Elastyczność działania klienta to jeden z elementów, które wpływają na decyzję o outsourcingu. Innym z ważnych punktów jest również elastyczność rozwiązań, które mogą być zaproponowane i wprowadzone przez zewnętrznego dostawcę. Dzięki temu przedsiębiorstwo, w szybko zmieniającej się sytuacji rynkowej, nie jest przypisane do jednego, sztywnego, schematu działania, a może korzystać z elastycznych i dopasowanych do niego rozwiązań, jak również może w każdej chwili zmienić ustalony schemat działania na nowy.
Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.
Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty.