REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wdrożenie – proces, przez który można przejść

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominika Chybowska - FPA Group
Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu.
Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu.

REKLAMA

REKLAMA

W momencie, gdy w firmie zapadła decyzja o konieczności lub zasadności powierzenia części zadań specjalistom z zewnątrz, warto dokładnie zaplanować sobie najpierw samo wdrożenie, a następnie monitorowanie usług outsourcingowych.

Po pierwsze należy bardzo skrupulatnie przeanalizować potrzeby i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu oraz zdecydować, które funkcje mają być wydzielone na zewnątrz. Należy pamiętać aby podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy kierować się regułami benchmarkingu. Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

REKLAMA

Niewątpliwie istotnym elementem współdziałania outsourcera z klientem jest organizacja współpracy. Aby współpraca mogła przebiegać pomyślnie i bez żadnych zakłóceń należy dokładnie przeprowadzić proces wdrożenia usługi. Część wdrożeniowa usługi powinna być realizowana zgodnie z przyjętym zakresem według przygotowanego przez firmę outsourcingową oraz wspólnie uzgodnionego z klientem harmonogramu prac. Proces wdrożenia powinien być dokładnie zaplanowany a procedury współpracy skrupulatnie opracowane.

Zobacz: Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

"Frontman" projektu

REKLAMA

Niezwykle istotnym dla powodzenia wdrożenia czynnikiem jest znalezienie odpowiedniego przedstawiciela projektu po stronie klienta. Mianem "przedstawiciela" określana jest osoba, która jest bezpośrednio zainteresowana powodzeniem wdrożenia. Rolę tę najczęściej pełni członek zarządu lub osoba pełniąca funkcje kierownicze. Wielokrotnie można zaobserwować przypadki, jak projekt outsourcingowy rozpoczęty z dużym rozmachem i zapałem na poziomie zarządu/kierownictwa dość szybko został oddelegowany na niższe poziomy przedsiębiorstwa i niestety umierał „śmiercią naturalną”, ponieważ zazwyczaj kadra średniego i niższego szczebla nie jest w stanie ocenić całokształtu sytuacji firmy, ani jej zamierzeń na przyszłość.

Należy pamiętać, iż dla powodzenia projektu outsourcingowego istotne jest także oszczędne gospodarowanie informacjami a także odpowiednia komunikacja w obrębie organizacji klienta dotycząca przebiegu procesu. Pracownicy średnich i niższych szczebli organizacji postrzegają kontrakty outsourcingowe jako bezpośrednie zagrożenie, którego efektem może być np. utrata pracy. Trudno się temu dziwić, uwzględniając fakt, że w większości przypadków te grupy pracowników są odpowiedzialne za wąski fragment działalności przedsiębiorstwa i jest im niezwykle trudno oszacować łączne korzyści, jakie ich firma odniesie z usługi outsourcingowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Wybór firmy outsourcingowej

Dobrze zaplanowany i przeprowadzony proces wdrożenia pozwoli na realizację projektu „zgodnie z planem”. Nie należy zapominać o monitoringu efektywności usługi outsourcingu oraz ewentualnych modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu, dostosowując świadczone usługi do bieżących potrzeb klienta.

Outsourcing zapewne nie jest panaceum na wszystkie kłopoty w przedsiębiorstwie, ale odpowiednio wczesne oszacowanie prawdopodobieństwa powodzenia projektu oraz rzetelne i prawidłowo przeprowadzone wdrożenie może zaoszczędzić klientowi wiele czasu i frustracji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA