REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?

Katarzyna Gajda PR Manager - FPA Group
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.

Outsourcing najczęściej przez pracowników utożsamiany jest z redukcjami, cięciem kosztów , a co za tym idzie ze zwolnieniami. Dla szeregowych pracowników, którzy nie są „za pan brat” ze strategią firmy, nie mają bezpośredniego kontaktu z zarządem, taka decyzja może oznaczać jedno.
Z drugiej strony bardzo ważne jest także przygotowanie do zmiany pracowników, którzy będą na co dzień współpracować z outsourcerem. Trzeba przecież pamiętać, że wybrany personel klienta będzie współpracował z dostawcą.

REKLAMA

REKLAMA

Komu i kiedy powiedzieć...

W takiej sytuacji, sytuacji zmiany zawsze pojawiają się pytanie kiedy przekazać pracownikom informację, jak to zrobić, czy powinny być tzw. grupy uprzywilejowane, które powinny zostać poinformowane wcześniej.
Informacje dotyczące kluczowych spraw firmy – a taką z pewnością jest podjecie decyzji o outsourcingu – powinny być przekazywane pracownikom możliwie jak najszybciej. W momencie kiedy taka decyzja staje się faktem (uchwała zarządu) powinna zostać zakomunikowana pracownikom za nim jeszcze rozpocznie się proces poszukiwania dostawcy lub też zostanie ogłoszony przetarg. Nie ma nic bardziej szkodliwego dla wizerunku firmy, jak pracownik który dowiaduje się o zmianach i planach swojej organizacji z lektury porannej prasy.

Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego (jeśli taki w firmie funkcjonuje), czy też w przypadku mniejszych firm w czasie spotkania firmowego z osobami zarządzającymi. Aby zapobiec niedomówieniom i plotkom warto podać pracownikom powody zmian, wytłumaczyć przyczyny decyzji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

REKLAMA

Jasno i przejrzyście o zmianach...

W przypadku decyzji o wdrożeniu outsourcingu w firmie zarząd ma już przygotowaną nową wizję funkcjonowania i zarządzania firmą. Taka informacja powinna być również przekazywana pracownikom. Dzięki niej uniknie się spekulacji, plotek, a najbardziej chyba niepewności wśród pracowników. Jeśli faktycznie outsourcing wiąże się ze zwolnieniami to przekazując taką informację warto ją uzupełnić o działania, jakie firma zamierza podjąć w stosunku do pracowników, z którymi zamierza się rozstać (odprawy, programy outplacementowe).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z drugiej strony często źle kojarzony przez pracowników outsourcing oznacza przeszeregowania i zmianę w wykorzystaniu posiadanych zasobów. W takiej sytuacji również warto poinformować ludzi, jakie plany ma firma w stosunku do nich. Warto pamiętać, że dobra komunikacja procentować będzie innym - pozytywnym nastawieniem pracowników do samego procesu, od którego w dużej mierze zależeć może szybkość i poprawność wdrożenia przeprowadzanego przez firmę outsourcingową.

Zobacz serwis: Rozwiązywanie problemów

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA