REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

Outsourcing funkcji szkoleniowej to w dużej mierze zarządzanie i zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem pracowników. Pomimo pierwszego wrażenia, które rodzi pytanie „ale jakie w tym obszarze może być w ogóle ryzyko ?”, jest to kwestia niesłychanie istotna dla zapewnienia efektywnego procesu rozwoju pracowników w organizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Po pierwsze, w przypadku większych organizacji, nie do pomyślenia jest zarządzanie procesami rozwojowymi bez wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. Oprogramowanie komputerowe do badania potrzeb szkoleniowych, oceny kompetencji, archiwizacji informacji o przebytych przez pracownika szkoleniach, nawet do tworzenia planów sukcesji lub ścieżek kariery, jest na porządku dziennym. Nie jest to jedynie hurtowania i baza danych, a rzeczywiste wsparcie decyzyjne. W przypadku firm, których wielkość lub skala działania stała się na tyle krytyczne, że konieczne jest wdrożenie specjalistycznego oprogramowania, pojawia się ryzyko nieefektywnego przeprowadzenia procesu. Innymi słowy, zakupienia oprogramowania, z którego nikt nie korzysta ponieważ a) nie widzi w tym wartości dodanej i korzyści, b) nie jest dostosowane do specyficznych wymagań firmy , c) po prostu nie umie. Tego typu ryzyko eliminujemy zupełnie poprzez zapewnienie specjalistycznego oprogramowania u dostawcy.

Przeczytaj również: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Po drugie, aby proces szkoleniowy był w pełni efektywny i spełniał oczekiwania wszystkich zaangażowanych w niego osób (zleceniodawcy szkolenia, osób odpowiedzialnych za dobór dostawców i samych uczestników), wskazane byłoby przeprowadzenie go według pewnego schematu. Schemat ten opiera się na 4 podstawowych krokach : badaniu potrzeb / stworzeniu odpowiedniego szkolenia / przeprowadzeniu szkolenia / ocenie efektywności podjętych działań. W przypadku w/w niedużej skali działania lub ograniczonej liczby osób odpowiedzialnych za pilotaż tego procesu, jego schemat zamyka się często jedynie w dwóch etapach : zakupie i przeprowadzeniu szkolenia. Skrócenie procesu w ten sposób pozwala na pewno na szybka realizację działań od zlecenia do szkolenia i zamkniecie tematu, ale niesie duże ryzyko niezadowolenia zarówno zleceniodawcy jak i samych uczestników szkolenia. Aby wyeliminować tego typu ryzyko, istotne jest bardzo skrupulatne przeprowadzenie pełnego procesu i ustalenie jasnych wymagań i oczekiwań na każdym z jego etapów. Wyznaczenie celów i oczekiwanych efektów szkolenia, horyzontu czasowego, w którym efekty te mają być widoczne, dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych, wybór dostawcy ze specyficznym doświadczeniem i dostosowanym do wymagań Klienta stylem nauczania, pomiar zwrotu z inwestycji szkoleniowej, to elementy, które może zapewnić zewnętrzny dostawca, tak aby Klient nie musiał wygospodarowywać czasu i środków potrzebnych na ich zapewnienie własnymi zasobami.

REKLAMA

Po trzecie wreszcie, ryzyko poniesionych wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

„Co chcesz, kiedy chcesz”: idealne hasło reklamowe dla klienta, który nie jest do końca zdecydowany i nie będzie korzystać z usług w sposób ciągły. Podobnie wygląda sytuacja jeżeli chodzi o szkolenie pracowników w organizacjach. W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym. W przypadku mniejszych organizacji, w szczególności tych, które są podatne na duże wahania sezonowości produkcji lub usług, szkolenie zwykle odbywa się dopiero gdy „uda się uporać ze wszystkimi ważniejszymi sprawami”. Dlatego też korzystanie z zewnętrznego działu szkoleniowego nie tylko pozwala na elastyczniejsze reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej, o której wspominałem, ale również na zapewnienie profesjonalnej obsługi szkoleniowej dla firm, które sporadycznie szkolą lub wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Dzięki zewnętrznemu dostawcy usługa, która jest realizowana stosunkowo rzadko, nie jest przez to niezadowalająca jakościowo. A każdym czasie jakość i poziom oferowanych usług jest równie wysoka.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA