REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.
Imprezy integracyjne. pracownik, przedsiębiorstwo.

REKLAMA

REKLAMA

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Coraz częściej stają się one czynnikiem wpływającym na sukces firmy. Są nowym sposobem relacji międzyludzkich. Pomagają nie tylko oddzielić pracę od prywatności i rozrywki, ale pokazują, że szef, poza biurem, nie wzbudza strachu,  a współpracownicy są świetnymi towarzyszami niejednej zabawy. Jeżeli przedsięwzięcie jest zorganizowane w sposób przemyślany, to może stać się czynnikiem wpływającym na wzrost zysków firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Team Building

Najważniejszym zadaniem imprez integracyjnych jest jednak budowanie zespołu, czyli Team Building. Rezultatem powinno być stworzenie porozumienia między pracownikami - dobrej komunikacji, która jest podstawą każdego zespołu. Budowa więzi interpersonalnych nie musi mieć charakteru jedynie zawodowego, ale także prywatny i osobisty. Grupa pracowników wraz z kierownictwem i szefem może lepiej się poznać i nawiązać nić porozumienia.

Pracownicy to szkielet każdej firmy. Powinna to być silna, odporna na stres grupa, która nie poddaje się naciskom, dobrze czująca się we własnym towarzystwie, umiejąca wzajemnie współpracować. Tego typu imprezy mogą doprowadzić do integracji zespołu, wzmocnić atmosferę zaufania, poprawić kreatywność jednostek oraz wydajność całej grupy oraz stymulować zdrową rywalizację, co w przyszłości może zaowocować świetnymi wynikami całego przedsiębiorstwa. Niejednokrotnie pozwalają one obudzić w pracowniku siłę walki, otworzyć się na innych ludzi oraz nowe pomysły.

 Imprezy integracyjno-motywacyjne

Przy organizowaniu imprez integracyjnych i motywacyjnych podstawą jest określenie ich celu oraz rozpoznanie potrzeb, jakie dana firma wysuwa wobec swoich pracowników. Należy ustalić, co chcemy osiągnąć i do kogo chcemy trafić. Następnie trzeba ocenić możliwości realizacji tych celów i całego planu imprezy. Stworzenie inicjatywy, którą pracownicy i klienci danej firmy będą wspominać przez lata, to ciężkie zadanie - zwłaszcza, że trudno jest trafić w każde gusta i zadowolić wszystkich uczestników.

REKLAMA

Innym celem imprez mających integrować zespół pracowników jest motywacja, czyli system pobudzający zespół do efektywnego wykonywania zadań i obowiązków, by osiągnąć wyznaczone cele firmy. Ten szczególny rodzaj przedsięwzięcia dedykowany jest dla pracowników firmy oraz kluczowych klientów. Służy wiec podniesieniu wydajności pracowników bądź, w przypadku klientów, zachęty do współpracy biznesowej, umocnienia więzi z marką i produktem oraz wzrostu poziomu satysfakcji z wykonywanych usług. Ponadto inicjatywy tego typu budują pozytywny wizerunek firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Czy warto szkolić pracownika?

Nie bez znaczenia jest również to, że dobrze skonstruowany i odpowiednio przeprowadzony program motywacyjny sam się finansuje. Jeśli nagroda jest ukazana we właściwy, atrakcyjny sposób, a zainteresowanie nią umiejętnie podtrzymane, pracownicy podwajają swe siły i wypracowują dla firmy dodatkowe profity. Ich motywacja do dalszej pracy i zyski firmy rosną, a uczestnicy imprez wiedzą, że ich pracę ktoś docenia i wynagradza - w zupełnie nietypowy i niezapomniany sposób. Mowa tu nie tylko o zyskach materialnych, ale także o integracji oraz zwiększeniu lojalności pracowników.

Ryzyko niepowodzenia

Źle zorganizowane imprezy integracyjne i motywacyjne mogą przynieść więcej strat niż korzyści, zarówno dla firmy, jak i dla pracowników. Przedsiębiorstwo może stracić dużą sumę pieniędzy, która mogłaby zostać lepiej zainwestowana. Dla pracowników to strata psychiczna - mogą utracić wiarę w firmę, a co za tym idzie motywację i chęć do dalszej owocnej pracy. Należy więc uważać, aby imprezy, które mają motywować, nie odniosły wręcz odwrotnego skutku, a te które mają integrować, nie skłóciły wszystkich ze wszystkimi.

