REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tani outsourcing coraz droższy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Barbara Kochańska-Mierzejewska
Źle wynagradzani pracownicy będą szukać nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać ich oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę.
Źle wynagradzani pracownicy będą szukać nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać ich oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę.

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing staje się coraz bardziej popularną formą zarządzania przedsiębiorstwem. Na rynku rośnie liczba firm świadczących tego typu usługi, które walczą między sobą o każdego potencjalnego klienta. Konkurencja jest zjawiskiem pozytywnym w skutkach zarówno z punktu widzenia klienta, jak i firm działających w branży, ponieważ wymusza ona na dostawcach towarów czy usług stałe podnoszenie jakości oraz obniżanie cen.

Jakość czy cena?

Odpowiedź na to pytanie, szczególnie w kontekście zakupu usług outsourcingowych, wydaje się być dosyć oczywista – jakość. Ale czy na pewno? Jedną z podstawowych funkcji outsourcingu jest przecież obniżenie kosztów działalności klienta. Tymczasem, gdy firma outsourcingowa drastycznie obniża swoje wynagrodzenie, oferując serwis znacznie tańszy niż konkurenci, trudno nie przypuszczać, że owe tanie usługi są równie niskiej jakości jak cena.

REKLAMA

Niższe przychody rekompensowane są obniżką kosztów, dlatego tanie firmy nie wydają pieniędzy na niezbędne szkolenia dla swoich pracowników, zarówno w zakresie merytorycznym, jak i w zakresie obsługi klienta. Nie traktują ich jak kapitału, lecz przedmiotowo, określając nawet mianem „produkcji”. Tymczasem taka strategia, zwana „strategią sita”, zamiast oczekiwanych zysków, przynosi wymierne straty, szczególnie w dziedzinie outsourcingu finansowego (księgowość, kadry, płace).

Zobacz: Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?

REKLAMA

Źle wynagradzani pracownicy będą szukać nowych pracodawców, którzy są w stanie sprostać ich oczekiwaniom finansowym oraz docenić świadczoną pracę. Dlatego w firmach stosujących niskie ceny na oferowane przez siebie usługi standardem jest bardzo duża rotacja pracowników. Zdarza się, iż w trakcie roku obsługą firmy zajmuje się kilku specjalistów. Naturalnie nie odbywa się to bez szkody dla klienta. Trzeba zdawać sobie sprawę, iż nowy specjalista nie ma wiedzy dotyczącej specyfiki danego klienta, którą posiadał jego poprzednik.

Skutkiem tego jest wdrażanie go od początku, co pociąga za sobą stratę czasu i wymusza cierpliwość wobec pojawiających się błędów. Poza tym nie każdy wie, że proces przygotowania specjalisty do samodzielnej pracy na rzecz klienta i świadczenia usług o wysokiej jakości, trwa około 12 miesięcy. W tym czasie „adaptowany” pracownik powinien podlegać nadzorowi doświadczonego fachowca, który zazwyczaj odpowiada za wdrożenie. Czy firmę oferującą tanie usługi stać na takie szkolenie i czy przywiązuje ona należytą wagę do tego procesu? Zdecydowanie nie. Nie należy więc oczekiwać od taniego outsourcera wysokiej jakości świadczonych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak wdrożyć outsourcing druku w firmie?

Mit tanich usług

REKLAMA

Zwolennicy teorii tanich usług wysuwają argument, iż niektórzy ustalają niższe ceny w oparciu o prognozowany w długim okresie wolumen transakcji/klientów. Strategia ta może się sprawdzać w przypadku obsługi bardzo dużych podmiotów, zatrudniających kilka tysięcy pracowników. Może też dotyczyć realizacji usług, według modelu opartego na wdrożeniu zaawansowanego systemu komputerowego, połączonego z pozostawieniem przez klienta części własnego personelu, który ten system będzie obsługiwać.

Jednakże takie uzasadnienie nie znajduje zastosowania w przypadku kompleksowych usług księgowych czy kadrowo-płacowych. Znawcy tych dziedzin wiedzą, że materia ta jest niezwykle skomplikowana, a ciągle zmieniające się przepisy podatkowe z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń i pokrewne, dodatkowo utrudniają administrowanie finansami w szerokim tego słowa znaczeniu. Ponadto, wbrew niektórym opiniom, nie jest możliwa pełna automatyzacja większości wyżej wymienionych procesów, nawet przy zastosowaniu zaawansowanych narzędzi informatycznych. Tak długo, jak będą obowiązywać skomplikowane regulacje prawne, nie będzie można zastąpić czynności związanych z interpretacją i analizą przepisów, formułami matematycznymi nawet najnowocześniejszego oprogramowania.

Zobacz: Powody dla których wybieramy outsourcing

Zdarza się również, że działania zmierzające do zdobycia jak największej liczby nowych klientów przy wykorzystaniu polityki dumpingu nie idą w parze z intensywnością rozwoju firmy outsourcingowej od wewnątrz. Wciąż brakuje czasu i środków na zatrudnienie nowych pracowników oraz wdrożenie systemu procedur niezbędnych w rosnącej organizacji i gwarantujących wysoki standard obsługi klienta.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA