REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

REKLAMA

Outsourcing funkcji szkoleniowej to w dużej mierze zarządzanie i zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem pracowników. Pomimo pierwszego wrażenia, które rodzi pytanie „ale jakie w tym obszarze może być w ogóle ryzyko ?”, jest to kwestia niesłychanie istotna dla zapewnienia efektywnego procesu rozwoju pracowników w organizacji.

REKLAMA

Po pierwsze, w przypadku większych organizacji, nie do pomyślenia jest zarządzanie procesami rozwojowymi bez wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. Oprogramowanie komputerowe do badania potrzeb szkoleniowych, oceny kompetencji, archiwizacji informacji o przebytych przez pracownika szkoleniach, nawet do tworzenia planów sukcesji lub ścieżek kariery, jest na porządku dziennym. Nie jest to jedynie hurtowania i baza danych, a rzeczywiste wsparcie decyzyjne. W przypadku firm, których wielkość lub skala działania stała się na tyle krytyczne, że konieczne jest wdrożenie specjalistycznego oprogramowania, pojawia się ryzyko nieefektywnego przeprowadzenia procesu. Innymi słowy, zakupienia oprogramowania, z którego nikt nie korzysta ponieważ a) nie widzi w tym wartości dodanej i korzyści, b) nie jest dostosowane do specyficznych wymagań firmy , c) po prostu nie umie. Tego typu ryzyko eliminujemy zupełnie poprzez zapewnienie specjalistycznego oprogramowania u dostawcy.

Przeczytaj również: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Po drugie, aby proces szkoleniowy był w pełni efektywny i spełniał oczekiwania wszystkich zaangażowanych w niego osób (zleceniodawcy szkolenia, osób odpowiedzialnych za dobór dostawców i samych uczestników), wskazane byłoby przeprowadzenie go według pewnego schematu. Schemat ten opiera się na 4 podstawowych krokach : badaniu potrzeb / stworzeniu odpowiedniego szkolenia / przeprowadzeniu szkolenia / ocenie efektywności podjętych działań. W przypadku w/w niedużej skali działania lub ograniczonej liczby osób odpowiedzialnych za pilotaż tego procesu, jego schemat zamyka się często jedynie w dwóch etapach : zakupie i przeprowadzeniu szkolenia. Skrócenie procesu w ten sposób pozwala na pewno na szybka realizację działań od zlecenia do szkolenia i zamkniecie tematu, ale niesie duże ryzyko niezadowolenia zarówno zleceniodawcy jak i samych uczestników szkolenia. Aby wyeliminować tego typu ryzyko, istotne jest bardzo skrupulatne przeprowadzenie pełnego procesu i ustalenie jasnych wymagań i oczekiwań na każdym z jego etapów. Wyznaczenie celów i oczekiwanych efektów szkolenia, horyzontu czasowego, w którym efekty te mają być widoczne, dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych, wybór dostawcy ze specyficznym doświadczeniem i dostosowanym do wymagań Klienta stylem nauczania, pomiar zwrotu z inwestycji szkoleniowej, to elementy, które może zapewnić zewnętrzny dostawca, tak aby Klient nie musiał wygospodarowywać czasu i środków potrzebnych na ich zapewnienie własnymi zasobami.

Po trzecie wreszcie, ryzyko poniesionych wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

„Co chcesz, kiedy chcesz”: idealne hasło reklamowe dla klienta, który nie jest do końca zdecydowany i nie będzie korzystać z usług w sposób ciągły. Podobnie wygląda sytuacja jeżeli chodzi o szkolenie pracowników w organizacjach. W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym. W przypadku mniejszych organizacji, w szczególności tych, które są podatne na duże wahania sezonowości produkcji lub usług, szkolenie zwykle odbywa się dopiero gdy „uda się uporać ze wszystkimi ważniejszymi sprawami”. Dlatego też korzystanie z zewnętrznego działu szkoleniowego nie tylko pozwala na elastyczniejsze reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej, o której wspominałem, ale również na zapewnienie profesjonalnej obsługi szkoleniowej dla firm, które sporadycznie szkolą lub wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Dzięki zewnętrznemu dostawcy usługa, która jest realizowana stosunkowo rzadko, nie jest przez to niezadowalająca jakościowo. A każdym czasie jakość i poziom oferowanych usług jest równie wysoka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA