Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?
REKLAMA
REKLAMA
Warto wtedy zwrócić uwagę czy przygotowana przez firmę oferta uwzględnia wszystkie nasze oczekiwania sprecyzowane w zapytaniu, oraz czy przesłana oferta została przygotowana na czas i nie zawiera błędów (np. ortograficznych). Niepokojące może być, gdy już na etapie ofertowania, a więc w sytuacji najbardziej dla siebie komfortowej, klient który jest oczkiem uwagi potencjalnego partnera, otrzymuje niekompletne informacje czy też oferta przygotowana jest niestarannie. Na tej podstawie można rokować, że cała współpraca z dostawcą usługi będzie wyglądała podobnie.
REKLAMA
Zobacz: Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni
Gwarantowany pakiet usług
REKLAMA
Kolejna kwestia to gwarantowany pakiet usług. Warto zadbać, aby wszystkie usługi, które klient uznaje za standardowe były wskazane w umowie. Pomoże to uniknąć późniejszych nieporozumień w trakcie trwania współpracy. Warto pamiętać, że usługi dodatkowe, nie wynikające z umowy podlegają dodatkowemu fakturowaniu. O tym klientom zdarza się zapominać.
Klient, który chce skorzystać z usług firmy outsourcingowej ma prawo i powinien sprawdzić portfolio aktualnych klientów firmy. Lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje o wzajemnej współpracy, ponieważ oznacza, że firma outsourcingowa posiada doświadczenie w rozwiązywaniu problemów oraz zna „tajniki” danej branży.
Referencje to kolejne źródło informacji. Warto poprosić firmę o przedstawienie listy referencyjnej, a także podjąć bezpośredni kontakt z konkretną firmą obsługiwaną przez outsourcera. W bezpośredniej rozmowie można będzie zweryfikować terminowość, rzetelność oraz poziom świadczonych usług.
Zobacz serwis: Wybór firmy outsourcingowej
Przed rozpoczęciem współpracy warto także złożyć wizytę potencjalnemu dostawcy. W jej trakcie klient sam może ocenić jak na co dzień funkcjonuje firma, a także sprawdzić rodzaje zabezpieczeń systemów komputerowych czy archiwizacji dokumentacji. Jest to także dobry moment na weryfikację osób, które zostaną dedykowane do współpracy z danym klientem. Dzięki temu będziemy mogli się przekonać, jakie jest doświadczenie zawodowe osób, z którymi mamy bezpośrednio współpracować. Żaden klient nie chciałby być „królikiem doświadczalnym", na którym dopiero uczy się nowy pracownik firmy zewnętrznej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.