REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

REKLAMA

Outsourcing funkcji szkoleniowej to w dużej mierze zarządzanie i zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem pracowników. Pomimo pierwszego wrażenia, które rodzi pytanie „ale jakie w tym obszarze może być w ogóle ryzyko ?”, jest to kwestia niesłychanie istotna dla zapewnienia efektywnego procesu rozwoju pracowników w organizacji.

REKLAMA

Po pierwsze, w przypadku większych organizacji, nie do pomyślenia jest zarządzanie procesami rozwojowymi bez wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. Oprogramowanie komputerowe do badania potrzeb szkoleniowych, oceny kompetencji, archiwizacji informacji o przebytych przez pracownika szkoleniach, nawet do tworzenia planów sukcesji lub ścieżek kariery, jest na porządku dziennym. Nie jest to jedynie hurtowania i baza danych, a rzeczywiste wsparcie decyzyjne. W przypadku firm, których wielkość lub skala działania stała się na tyle krytyczne, że konieczne jest wdrożenie specjalistycznego oprogramowania, pojawia się ryzyko nieefektywnego przeprowadzenia procesu. Innymi słowy, zakupienia oprogramowania, z którego nikt nie korzysta ponieważ a) nie widzi w tym wartości dodanej i korzyści, b) nie jest dostosowane do specyficznych wymagań firmy , c) po prostu nie umie. Tego typu ryzyko eliminujemy zupełnie poprzez zapewnienie specjalistycznego oprogramowania u dostawcy.

Przeczytaj również: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Po drugie, aby proces szkoleniowy był w pełni efektywny i spełniał oczekiwania wszystkich zaangażowanych w niego osób (zleceniodawcy szkolenia, osób odpowiedzialnych za dobór dostawców i samych uczestników), wskazane byłoby przeprowadzenie go według pewnego schematu. Schemat ten opiera się na 4 podstawowych krokach : badaniu potrzeb / stworzeniu odpowiedniego szkolenia / przeprowadzeniu szkolenia / ocenie efektywności podjętych działań. W przypadku w/w niedużej skali działania lub ograniczonej liczby osób odpowiedzialnych za pilotaż tego procesu, jego schemat zamyka się często jedynie w dwóch etapach : zakupie i przeprowadzeniu szkolenia. Skrócenie procesu w ten sposób pozwala na pewno na szybka realizację działań od zlecenia do szkolenia i zamkniecie tematu, ale niesie duże ryzyko niezadowolenia zarówno zleceniodawcy jak i samych uczestników szkolenia. Aby wyeliminować tego typu ryzyko, istotne jest bardzo skrupulatne przeprowadzenie pełnego procesu i ustalenie jasnych wymagań i oczekiwań na każdym z jego etapów. Wyznaczenie celów i oczekiwanych efektów szkolenia, horyzontu czasowego, w którym efekty te mają być widoczne, dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych, wybór dostawcy ze specyficznym doświadczeniem i dostosowanym do wymagań Klienta stylem nauczania, pomiar zwrotu z inwestycji szkoleniowej, to elementy, które może zapewnić zewnętrzny dostawca, tak aby Klient nie musiał wygospodarowywać czasu i środków potrzebnych na ich zapewnienie własnymi zasobami.

Po trzecie wreszcie, ryzyko poniesionych wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

„Co chcesz, kiedy chcesz”: idealne hasło reklamowe dla klienta, który nie jest do końca zdecydowany i nie będzie korzystać z usług w sposób ciągły. Podobnie wygląda sytuacja jeżeli chodzi o szkolenie pracowników w organizacjach. W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym. W przypadku mniejszych organizacji, w szczególności tych, które są podatne na duże wahania sezonowości produkcji lub usług, szkolenie zwykle odbywa się dopiero gdy „uda się uporać ze wszystkimi ważniejszymi sprawami”. Dlatego też korzystanie z zewnętrznego działu szkoleniowego nie tylko pozwala na elastyczniejsze reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej, o której wspominałem, ale również na zapewnienie profesjonalnej obsługi szkoleniowej dla firm, które sporadycznie szkolą lub wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Dzięki zewnętrznemu dostawcy usługa, która jest realizowana stosunkowo rzadko, nie jest przez to niezadowalająca jakościowo. A każdym czasie jakość i poziom oferowanych usług jest równie wysoka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA