REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część 1

 Talento
Firma konsultingowa
Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych
Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych

REKLAMA

REKLAMA

Działanie 2.1.1 ,,Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach'' w ramach programu Kapitał Ludzki jest jednym z najbardziej interesujących działań dla większości podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności szkoleniowej. W ramach działania wnioski aplikacyjne może składać prawie każda instytucja niekoniecznie muszą być to firmy szkoleniowe. Powoduje to, że konkurencja przy składaniu wniosków jest bardzo duża. Regularnie ilość złożonych wniosków przekracza kilka a nawet kilkunastokrotnie wysokość kwot przeznaczonych na dany konkurs.

W ramach działania w 2010 roku zdecydowano się ogłosić 3 osobne konkursy:

REKLAMA

  • Ponadregionalne zamknięte projekty szkoleń (ogólnych i specjalistycznych) i doradztwa dla przedsiębiorców oraz pracowników przedsiębiorstw przygotowane w oparciu o indywidualne strategie rozwoju firm.
  • Ogólnopolskie otwarte projekty szkoleń (ogólnych i specjalistycznych) i doradztwa dla przedsiębiorców oraz pracowników przedsiębiorstw. 
  • Studia podyplomowe dla przedsiębiorców oraz pracowników przedsiębiorstw.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

W ramach działania o wsparcie mogą ubiegać się przedsiębiorcy i podmioty działające na rzecz zatrudnienia, rozwoju zasobów ludzkich lub potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców.

Oznacza to, że o wsparcie mogą się starać różne podmioty zarówno publiczne, jak i prywatne, a także partnerstwa.

Składanie wniosku w partnerstwie jest szczególnie dla nas korzystne, jeśli nie posiadamy wystarczająco dobrej kondycji finansowej do tego, aby zostały spełnione minimalne wymagania programu, czyli jeśli: "suma średniomiesięcznych wartości złożonych projektów nie przekroczy 1,2 krotności średniomiesięcznych przychodów wnioskodawcy i partnerów".

Porównaj: Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 1

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W praktyce oznacza to, że jeśli złożymy w odpowiedzi na konkurs 2 projekty, z czego wartość każdego będzie wynosiła 500 tys. zł, będą one realizowane równolegle, a ich czas trwania został przewidziany na 10 miesięcy, to nasz średniomiesięczny przychód powinien wynosić minimum 69 445 zł. W wyjątkowych przypadkach dopuszczalna jest wysokość 1.5 krotności przychodów - ale pod warunkiem, uznania przez PARP, że płynność projektu zostanie zachowana. Kolejnym ograniczeniem jest ilość składanych wniosków.

Przykładowo w konkursie na studia podyplomowo wprowadzono ograniczenie, że jeden podmiot może złożyć - samodzielnie lub jako lider konsorcjum - maksymalnie 3 wnioski aplikacyjne. Również w tym przypadku nawiązanie partnerstwa może być korzystne, ponieważ nie istnieje ograniczenie liczby wniosków, w których możemy występować jako partner. Oczywiście pod warunkiem, że inna instytucja będzie liderem.

Co podlega sfinansowaniu?

W ramach działania wartość projektu musi mieścić się pomiędzy 400 tys. zł a 15 mln zł. Należy pamiętać, że katalog kosztów, na które możemy uzyskać wsparcie nie jest katalogiem zamkniętym. Przykładowe koszty są podane w wytycznych do danego typu zadania i są to przede wszystkim:

  • wydatki związane z prowadzeniem kursów i studiów podyplomowych: wynagrodzenia kadry szkolącej w projekcie lub wydatki na zakup usług dydaktycznych, wydatki na podróże, zakwaterowanie i wyżywienie zarówno kadry szkoleniowej jak i uczestników projektu, amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  • wydatki związane z wynajmem i utrzymaniem pomieszczeń związanych z realizacją kursów i studiów podyplomowych (oczywiście pod warunkiem, że nie wynajmujemy tych sal sami od siebie, nawet jeśli jesteśmy dużym podmiotem i prowadzimy rozliczenia wewnętrzne, to nie możemy uwzględnić kosztów wynajmu jako kosztów kwalifikowanych w projekcie,
  • wydatki na najem sprzętu,
  • wydatki na zakup usługi opracowania materiałów dydaktycznych oraz wydatki na zakup materiałów dydaktycznych, np. podręczników dla kursantów czy niezbędnych pomocy naukowych,
  • wydatki w ramach spłat rat leasingowych za leasing sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia projektu (pozycję taką we wnioskach spotyka się niezwykle rzadko),
  • wydatki na zakup usług związanych z tłumaczeniami,
  • pokrycie kosztów opłat z tytułu egzaminów zewnętrznych (ma to istotne znaczenia np. w przypadku kursów językowych),
  • wydatki związane ze stworzeniem systemu e-learningu oraz jego wdrożeniem i aktualizacjami,
  • wydatki w ramach cross-financingu, np. zakup niezbędnego sprzętu lub doposażenia naszych sal (środki trwałe); należy jednak pamiętać, że wydatki te nie mogą być większe niż 10 proc. wydatków całości projektu,
  • wydatki ogólne, czyli wydatki na: rekrutację uczestników projektu, promocję projektu, badania i analizy, zarządzanie i obsługę projektu (wynagrodzenie pracowników administracyjnych i kadry zarządzającej, obsługa prawna projektu, obsługa bankowa, koszty audytu etc.). Chociaż nie doszukamy się w wytycznych konkretnej wartości to z praktyki wiadomo, że wydatki ogólne nie powinny stanowić znacznej kwoty na tle całości projektu.

Polecamy serwis Umowy

Jaka jest wielkość dofinansowania

W działaniu 2.1.1. maksymalna wartość dofinansowania wynosi 80% kosztów szkolenia. Pozostałą kwotę pokrywa uczestnik projektu. Procent dofinansowania zależny jest od rodzaju działalności szkoleniowej oraz od wielkości przedsiębiorstwa z którego pochodzi uczestnik szkolenia. W przypadku szkoleń ogólnych oraz studiów podyplomowych w zależności od wielkości firmy zostały przyjęte następujące wielkości dofinansowania:

  • 80 proc. - mikro i małe przedsiębiorstwa,
  • 70 proc. - średnie przedsiębiorstwa, 
  • 60 proc. - duże przedsiębiorstwa.

Kinga Korniejenko - specjalistka ds. funduszy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

REKLAMA

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

REKLAMA