REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Gajda PR Manager - FPA Group
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.
Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego.

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.

Outsourcing najczęściej przez pracowników utożsamiany jest z redukcjami, cięciem kosztów , a co za tym idzie ze zwolnieniami. Dla szeregowych pracowników, którzy nie są „za pan brat” ze strategią firmy, nie mają bezpośredniego kontaktu z zarządem, taka decyzja może oznaczać jedno.
Z drugiej strony bardzo ważne jest także przygotowanie do zmiany pracowników, którzy będą na co dzień współpracować z outsourcerem. Trzeba przecież pamiętać, że wybrany personel klienta będzie współpracował z dostawcą.

REKLAMA

REKLAMA

Komu i kiedy powiedzieć...

W takiej sytuacji, sytuacji zmiany zawsze pojawiają się pytanie kiedy przekazać pracownikom informację, jak to zrobić, czy powinny być tzw. grupy uprzywilejowane, które powinny zostać poinformowane wcześniej.
Informacje dotyczące kluczowych spraw firmy – a taką z pewnością jest podjecie decyzji o outsourcingu – powinny być przekazywane pracownikom możliwie jak najszybciej. W momencie kiedy taka decyzja staje się faktem (uchwała zarządu) powinna zostać zakomunikowana pracownikom za nim jeszcze rozpocznie się proces poszukiwania dostawcy lub też zostanie ogłoszony przetarg. Nie ma nic bardziej szkodliwego dla wizerunku firmy, jak pracownik który dowiaduje się o zmianach i planach swojej organizacji z lektury porannej prasy.

Informacje o ważnych dla firmy decyzjach można zakomunikować poprzez wydanie specjalnego numeru newslettera wewnętrznego (jeśli taki w firmie funkcjonuje), czy też w przypadku mniejszych firm w czasie spotkania firmowego z osobami zarządzającymi. Aby zapobiec niedomówieniom i plotkom warto podać pracownikom powody zmian, wytłumaczyć przyczyny decyzji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

REKLAMA

Jasno i przejrzyście o zmianach...

W przypadku decyzji o wdrożeniu outsourcingu w firmie zarząd ma już przygotowaną nową wizję funkcjonowania i zarządzania firmą. Taka informacja powinna być również przekazywana pracownikom. Dzięki niej uniknie się spekulacji, plotek, a najbardziej chyba niepewności wśród pracowników. Jeśli faktycznie outsourcing wiąże się ze zwolnieniami to przekazując taką informację warto ją uzupełnić o działania, jakie firma zamierza podjąć w stosunku do pracowników, z którymi zamierza się rozstać (odprawy, programy outplacementowe).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z drugiej strony często źle kojarzony przez pracowników outsourcing oznacza przeszeregowania i zmianę w wykorzystaniu posiadanych zasobów. W takiej sytuacji również warto poinformować ludzi, jakie plany ma firma w stosunku do nich. Warto pamiętać, że dobra komunikacja procentować będzie innym - pozytywnym nastawieniem pracowników do samego procesu, od którego w dużej mierze zależeć może szybkość i poprawność wdrożenia przeprowadzanego przez firmę outsourcingową.

Zobacz serwis: Rozwiązywanie problemów

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA