Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

REKLAMA
REKLAMA
Mimo tego, że umowy outsourcingowe mogą różnić się konkretnymi sformułowaniami, zawsze zbudowane są według określonego schematu i powinny zawierać następujące elementy takie jak: datę rozpoczęcia współpracy, zakres usług oraz miejsce ich świadczenia, zasady współpracy, grono osób kontaktowych, odpowiedzialność stron, kwestie poufności, wynagrodzenie dla dostawcy, okres wypowiedzenia umowy oraz tryb jej rozwiązania.
REKLAMA
REKLAMA
Zobacz: Outsourcing uslug w branzy CFM
Zdarza się jednak, że w zawieranych kontraktach zdarzają się błędy. Do najczęściej popełnianych zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer. Brak wyszczególnienia usług podstawowych, które powinny być realizowane w ramach podstawowej ceny, oraz usług dodatkowych, naraża Klienta na ponoszenie dodatkowych kosztów. Równie niekorzystnie na wzajemną współpracę wpływa brak jasno określonych zasad współpracy i komunikacji, co zazwyczaj skutkuje niezadowoleniem z dostarczanej przez outsourcera usługi.
Często w umowach niesłusznie zostaje pominięta klauzula zabezpieczająca strony przed wzajemnym „podkupywaniem” sobie pracowników.
Podpisując umowę warto także zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia umowy – zbyt długi uniemożliwia sprawne jej rozwiązanie z nierzetelnym dostawcą, a zbyt krótki może skutkować problemami w sprawnym przejęciu outsourcowanej dziedziny przez nowego dostawcę.
REKLAMA
Zobacz serwis: Negocjacja umowy
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA