Konkurencja na rynku outsourcingu
REKLAMA
REKLAMA
Jakość i cena to dwa podstawowe elementy konkurencji. Zazwyczaj firmy outsourcingowe dążąc do zdobycia Klienta drastycznie obniżają swoje Wynagrodzenie. Niestety w ślad za tym automatycznie idzie obniżka poziomu świadczonych usług. Niższe przychody muszą być zrekompensowane obniżką kosztów i wymuszają zatrudnianie do obsługi gorszych fachowców. Jednocześnie, jak to często bywa działania polegające na zdobyciu jak największej liczby nowych klientów nie idą w parze z intensywnością rozwoju firmy outsourcingowej od wewnątrz.
REKLAMA
Cena jakości
Pozyskiwanie nowych Klientów wiąże się z równie intensywnym pozyskiwaniem nowych pracowników do realizacji danej usługi. Szybki rozwój firmy wymaga również odpowiedniego wdrożenia procedur w firmie, na co często już nie starcza czasu. Nie oszukujmy się nie można kupić Porsche za cenę Fiata. Jeśli dla kogoś ważny jest poziom usług, to wybór najtańszej firmy outsourcingowej wcześniej czy później musi okazać się porażką. Firmy tanie to firmy oszczędzające na wszystkim co tylko jest możliwe. A więc zatrudniające najtańszych na rynku, bardzo słabych merytorycznie pracowników, którzy siłą rzeczy nie będą w stanie świadczyć usług na najwyższym poziomie.
Zobacz: Outsourcing controllingu - porada
REKLAMA
Firmy outsourcingowe, które oferują tanie usługi nie inwestują w swoich pracowników, nie wydają pieniędzy na szkolenia dla swoich pracowników zarówno w zakresie merytorycznym jak i w zakresie obsługi Klienta - patrzą krótkookresowo na swoich pracowników, których traktują przedmiotowo. Niestety wcześniej czy później pracownik odejdzie z takiej firmy, nie wytrzymując tempa narzuconych mu limitów obsługi określonej liczby osób. Źle wynagradzany pracownik będzie szukał nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać jego oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę. Dlatego w firmach stosujących niskie ceny na oferowane przez siebie usługi jest bardzo duża rotacja pracowników.
Reasumując konkurencja na rynku firm outsourcingowych jest ogromna. Niestety wiele firm charakteryzuje niski poziom świadczonych usług, a pierwsze, złe doświadczenie może zniechęcić potencjalnych Klientów do wyboru tej formy współpracy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.