REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Coaching, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zostać coachem?

Naprawdę wysokie stawki za godzinę pracy, komfort wynikający z nienormowanego czasu pracy i możliwości spotkań z klientem w najróżniejszych miejscach - to tylko nieliczne spośród niewątpliwych zalet coraz popularniejszego w Polsce zjawiska coachingu. O czym należy pamiętać, przygotowując się do zawodu coacha? I czy w ogóle trzeba się przygotowywać?

Czym jest wolontariat pracowniczy?

Wolontariat pracowniczy to w Polsce zjawisko coraz bardziej rozpowszechniane. Czym jest? Komu i dlaczego pomagamy? Te wszystkie pytania zadaje sobie każdy pracownik, któremu takie rozwiązanie jest proponowane.

Jak zostać trenerem biznesu?

Co trzeba zrobić żeby w niedalekiej przyszłości tytułować siebie trenerem biznesu? Skończyć odpowiednią szkołę, certyfikat trenerski, a może przeczytać specyficzne książki na ten temat? Trener biznesu - to brzmi naprawdę dumnie...

Szkolenia dla studentów

Aby zwiększyć swą atrakcyjność w oczach pracodawcy, szczególnie w okresie kryzysu, warto zainteresować się szkoleniami. Studenci i absolwenci charakteryzują się specyficznym problemem na rynku. Jak rynek szkoleniowy traktuje tę konkretną grupę odbiorców?

REKLAMA

Wyzwania HR we Wrocławiu

Już 12 września w hotelu Mercure Panorama przy pl. Dominikańskim we Wrocławiu odbędzie się kolejna edycja konferencji „Wyzwania HR” poświęcona strategicznej roli HR w procesach zarządzania w organizacji.

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Icebreaker w szkoleniu

Pragniesz, by Twoje szkolenie wyróżniało się na tle konkurencji? Chcesz zaskoczyć swoich uczestników czymś nietypowym, oryginalnym i wyjątkowym? Odpowiedź jest jedna - icebreaker.

Co masz zrobić dziś, zrób jutro… Będziesz miał dwa dni wolnego

Prokrastination w języku polskim tłumaczy się jako prokrastynacja lub bardziej zrozumiale - odsuwanie na jutro (pro - na i kras - jutro). Okazuje się, że to, co wielu nazywa lenistwem – jest problemem dużo bardziej złożonym.

REKLAMA

Edukacja kadry kierowniczej

Dziś klasyczny model edukacji menedżerów odchodzi do lamusa. Mimo wielu zalet, nie jest on w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Przyszedł czas na zupełnie nowe trendy w edukacji i rozwoju menedżerów, które mają odpowiedzieć na obecne problemy gospodarcze.

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Kobieta zarządzająca

Piękna, ale samotna. Zadbana i elegancka, ale zimna i nieprzystępna. Wyzbyta uczuć, a kobiecość traktująca jak balast. Taki stereotyp kobiety menedżera jest utrwalony w zbiorowej świadomości dzięki mediom. Jaka jednak naprawdę jest kobieta menedżer?

Warsztaty „Praktyka w zamówieniach publicznych dla energetyki”

Warsztaty „Praktyka w zamówieniach publicznych dla energetyki”

Czym jest delegowanie uprawnień?

Dla wielu menedżerów delegowanie uprawnień uznawane jest za zło konieczne. Wiadomo, że jest dobre i skuteczne, więc minimalizuje się jego negatywne efekty, zaciska zęby i wykonuje zadanie. Następnie jak najszybciej wyrzuca się z pamięci i żyje w błogiej nieświadomości aż do następnego razu, który witany jest z niemalejącym dystansem. Jak to zło konieczne przekuć w efektywny proces decyzyjny podwyższający kompetencje menedżera?

Co zrobić, żeby szkolenie było skuteczne?

Skuteczność pracy szkoleniowca zależy od tego, jak efektywnie potrafi on przekonać audytorium do nauki. Zapewnienie sobie posłuchu nie gwarantuje bowiem jeszcze tego, że zebrani rzeczywiście usłyszą treść nadawanych komunikatów. Aby członkowie audytorium zechcieli skupić swoją uwagę na szkoleniowcu, musi on używać indywidualnych zdolności prezentacji oraz utrzymywać ciągłą wzmożoną czujność na wszystkie oznaki znużenia inicjowane ze strony słuchaczy.

Czym jest tutoring?

Nazwa metody szkolenia liderów zwana tutoringiem wywodzi się od pojęcia tutora - rozumianego jako opiekun nieletnich, wychowawca. Na anglosaskich uniwersytetach i kolegiach tutorzy byli wychowawcami, mającymi nadzór nad studiami przydzielonej im grupy studentów. Współcześnie tutoring ściśle łączy się z pierwotną definicją. Jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą - tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób.

W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu.

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Jak wybrać dobrego coacha?

Podjąłeś ważną decyzję - decydujesz się na współpracę z coachem. Teraz stoisz przed dylematem, którego wybrać, gdy na rynku tyle ofert. Stwarza to duże ryzyko, że wybierzesz osobę niekompetentną, bądź nieodpowiednią do twojego charakteru, problemu czy zawodu. W jaki sposób uchronić się przed niewłaściwym wyborem i jakimi kryteriami się kierować? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które możesz wykorzystać przy wyborze coacha.

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.

Umiejętność zarządzania emocjami w pracy – Wróg czy Przyjaciel?

Inteligencja emocjonalna niegdyś nie była uważana za ważny aspekt umiejętności życiowych. Szydzono wręcz, że jest to dziwaczny wytwór humanistów, którzy, nie umiejąc rozwiązywać zadań matematycznych, osiągali przez to kiepskie wyniki IQ. Zdanie to zmieniło się bardzo szybko za sprawą wyczerpania się podstawowych narzędzi nakłaniania klienta do wyboru konkretnej oferty.

Praca trenera – inwestycja w potencjał

Jak uczyć się, by uczyć też innych? Oferta organizacji szkolących trenerów jest bogata, najważniejsza jednak w tym zawodzie pozostaje praktyka oraz odpowiednie podejście do pracy i… życia.

Efektywność i rentowność szkoleń

Już nie wystarczy wydać pieniędzy na szkolenie. Trzeba być jeszcze pewnym, że wydało się je dobrze i przyniesie to pozytywne skutki. Dlatego też większość racjonalnie zarządzających firm ocenia skuteczność i efektywność przeprowadzonych szkoleń, zwłaszcza kiedy sytuacja finansowa w firmie pogarsza się. W pierwszej kolejności redukowane są budżety szkoleniowe.

Praca trenera pod lupą

Przychodzi czas, kiedy zdobytą przez nas wiedzę z powodzeniem zaczynamy wykorzystywać w praktyce. Intensywnie szukamy przydatnych informacji i rozwiązań oraz staramy się korzystać z każdej okazji do rozwoju. Jednak kiedy w codziennej pracy osiągamy dobre wyniki bez większego wysiłku, motywacja do podnoszenia kwalifikacji powoli zaczyna spadać.

Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej

Warsztaty „Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej”.

Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych

Warsztaty „Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych do prawodawstwa polskiego”.

Coaching dla emerytów

Ludzie żyją coraz dłużej, w wyniku czego rządy państw europejskich i Ameryki Północnej decydują się na przesunięcie w górę wieku przechodzenia obywateli ich krajów na emeryturę. Niemniej jednak, średnia ilość lat spędzanych na emeryturze się zwiększa. Zmienia się przy tym sposób spędzania tego czasu.

Coaching dla młodych

Ciągłe poszerzanie swojej wiedzy, rywalizacja z innymi uczniami, trudny wybór zawodu, brak akceptacji rówieśników. Z tymi problemami musi borykać się młodzież, wkraczając niepewnym krokiem w dorosłość. Coaching dla młodzieży stara się pomóc im w tych najtrudniejszych życiowych wyborach, pomagając w dążeniu do spełnienia w samorealizacji.

Kiedy praca szkodzi?

Większość z nas spędza w pracy średnio nawet jedną trzecią swojego życia. To bardzo dużo, dlatego też wszelkie niewygody i szkodliwe warunki okazują się mieć niebagatelny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

Chcąc związać swą karierę zawodową z określoną branżą, dobrze jest najpierw wziąć pod przysłowiową lupę jej obecną sytuację, zapotrzebowanie oraz prognozy. Praca każdego specjalisty wymaga ciągłego doskonalenia swych umiejętności, a także konsekwentnego ukierunkowywania własnego rozwoju. Jest to proces pochłaniający mnóstwo czasu i energii. Nie inaczej rzecz ma się na rynku szkoleniowym.

Czas na rozwój

Pragniesz się rozwijać, zdobywać nową wiedzę i umiejętności, jednak ciągle brak Ci czasu? Chciałbyś nauczyć się nowych języków obcych, poszerzyć swoją wiedzę zawodową oraz kształcić się w obszarze swoich zainteresowań? A może chciałbyś pracować w swoim wymarzonym zawodzie, jednak nie masz czasu na zdobywanie potrzebnej wiedzy i umiejętności? Nie poddawaj się! Zdobycie kilku prostych umiejętności w połączeniu ze zmianą niektórych przyzwyczajeń dadzą Ci czas potrzebny do rozwoju we wszystkich innych dziedzinach. Potraktuj to jako inwestycję w wysokości złotówki, która przyniesie zwrot w wysokości tysiąca złotych.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Kto może być coachem?

W wielu artykułach o tematyce coachingu lub zbliżonej pojawia się kwestia: „kto tak naprawdę korzysta i zarabia na coachingu klient czy sam coach?”. Tak długo będzie pojawiać się to pytanie, jak długo na rynku klienci będą wybierali pseudo usługi coachingowe – nie mające nic wspólnego z samym coachingiem.

Czym jest superwizja coachingowa?

Profesjonalny coach potrzebuje nieustannie się rozwijać. Superwizja coachingowa zapewnia rozwój i skuteczność praktyki każdego coacha.

Jak menedżer może rozwijać zespół?

Zespół prowadzony przez menedżera powinien być stale przez niego rozwijany. Jakimi metodami może posłużyć się menadżer zespołu?

Czy ego ma wpływ na styl coachingu?

Ego jest jedną ze struktur osobowości, często utożsamianą z poczuciem własnego „ja”. Jaki wpływ ma ego na coacha?

Tutoring czyli szkolenie liderów

Tutoring jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą – tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób. Jak tutoring wygląda w praktyce?

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Coaching za pomocą pytań

Nieporozumienia i nieklejąca się dyskusja często może mieć przyczynę w nieodpowiednio stawianych pytaniach. Trafnie zadane pytanie może rozjaśnić dyskusję i załagodzić nieporozumienia.

Cytaty i anegdoty dotyczące szkoleń

Poniżej zbiór cytatów i anegdot związanych ze szkoleniami.

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Szkolenie poprzez gry symulacyjne

Współcześnie, w dobie wszechobecnego Internetu i powszechnego dostępu do różnorodnych źródeł informacji, szkolenia nie mogą już pełnić wyłącznie funkcji przekaźników teoretycznej wiedzy. Branżowe czasopisma, fachowa literatura, wartościowe publikacje – to wszystko jest w zasięgu ręki niemal każdego z nas. Dlatego spotkania z trenerem nie powinny ograniczać się do prezentowania podręcznikowych treści.

Jak dział personalny może udowodnić swoją efektywność – czym jest wskaźnik ROI?

W dobie kryzysu ekonomicznego zarządy firm wymagają, aby każdy dział w firmie pracował na najwyższych obrotach, a tam, gdzie pracy jest mniej, aby redukować zatrudnienie. Niestety ofiarą redukcji bardzo często padają te stanowiska, którym trudno udowodnić swoje bezpośrednie przełożenie na wynik operacyjny firmy. Tak bywa, w przypadku administracji i działów personalnych, których praca jest niewymierna i trudno policzalna. Z odsieczą na szczęście wychodzi na przód nowa dziedzina Zarządzania Zasobami Ludzkimi - Controling Personalny.

Coach i menedżer w jednej osobie

Coaching - zjawisko coraz bardziej popularne na polskim rynku, to nowy styl zarządzania na miarę wyzwań XXI wieku. Jest to zagadnienie bardzo obszerne, dlatego trudna jest pełna analiza istoty i odmian tego procesu. Na czym polega coaching, szczególnie w wykonaniu menedżera?

Czym zajmuje się coach?

Według International Coach Federation (ICF) - ogólnoświatowej federacji reprezentującej profesjonalnych coachów, coachingiem nazywamy interaktywny proces, który ma na celu pomoc pojedynczym osobom bądź organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Warsztaty "Sztuka wystąpień publicznych i autoprezentacja"

Na warsztaty zapraszamy wszystkich, którzy chcą swobodnie i wiarygodnie prezentować siebie, swój zespół, produkty, czy usługi.

Szkolenia otwarte: chińska i indyjska kultura oraz etykieta biznesowa

Zapraszamy na 10. edycję szkoleń otwartych organizowanych przez ConnectAsia.

REKLAMA