REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Ważnym elementem który powinien być także ustalony we współpracy z firmą świadczącą outsourcing księgowy jest ustalenie terminów przygotowania raportów dla zarządu lub dyrektora finansowego.
Ważnym elementem który powinien być także ustalony we współpracy z firmą świadczącą outsourcing księgowy jest ustalenie terminów przygotowania raportów dla zarządu lub dyrektora finansowego.

REKLAMA

REKLAMA

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Na początku współpracy firmy musza ustalić terminy, sposób przygotowania jak i sposób dostarczania dokumentacji księgowej.

REKLAMA

REKLAMA

Ilość dokumentacji determinuje nam częstotliwość przesyłania dokumentacji do biura outsourcingowego. W przypadku dużej ilości dokumentów, proces ten odbywa się co najmniej raz w tygodniu.

Jeżeli jednak firma generuje mało dokumentów to dostarczanie dokumentów może się odbywać raz w miesiącu np. do 10 dnia po zamknięciu miesiąca, tak aby dąć możliwość księgowemu na poprawne przedstawienie sytuacji firmy w raportach managerskich jak i w deklaracjach/kalkulacjach podatkowych.

Zobacz serwis: Outsourcing

REKLAMA

Bardzo ważne jest aby firma korzystająca z usług firmy outsourcingowej w sposób czytelny i przejrzysty przygotowywały swoja dokumentacje księgową do przekazania. Czyli dokumenty przekazywane powinny być opisane ( w przypadku gdy opis wykonanej usługi zawarty na fakturze jest nie wystarczający), powinny być zaakceptowane przez osoby to tego powołane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli firma stosuje podział na miejsca powstawania kosztów czy działy to ważne jest aby taka informacja została umieszczona na fakturze. Wszelkie zestawienia tj rozliczenie wyjazdu służbowego, wydatki z karty firmowej powinny zawierać dokumentacje pierwotna np. faktury płatne kartą , rachunki za hotel czy paliwo. Czasami zdarza się że klient przynosi w „koszulce” zebrane dokumenty z całego miesiąca celem ich zaksięgowania. 

Polecamy: Gdzie szukać informacji o firmach outsourcingu księgowego?

Taka sytuacja powoduje to że księgowy musi najpierw posegregować dokumenty ze względu na rodzaj wydatku, rodzaj płatności. Kosztuje to dużo czasu jak i nerwów z obu stron w celu prawidłowego zakwalifikowania kosztów.

Ważnym elementem który powinien być także ustalony we współpracy z firmą świadczącą outsourcing księgowy jest ustalenie terminów przygotowania raportów dla zarządu lub dyrektora finansowego. W większości przypadków powyższe terminy są inne niż wymagane przez polskie prawo dlatego tez wymagają od księgowego dobrego rozplanowania swojej pracy tak aby na czas mieć przygotowane wszystkie dane dla klienta.

Jak widać, bez jasnych procedur normujących sposób współpracy, może dojść w późniejszym okresie do nie porozumień które mogą się zakończyć zerwaniem współpracy przez jedna ze stron.

FPA Group

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA