Powody dla których wybieramy outsourcing
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Managerowie działów szkoleń i rozwoju wciąż mają za zadanie zrealizować więcej projektów przy mniejszych nakładach … W takich warunkach, firmy coraz bardziej polegają na zewnętrznych dostawcach usług, aby zapewnić obsługę ważnych procesów biznesowych, a jednocześnie zredukować koszty. Dodatkowo, te z firm, które doświadczają międzynarodowej ekspansji opierają się na dostawcach w celu projektowania, dostarczenia i koordynacji procesów rozwojowych pracowników ponad podziałami geograficznymi.
REKLAMA
Wszystko to nazbyt oczywiste stwierdzenia. Istnieje jeszcze jeden powód, dla którego warto pomyśleć o outsourcingu – jest to najszybszy i najbardziej efektywny sposób aby dokonać transformacji rozwojowej. Bez outsourcingu, dostawca jest odpowiedzialny jedynie za nabycie, podtrzymanie i udoskonalenie infrastruktury technicznej. Odpowiednia firma outsourcingowa dostarcza również doskonałej jakości usługi i redukuje koszty przy jednoczesnym re engineeringu procesów biznesowych. Pokrótce, im lepszy partner w outsourcingu, tym łatwiej jest zarządzać kompleksowością i ograniczyć ryzyko dotyczące strategicznych inicjatyw rozwojowych.
Przeczytaj także: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?
Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników staje się dzięki temu ważnym punktem całej strategii rozwoju firmy.
W przypadku outsourcingu procesów rozwojowych, zawsze pojawia się podobne pytania, które dobrze ujmuje anglojęzyczny skrót „make or buy ?”. Korzyściami z wyboru opcji „make” jest na pewno pełna kontrola nad procesem rozwojowym, od początku do końca oraz brak ryzyka wydostania się kapitału intelektualnego organizacji na zewnątrz. W przypadku wyboru opcji „buy” na pewno zyskujemy zdecydowanie na czasie realizacji zlecenia oraz na całościowych kosztach jego realizacji. Co na pewno jest efektywniejszym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania biznesowego niejednej organizacji. Dlatego tez coraz większa jest liczba firm, które nie czują już bezwzględnej konieczności prowadzenia projektów rozwojowych z wykorzystaniem jedynie własnych zasobów i infrastruktury. Pewne rodzaje ekspertyzy o wiele łatwiej jest „pozyskać” poza firmą niż żmudnie opracowywać je wewnątrz.
Polecamy serwis Szkolenia
Dlatego tez outsourcing funkcji szkoleniowej nie jest już jedynie tymczasowym rozwiązaniem, ale krytycznym komponentem długoterminowej strategii konkurencyjnej. W coraz większym stopniu oczekuje się również od managerów działów szkoleń i rozwoju działania jak wewnętrzny konsultant, który jest ukierunkowany przede wszystkim na klienta i realizację celów strategicznych przedsiębiorstwa.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.