REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Polska liderem outsourcingu
Polska liderem outsourcingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin.

Zjawisko outsourcingu nie jest w Polsce zupełnie nowe, pojawiło się w naszym kraju już w latach 90-tych XX wieku, ale okres wzmożonego zainteresowania i rozwoju przypada dopiero na rok 2010 i trwa nieprzerwanie do dziś. Tyle w temacie teorii outsourcingu.

REKLAMA

A jak wygląda praktyka i ile korzyści z outsourcingu może mieć polska Mała Firma?

Obserwując rynek wnikliwie szybko dojdziemy do bardzo pozytywnych wniosków. Po pierwsze dla osób zainteresowanych tą branżą, czyli specjalistów, managerów, jak i osób szukających dopiero doświadczenia, praca na pewno się znajdzie. Gdy przyjrzymy się statystykom, liczba osób zatrudnionych w tym sektorze przekroczyła już 100 tyś i stale rośnie. Po drugie, co okaże się bardzo istotne z punktu widzenia zleceniodawcy, czyli małej firmy, w Polsce możemy znaleźć partnerów, którzy są wyspecjalizowani w bardzo wąskich i trudnych dziedzinach biznesu i skorzystać z ich fachowej wiedzy, know-how i zasobów ludzkich. Specjalizacja firm świadczących usługi outsourcingowe wiąże się ze wzrostem ich przydatności w biznesie, jak również z dostosowaniem oferty także do mniejszych podmiotów rynkowych, które do tej pory nie były dostrzegane. Rynek usług outsourcingowych staje się coraz bardziej konkurencyjny, dzięki czemu profesjonalne usługi dostępne są w coraz lepszej jakości.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Małe przedsiębiorstwa skorzystają najwięcej

Bardzo ważny z punktu widzenia małych firm jest właśnie fakt, że specjalistyczne usługi outsourcingowe są coraz bardziej popularne, a dzięki temu bardziej dostępne. Firmy zajmujące się outsourcingiem wybierają coraz węższe dziedziny biznesu, stale podnoszą swoje kompetencje, przez co podwykonawcom można zlecić już nie tylko proste usługi, np. ochroniarskie, czystościowe, ale również bardziej złożone, takie jak marketing, sprzedaż czy nawet działalność badawczo – rozwojową. Rynek usług outsourcingowych rozwija się, w efekcie staje się więc przyjazny dla małych firm. Dla przykładu usługi typu call center do niedawna wykorzystywane były głównie do obsługi sprzedaży w sektorze bankowym czy telekomunikacji przez międzynarodowe korporacje. Obecnie małe organizacje mogą z sukcesem wydzielić na zewnątrz obsługę sprzedażową. To ważne, że w dzisiejszych czasach opłaca się wydzielić obsługę nawet bardzo małych projektów wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym.

Outsourcing druku w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Outsourcing teraz też dla najmniejszych

W małych organizacjach problemem jest pozyskanie wysoko wykwalifikowanej kadry z zakresu

księgowości, prawa, IT, marketingu czy sprzedaży. Fachowcy z tych dziedzin dużo kosztują, a żeby stać się samowystarczalnym i móc zatrudnić kogoś na etat trzeba mieć zasobny portfel. Warto więc pomyśleć o tym, aby wydzielić je z przedsiębiorstwa, bo ogranicza to znacznie koszty stałe, oszczędza bezcenny czas i daje możliwość dostępu do zasobów wiedzy outsourcera. Wdrożenie outsourcingu pozwala na elastyczną kontrolę kosztów przez wprowadzenie do organizacji zewnętrznych zasobów tylko w wymaganym zakresie np. przez rozliczanie godzinowe, projektowe, zadaniowe czasem nawet prowizyjne. Kupujemy tyle usług ile nam w danym momencie potrzeba. Takie rozwiązanie nie obciąża budżetu, odpowiada na potrzeby sezonowe, wprowadza powiew świeżości. W związki z tym nie dziwi fakt, że cieszy się uzasadnionym coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Warto mieć świadomość, że outsourcing pozwala na oszczędności nawet do 20%-50%, w porównaniu z kosztami utrzymania własnego zespołu specjalistów w firmie.

Outsourcing controllingu - porada

Autor: Dorota Zielińska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA