REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Innowacyjny outsourcing a informatyczne systemy zarządzania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Zemła
Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.

REKLAMA

REKLAMA

Efektywna współpraca z firmą outsourcingową to między innymi dobrze zorganizowany obieg dokumentów i przepływ informacji. Tradycyjny model wykorzystywany w takiej współpracy najczęściej sprowadzał się do cyklicznego przesyłania dokumentacji księgowej lub kadrowej do firmy outsourcingowej w formie papierowej lub równolegle skanowanych dokumentów za pośrednictwem e-mail.

Innowacyjny outsourcing to nowy model, po który warto sięgnąć. Szczególnie, gdy stary schemat wciąż jest wykorzystywany przez wiele małych i średnich przedsiębiorstw współpracujących z dostawcami usług rachunkowych i kadrowo-płacowych.

REKLAMA

Innowacje w komunikacji outsourcingowej

Era nowoczesnych systemów zarządzania (w tym systemów klasy ERP oraz workflow) inicjuje powstanie nowych potrzeb i wymagań kierowanych przez Klientów do firm świadczących usługi outsourcingowe. Klienci coraz częściej stawiają w stosunku do outsourcera coraz wyższe wymagania związane z:

  • integracją systemów ERP Klienta z systemami finansowo-księgowymi outsourcera;
  • automatyzacją obiegu dokumentów pomiędzy Klientem a firmą outsourcingową.

Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT (serwery, zapasowe centra danych, oprogramowanie branżowe, systemu obiegu pracy i dokumentów, systemu business intelligence).

Polecamy: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Synchronizacja Klient – Firma outsourcingowa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powszechnym już wśród przedsiębiorstw dysponujących systemami zarządzania wymaganiem wobec firmy outsourcingowej jest integracja systemu zarządzania Klienta z systemem księgowym firmy outsourcingowej. Dzięki synchronizacji danych na bieżąco firma księgowa otrzymuje dokumenty powstające w systemie Klienta (np. w modułach logistycznych i sprzedażowych). Wśród dynamicznie rozwijających się firm wykorzystywane są także inne systemy związane np. z obiegiem pracy i dokumentów, których integracja z podobnymi narzędziami w firmie outsourcingowej umożliwia także bieżący transfer pozostałej dokumentacji (np. umowy, wnioski urlopowe, zwolnienia lekarsie itp.). Taki model poza niezwykle istotnym uszczelnieniem i procesowaniem obiegu dokumentów, umozliwia także na realizację fukncji controllingowych w oparciu o bieżące dane z systemów Klienta i systemów firmy outsourcingowej.

 Synchronizacja Firma outsourcingowa – Klient

Pośród średnich i większych przedsiębiorstw, grup kapitałowych, firm z udziałem kapitału zagranicznego pojawiają się potrzeby związane z dostarczeniem danych do centralnych hurtowni danych wykorzystywanych przez Klienta (np. „Spółkę matkę”) w celu ich dalszej analizy. Taka integracja możliwa jest dzięki właściwemu pod względem ustalenia zasad controllingowych wdrożeniu usługi outsourcingowej i wykorzystaniu nowoczesnych systemów fiansowo-księgowych w firmie outsourcingowej.

 Jeśli Klient nie ma nowoczesnych systemów?

REKLAMA

W ofercie niektórych firm outsourcingowych pojawiają się już w Polsce usługi odpowiadające na potrzeby małych i średnich firm, które nie chcą inwestować w zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów zarządzania, systemów workflow czy business intelligence.

Firma outsourcingowa dysponująca odpowiednią, nowoczesną infrastrukturą (własne serwery, centrum danych, mechanizmy backupu i zapezpieczenia danych oraz stosowne oprogramowanie) może Klientom udostępniać:

  • Systemy zarządzania ERP (sprzedaż, logistyka, gospodarka magazynowa itp.);
  • Systemy obiegu pracy i dokumentów;
  • Systemy budżetowania;
  • Systemy controllingu i analiz zarządczych;
  • Systemy elektronicznego archiwum dokumentów.

Dzięki takiemu modelowi korzystania z oprogramowania (Software as a Service) Klienci zyskują dostęp do najważniejszych danych oraz informacji niezależnie od miejsca pobytu i pory dnia.

Korzyści z outsourcingu infrastruktury IT można wymienić między innymi następujące:

  • Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata;
  • Bezpieczeństwo danych;
  • Brak konieczności inwestycji w sprzęt (serwer+oprogramowanie serwerowe i bazodanowe);
  • Brak konieczności inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu – zakup rozłożony w czasie;
  • Oszczędność  czasu dzięki możliwości pracowania w różnych lokalizacjach;
  • Niskie wymagania sprzętowe;
  • Brak kosztów związanych z administrowaniem oraz konserwacją serwerów;
  • Praca zawsze na najbardziej aktualnej wersji programu (brak kosztów upgrade);
  • Miesięczne płatności abonamentowe (stały i przewidywalny do zabudżetowania koszt).

Polecamy: Wdrożenie – proces, przez który można przejść

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA