Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?
REKLAMA
REKLAMA
Jednakże wdrożenie outsourcingu nie zawsze musi wiązać się z redukcją etatów. Przykładem może być outsourcing kadrowo-płacowy. W niektórych organizacjach dział kadr i płac podlega dyrektorowi personalnemu, który oprócz strategicznych zadań ukierunkowanych na rozwój zasobów ludzkich firmy, musi również realizować nadzór nad administracyjnymi funkcjami kadrowo-płacowymi.
REKLAMA
Zobacz: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?
REKLAMA
Tymczasem w przypadku wydzielenia na zewnątrz administracji kadrowej i płacowej zespół działu personalnego może, cały uwolniony w ten sposób czas, wykorzystać na wspieranie swojej organizacji w realizacji jej strategii rynkowej, dbając o pozyskiwanie, rozwój i motywację pozostałych pracowników. Dyrektor personalny zyskuje również na oddelegowaniu do outsourcera odpowiedzialności za prawidłowe prowadzenie dokumentacji personalnej oraz zgodne z przepisami i terminowe obliczanie wynagrodzeń.
Opór przed zmianami w organizacji jest rzeczą naturalną. Kluczem do sukcesu w ich wdrażaniu jest dobra komunikacja pomiędzy kadrą zarządzającą a personelem. Komunikując pracownikom decyzję o nawiązaniu współpracy z firmą outsourcingową trzeba im uświadomić, że nie została ona podjęta ze względu na niską ocenę ich pracy. Wręcz przeciwnie-często otwierają się przed nimi nowe możliwości rozwoju zawodowego. Świadomość, że przyszłość należy do tych, którzy potrafią się przystosować się do nowych sytuacji z pewnością wpłynie pozytywnie na morale zespołu i przywróci mu motywację.
Zobacz: Wybór firmy outsourcingowej
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.