REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.
W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym.

REKLAMA

REKLAMA

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

REKLAMA

Outsourcing funkcji szkoleniowej to w dużej mierze zarządzanie i zmniejszenie ryzyka związanego z rozwojem pracowników. Pomimo pierwszego wrażenia, które rodzi pytanie „ale jakie w tym obszarze może być w ogóle ryzyko ?”, jest to kwestia niesłychanie istotna dla zapewnienia efektywnego procesu rozwoju pracowników w organizacji.

REKLAMA

Po pierwsze, w przypadku większych organizacji, nie do pomyślenia jest zarządzanie procesami rozwojowymi bez wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych. Oprogramowanie komputerowe do badania potrzeb szkoleniowych, oceny kompetencji, archiwizacji informacji o przebytych przez pracownika szkoleniach, nawet do tworzenia planów sukcesji lub ścieżek kariery, jest na porządku dziennym. Nie jest to jedynie hurtowania i baza danych, a rzeczywiste wsparcie decyzyjne. W przypadku firm, których wielkość lub skala działania stała się na tyle krytyczne, że konieczne jest wdrożenie specjalistycznego oprogramowania, pojawia się ryzyko nieefektywnego przeprowadzenia procesu. Innymi słowy, zakupienia oprogramowania, z którego nikt nie korzysta ponieważ a) nie widzi w tym wartości dodanej i korzyści, b) nie jest dostosowane do specyficznych wymagań firmy , c) po prostu nie umie. Tego typu ryzyko eliminujemy zupełnie poprzez zapewnienie specjalistycznego oprogramowania u dostawcy.

Przeczytaj również: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Po drugie, aby proces szkoleniowy był w pełni efektywny i spełniał oczekiwania wszystkich zaangażowanych w niego osób (zleceniodawcy szkolenia, osób odpowiedzialnych za dobór dostawców i samych uczestników), wskazane byłoby przeprowadzenie go według pewnego schematu. Schemat ten opiera się na 4 podstawowych krokach : badaniu potrzeb / stworzeniu odpowiedniego szkolenia / przeprowadzeniu szkolenia / ocenie efektywności podjętych działań. W przypadku w/w niedużej skali działania lub ograniczonej liczby osób odpowiedzialnych za pilotaż tego procesu, jego schemat zamyka się często jedynie w dwóch etapach : zakupie i przeprowadzeniu szkolenia. Skrócenie procesu w ten sposób pozwala na pewno na szybka realizację działań od zlecenia do szkolenia i zamkniecie tematu, ale niesie duże ryzyko niezadowolenia zarówno zleceniodawcy jak i samych uczestników szkolenia. Aby wyeliminować tego typu ryzyko, istotne jest bardzo skrupulatne przeprowadzenie pełnego procesu i ustalenie jasnych wymagań i oczekiwań na każdym z jego etapów. Wyznaczenie celów i oczekiwanych efektów szkolenia, horyzontu czasowego, w którym efekty te mają być widoczne, dobór odpowiednich narzędzi edukacyjnych, wybór dostawcy ze specyficznym doświadczeniem i dostosowanym do wymagań Klienta stylem nauczania, pomiar zwrotu z inwestycji szkoleniowej, to elementy, które może zapewnić zewnętrzny dostawca, tak aby Klient nie musiał wygospodarowywać czasu i środków potrzebnych na ich zapewnienie własnymi zasobami.

Po trzecie wreszcie, ryzyko poniesionych wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

„Co chcesz, kiedy chcesz”: idealne hasło reklamowe dla klienta, który nie jest do końca zdecydowany i nie będzie korzystać z usług w sposób ciągły. Podobnie wygląda sytuacja jeżeli chodzi o szkolenie pracowników w organizacjach. W przypadku dużych firm, które dysponują odpowiednimi zasobami, szkolenie pracowników jest procesem ciągłym i długofalowym. W przypadku mniejszych organizacji, w szczególności tych, które są podatne na duże wahania sezonowości produkcji lub usług, szkolenie zwykle odbywa się dopiero gdy „uda się uporać ze wszystkimi ważniejszymi sprawami”. Dlatego też korzystanie z zewnętrznego działu szkoleniowego nie tylko pozwala na elastyczniejsze reagowanie na zmiany sytuacji rynkowej, o której wspominałem, ale również na zapewnienie profesjonalnej obsługi szkoleniowej dla firm, które sporadycznie szkolą lub wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Dzięki zewnętrznemu dostawcy usługa, która jest realizowana stosunkowo rzadko, nie jest przez to niezadowalająca jakościowo. A każdym czasie jakość i poziom oferowanych usług jest równie wysoka.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA