REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wdrożenie – proces, przez który można przejść

Dominika Chybowska - FPA Group
Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu.
Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu.

REKLAMA

REKLAMA

W momencie, gdy w firmie zapadła decyzja o konieczności lub zasadności powierzenia części zadań specjalistom z zewnątrz, warto dokładnie zaplanować sobie najpierw samo wdrożenie, a następnie monitorowanie usług outsourcingowych.

Po pierwsze należy bardzo skrupulatnie przeanalizować potrzeby i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu oraz zdecydować, które funkcje mają być wydzielone na zewnątrz. Należy pamiętać aby podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy kierować się regułami benchmarkingu. Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

REKLAMA

Niewątpliwie istotnym elementem współdziałania outsourcera z klientem jest organizacja współpracy. Aby współpraca mogła przebiegać pomyślnie i bez żadnych zakłóceń należy dokładnie przeprowadzić proces wdrożenia usługi. Część wdrożeniowa usługi powinna być realizowana zgodnie z przyjętym zakresem według przygotowanego przez firmę outsourcingową oraz wspólnie uzgodnionego z klientem harmonogramu prac. Proces wdrożenia powinien być dokładnie zaplanowany a procedury współpracy skrupulatnie opracowane.

Zobacz: Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

"Frontman" projektu

REKLAMA

Niezwykle istotnym dla powodzenia wdrożenia czynnikiem jest znalezienie odpowiedniego przedstawiciela projektu po stronie klienta. Mianem "przedstawiciela" określana jest osoba, która jest bezpośrednio zainteresowana powodzeniem wdrożenia. Rolę tę najczęściej pełni członek zarządu lub osoba pełniąca funkcje kierownicze. Wielokrotnie można zaobserwować przypadki, jak projekt outsourcingowy rozpoczęty z dużym rozmachem i zapałem na poziomie zarządu/kierownictwa dość szybko został oddelegowany na niższe poziomy przedsiębiorstwa i niestety umierał „śmiercią naturalną”, ponieważ zazwyczaj kadra średniego i niższego szczebla nie jest w stanie ocenić całokształtu sytuacji firmy, ani jej zamierzeń na przyszłość.

Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu. Pracownicy średnich i niższych szczebli organizacji postrzegają kontrakty outsourcingowe jako bezpośrednie zagrożenie, którego efektem może być np. utrata pracy. Trudno się temu dziwić, uwzględniając fakt, że w większości przypadków te grupy pracowników są odpowiedzialne za wąski fragment działalności przedsiębiorstwa i jest im niezwykle trudno oszacować łączne korzyści, jakie ich firma odniesie z usługi outsourcingowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Wybór firmy outsourcingowej

Dobrze zaplanowany i przeprowadzony proces wdrożenia pozwoli na realizację projektu „zgodnie z planem”. Nie należy zapominać o monitoringu efektywności usługi outsourcingu oraz ewentualnych modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu, dostosowując świadczone usługi do bieżących potrzeb klienta.

Outsourcing zapewne nie jest panaceum na wszystkie kłopoty w przedsiębiorstwie, ale odpowiednio wczesne oszacowanie prawdopodobieństwa powodzenia projektu oraz rzetelne i prawidłowo przeprowadzone wdrożenie może zaoszczędzić klientowi wiele czasu i frustracji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA