REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

Radosław Osmólski - Prezes Zarządu FPA Group
Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm.
Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm.

REKLAMA

REKLAMA

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Zapytanie ofertowe

Pierwszy etap to przygotowanie zapytania ofertowego, które stanowić będzie bazę porównawczą otrzymywanych ofert. Warto w nim przedstawić potrzeby własnej firmy oraz oczekiwania wobec firmy zewnętrznej. W zależności od funkcji, które chcemy przekazać na zewnątrz, będą one dotyczyły różnych zagadnień. Dlatego warto przedstawić nasze oczekiwania w tym zakresie, aby mieć pewność, że firma zewnętrzna będzie w stanie sprostać naszym potrzebom. W zapytaniu ofertowym powinno znaleźć się pytanie o standardowy zakres usługi oraz usługi dodatkowe. Często zdarza się, że to co w jednej firmie jest standardem, w innej bywa dodatkowo płatne. Tak, więc im więcej szczegółów przedstawimy w zapytaniu ofertowym, i o więcej rzeczy zapytamy, tym lepiej. Zapytanie ofertowe powinno zostać skierowane do możliwie największej ilości firm.

REKLAMA

Zobacz: Trendy w outsourcingu finansów

Short lista

Na podstawie otrzymanych ofert wstępnych, będziemy w stanie wyłonić trzy firmy, którym poświęcimy czas na spotkanie. Wówczas będziemy posiadać już informacje dotyczące oferowanego zakresu usługi oraz kosztów. Ważne jest, aby w spotkaniu ze strony firmy zewnętrznej nie uczestniczył jedynie sprzedawca, ale również specjalista, którego firma delegować będzie do codziennej współpracy z nami. Tzw. „chemia” we wzajemnej współpracy ma niebagatelne znaczenie.

Referencje

Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm. Jest wiele portali internetowych, gdzie można na forum zadać pytanie o firmy, z którymi zamierzamy współpracować. Zawsze także możemy poprosić o udostępnienie referencji, od obecnych klientów naszego potencjalnego dostawcy. Warto także poprosić o kilka namiarów telefonicznych, tak, aby w czasie bezpośredniej rozmowy zweryfikować sposób i jakoś pracy firmy, z którą zamierzamy się związać.

Zobacz serwis: Wybór firmy outsourcingowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyborze dostawcy outsourcingowego nie warto się śpieszyć. Lepiej dokładnie sprawdzić potencjalnego dostawcę niż narazić się na kłopoty. Decyzja o wyborze niewłaściwego dostawcy może okazać się bardzo kosztowna dla firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA