REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Gajda PR Manager - FPA Group
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.

Outsourcing najczęściej przez pracowników utożsamiany jest z redukcjami, cięciem kosztów , a co za tym idzie ze zwolnieniami. Dla szeregowych pracowników, którzy nie są „za pan brat” ze strategią firmy, nie mają bezpośredniego kontaktu z zarządem, taka decyzja może oznaczać jedno.
Z drugiej strony bardzo ważne jest także przygotowanie do zmiany pracowników, którzy będą na co dzień współpracować z outsourcerem. Trzeba przecież pamiętać, że wybrany personel klienta będzie współpracował z dostawcą.

REKLAMA

Komu i kiedy powiedzieć...

REKLAMA

W takiej sytuacji, sytuacji zmiany zawsze pojawiają się pytanie kiedy przekazać pracownikom informację, jak to zrobić, czy powinny być tzw. grupy uprzywilejowane, które powinny zostać poinformowane wcześniej.
Informacje dotyczące kluczowych spraw firmy – a taką z pewnością jest podjecie decyzji o outsourcingu – powinny być przekazywane pracownikom możliwie jak najszybciej. W momencie kiedy taka decyzja staje się faktem (uchwała zarządu) powinna zostać zakomunikowana pracownikom za nim jeszcze rozpocznie się proces poszukiwania dostawcy lub też zostanie ogłoszony przetarg. Nie ma nic bardziej szkodliwego dla wizerunku firmy, jak pracownik który dowiaduje się o zmianach i planach swojej organizacji z lektury porannej prasy.

Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego (jeśli taki w firmie funkcjonuje), czy też w przypadku mniejszych firm w czasie spotkania firmowego z osobami zarządzającymi. Aby zapobiec niedomówieniom i plotkom warto podać pracownikom powody zmian, wytłumaczyć przyczyny decyzji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Jasno i przejrzyście o zmianach...

REKLAMA

W przypadku decyzji o wdrożeniu outsourcingu w firmie zarząd ma już przygotowaną nową wizję funkcjonowania i zarządzania firmą. Taka informacja powinna być również przekazywana pracownikom. Dzięki niej uniknie się spekulacji, plotek, a najbardziej chyba niepewności wśród pracowników. Jeśli faktycznie outsourcing wiąże się ze zwolnieniami to przekazując taką informację warto ją uzupełnić o działania, jakie firma zamierza podjąć w stosunku do pracowników, z którymi zamierza się rozstać (odprawy, programy outplacementowe).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z drugiej strony często źle kojarzony przez pracowników outsourcing oznacza przeszeregowania i zmianę w wykorzystaniu posiadanych zasobów. W takiej sytuacji również warto poinformować ludzi, jakie plany ma firma w stosunku do nich. Warto pamiętać, że dobra komunikacja procentować będzie innym - pozytywnym nastawieniem pracowników do samego procesu, od którego w dużej mierze zależeć może szybkość i poprawność wdrożenia przeprowadzanego przez firmę outsourcingową.

Zobacz serwis: Rozwiązywanie problemów

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA