REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Innowacyjny outsourcing a informatyczne systemy zarządzania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Zemła
Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.
Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT.

REKLAMA

REKLAMA

Efektywna współpraca z firmą outsourcingową to między innymi dobrze zorganizowany obieg dokumentów i przepływ informacji. Tradycyjny model wykorzystywany w takiej współpracy najczęściej sprowadzał się do cyklicznego przesyłania dokumentacji księgowej lub kadrowej do firmy outsourcingowej w formie papierowej lub równolegle skanowanych dokumentów za pośrednictwem e-mail.

Innowacyjny outsourcing to nowy model, po który warto sięgnąć. Szczególnie, gdy stary schemat wciąż jest wykorzystywany przez wiele małych i średnich przedsiębiorstw współpracujących z dostawcami usług rachunkowych i kadrowo-płacowych.

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje w komunikacji outsourcingowej

Era nowoczesnych systemów zarządzania (w tym systemów klasy ERP oraz workflow) inicjuje powstanie nowych potrzeb i wymagań kierowanych przez Klientów do firm świadczących usługi outsourcingowe. Klienci coraz częściej stawiają w stosunku do outsourcera coraz wyższe wymagania związane z:

  • integracją systemów ERP Klienta z systemami finansowo-księgowymi outsourcera;
  • automatyzacją obiegu dokumentów pomiędzy Klientem a firmą outsourcingową.

Nowoczesna firma outsourcingowa to już nie tylko wysokie kompetencje pracowników ale także nowoczesna infrastruktura IT (serwery, zapasowe centra danych, oprogramowanie branżowe, systemu obiegu pracy i dokumentów, systemu business intelligence).

Polecamy: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

REKLAMA

Synchronizacja Klient – Firma outsourcingowa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powszechnym już wśród przedsiębiorstw dysponujących systemami zarządzania wymaganiem wobec firmy outsourcingowej jest integracja systemu zarządzania Klienta z systemem księgowym firmy outsourcingowej. Dzięki synchronizacji danych na bieżąco firma księgowa otrzymuje dokumenty powstające w systemie Klienta (np. w modułach logistycznych i sprzedażowych). Wśród dynamicznie rozwijających się firm wykorzystywane są także inne systemy związane np. z obiegiem pracy i dokumentów, których integracja z podobnymi narzędziami w firmie outsourcingowej umożliwia także bieżący transfer pozostałej dokumentacji (np. umowy, wnioski urlopowe, zwolnienia lekarsie itp.). Taki model poza niezwykle istotnym uszczelnieniem i procesowaniem obiegu dokumentów, umozliwia także na realizację fukncji controllingowych w oparciu o bieżące dane z systemów Klienta i systemów firmy outsourcingowej.

 Synchronizacja Firma outsourcingowa – Klient

Pośród średnich i większych przedsiębiorstw, grup kapitałowych, firm z udziałem kapitału zagranicznego pojawiają się potrzeby związane z dostarczeniem danych do centralnych hurtowni danych wykorzystywanych przez Klienta (np. „Spółkę matkę”) w celu ich dalszej analizy. Taka integracja możliwa jest dzięki właściwemu pod względem ustalenia zasad controllingowych wdrożeniu usługi outsourcingowej i wykorzystaniu nowoczesnych systemów fiansowo-księgowych w firmie outsourcingowej.

 Jeśli Klient nie ma nowoczesnych systemów?

W ofercie niektórych firm outsourcingowych pojawiają się już w Polsce usługi odpowiadające na potrzeby małych i średnich firm, które nie chcą inwestować w zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów zarządzania, systemów workflow czy business intelligence.

Firma outsourcingowa dysponująca odpowiednią, nowoczesną infrastrukturą (własne serwery, centrum danych, mechanizmy backupu i zapezpieczenia danych oraz stosowne oprogramowanie) może Klientom udostępniać:

  • Systemy zarządzania ERP (sprzedaż, logistyka, gospodarka magazynowa itp.);
  • Systemy obiegu pracy i dokumentów;
  • Systemy budżetowania;
  • Systemy controllingu i analiz zarządczych;
  • Systemy elektronicznego archiwum dokumentów.

Dzięki takiemu modelowi korzystania z oprogramowania (Software as a Service) Klienci zyskują dostęp do najważniejszych danych oraz informacji niezależnie od miejsca pobytu i pory dnia.

Korzyści z outsourcingu infrastruktury IT można wymienić między innymi następujące:

  • Dostęp do danych 24h/dobę z każdego zakątka świata;
  • Bezpieczeństwo danych;
  • Brak konieczności inwestycji w sprzęt (serwer+oprogramowanie serwerowe i bazodanowe);
  • Brak konieczności inwestowania dużych środków finansowych w zakup programu – zakup rozłożony w czasie;
  • Oszczędność  czasu dzięki możliwości pracowania w różnych lokalizacjach;
  • Niskie wymagania sprzętowe;
  • Brak kosztów związanych z administrowaniem oraz konserwacją serwerów;
  • Praca zawsze na najbardziej aktualnej wersji programu (brak kosztów upgrade);
  • Miesięczne płatności abonamentowe (stały i przewidywalny do zabudżetowania koszt).

Polecamy: Wdrożenie – proces, przez który można przejść

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA