REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak pokonać demona perfekcjonizmu?

Kobiety biznesu, chcą być nie tylko idealne we wszystkim co robią ale mają poczucie, że wszystko w firmie zależne jest od ich pracy, że one zrobią dane zadania najlepiej, że są niezastąpione i w efekcie nie delegują zadań i robią wszystko same. Nie zauważają jak wpadają w pułapkę „coraz większych wymagań”.

Jak sobie poradzić z perfekcjonizmem - porady

Możesz ich spotkać w domu, pracy, na ulicy. Potrafią stworzyć niezłe piekiełko dla siebie samych i otaczających ich ludzi. Perfekcjoniści, bo o nich mowa mają dużą łatwość w wywieraniu na siebie samych presji. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko i dają sobie razy kiedy nie doskoczą. Krytykują produkty, krytykują otoczenie, w głowie krytykują siebie bo...oczekują od świata i od siebie samego zbyt wiele.

Jakie są pożądane cechy lidera?

Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede wszystkim dlatego by móc tę moją klasyfikację modyfikować, zmieniać, doskonalić.

Myśleć jak idealny manager

Pewnego pięknego dnia, w ośrodku w wysokich górach, kiedy rozpoczynałyśmy szkolenie z umiejętności managerskich, wydarzyło się Coś... Na szkoleniach zawsze się Coś dzieje. Ale to było Coś Innego. Witający nas Dyrektor w ramach wstępu, przytoczył kilka cytatów z jednej z gazet, która dokonała przedruku artykułu z innej gazety. Nosił on tytuł „Myśleć na pięć sposobów” i odpowiadał na pytanie: „Co to znaczy myśleć jak manager?”.

REKLAMA

Kilka subiektywnych myśli o motywacji (i o tym, dlaczego jej nie ma...)

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym co Cię motywuje? Skąd czerpiesz siłę by sprostać każdemu stojącemu przed tobą wyzwaniu? Który z Twoich szefów miał na ciebie największy wpływ? Co konkretnie robił, co powodowało, że chciało ci się chcieć?

Co to jest coaching skupiony na rozwiązaniach?

Przyjrzyj się przez chwilę najbardziej strategicznym spotkaniom: by dowiedzieć się co firma potrzebuje zrobić w przyszłości niektórzy managerowie czują potrzebę wypowiedzenia długiej dołującej listy tego, co idzie źle. Co nie jest dobre albo co nie jest dobre wystarczająco? Dlaczego konkurenci są lepsi? Co już dawno powinno być zrobione? Jakie są powody dla których nie zrobiliśmy jeszcze x,y,z? Kto ponosi odpowiedzialność za to, że jesteśmy w tym miejscu? Czy ja to wina? Ile czasu już straciliśmy i jak niewiele czasu zostało?

Refleksje coacha – zapanuj nad czasem

Coraz częściej moi klienci mówią o czasie. Coraz częściej okazuje się, że nie zawsze robią z danym im czasem to co chcą. Raczej znajdują się w błędnym kole powinności, spełniania oczekiwań innych, udowadniania sobie i innym jak bardzo wartościowymi są ludźmi. W pogoni za straconymi bezpowrotnie minutami zapominają o swoich wartościach, o tym co dla nich w życiu ważne i czego tak naprawdę chcą, do czego tak naprawdę dążą…co chcą zrobić z resztą darowanego im życia… Zapominają, że tak naprawdę mają wybór. A ty o tym pamiętasz?

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

REKLAMA

Refleksje Coacha - siła przekonań

Myślałeś kiedyś o tym co myślisz? Zastanawiałeś się nad tym, jakie wzorce pojawiają się w twojej głowie? Wiesz co się dzieje w przestrzeni między twoimi uszami? Jesteś świadomy tego co do siebie mówisz, gdy twoje usta milczą? Być może wreszcie nadszedł czas by się nad tym zastanowić…

Startuj z własnym biznesem dzięki unijnej dotacji

Dzięki środkom z Unii Europejskiej możesz otrzymać jednorazową dotację inwestycyjną na założenie własnej firmy. Jeśli zatem męczy Cię praca u kogoś i zawsze marzyłeś o założeniu własnego biznesu powinieneś niezwłocznie zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Kapitał Ludzki.

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Ochrona danych osobowych metodą e - learningu

Czy wiesz, że firmy dysponujące danymi osobowymi zobowiązane są do przestrzegania szeregu obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności oczywiście ustawy o ochronie danych osobowych. Problematyka ochrony danych dotyczy bardzo szerokiego gremium podmiotów, wśród których są także takie, które nie mogą sobie pozwolić na przeszkolenie w godzinach pracy wszystkich osób mających dostęp do danych, co jest istotnym elementem właściwego zabezpieczenia danych.

Jaki powinien być idealny kandydat na menedżera?

Doświadczenie i skuteczność działania – to kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze menedżera. Kadrę kierowniczą poszukuje się obecnie najczęściej w sektorze IT, handlowym oraz bankowym.

Jakie procesy szkoleniowe możemy outsourcować?

W niewielu organizacjach dział szkoleń postrzegany jest jako źródło dochodów, a raczej jako funkcja administracyjna. Praktycy szkoleń i rozwoju na pewno nie zgodzą się z tym stwierdzeniem i będą mieć na pewno dużo racji, jednakże z drugiej strony niewielu z nich posiada rzeczywiste mierniki pokazujące bezpośrednie przełożenie nabytej wiedzy na wskaźniki finansowe.

Powody dla których wybieramy outsourcing

Kierownictwo firmy ma wciąż wrażenie, że konkurencja jest o 3 kroki do przodu, pomimo czynionych przez nie ciągłych wysiłków. Ciągła presja związana z redukcją kosztów … innymi słowy rzeczywistość, w której rozpoznaje się zapewne wiele firm z różnych sektorów.

Jaką metodą pracować, aby skutecznie działać?

Wiele jest różnych metod działania. Część z nich jest opisana w różnych publikacjach podpowiadających jaką obrać drogę działania, aby osiągnąć upragniony sukces. Recept jest wiele. Można znaleźć odpowiedzi na pytania: jak siebie motywować? jak motywować innych, aby grali z nami „do jednej bramki”? co zrobić aby inni chętnie z nami współpracowali? jak to robić, aby efekty były długotrwałe? Ile różnych odpowiedzi można znaleźć na takie pytania? Wiele.

Jak wyodrębniać procesy i działania do analizy opłacalności lub analizy rozwoju?

Oszczędzanie na procesach lub działaniach to jedyna dostępna możliwość – w końcu to właśnie tym zajmują się pracownicy w godzinach pracy.

Czy decyzje biznesowe są naprawdę podejmowane racjonalnie?

Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.

Czy ISO 9001 warto wdrażać przez firmę zewnętrzną?

Stojący przed firmami wybór między wprowadzaniem ISO 9001 za pośrednictwem firmy zewnętrznej bądź bez jej pomocy jest w większości rozstrzygany na korzyść tych pierwszych. Jak taką firmę wybrać?

Czy ISO 9001 jest opłacalne?

Więcej niż połowa firm, które dokonały wdrożenia systemu ISO 9001 uważa, że krok ten przyniósł im oczekiwane korzyści. Jakie problemy i przeszkody stoją przed przedsiębiorcami, którzy planują uzyskać certyfikat dla swoich firm?

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS – część II

W poprzedniej części artykułu uwagę poświeciłem urzeczywistnianiu w projektach unijnych zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Napisałem dlaczego tak ważne jest urzeczywistnianie tej zasady, zwłaszcza w kontekście wdrażania projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zasadzie tej poświęcono dotychczas najwięcej uwagi w publicystyce, tym ni mniej musimy pamiętać, że realizowane projekty powinny przyczyniać się także do innych zasad horyzontalnych. Jakich? O tym w tej części artykułu.

Reprymenda dla szefa

Pracownicy, mimo pozornego braku możliwości ku temu, potrafią dotkliwie „skarcić” swojego szefa. Poniżej najczęstsze przykłady zachowań, których źródło tkwi w szwankującej komunikacji na linii przełożony – pracownik.

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

E-Learning – to (nie) dla mnie!

Peter F. Drucker powiedział: „Jedyne co jest pewne to zmiany”. Obecnie dużo zmian dokonuje się w dziedzinie IT. I chociaż e-learning obecny jest od kilku lat, wciąż pozostaje obszarem nieco tajemniczym.

Trudna sztuka konstruktywnej krytyki - wskazówki

Gdy szef krytykuje podwładnego musi zadbać zarówno o treść jak i formę przekazywanych uwag. Inaczej zamiast pożądanych efektów wywoła tylko niezadowolenie, które w krótkim czasie może wpłynąć na cały zespół.

Konstruktywna krytyka – czego unikać

Tylko rzeczowa, konstruktywna krytyka pomaga pracownikom i jest „sprzymierzeńcem” przełożonego. Jej całkowitym zaprzeczeniem są poniższe zachowania i zwroty.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży?

Każdy menedżer zadaje sobie podobne pytania: Co zrobić aby lepiej sprzedawali? Jak ich zachęcić do lepszych wyników? Ty wiesz i oni też wiedzą, że im więcej będą mieli klientów, im większą będą mieli sprzedaż tym więcej będą zarabiali pieniędzy.

Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Wiele firm, których pozycja na rynku zależy od dobrze zarządzanej grupy handlowców i od samych umiejętności sprzedaży tychże handlowców często przeoczy moment, w którym trzeba przeznaczyć „duże” pieniądze na cykliczne szkolenia w zakresie wzmacniania umiejętności sprzedażowych i kompetencji zarządzania zespołem.

Czy znasz 5 elementów sztuki prezentacji, które chce zobaczyć twój klient

W pracy sprzedawców używamy wyrazu „prezentacja” do określenia co najmniej trzech różnych pojęć. Co zatem w sprzedaży oznacza prezentacja?

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

Czy przysługuje odszkodowanie za nieuczciwe negocjacje?

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego dopiero zawarcie umowy powoduje powstanie określonych obowiązków, których niewykonanie, lub nienależyte wykonanie może doprowadzić do powstania odpowiedzialności odszkodowawczej. Praktyka obrotu gospodarczego wykazała jednak, że otoczenie ochroną stron dopiero od momentu zawarcia przez nie umowy jest często niewystarczające.

E-learning a tradycyjne szkolenia

Każda innowacja na początku nie budzi zaufania. Podobnie było z e-kursami. Mają one jednak tak wiele zalet, które stawiają je ponad tradycyjne nauczanie, że obecnie stają się coraz bardziej popularne zarówno w edukacji, jak i w biznesie.

Praktyczne zastosowanie e-learningu w biznesie

Nowe zlecenia, zwiększona ilość zamówień do realizacji w krótkim czasie: problem, czy szansa na sukces? Dla wielu przedsiębiorstw wizja nagłego zatrudnienia grupy pracowników do konkretyzacji większej ilości zadań, ich zrekrutowanie, a przede wszystkim przeszkolenie jest niemożliwe do wykonania zwłaszcza mając ograniczenia czasowe.

Opis stanowiska pracy kluczowym elementem HR

Podstawą do stworzenia nowego stanowiska pracy, rekrutacji oraz okresowej oceny pracownika jest opis stanowiska pracy.

Rola sekretarki podczas zebrań

Sekretarka ciągle jeszcze kojarzy się z „panią Krysią”, która przed gabinetem szefa pije kawę i plotkuje z koleżankami. Jej rola sprowadza się do niedopuszczania interesantów i „ochrona” przełożonego. Raczej nikt nie spodziewa się, że taka osoba mogłaby wnieść jakikolwiek merytoryczny wkład w jakąkolwiek dyskusję.

Sposób na udaną imprezę integracyjną

Gdzie zaplanować imprezę integracyjną? Jakie atrakcje tym razem zorganizować dla pracowników? Istnieje kilka sposobów na udaną  imprezę integracyjną, lista w poniższym artykule.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część II

W części 1 przedstawione zostały dostępne w ramach działania 2.1.1 programu Kapitał Ludzki konkursy ogłoszone w 2010 roku. Wyjaśniono również procedury związane ze staraniem się o dofinansowanie, co podlega sfinansowaniu, a także informacje na temat wielkości dofinansowania w przypadku szkoleń ogólnych.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część 1

Działanie 2.1.1 ,,Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach'' w ramach programu Kapitał Ludzki jest jednym z najbardziej interesujących działań dla większości podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności szkoleniowej. W ramach działania wnioski aplikacyjne może składać prawie każda instytucja niekoniecznie muszą być to firmy szkoleniowe. Powoduje to, że konkurencja przy składaniu wniosków jest bardzo duża. Regularnie ilość złożonych wniosków przekracza kilka a nawet kilkunastokrotnie wysokość kwot przeznaczonych na dany konkurs.

Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.

Czym jest przewodzenie na wysokim poziomie?

W świecie biznesu konieczność rozwoju ludzi odnosi się zarówno do pracowników, jak i do klientów. Słowem, dobro i rozwój osobisty tych, którym przewodzimy, są równie ważne – jeśli nie ważniejsze – jak cele, do których dążymy.

Jaka jest droga do kariery polskiej menedżerki?

Młode, ambitne, pełne wiary we własne siły kobiety stają u progu kariery nie wiedząc jeszcze jak długa droga przed nimi. Początek kariery zazwyczaj bywa trudny, co zatem wyróżnia Polki dążące do sukcesu i jakie błędy popełniają na początku kariery?

Tworzenie celów

Odpowiednie prowadzenie charakterystyk stanowisk pozwala na znaczne zwiększenie wydajności i uniknięcie chaosu kompetencyjnego. Wprowadzając opisywany system należy pamiętać, że jest to jeden z wielu kroków do właściwego zarządzania firmą.

Właściwy pracownik na właściwym miejscu

Prowadząc własną firmę, zdajemy sobie sprawę z wpływu zatrudnianych przez nas pracowników na osiągane rezultaty. Chodzi tu nie tylko o ich walory indywidualne, ale także o właściwą organizację i dopasowania pracownika do preferowanego stanowiska pracy. W celu rozwiązania tego problemu warto odwołać się do idei prowadzenia sformalizowanych charakterystyk.

Zarządzanie wiedzą w organizacji

Różnorodne definicje zarządzania wiedzą wskazują na wspólne aspekty - przekształcanie wiedzy indywidualnej w zbiorową (organizacyjną), dzielenie się wiedzą i jej zastosowanie w praktyce, zarządzanie i rozwijanie kompetencji personalnych, zarządzanie informacją, pomiar kapitału intelektualnego i organizacyjne uczenie się.

Pytania w procesie szkoleniowym

Pytania to kolejny instrument zasadniczy, który wykorzystują trenerzy w szkoleniach. O nim często się mówi, ponieważ znajduje bardzo szerokie zastosowanie.

Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja

Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach. Na tych wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.

Szefowie z piekła rodem

Czy chciałbyś pracować dla Mirandy Priestly z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”, lub znaleźć się w ekipie dr House’a? Jak brzmiałaby Twoja odpowiedź?

REKLAMA