REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaki powinien być idealny kandydat na menedżera?

Zdaniem specjalistów, znalezienie idealnego menadżera wymaga bardziej złożonej weryfikacji predyspozycji i kompetencji kandydata przedstawionych w CV.
Zdaniem specjalistów, znalezienie idealnego menadżera wymaga bardziej złożonej weryfikacji predyspozycji i kompetencji kandydata przedstawionych w CV.

REKLAMA

REKLAMA

Doświadczenie i skuteczność działania – to kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze menedżera. Kadrę kierowniczą poszukuje się obecnie najczęściej w sektorze IT, handlowym oraz bankowym.

REKLAMA

Wyniki badania „Global Snapshot”, przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Antal International, wykazują, że niemal połowa polskich pracodawców (47 proc.) planowała w III kwartale 2010 roku zatrudnianie nowych osób na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Największe zapotrzebowanie na takich pracowników zgłosiły branże: telekomunikacyjna (75 proc.), IT (68 proc.) oraz bankowa (63 proc.).

REKLAMA

Według statystyk portalu rekrutacyjnego otoPraca.pl, do menedżerów skierowanych było 12 proc. wszystkich aktualnych ogłoszeń – stan na początek września 2010 roku. Niemal jedna trzecia ofert dotyczyła zatrudnienia w województwie mazowieckim, a co siódma propozycja pochodziła z Dolnego Śląska oraz Śląska. – Za pośrednictwem naszego portalu poszukiwano menadżerów głównie w handlu i sprzedaży – mówi Marta Krauze, dyrektor serwisu otoPraca.pl. – Dużo ogłoszeń skierowanych było również do osób posiadających doświadczenie w zarządzaniu, marketingu, bankowości i finansach. 

Porównaj: Jak komunikować się z podwładnymi?

Charyzma i myślenie strategiczne

Menedżer odpowiedzialny jest za organizację i koordynację pracy zespołu, kreowanie strategii, tworzenie budżetu oraz jego realizację. Skuteczność i efektywność jego działań decyduje o jakości funkcjonowania firmy oraz tempie jej rozwoju.

Dlatego pracodawca przy rekrutacji na stanowisko menadżerskie będzie przede wszystkim zwracał uwagę na osobowość oraz wyniki dotychczasowej pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Ważnym elementem życiorysu są zrealizowane projekty oraz osiągnięte sukcesy zawodowe – podpowiada Beata Kapcewicz, Prezes Zarządu firmy Architekci Kariery. – Te informacje pomogą prześledzić ścieżkę zawodową kandydata w poszukiwaniu takich pożądanych cech, jak umiejętność myślenia strategicznego, skłonność do podejmowania ryzyka, a także umiejętność podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności.
– Bogaty życiorys zawodowy nie wystarczy jednak, jeśli nie idzie w parze z odpowiednią osobowością kandydata – zaznacza Agnieszka Kaczmarczyk z firmy rekrutacyjnej Grafton. – Menadżer musi emanować charyzmą oraz wykazywać zdolności przywódcze.
– Idealny kandydat jest komunikatywny i otwarty - zarówno na ludzi, jak i nowe wyzwania – dodaje Beata Kapcewicz. – Cechy te decydują o umiejętności budowania relacji biznesowych oraz zarządzania zespołem.

Zwięźle i na temat

REKLAMA

Osoby posiadające bogate doświadczenie w wielu branżach i z różnym zakresem odpowiedzialności mogą pozwolić sobie na selektywne przedstawienie swoich kompetencji. – W takim przypadku, zamiast tradycyjnego życiorysu, korzystniej jest przygotować funkcjonalne podsumowanie doświadczenia i osiągnięć – proponuje Marta Krauze. – Pomoże ono wyeksponować najważniejsze cechy i umiejętności kandydata. Stworzenie takiego dokumentu ułatwia jeden z trzech kreatorów CV, dostępnych dla użytkowników portalu otoPraca.pl.

Taki zabieg pozwoli uniknąć przeładowania życiorysu mniej istotnymi informacjami. Rekruter powinien otrzymać dokument świadczący o znajomości specyfiki zawodu, a także pokazujący, że kandydat poznał profil firmy, widzi jej potrzeby oraz rozumie wymagania stawiane w ofercie.
– Tworząc CV, kandydat na menadżera powinien zwrócić uwagę na te elementy, które w pełni ukazują jego potencjał – doradza Beata Kapcewicz. – Dlatego powinien skoncentrować się na rezultatach swojej dotychczasowej pracy. Pokazując efekty działań, przeprowadzone projekty oraz nawiązane kontakty w branży, menadżer łatwo udowodni swoją skuteczność.
Sprawdzony w praktyce

Zdaniem specjalistów, znalezienie idealnego menadżera wymaga bardziej złożonej weryfikacji predyspozycji i kompetencji kandydata przedstawionych w CV. Dlatego proces rekrutacyjny jest zwykle podzielony na więcej etapów.

– Spotkania bezpośrednie uzupełnione są o szereg testów psychometrycznych, kompetencyjnych oraz elementy assessment centre (AC) – mówi Agnieszka Nastalczyk – Koordynator Projektów HR z firmy rekrutacyjnej Grupa InterCadr. – W przypadku realizacji sesji AC, najczęściej podlegają ocenie kompetencje takie, jak umiejętność delegowania zadań, decyzyjność i kontrola menadżerska. Są one weryfikowane w formie dyskusji grupowych, prezentacji czy symulacji działań organizacyjnych, rozmów z podwładnymi, analizy i rozwiązania problemu.

Polecamy serwis Szkolenia

– Popularną praktyką stało się również zadawanie „prac domowych” – dodaje Agnieszka Kaczmarczyk. – Polegają one przykładowo na przygotowaniu planu i strategii funkcjonowania danej jednostki biznesowej, jej rozwoju czy reorganizacji. W zadaniach przedstawia się faktyczne uwarunkowania bądź posługuje się fikcyjnymi danymi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA