REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości.
Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości.

REKLAMA

REKLAMA

Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty.

REKLAMA

W teorii zarządzania pojawią się porównanie przedsiębiorstwa do organizmu (czasami nawet ludzkiego organizmu), gdzie poszczególne działy mają przypisane konkretne funkcje (specjalizacje), a ich współdziałanie (współpraca) zapewnia działanie firmy (organizmu) jako całości. Co jednak w sytuacji, gdy działanie to nie jest ani ze sobą skoordynowane, ani odpowiednie i dodatkowo mamy wrażenie, że każdy dział to małe „państwo w państwie” ? Im organizacja większa i jej struktura bardziej skomplikowana, tym trudniej jest jej działać w sposób jednolity na wszelkich szczeblach zarządzania. Tym trudniej jest realizować cele strategiczne dla całej organizacji, a nie jednostkowe dla poszczególnych działów. Tym trudniej jest być elastycznym i nadążać za zmianami otoczenia rynkowego.

REKLAMA

Zapewnienie realizacji niektórych funkcji przedsiębiorstwa na zewnątrz, tak ważnych jak rozwój i szkolenia pracowników, jest zdecydowanym ułatwieniem w realizacji strategii i polityki firmy jako całości. W ten sposób realizujemy działania szkoleniowe spójne z celami dla całej organizacji, a nie jedynie dla poszczególnych działów. Dzięki współpracy z zewnętrznym dostawcą firma jest w stanie o wiele szybciej reagować na zmiany rynkowe, ponieważ skracamy zdecydowanie czas od pojawienia się decyzji do jej wprowadzenia w życie i nie jest konieczne długotrwałe przechodzenie przez meandry proceduralnych postępowań, specyficzne dla dużych organizacji.

Przeczytaj także: Procedury zawierania umów outsourcingowych

Skupienie się na kluczowej działalności przedsiębiorstwa jest argumentem, który rozumiem się sam przez siebie, aczkolwiek wiele przedsiębiorstw na pewno do tej pory nie postawiło sobie podstawowego pytania: „co jest kluczową działalnością firmy i na czym firma przede wszystkim realizuje zyski”. Dla wielu firm produkcyjnych, usługowych, informatycznych i szczególnie handlowych, funkcja szkoleniowa jest jedynie jedną z funkcji administracyjnych, często postrzeganych jako „zło konieczne”, a przez to traktowanych jako mało strategiczne dla przedsiębiorstwa. Logika ta jest jak najbardziej zrozumiała z punktu widzenia rentowności działania przedsiębiorstwa, aczkolwiek nie zawsze oczywiście słuszna, ponieważ przedsiębiorstwa, które dużo inwestują w rozwój swoich pracowników poprzez szkolenia to te, które zwykle rozwijają się szybciej niż konkurencja i stają się często liderami rynku.

Polecamy serwis Wybór firmy outsourcingowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyłączenie funkcji administracyjnych z przedsiębiorstwa, co najczęściej obserwuje się w przypadku księgowości, kadr i płac oraz działu IT, jest działaniem poprawiającym prawie natychmiast wynik finansowy przedsiębiorstwa i elastyczność jego działania, aczkolwiek niezbędnym biorąc pod uwagę np. wielkość firmy lub jej skalę działania. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią ponad 90% wszystkich podmiotów gospodarczych i których wielkość waha się często między 3 a 9 pracownikami nie widzą potrzeby posiadania osób zatrudnionych na etat dla zapewnienia obsługi jedynie funkcji administracyjnych. A jeżeli już, to jedna osoba może pełnić funkcje kilku działów jednocześnie, np. księgowości, kadr, płac, zakupów i administracji ogólnej. Trudno przy takiej złożoności zadań mówić o stworzeniu i wprowadzeniu w życie polityki rozwoju pracowników i zapewnieniu im spójnego i powtarzalnego schematu szkoleń. Dzięki zewnętrznemu dostawcy, nawet mikro przedsiębiorstwa mogą korzystać z wiedzy eksperckiej i w szczególności narzędzi stosowanych zwykle w dużych przedsiębiorstwa, przy stosunkowo niewielkim koszcie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA