Holistyczny outsourcing - co to takiego?
04 wrz 2020
W ostatnim czasie obserwujemy coraz większą popularność tzw. managed services, czyli modelu holistycznego outsourcingu. Najczęściej dotyczy on procesów IT. Dlaczego? Aby były maksymalnie zoptymalizowane, wymagają eksperckiej wiedzy oraz zaawansowanej infrastruktury.
Outsourcing bezpieczniejszą formą zatrudniania pracownika
25 sie 2020
W przypadku wielu firm zamiast zatrudniać bardziej opłaca się zlecenie pewnych zadań zewnętrznej firmie. Do rekrutacji firmy wrócą w przyszłym roku, jednak nadal ostrożnie będą podejmować decyzje, biorąc pod uwagę swoje bezpieczeństwo i koszty.
Trendy outsourcingu – warto łączyć outsourcowane usługi
31 sie 2017
Outsourcingu podlega stałej ewolucji. Wyprowadzanie części działalności przedsiębiorstwa na zewnątrz nikogo już nie dziwi, ale na Zachodzie powoli daje zauważyć się nowy trend - łączenie outsourcowanych usług. - Taki zabieg pozwala nie tylko na oszczędności, ale także pozyskanie wartości dodanej. Pierwsi polscy przedsiębiorcy, którzy się na to zdecydują, mają szansę zdystansować konkurencję - zauważa ekspert z firmy dostarczającej usługi dla biznesu.
Outsourcing pracowników coraz bardziej nieuczciwy
04 sie 2015
Outsourcing pracowników jest coraz bardziej popularny, jednakże często może odbywać się z naruszeniem obowiązujących przepisów. Przy nieuczciwym outsourcingu tracą nie tylko pracownicy, za których nie są opłacane składki, ale również firmy zlecające, od których ZUS będzie dochodził zaległych składek wraz z odsetkami. Dług nieuczciwych outsourcerów za zaległe składki wraz z odsetkami wynosi 60 mln zł.
Firmy muszą uważać na outsourcing pracowniczy
30 lip 2015
Firmy, które zamierzają skorzystać z outsourcingu powinny zwrócić szczególną uwagę na skutki zawierania tego rodzaju umów.
Dlaczego warto korzystać z usług outsourcingowych?
28 lis 2014
Rozpoczęcie działalności wiąże się ze sporym nakładem pracy, dobrą organizacją i wytrwałością w dążeniu do zaistnienia na rynku. W takich sytuacjach warto skorzystać z usług firm outsourcingowych, które proponują kompleksowe usługi wspomagające rozwój nowych firm. Dlaczego warto skorzystać z takich usług?
Polska liderem outsourcingu
24 sty 2014
Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin.
Poznaj swojego konsultanta
18 sty 2010
Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi – błędy przy pracy, jak ich unikać i jak rozwiązywać?
13 sty 2010
W każdej umowie zapisy dotyczące odpowiedzialności są jednym z najważniejszych punktów umowy a zwłaszcza w umowie outsourcingowej. W dokumencie powinien znaleźć się zapis dotyczący ponoszenia pełnej odpowiedzialności (w tym również materialnej) przez dostawcę, za wszystkie szkody wynikające z niewłaściwego świadczenia usługi.
Procedury zawierania umów outsourcingowych
12 sty 2010
Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.
Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta
12 sty 2010
Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.
Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu
12 sty 2010
Polityka cenowa firm outsourcingowych opiera się na niskiej cenie podstawowej za standardowy pakiet usług. Wszelkie usługi dodatkowe są natomiast kalkulowane
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.
Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?
12 sty 2010
Weryfikację firmy outsourcingowej, z którą zamierzamy nawiązać współpracę można podjąć już na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Kiedy spływają do nas pierwsze oferty firm, które pytaliśmy o pakiety świadczonych usług oraz ich ceny.
Gdzie szukać informacji o firmach outsourcingu księgowego?
11 sty 2010
Gdy decyzja o wdrożeniu w firmie outsourcingu już zapadła, kolejnym etapem jest znalezienie właściwego outsourcera. Gdzie szukać? Czy się kierować przy wyborze?
Doradca podatkowy: wewnątrz firmy czy w outsoursie
06 sty 2010
Doradca podatkowy jest wolnym zawodem zaufania publicznego utworzonym na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym. Usługi doradztwa podatkowego mogą być świadczone tylko i wyłącznie przez osoby, które zostały wpisane na listę doradców podatkowych.
Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?
04 sty 2010
Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.
Konsekwencje i zagrożenia taniego outsourcingu
23 gru 2009
Klient, decydując się na outsourcing, najczęściej likwiduje dział kadrowo-płacowy, licząc na wsparcie firmy zewnętrznej. Jednakże takiego wsparcia nie będzie w stanie udzielić mu firma, która swoją strategię opiera wyłącznie na „dużym wolumenie transakcji”. Jej „produkcyjne” normy efektywności bowiem oraz niska cena nie obejmują wszystkich standardowych działań z zakresu administracji kadrowo-płacowej, takich jak np. sporządzanie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
Tani outsourcing coraz droższy
23 gru 2009
Outsourcing staje się coraz bardziej popularną formą zarządzania przedsiębiorstwem. Na rynku rośnie liczba firm świadczących tego typu usługi, które walczą między sobą o każdego potencjalnego klienta. Konkurencja jest zjawiskiem pozytywnym w skutkach zarówno z punktu widzenia klienta, jak i firm działających w branży, ponieważ wymusza ona na dostawcach towarów czy usług stałe podnoszenie jakości oraz obniżanie cen.
Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. II
23 gru 2009
Grzywny, mandaty i odsetki za nieprawidłowe czy nieterminowe obliczanie zobowiązań publicznoprawnych, takich jak np. zaliczki na podatek czy składki ZUS, to także koszt pogarszający wynik finansowy przedsiębiorstwa, mogący w skrajnej sytuacji doprowadzić do zaburzenia płynności finansowej.
Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. I
23 gru 2009
W obecnych czasach, zdaniem wielu analityków, kiedy większość firm jest zmuszona do niejednokrotnie drastycznych oszczędności oraz nieustannej optymalizacji i racjonalizacji kosztów operacyjnych, outsourcing z pewnością zyska na popularności jako narzędzie istotnie wspomagające politykę firm nastawionych na dodatni wynik finansowy w czasie kryzysu.
Outsourcing – moda czy metoda
22 gru 2009
Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.
Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych
22 gru 2009
Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.
Outsourcing i korzyści z niego płynące
21 gru 2009
Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.
Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?
14 gru 2009
I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?
Problemy we współpracy – jak je rozwiązywać?
14 gru 2009
Czy tego chcemy, czy nie miejsce pracy jest jednym z najbardziej konfliktogennych środowisk w jakich funkcjonujemy. Prędzej, czy później może wystąpić konflikt, czy to pomiędzy pracownikami, czy też pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym, dostawcą usługi a klientem.
Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?
14 gru 2009
Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.
Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?
14 gru 2009
Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?