Trzeba zatem pamiętać, że aby spełniały one swoją funkcję, muszą być projektowane pod konkretny produkt i firmę. Bardzo ważną kwestią jest dobór profesjonalnej i rzetelnej firmy, która pomoże nam w zorganizowaniu takiej imprezy.

Pomysł na imprezę firmową

Powodzenie przedsięwzięcia zależy od indywidualnego podejścia i metod postępowania z pracownikiem. Należy zdecydować, czy będą to zabawy plenerowe, wieczorowe spotkanie o określonej tematyce, a może krótszy lub dłuższy pobyt na wspólnym urlopie. Obecnie oferta na rynku stwarza ogromną liczbę możliwości, co stwarza problem z wykreowaniem własnej wizji. Najpopularniejsze są te, które wykorzystują niekonwencjonalne formy aktywnego wypoczynku: paintball, quady, zorbing, jazda na skuterach, gra w piłkę plażową i nożną, loty balonem i szybowcem, ogniska. Innowacyjną i wysublimowaną formą są gry scenariuszowe, czyli zabawy, w których uczestnicy działają według określonego scenariusza, by osiągnąć wyznaczony cel.

Grupa zostaje podzielona na kilkuosobowe zespoły, którym przedstawiony zostaje scenariusz przewodni, zgodnie z którym muszą się przemieszczać i odkrywać kolejne szczegóły, dzięki czemu będą w stanie odkrywać kolejne elementy układanki i wyprzedzając inne grupy doprowadzić zabawę do końca. Po drodze czeka ich mnóstwo niespodzianek oraz zadań, które trzeba wykonać. Często wykorzystuje się motywy przemieszczania w czasie i przestrzeni, a uzupełnieniem są różne akcesoria, gadżety i stroje. Gry opierają się na oryginalnych pomysłach dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów. Niejednokrotnie zaskakują niespodziewanymi zwrotami akcji i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Zaawansowane formy tego typu imprez uwzględniają łączenie gier scenariuszowych z paintballem czy strzelnicą. Uczestnicy muszą w pełni zaangażować się w przedsięwzięcie, wykazując się kreatywnością, wiedzą oraz sprawnością fizyczną i intelektualną.

Tego typu działania dodatkowo mogą również wyłonić liderów, którzy najefektywniej je realizują, odznaczają się cechami przywódczymi i umiejętnie zarządzają pracą całego zespołu. Ilu menedżerów, tyle różnych koncepcji. Według badań Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku turystyki biznesowej 30% stanowią imprezy integracyjne i motywacyjne. W zdecydowanej większości mają one charakter kameralny. Liczba uczestników nie przekracza 50 osób, nie trwają one dłużej niż 2 dni i organizowane są głównie w weekendy, w hotelach lub innych obiektach użyteczności publicznej.

Impreza integracyjna z perspektywy pracownika

Jak podaje agencja Show Service, dla pracowników taka forma rozrywki stanowi nagrodę za dobrze wykonywaną pracę. Zależy im na więzi i utożsamianiu się z firmą, ale potrzebują inicjatywy menedżera. Dla ponad 80% są one pomocne w nawiązywaniu bliższych kontaktów interpersonalnych. Model, który odpowiada największej liczbie badanych, to najpierw aktywnie spędzony czas, a potem relaks. Oczekują oni przede wszystkim integracji, ciekawych atrakcji oraz możliwości spędzenia czasu  z innymi współpracownikami.

Budujący jest fakt, że ważniejsze jest dla nich polepszanie relacji międzyludzkich, a nie praktyczne aspekty imprezy (lokalizacja, wyszukane rozrywki, jedzenie, alkohol). 90% respondentów odrzuciło formę oficjalną, a za najlepszą uznali dobrą zabawę. Zgrany zespół to skarb dla każdego menadżera. Warto więc połączyć przyjemne z pożytecznym i po szkoleniu zapewnić profesjonalną imprezę integracyjną. Satysfakcja pracowników będzie wówczas gwarantowana.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

REKLAMA

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

REKLAMA