REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie procesy szkoleniowe możemy outsourcować?

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu.
W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu.

REKLAMA

REKLAMA

W niewielu organizacjach dział szkoleń postrzegany jest jako źródło dochodów, a raczej jako funkcja administracyjna. Praktycy szkoleń i rozwoju na pewno nie zgodzą się z tym stwierdzeniem i będą mieć na pewno dużo racji, jednakże z drugiej strony niewielu z nich posiada rzeczywiste mierniki pokazujące bezpośrednie przełożenie nabytej wiedzy na wskaźniki finansowe.

Dodatkowo, sytuacja z lat 2008 / 2009 bardzo wyraźnie pokazała, że przy budżetach szkoleniowych obciętych o kilkadziesiąt, a w niektórych przypadkach, nawet o 100%, trudno jest prowadzić efektywnie działania rozwojowe pracowników.

REKLAMA

Zgodnie z badaniem zrealizowanym przez firmę Expertus (portal trainingefficiency.com) w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku znaczna ilość respondentów korzysta z outsourcingu jeżeli chodzi o poszczególne obszary HR. Niewiele jest jednak do tej pory firm, które zdecydowały się na outsourcowanie całej funkcji szkoleniowej organizacji.

Porównaj: Outsourcing - czy się opłaca

Obawami, które pojawiają się najczęściej w przypadku dyskusji nt. pełnego outsourcingu funkcji szkoleniowej są :

  • zakres kontroli nad prowadzonymi działaniami ze strony Klienta,
  • zapewnienie odpowiedniej jakości dostarczanych usług,
  • zapewnienie wyższej efektywności i rzeczywiście niższych kosztów niż etatowi pracownicy,
  • obawa przed redukcją etatów osób pracujących w dziale szkoleń,
  • przerwanie pewnych relacji, które istniały pomiędzy dotychczasowymi dostawcami usług a nowymi.

Procesy, które zwykle nie dodają wartości do całego procesu rozwojowego to :

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • administracja szkoleń (np. tworzenie list uczestników, informacja o terminach, itp.),
  • ousourcing dostawców (przed wysłaniem do nich prośby o złożenie oferty),
  • rezerwacja sal, zapewnienie sprzętu, noclegu i wyżywienia,
  • tworzenie i zatwierdzanie planu szkoleń, a następnie jego monitorowanie,
  • opracowanie i zatwierdzenie procedur szkoleniowych,
  • wypełnienie i archiwizacja dokumentów (listy obecności, umowy, certyfikaty, itp.),
  • opracowywanie i monitorowanie realizacji budżetu szkoleniowego.

W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu. Chyba, że przy dodatkowym koszcie, zwykle wysokim. Dodatkowo, biorąc pod uwagę poufny charakter pewnych informacji (dane osobowe, dane dotyczące warunków finansowych, treści negocjowanych umów, ostateczne warunki finansowe, budżet szkoleniowy) trudno wyobrazić sobie przekazywanie ich bezpośrednio dostawcom, którzy mogą realizować jedynie projekty od czasu do czasu.

Polecamy serwis Szkolenia

Dodatkowo, w dobie projektów dofinansowanych z EFS, warunki skorzystania z dofinansowania wymagają zatrudnienia dodatkowych osób jedynie do zadań administracyjnych, czy to po stronie klienta, czy też dostawcy.

Jesteśmy więc w sytuacji, gdzie z punktu widzenia organizacji Klienta należy wykonać pewne czynności, ale generują one jedynie koszty. Przy przekazaniu ich do firmy realizującej szkolenie, kosztuje to jeszcze więcej. Nie można więc zupełnie wyeliminować ich z procesu rozwojowego, ale warto przemyśleć realizację przy zdecydowanie niższym koszcie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA