REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konkurencja na rynku outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominika Chybowska - FPA Group
Pozyskiwanie nowych Klientów wiąże się z równie intensywnym pozyskiwaniem nowych pracowników do realizacji danej usługi.
Pozyskiwanie nowych Klientów wiąże się z równie intensywnym pozyskiwaniem nowych pracowników do realizacji danej usługi.

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Jakość i cena to dwa podstawowe elementy konkurencji. Zazwyczaj firmy outsourcingowe dążąc do zdobycia Klienta drastycznie obniżają swoje Wynagrodzenie. Niestety w ślad za tym automatycznie idzie obniżka poziomu świadczonych usług. Niższe przychody muszą być zrekompensowane obniżką kosztów i wymuszają zatrudnianie do obsługi gorszych fachowców. Jednocześnie, jak to często bywa działania polegające na zdobyciu jak największej liczby nowych klientów nie idą w parze z intensywnością rozwoju firmy outsourcingowej od wewnątrz. 

REKLAMA

Cena jakości

Pozyskiwanie nowych Klientów wiąże się z równie intensywnym pozyskiwaniem nowych pracowników do realizacji danej usługi. Szybki rozwój firmy wymaga również odpowiedniego wdrożenia procedur w firmie, na co często już nie starcza czasu. Nie oszukujmy się nie można kupić Porsche za cenę Fiata. Jeśli dla kogoś ważny jest poziom usług, to wybór najtańszej firmy outsourcingowej wcześniej czy później musi okazać się porażką. Firmy tanie to firmy oszczędzające na wszystkim co tylko jest możliwe. A więc zatrudniające najtańszych na rynku, bardzo słabych merytorycznie pracowników, którzy siłą rzeczy nie będą w stanie świadczyć usług na najwyższym poziomie.

Zobacz: Outsourcing controllingu - porada

REKLAMA

Firmy outsourcingowe, które oferują tanie usługi nie inwestują w swoich pracowników, nie wydają pieniędzy na szkolenia dla swoich pracowników zarówno w zakresie merytorycznym jak i w zakresie obsługi Klienta - patrzą krótkookresowo na swoich pracowników, których traktują przedmiotowo. Niestety wcześniej czy później pracownik odejdzie z takiej firmy, nie wytrzymując tempa narzuconych mu limitów obsługi określonej liczby osób. Źle wynagradzany pracownik będzie szukał nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać jego oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę. Dlatego w firmach stosujących niskie ceny na oferowane przez siebie usługi jest bardzo duża rotacja pracowników.

Reasumując konkurencja na rynku firm outsourcingowych jest ogromna. Niestety wiele firm charakteryzuje niski poziom świadczonych usług, a pierwsze, złe doświadczenie może zniechęcić potencjalnych Klientów do wyboru tej formy współpracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Outsourcing controllingu - czy to możliwe?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA