REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

REKLAMA

Outsourcing funkcji szkoleniowej to w dużej mierze zarządzanie i zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem pracowników. Pomimo pierwszego wrażenia, które rodzi pytanie „ale jakie w tym obszarze może być w ogóle ryzyko ?”, jest to kwestia niesłychanie istotna dla zapewnienia efektywnego procesu rozwoju pracowników w organizacji.

REKLAMA

Po pierwsze, w przypadku większych organizacji, nie do pomyślenia jest zarządzanie procesami rozwojowymi bez wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. Oprogramowanie komputerowe do badania potrzeb szkoleniowych, oceny kompetencji, archiwizacji informacji o przebytych przez pracownika szkoleniach, nawet do tworzenia planów sukcesji lub ścieżek kariery, jest na porządku dziennym. Nie jest to jedynie hurtowania i baza danych, a rzeczywiste wsparcie decyzyjne. W przypadku firm, których wielkość lub skala działania stała się na tyle krytyczne, że konieczne jest wdrożenie specjalistycznego oprogramowania, pojawia się ryzyko nieefektywnego przeprowadzenia procesu. Innymi słowy, zakupienia oprogramowania, z którego nikt nie korzysta ponieważ a) nie widzi w tym wartości dodanej i korzyści, b) nie jest dostosowane do specyficznych wymagań firmy , c) po prostu nie umie. Tego typu ryzyko eliminujemy zupełnie poprzez zapewnienie specjalistycznego oprogramowania u dostawcy.

Przeczytaj również: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Po drugie, aby proces szkoleniowy był w pełni efektywny i spełniał oczekiwania wszystkich zaangażowanych w niego osób (zleceniodawcy szkolenia, osób odpowiedzialnych za dobór dostawców i samych uczestników), wskazane byłoby przeprowadzenie go według pewnego schematu. Schemat ten opiera się na 4 podstawowych krokach : badaniu potrzeb / stworzeniu odpowiedniego szkolenia / przeprowadzeniu szkolenia / ocenie efektywności podjętych działań. W przypadku w/w niedużej skali działania lub ograniczonej liczby osób odpowiedzialnych za pilotaż tego procesu, jego schemat zamyka się często jedynie w dwóch etapach : zakupie i przeprowadzeniu szkolenia. Skrócenie procesu w ten sposób pozwala na pewno na szybka realizację działań od zlecenia do szkolenia i zamkniecie tematu, ale niesie duże ryzyko niezadowolenia zarówno zleceniodawcy jak i samych uczestników szkolenia. Aby wyeliminować tego typu ryzyko, istotne jest bardzo skrupulatne przeprowadzenie pełnego procesu i ustalenie jasnych wymagań i oczekiwań na każdym z jego etapów. Wyznaczenie celów i oczekiwanych efektów szkolenia, horyzontu czasowego, w którym efekty te mają być widoczne, dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych, wybór dostawcy ze specyficznym doświadczeniem i dostosowanym do wymagań Klienta stylem nauczania, pomiar zwrotu z inwestycji szkoleniowej, to elementy, które może zapewnić zewnętrzny dostawca, tak aby Klient nie musiał wygospodarowywać czasu i środków potrzebnych na ich zapewnienie własnymi zasobami.

Po trzecie wreszcie, ryzyko poniesionych wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

„Co chcesz, kiedy chcesz”: idealne hasło reklamowe dla klienta, który nie jest do końca zdecydowany i nie będzie korzystać z usług w sposób ciągły. Podobnie wygląda sytuacja jeżeli chodzi o szkolenie pracowników w organizacjach. W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym. W przypadku mniejszych organizacji, w szczególności tych, które są podatne na duże wahania sezonowości produkcji lub usług, szkolenie zwykle odbywa się dopiero gdy „uda się uporać ze wszystkimi ważniejszymi sprawami”. Dlatego też korzystanie z zewnętrznego działu szkoleniowego nie tylko pozwala na elastyczniejsze reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej, o której wspominałem, ale również na zapewnienie profesjonalnej obsługi szkoleniowej dla firm, które sporadycznie szkolą lub wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Dzięki zewnętrznemu dostawcy usługa, która jest realizowana stosunkowo rzadko, nie jest przez to niezadowalająca jakościowo. A każdym czasie jakość i poziom oferowanych usług jest równie wysoka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA