REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing uslug w branzy CFM

Subskrybuj nas na Youtube
Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej.
Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

REKLAMA

Eksperci dają prostą rade – niech każdy robi to na czym się zna. Nic więc dziwnego, że dużym powodzeniem na rynku cieszy się outsourcing tych dziedzin funkcjonowania firmy, które mogą być dostarczone z zewnątrz. Na rynku motoryzacyjnym może to być pełny lub częściowy outsourcing floty samochodowej. Zapytaliśmy liderów branży flotowej, które z tych rozwiązań jest korzystniejsze dla klientów i dlaczego

REKLAMA

- Wyzwania stojące obecnie przez przedsiębiorstwami, powinny skłaniać je do stosowania kompletnych rozwiązań full service leasingu (FSL) samochodów służbowych. Pełen zakres takiej usługi gwarantuje po pierwsze finansowanie zakupu pojazdów (co przy obecnych utrudnieniach w dostępie do kredytów jest poważnym argumentem „za”), po drugie przeniesienie kosztów serwisu na partnera zewnętrznego i łatwość ich budżetowania (liniowy charakter kosztów), po trzecie całkowite przeniesienie ryzyka wartości rezydualnych na firmę leasingową – mówi Grzegorz Czarnecki, dyrektor pionu sprzedaży Masterlease.

Zobacz: Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

FSL – one stop shop

Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej. Dzięki połączeniu leasingu i obsługi serwisowej pojazdów, przedsiębiorcy mogą wiele zyskać.

Jedna usługa zapewnia udostępnienie środków transportu oraz wartości dodane takie jak opieka centrum technicznego, zryczałtowanie kosztów serwisowych i pełna opieka ubezpieczeniowa z assistance. To bardzo istotna zaleta FSL. Jak wiadomo, koszty ubezpieczenia floty są dużym, ale i koniecznym wydatkiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jednak i tu można znaleźć oszczędności korzystając z outsourcingu, który obejmuje także pomoc brokerów ubezpieczeniowych. Sprawnie działająca firma brokerska przyczynia się do realnej obniżki kosztów operacyjnych związanych z obsługą ubezpieczeniową w firmach z sektora CFM.

- Wyrośliśmy na obsłudze firm CFM i doskonale zdajemy sobie sprawę, że jest to najbardziej wymagający z klientów na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Oprócz negocjowania warunków i polisowania, zajmujemy się także procesem likwidacji szkód. Ma on duży wpływ na ogólne koszty utrzymania floty. Dlatego ważne jest, aby obsługa w tym zakresie była na najwyższym poziomie. Z serwisami mamy podpisane umowy gwarantujące bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach. To powoduje mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco, a co za tym idzie przekłada się na koszt polisy w kolejnych latach – mówi Artur Zych dyrektor handlowy BIK Brokers, gdańskiej spółki brokerskiej specjalizującej się w branży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Czas to pieniądz

W procesie likwidacji szkód liczy się szybkość działania. Dlatego BIK Brokers trzyma się ściśle ustalonych reguł - rzeczoznawca pojawia się na oględziny uszkodzonego pojazdu w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody, a kosztorysy naprawy są dostarczane w ciągu 48 godzin.

- Etapy w procesie likwidacji szkód są od siebie zależne - bez oględzin nie będzie kosztorysu, bez kosztorysu serwis nie zacznie naprawy uszkodzonego pojazdu, bez naprawy nie będzie samochodu, a jak nie będzie samochodu, trzeba będzie wynająć zastępczy, a to wydatek wpływający na koszty funkcjonowania floty – mówi Artur Zych.

Kontrola, monitoring i prewencja

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom wspomagającym proces likwidacji szkód, firma brokerska ma pełną informację również o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce".

- Dzięki temu wiemy np. które szkody są szkodami regresowymi. Takie informacje ułatwiają negocjacje stawek w kolejnych latach – wyjaśnia Artur Zych z BIK Brokers.

Zobacz: Referencje Twój dobry doradca

Koszt ubezpieczeń flotowych korelują także z działaniami prewencyjnymi. W ich ramach broker doradza w kwestiach budowania regulaminu użytkowania samochodu służbowego. Obmyśla systemy nagród, które motywują kiedrowców do dbałości o użytkowanie pojazdu

- To przekłada się na zmniejszenie poziomu szkodowości oraz wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży – podsumowuje Artur Zych. 

BIK Brokers

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

REKLAMA

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

REKLAMA