REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powody dla których wybieramy outsourcing

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników staje się dzięki temu ważnym punktem całej strategii rozwoju firmy.
Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników staje się dzięki temu ważnym punktem całej strategii rozwoju firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Kierownictwo firmy ma wciąż wrażenie, że konkurencja jest o 3 kroki do przodu, pomimo czynionych przez nie ciągłych wysiłków. Ciągła presja związana z redukcją kosztów … innymi słowy rzeczywistość, w której rozpoznaje się zapewne wiele firm z różnych sektorów.

Managerowie działów szkoleń i rozwoju wciąż mają za zadanie zrealizować więcej projektów przy mniejszych nakładach … W takich warunkach, firmy coraz bardziej polegają na zewnętrznych dostawcach usług, aby zapewnić obsługę ważnych procesów biznesowych, a jednocześnie zredukować koszty. Dodatkowo, te z firm, które doświadczają międzynarodowej ekspansji opierają się na dostawcach w celu projektowania, dostarczenia i koordynacji procesów rozwojowych pracowników ponad podziałami geograficznymi.

REKLAMA

REKLAMA

Wszystko to nazbyt oczywiste stwierdzenia. Istnieje jeszcze jeden powód, dla którego warto pomyśleć o outsourcingu – jest to najszybszy i najbardziej efektywny sposób aby dokonać transformacji rozwojowej. Bez outsourcingu, dostawca jest odpowiedzialny jedynie za nabycie, podtrzymanie i udoskonalenie infrastruktury technicznej. Odpowiednia firma outsourcingowa dostarcza również doskonałej jakości usługi i redukuje koszty przy jednoczesnym re engineeringu procesów biznesowych. Pokrótce, im lepszy partner w outsourcingu, tym łatwiej jest zarządzać kompleksowością i ograniczyć ryzyko dotyczące strategicznych inicjatyw rozwojowych.

Przeczytaj także: Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników staje się dzięki temu ważnym punktem całej strategii rozwoju firmy. 

REKLAMA

W przypadku outsourcingu procesów rozwojowych, zawsze pojawia się podobne pytania, które dobrze ujmuje anglojęzyczny skrót „make or buy ?”. Korzyściami z wyboru opcji „make” jest na pewno pełna kontrola nad procesem rozwojowym, od początku do końca oraz brak ryzyka wydostania się kapitału intelektualnego organizacji na zewnątrz. W przypadku wyboru opcji „buy” na pewno zyskujemy zdecydowanie na czasie realizacji zlecenia oraz na całościowych kosztach jego realizacji. Co na pewno jest efektywniejszym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania biznesowego niejednej organizacji. Dlatego tez coraz większa jest liczba firm, które nie czują już bezwzględnej konieczności prowadzenia projektów rozwojowych z wykorzystaniem jedynie własnych zasobów i infrastruktury. Pewne rodzaje ekspertyzy o wiele łatwiej jest „pozyskać” poza firmą niż żmudnie opracowywać je wewnątrz. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Dlatego tez outsourcing funkcji szkoleniowej nie jest już jedynie tymczasowym rozwiązaniem, ale krytycznym komponentem długoterminowej strategii konkurencyjnej. W coraz większym stopniu oczekuje się również od managerów działów szkoleń i rozwoju działania jak wewnętrzny konsultant, który jest ukierunkowany przede wszystkim na klienta i realizację celów strategicznych przedsiębiorstwa.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA