REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominika Chybowska - FPA Group
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Najważniejszą kwestią jest zidentyfikowanie potrzeb, czyli dokładne określenie na jakie produkty lub usługi w danym momencie występuje zapotrzebowanie. Określenie tej potrzeby jest podstawą do podjęcia dalszych działań. 

REKLAMA

Po dokonaniu analizy rynku należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kontrahenta. Dokonując wyboru potencjalnego kontrahenta należy przeprowadzić dokładną selekcję, dzięki której możliwe będzie wyłonienie najbardziej konkurencyjnego dostawcy usług. Każdej firmie zależy, aby przyszły kontrahent był firmą, która posiada wysoką pozycję na rynku, oferuje najwyższej jakości usługi oraz konkurencyjną ofertę cenową - ale jak sprawdzić, który w pełni sprosta wszystkim wymaganiom?

Zobacz: Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Oferta kontrahenta

REKLAMA

Pierwszym poziomem wyboru kontrahenta jest zazwyczaj oferta, która powinna dostarczyć szczegółowych informacji dotyczących świadczonych usług. Każda profesjonalna oferta powinna zawierać: wyszczególniony zakres usług standardowych oraz usług dodatkowych. Należy bardzo starannie przyjrzeć się pakietowi usług oferowanemu przez outsourcera, zwłaszcza na etapie porównywania ofert zdarza się, że dana usługa u jednego outsourcera jest usługą standardową zaś u innego dodatkową a co się z tym wiąże dodatkowo płatną. Informację o współpracy oraz cennik z zakresu tych usług a także informację o usługodawcy wraz z numerami telefonów i/lub adresami kontaktowymi do kompetentnych osób, które mogą udzielić odpowiedzi na ewentualne, dodatkowe pytania. 

Warto zwrócić także uwagę czy przygotowana przez firmę oferta uwzględnia wszystkie oczekiwania a także czy została przygotowana na czas i nie zawiera błędów. W przypadku, gdy na etapie ofertowania potencjalny klient otrzymuje niekompletne informacje czy też oferta przygotowana jest niestarannie bądź niechlujnie można wnioskować, że współpraca z dostawcą usługi będzie wyglądała niestety podobnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy. Oznacza, to że outsourcer posiada doświadczenie w rozwiązywaniu problemów danej branży. Kolejnym punktem, który powinien znaleźć się w ofercie to referencje. Warto podjąć bezpośredni kontakt z konkretną firmą obsługiwaną przez outsourcera, dzięki temu można będzie zweryfikować terminowość, rzetelność oraz poziom świadczonych usług. 

Przed rozpoczęciem współpracy warto także złożyć wizytę potencjalnemu dostawcy, ale o tym jak powinno przebiegać spotkanie i na co zwrócić uwagę dowiedzą się Państwo z kolejnych publikacji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA