REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie procesy szkoleniowe możemy outsourcować?

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu.
W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu.

REKLAMA

REKLAMA

W niewielu organizacjach dział szkoleń postrzegany jest jako źródło dochodów, a raczej jako funkcja administracyjna. Praktycy szkoleń i rozwoju na pewno nie zgodzą się z tym stwierdzeniem i będą mieć na pewno dużo racji, jednakże z drugiej strony niewielu z nich posiada rzeczywiste mierniki pokazujące bezpośrednie przełożenie nabytej wiedzy na wskaźniki finansowe.

Dodatkowo, sytuacja z lat 2008 / 2009 bardzo wyraźnie pokazała, że przy budżetach szkoleniowych obciętych o kilkadziesiąt, a w niektórych przypadkach, nawet o 100%, trudno jest prowadzić efektywnie działania rozwojowe pracowników.

REKLAMA

Zgodnie z badaniem zrealizowanym przez firmę Expertus (portal trainingefficiency.com) w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku znaczna ilość respondentów korzysta z outsourcingu jeżeli chodzi o poszczególne obszary HR. Niewiele jest jednak do tej pory firm, które zdecydowały się na outsourcowanie całej funkcji szkoleniowej organizacji.

Porównaj: Outsourcing - czy się opłaca

Obawami, które pojawiają się najczęściej w przypadku dyskusji nt. pełnego outsourcingu funkcji szkoleniowej są :

  • zakres kontroli nad prowadzonymi działaniami ze strony Klienta,
  • zapewnienie odpowiedniej jakości dostarczanych usług,
  • zapewnienie wyższej efektywności i rzeczywiście niższych kosztów niż etatowi pracownicy,
  • obawa przed redukcją etatów osób pracujących w dziale szkoleń,
  • przerwanie pewnych relacji, które istniały pomiędzy dotychczasowymi dostawcami usług a nowymi.

Procesy, które zwykle nie dodają wartości do całego procesu rozwojowego to :

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • administracja szkoleń (np. tworzenie list uczestników, informacja o terminach, itp.),
  • ousourcing dostawców (przed wysłaniem do nich prośby o złożenie oferty),
  • rezerwacja sal, zapewnienie sprzętu, noclegu i wyżywienia,
  • tworzenie i zatwierdzanie planu szkoleń, a następnie jego monitorowanie,
  • opracowanie i zatwierdzenie procedur szkoleniowych,
  • wypełnienie i archiwizacja dokumentów (listy obecności, umowy, certyfikaty, itp.),
  • opracowywanie i monitorowanie realizacji budżetu szkoleniowego.

W przypadku dostawców, którzy realizują jedynie szkolenia, raczej mało prawdopodobne jest to aby zachęcić ich do przejęcia wszystkich tych obszarów w ramach projektu. Chyba, że przy dodatkowym koszcie, zwykle wysokim. Dodatkowo, biorąc pod uwagę poufny charakter pewnych informacji (dane osobowe, dane dotyczące warunków finansowych, treści negocjowanych umów, ostateczne warunki finansowe, budżet szkoleniowy) trudno wyobrazić sobie przekazywanie ich bezpośrednio dostawcom, którzy mogą realizować jedynie projekty od czasu do czasu.

Polecamy serwis Szkolenia

Dodatkowo, w dobie projektów dofinansowanych z EFS, warunki skorzystania z dofinansowania wymagają zatrudnienia dodatkowych osób jedynie do zadań administracyjnych, czy to po stronie klienta, czy też dostawcy.

Jesteśmy więc w sytuacji, gdzie z punktu widzenia organizacji Klienta należy wykonać pewne czynności, ale generują one jedynie koszty. Przy przekazaniu ich do firmy realizującej szkolenie, kosztuje to jeszcze więcej. Nie można więc zupełnie wyeliminować ich z procesu rozwojowego, ale warto przemyśleć realizację przy zdecydowanie niższym koszcie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA