REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Innowacyjny outsourcing a informatyczne systemy zarządzania

Paweł Zemła
Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.

REKLAMA

REKLAMA

Efektywna współpraca z firmą outsourcingową to między innymi dobrze zorganizowany obieg dokumentów i przepływ informacji. Tradycyjny model wykorzystywany w takiej współpracy najczęściej sprowadzał się do cyklicznego przesyłania dokumentacji księgowej lub kadrowej do firmy outsourcingowej w formie papierowej lub równolegle skanowanych dokumentów za pośrednictwem e-mail.

Innowacyjny outsourcing to nowy model, po który warto sięgnąć. Szczególnie, gdy stary schemat wciąż jest wykorzystywany przez wiele małych i średnich przedsiębiorstw współpracujących z dostawcami usług rachunkowych i kadrowo-płacowych.

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje w komunikacji outsourcingowej

Era nowoczesnych systemów zarządzania (w tym systemów klasy ERP oraz workflow) inicjuje powstanie nowych potrzeb i wymagań kierowanych przez Klientów do firm świadczących usługi outsourcingowe. Klienci coraz częściej stawiają w stosunku do outsourcera coraz wyższe wymagania związane z:

  • integracją systemów ERP Klienta z systemami finansowo-księgowymi outsourcera;
  • automatyzacją obiegu dokumentów pomiędzy Klientem a firmą outsourcingową.

Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT (serwery, zapasowe centra danych, oprogramowanie branżowe, systemu obiegu pracy i dokumentów, systemu business intelligence).

Polecamy: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

REKLAMA

Synchronizacja Klient – Firma outsourcingowa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powszechnym już wśród przedsiębiorstw dysponujących systemami zarządzania wymaganiem wobec firmy outsourcingowej jest integracja systemu zarządzania Klienta z systemem księgowym firmy outsourcingowej. Dzięki synchronizacji danych na bieżąco firma księgowa otrzymuje dokumenty powstające w systemie Klienta (np. w modułach logistycznych i sprzedażowych). Wśród dynamicznie rozwijających się firm wykorzystywane są także inne systemy związane np. z obiegiem pracy i dokumentów, których integracja z podobnymi narzędziami w firmie outsourcingowej umożliwia także bieżący transfer pozostałej dokumentacji (np. umowy, wnioski urlopowe, zwolnienia lekarsie itp.). Taki model poza niezwykle istotnym uszczelnieniem i procesowaniem obiegu dokumentów, umozliwia także na realizację fukncji controllingowych w oparciu o bieżące dane z systemów Klienta i systemów firmy outsourcingowej.

 Synchronizacja Firma outsourcingowa – Klient

Pośród średnich i większych przedsiębiorstw, grup kapitałowych, firm z udziałem kapitału zagranicznego pojawiają się potrzeby związane z dostarczeniem danych do centralnych hurtowni danych wykorzystywanych przez Klienta (np. „Spółkę matkę”) w celu ich dalszej analizy. Taka integracja możliwa jest dzięki właściwemu pod względem ustalenia zasad controllingowych wdrożeniu usługi outsourcingowej i wykorzystaniu nowoczesnych systemów fiansowo-księgowych w firmie outsourcingowej.

 Jeśli Klient nie ma nowoczesnych systemów?

W ofercie niektórych firm outsourcingowych pojawiają się już w Polsce usługi odpowiadające na potrzeby małych i średnich firm, które nie chcą inwestować w zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów zarządzania, systemów workflow czy business intelligence.

Firma outsourcingowa dysponująca odpowiednią, nowoczesną infrastrukturą (własne serwery, centrum danych, mechanizmy backupu i zapezpieczenia danych oraz stosowne oprogramowanie) może Klientom udostępniać:

  • Systemy zarządzania ERP (sprzedaż, logistyka, gospodarka magazynowa itp.);
  • Systemy obiegu pracy i dokumentów;
  • Systemy budżetowania;
  • Systemy controllingu i analiz zarządczych;
  • Systemy elektronicznego archiwum dokumentów.

Dzięki takiemu modelowi korzystania z oprogramowania (Software as a Service) Klienci zyskują dostęp do najważniejszych danych oraz informacji niezależnie od miejsca pobytu i pory dnia.

Korzyści z outsourcingu infrastruktury IT można wymienić między innymi następujące:

  • Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata;
  • Bezpieczeństwo danych;
  • Brak konieczności inwestycji w sprzęt (serwer+oprogramowanie serwerowe i bazodanowe);
  • Brak konieczności inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu – zakup rozłożony w czasie;
  • Oszczędność  czasu dzięki możliwości pracowania w różnych lokalizacjach;
  • Niskie wymagania sprzętowe;
  • Brak kosztów związanych z administrowaniem oraz konserwacją serwerów;
  • Praca zawsze na najbardziej aktualnej wersji programu (brak kosztów upgrade);
  • Miesięczne płatności abonamentowe (stały i przewidywalny do zabudżetowania koszt).

Polecamy: Wdrożenie – proces, przez który można przejść

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA