Rynek outsourcingu samochodów służbowych
REKLAMA
REKLAMA
W połowie roku wydawało się jeszcze, że wynajem aut do firm ma szansę uzyskać przynajmniej jedną trzecią z poprzednio notowanych wzrostów. Okazało się jednak, że o ile po pierwszych sześciu miesiącach osiągnięto 5,6 proc. (wobec końca roku 2008), to druga połowa roku przyniosła już zmianę -0,3 proc. Rok zakończył się mniejszą liczbą oddanych w outsourcing samochodów, niż po pierwszych sześciu miesiącach, zyskując tylko 6,6 tys. aut wobec analogicznego okresu roku poprzedniego (w połowie ‘09 roku było już 130 932). Na ostateczny wynik 130 535 samochodów wpłynęły głównie redukcje flot wyłącznie zarządzanych oraz niewielka liczba nowych kontraktów. Aut wyłącznie zarządzanych ubyło w ciągu roku ponad 3 tys., co dało zmianę -17,3 proc. r/r.
REKLAMA
Polecamy: Używanie samochodu prywatnego w działalności gospodarczej
Wśród firm korzystających z usługi CFM najwięcej wykupiło opcję full service leasing. Na koniec 2009 ponad 96 tys. pojazdów było obsługiwanych w tej formie outsourcingu. Zanotowana zmiana r/r wyniosła 6,3 proc. Niespodzianką jest mocno skurczony portfel kontraktów na wyłączne zarządzanie floty i zmiana r/r w tej usłudze -17,3 proc. W 2009 r. liczba samochodów tylko zarządzanych stopniała do 17 541. Po raz pierwszy, od kiedy prowadzony jest monitoring, tak dużo klientów pozamykała lub wycofała się z kontraktów na wyłączne zarządzanie. Jak dotąd, ta usługa cieszyła się stałą popularnością. Na koniec 2008 roku – przypomnijmy – w wyłącznym zarządzaniu było 21 193 samochody.
Zobacz: Outsourcing
Źródło: Instytut KerallaResearch
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.