REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska liderem outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 FC NIKMARK
Agencja Marketingowa
Polska liderem outsourcingu
Polska liderem outsourcingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin.

Zjawisko outsourcingu nie jest w Polsce zupełnie nowe, pojawiło się w naszym kraju już w latach 90-tych XX wieku, ale okres wzmożonego zainteresowania i rozwoju przypada dopiero na rok 2010 i trwa nieprzerwanie do dziś. Tyle w temacie teorii outsourcingu.

REKLAMA

A jak wygląda praktyka i ile korzyści z outsourcingu może mieć polska Mała Firma?

Obserwując rynek wnikliwie szybko dojdziemy do bardzo pozytywnych wniosków. Po pierwsze dla osób zainteresowanych tą branżą, czyli specjalistów, managerów, jak i osób szukających dopiero doświadczenia, praca na pewno się znajdzie. Gdy przyjrzymy się statystykom, liczba osób zatrudnionych w tym sektorze przekroczyła już 100 tyś i stale rośnie. Po drugie, co okaże się bardzo istotne z punktu widzenia zleceniodawcy, czyli małej firmy, w Polsce możemy znaleźć partnerów, którzy są wyspecjalizowani w bardzo wąskich i trudnych dziedzinach biznesu i skorzystać z ich fachowej wiedzy, know-how i zasobów ludzkich. Specjalizacja firm świadczących usługi outsourcingowe wiąże się ze wzrostem ich przydatności w biznesie, jak również z dostosowaniem oferty także do mniejszych podmiotów rynkowych, które do tej pory nie były dostrzegane. Rynek usług outsourcingowych staje się coraz bardziej konkurencyjny, dzięki czemu profesjonalne usługi dostępne są w coraz lepszej jakości.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Małe przedsiębiorstwa skorzystają najwięcej

Bardzo ważny z punktu widzenia małych firm jest właśnie fakt, że specjalistyczne usługi outsourcingowe są coraz bardziej popularne, a dzięki temu bardziej dostępne. Firmy zajmujące się outsourcingiem wybierają coraz węższe dziedziny biznesu, stale podnoszą swoje kompetencje, przez co podwykonawcom można zlecić już nie tylko proste usługi, np. ochroniarskie, czystościowe, ale również bardziej złożone, takie jak marketing, sprzedaż czy nawet działalność badawczo – rozwojową. Rynek usług outsourcingowych rozwija się, w efekcie staje się więc przyjazny dla małych firm. Dla przykładu usługi typu call center do niedawna wykorzystywane były głównie do obsługi sprzedaży w sektorze bankowym czy telekomunikacji przez międzynarodowe korporacje. Obecnie małe organizacje mogą z sukcesem wydzielić na zewnątrz obsługę sprzedażową. To ważne, że w dzisiejszych czasach opłaca się wydzielić obsługę nawet bardzo małych projektów wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym.

Outsourcing druku w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Outsourcing teraz też dla najmniejszych

W małych organizacjach problemem jest pozyskanie wysoko wykwalifikowanej kadry z zakresu

księgowości, prawa, IT, marketingu czy sprzedaży. Fachowcy z tych dziedzin dużo kosztują, a żeby stać się samowystarczalnym i móc zatrudnić kogoś na etat trzeba mieć zasobny portfel. Warto więc pomyśleć o tym, aby wydzielić je z przedsiębiorstwa, bo ogranicza to znacznie koszty stałe, oszczędza bezcenny czas i daje możliwość dostępu do zasobów wiedzy outsourcera. Wdrożenie outsourcingu pozwala na elastyczną kontrolę kosztów przez wprowadzenie do organizacji zewnętrznych zasobów tylko w wymaganym zakresie np. przez rozliczanie godzinowe, projektowe, zadaniowe czasem nawet prowizyjne. Kupujemy tyle usług ile nam w danym momencie potrzeba. Takie rozwiązanie nie obciąża budżetu, odpowiada na potrzeby sezonowe, wprowadza powiew świeżości. W związki z tym nie dziwi fakt, że cieszy się uzasadnionym coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Warto mieć świadomość, że outsourcing pozwala na oszczędności nawet do 20%-50%, w porównaniu z kosztami utrzymania własnego zespołu specjalistów w firmie.

Outsourcing controllingu - porada

Autor: Dorota Zielińska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA