścig na rozwiązania oparte o AI dopiero zaczyna się. Marki i producenci muszą trzymać rękę na pulsie i jeszcze bardziej wyróżniać się kreatywnością i dostosowywać przekaz do jak najwęższych grup. W swojej strategii reklamowej po prostu muszą mieć rozwiązania związane z AI, które to ułatwiają – podkreśla ekspert ZnajdźReklamę.pl.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA