REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

REKLAMA

Możemy również podać w tej kategorii stosunkowo dużą ilość firm, które pomimo stosunkowo dużej ilości zatrudnionych pracowników, mają dział personalny składający się z jednej lub dwóch osób. W proporcji np. jedna osoba z HR na 200 – 300 pracowników.

REKLAMA

W tym przypadku outcourcing całej funkcji szkoleniowej będzie nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale równocześnie najlepszym sposobem na zyskanie cennego doradcy w sprawach rozwoju pracowników. Firma outsourcingowa nie musi ograniczać się jedynie do świadczenia usług, ale może świadczyć rzeczywiste wsparcie w realizacji założonej strategii rozwoju organizacji.
Dodatkowo, zewnętrzny outsourcing funkcji szkoleniowej to gotowe rozwiązania w sprawach, o których zbyt często zapomina się przy doborze dostawców jak np. właściwe sformułowanie zapytania ofertowego tak aby otrzymać łatwo porównywalne oferty realizacji szkoleń, identyfikacja dostawców, których doświadczenia najlepiej odpowiadają specyfice organizacji klienta oraz dokładne sprawdzenie ich kompetencji przed podpisaniem umowy, opracowanie odpowiednio zredagowanej umowy oraz negocjacje warunków realizacji szkoleń. Doradztwo w tych obszarach pomoże klientowi w dokładnym określeniu tego, co naprawdę jest dla niego istotne w doborze realizatora szkoleń oraz według jakich kryteriów będzie mógł ocenić jego pracę. Pomoże na pewno również we wskazaniu jakie informacje należy przekazać, a jakie otrzymać przed podjęciem decyzji. 

Porównaj również  Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

To sam Klient jednak decyduje o tym na jakim poziomie partnerstwa będzie współpracował z firmą outsourcingową oraz w jakich dokładnie obszarach.
Jeden Klient zdecyduje się na outsourcing jedynie częsci funkcji administracyjnych, inny może poszerzyć zakres współpracy o pełne przeniesienie funkcjo szkoleniowej na zewnątrz firmy.

Dla kogo dedykowany jest outsourcing funkcji szkoleniowej

Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania. Podobnie jeżeli chodzi o wielkość przedsiębiorstw, które mogą z niego korzystać. Dla małych i średnich przedsiębiorstw przyniesie on na pewno korzyści w postaci zwiększenia efektywności procesów rozwojowych i eliminacji zbędnej administracji, która nie jest podstawową działalnością dochodową firmy. Dla większych firm będzie miał zastosowanie w znaczącym ograniczeniu kosztów stałych związanych z rozwojem pracowników i formalizacji najlepszych praktyk (standaryzacji procesów rozwojowych). W przypadku największych firm główna korzyść może polegać na sprawnym zarządzaniu dużą ilością danych i dokumentów oraz dobrze zorganizowanej ich archiwizacji.
Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing funkcji szkoleniowej będzie miał najszersze zastosowanie w przypadku firm, którym zależy na profesjonalizacji podejścia do szkoleń w organizacji, gdzie następuje dynamiczny wzrost zatrudnienia i konieczne jest bardzo szybkie jednoczesne działanie w obszarze rozwoju, jak również oczywiście te, dla których bardzo istotne są koszty rozwoju pracowników i monitorowanie związanych z nim wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Outsourcing to przyszłość

Patrząc na bardzo dynamiczny rozwój w naszym kraju centrów usług biznesowych (BPO – Business Processes Outsourcing) wielu znaczących marek z różnych sektorów, można śmiało stwierdzić, że świadczenie usług zewnętrznych będzie na pewno jedną z branż gospodarki, która będzie się rozwijać w najbliższym czasie. Outsourcing funkcji szkoleniowej jest niewątpliwą i dużą zmianą dla organizacji, które do tej pory działały w oparciu o wewnętrzny dział szkoleń. Zmiana ta jednak jedynie z pozoru wygląda na drastyczną, ponieważ przejęcie obowiązków związanych z administracją i organizacją szkoleń przez doświadczonych specjalistów może dokonać się praktycznie z dnia na dzień.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA