REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominika Chybowska - FPA Group
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Najważniejszą kwestią jest zidentyfikowanie potrzeb, czyli dokładne określenie na jakie produkty lub usługi w danym momencie występuje zapotrzebowanie. Określenie tej potrzeby jest podstawą do podjęcia dalszych działań. 

REKLAMA

Po dokonaniu analizy rynku należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kontrahenta. Dokonując wyboru potencjalnego kontrahenta należy przeprowadzić dokładną selekcję, dzięki której możliwe będzie wyłonienie najbardziej konkurencyjnego dostawcy usług. Każdej firmie zależy, aby przyszły kontrahent był firmą, która posiada wysoką pozycję na rynku, oferuje najwyższej jakości usługi oraz konkurencyjną ofertę cenową - ale jak sprawdzić, który w pełni sprosta wszystkim wymaganiom?

Zobacz: Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Oferta kontrahenta

REKLAMA

Pierwszym poziomem wyboru kontrahenta jest zazwyczaj oferta, która powinna dostarczyć szczegółowych informacji dotyczących świadczonych usług. Każda profesjonalna oferta powinna zawierać: wyszczególniony zakres usług standardowych oraz usług dodatkowych. Należy bardzo starannie przyjrzeć się pakietowi usług oferowanemu przez outsourcera, zwłaszcza na etapie porównywania ofert zdarza się, że dana usługa u jednego outsourcera jest usługą standardową zaś u innego dodatkową a co się z tym wiąże dodatkowo płatną. Informację o współpracy oraz cennik z zakresu tych usług a także informację o usługodawcy wraz z numerami telefonów i/lub adresami kontaktowymi do kompetentnych osób, które mogą udzielić odpowiedzi na ewentualne, dodatkowe pytania. 

Warto zwrócić także uwagę czy przygotowana przez firmę oferta uwzględnia wszystkie oczekiwania a także czy została przygotowana na czas i nie zawiera błędów. W przypadku, gdy na etapie ofertowania potencjalny klient otrzymuje niekompletne informacje czy też oferta przygotowana jest niestarannie bądź niechlujnie można wnioskować, że współpraca z dostawcą usługi będzie wyglądała niestety podobnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy. Oznacza, to że outsourcer posiada doświadczenie w rozwiązywaniu problemów danej branży. Kolejnym punktem, który powinien znaleźć się w ofercie to referencje. Warto podjąć bezpośredni kontakt z konkretną firmą obsługiwaną przez outsourcera, dzięki temu można będzie zweryfikować terminowość, rzetelność oraz poziom świadczonych usług. 

Przed rozpoczęciem współpracy warto także złożyć wizytę potencjalnemu dostawcy, ale o tym jak powinno przebiegać spotkanie i na co zwrócić uwagę dowiedzą się Państwo z kolejnych publikacji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA