REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing uslug w branzy CFM

Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej.
Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

REKLAMA

Eksperci dają prostą rade – niech każdy robi to na czym się zna. Nic więc dziwnego, że dużym powodzeniem na rynku cieszy się outsourcing tych dziedzin funkcjonowania firmy, które mogą być dostarczone z zewnątrz. Na rynku motoryzacyjnym może to być pełny lub częściowy outsourcing floty samochodowej. Zapytaliśmy liderów branży flotowej, które z tych rozwiązań jest korzystniejsze dla klientów i dlaczego

REKLAMA

- Wyzwania stojące obecnie przez przedsiębiorstwami, powinny skłaniać je do stosowania kompletnych rozwiązań full service leasingu (FSL) samochodów służbowych. Pełen zakres takiej usługi gwarantuje po pierwsze finansowanie zakupu pojazdów (co przy obecnych utrudnieniach w dostępie do kredytów jest poważnym argumentem „za”), po drugie przeniesienie kosztów serwisu na partnera zewnętrznego i łatwość ich budżetowania (liniowy charakter kosztów), po trzecie całkowite przeniesienie ryzyka wartości rezydualnych na firmę leasingową – mówi Grzegorz Czarnecki, dyrektor pionu sprzedaży Masterlease.

Zobacz: Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

FSL – one stop shop

Usługa Full Service Leasing czyli wynajem długoterminowy to produkt finansowy, który w prosty sposób umożliwia powiększenie lub rozbudowę floty samochodowej. Dzięki połączeniu leasingu i obsługi serwisowej pojazdów, przedsiębiorcy mogą wiele zyskać.

Jedna usługa zapewnia udostępnienie środków transportu oraz wartości dodane takie jak opieka centrum technicznego, zryczałtowanie kosztów serwisowych i pełna opieka ubezpieczeniowa z assistance. To bardzo istotna zaleta FSL. Jak wiadomo, koszty ubezpieczenia floty są dużym, ale i koniecznym wydatkiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jednak i tu można znaleźć oszczędności korzystając z outsourcingu, który obejmuje także pomoc brokerów ubezpieczeniowych. Sprawnie działająca firma brokerska przyczynia się do realnej obniżki kosztów operacyjnych związanych z obsługą ubezpieczeniową w firmach z sektora CFM.

- Wyrośliśmy na obsłudze firm CFM i doskonale zdajemy sobie sprawę, że jest to najbardziej wymagający z klientów na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Oprócz negocjowania warunków i polisowania, zajmujemy się także procesem likwidacji szkód. Ma on duży wpływ na ogólne koszty utrzymania floty. Dlatego ważne jest, aby obsługa w tym zakresie była na najwyższym poziomie. Z serwisami mamy podpisane umowy gwarantujące bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach. To powoduje mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco, a co za tym idzie przekłada się na koszt polisy w kolejnych latach – mówi Artur Zych dyrektor handlowy BIK Brokers, gdańskiej spółki brokerskiej specjalizującej się w branży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Czas to pieniądz

W procesie likwidacji szkód liczy się szybkość działania. Dlatego BIK Brokers trzyma się ściśle ustalonych reguł - rzeczoznawca pojawia się na oględziny uszkodzonego pojazdu w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody, a kosztorysy naprawy są dostarczane w ciągu 48 godzin.

- Etapy w procesie likwidacji szkód są od siebie zależne - bez oględzin nie będzie kosztorysu, bez kosztorysu serwis nie zacznie naprawy uszkodzonego pojazdu, bez naprawy nie będzie samochodu, a jak nie będzie samochodu, trzeba będzie wynająć zastępczy, a to wydatek wpływający na koszty funkcjonowania floty – mówi Artur Zych.

Kontrola, monitoring i prewencja

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom wspomagającym proces likwidacji szkód, firma brokerska ma pełną informację również o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce".

- Dzięki temu wiemy np. które szkody są szkodami regresowymi. Takie informacje ułatwiają negocjacje stawek w kolejnych latach – wyjaśnia Artur Zych z BIK Brokers.

Zobacz: Referencje Twój dobry doradca

Koszt ubezpieczeń flotowych korelują także z działaniami prewencyjnymi. W ich ramach broker doradza w kwestiach budowania regulaminu użytkowania samochodu służbowego. Obmyśla systemy nagród, które motywują kiedrowców do dbałości o użytkowanie pojazdu

- To przekłada się na zmniejszenie poziomu szkodowości oraz wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży – podsumowuje Artur Zych. 

BIK Brokers

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA