REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości.
Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości.

REKLAMA

REKLAMA

Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty.

REKLAMA

W teorii zarządzania pojawią się porównanie przedsiębiorstwa do organizmu (czasami nawet ludzkiego organizmu), gdzie poszczególne działy mają przypisane konkretne funkcje (specjalizacje), a ich współdziałanie (współpraca) zapewnia działanie firmy (organizmu) jako całości. Co jednak w sytuacji, gdy działanie to nie jest ani ze sobą skoordynowane, ani odpowiednie i dodatkowo mamy wrażenie, że każdy dział to małe „państwo w państwie” ? Im organizacja większa i jej struktura bardziej skomplikowana, tym trudniej jest jej działać w sposób jednolity na wszelkich szczeblach zarządzania. Tym trudniej jest realizować cele strategiczne dla całej organizacji, a nie jednostkowe dla poszczególnych działów. Tym trudniej jest być elastycznym i nadążać za zmianami otoczenia rynkowego.

REKLAMA

Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości. W ten sposób realizujemy działania szkoleniowe spójne z celami dla całej organizacji, a nie jedynie dla poszczególnych działów. Dzięki współpracy z zewnętrznym dostawcą firma jest w stanie o wiele szybciej reagować na zmiany rynkowe, ponieważ skracamy zdecydowanie czas od pojawienia się decyzji do jej wprowadzenia w życie i nie jest konieczne długotrwałe przechodzenie przez meandry proceduralnych postępowań, specyficzne dla dużych organizacji.

Przeczytaj także: Procedury zawierania umów outsourcingowych

Skupienie się na kluczowej działalności przedsiębiorstwa jest argumentem, który rozumiem się sam przez siebie, aczkolwiek wiele przedsiębiorstw na pewno do tej pory nie postawiło sobie podstawowego pytania: „co jest kluczową działalnością firmy i na czym firma przede wszystkim realizuje zyski”. Dla wielu firm produkcyjnych, usługowych, informatycznych i szczególnie handlowych, funkcja szkoleniowa jest jedynie jedną z funkcji administracyjnych, często postrzeganych jako „zło konieczne”, a przez to traktowanych jako mało strategiczne dla przedsiębiorstwa. Logika ta jest jak najbardziej zrozumiała z punktu widzenia rentowności działania przedsiębiorstwa, aczkolwiek nie zawsze oczywiście słuszna, ponieważ przedsiębiorstwa, które dużo inwestują w rozwój swoich pracowników poprzez szkolenia to te, które zwykle rozwijają się szybciej niż konkurencja i stają się często liderami rynku.

Polecamy serwis Wybór firmy outsourcingowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyłączenie funkcji administracyjnych z przedsiębiorstwa, co najczęściej obserwuje się w przypadku księgowości, kadr i płac oraz działu IT, jest działaniem poprawiającym prawie natychmiast wynik finansowy przedsiębiorstwa i elastyczność jego działania, aczkolwiek niezbędnym biorąc pod uwagę np. wielkość firmy lub jej skalę działania. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią ponad 90% wszystkich podmiotów gospodarczych i których wielkość waha się często między 3 a 9 pracownikami nie widzą potrzeby posiadania osób zatrudnionych na etat dla zapewnienia obsługi jedynie funkcji administracyjnych. A jeżeli już, to jedna osoba może pełnić funkcje kilku działów jednocześnie, np. księgowości, kadr, płac, zakupów i administracji ogólnej. Trudno przy takiej złożoności zadań mówić o stworzeniu i wprowadzeniu w życie polityki rozwoju pracowników i zapewnieniu im spójnego i powtarzalnego schematu szkoleń. Dzięki zewnętrznemu dostawcy, nawet mikro przedsiębiorstwa mogą korzystać z wiedzy eksperckiej i w szczególności narzędzi stosowanych zwykle w dużych przedsiębiorstwa, przy stosunkowo niewielkim koszcie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA