REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

Możemy również podać w tej kategorii stosunkowo dużą ilość firm, które pomimo stosunkowo dużej ilości zatrudnionych pracowników, mają dział personalny składający się z jednej lub dwóch osób. W proporcji np. jedna osoba z HR na 200 – 300 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

W tym przypadku outcourcing całej funkcji szkoleniowej będzie nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale równocześnie najlepszym sposobem na zyskanie cennego doradcy w sprawach rozwoju pracowników. Firma outsourcingowa nie musi ograniczać się jedynie do świadczenia usług, ale może świadczyć rzeczywiste wsparcie w realizacji założonej strategii rozwoju organizacji.
Dodatkowo, zewnętrzny outsourcing funkcji szkoleniowej to gotowe rozwiązania w sprawach, o których zbyt często zapomina się przy doborze dostawców jak np. właściwe sformułowanie zapytania ofertowego tak aby otrzymać łatwo porównywalne oferty realizacji szkoleń, identyfikacja dostawców, których doświadczenia najlepiej odpowiadają specyfice organizacji klienta oraz dokładne sprawdzenie ich kompetencji przed podpisaniem umowy, opracowanie odpowiednio zredagowanej umowy oraz negocjacje warunków realizacji szkoleń. Doradztwo w tych obszarach pomoże klientowi w dokładnym określeniu tego, co naprawdę jest dla niego istotne w doborze realizatora szkoleń oraz według jakich kryteriów będzie mógł ocenić jego pracę. Pomoże na pewno również we wskazaniu jakie informacje należy przekazać, a jakie otrzymać przed podjęciem decyzji. 

Porównaj również  Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

To sam Klient jednak decyduje o tym na jakim poziomie partnerstwa będzie współpracował z firmą outsourcingową oraz w jakich dokładnie obszarach.
Jeden Klient zdecyduje się na outsourcing jedynie częsci funkcji administracyjnych, inny może poszerzyć zakres współpracy o pełne przeniesienie funkcjo szkoleniowej na zewnątrz firmy.

REKLAMA

Dla kogo dedykowany jest outsourcing funkcji szkoleniowej

Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania. Podobnie jeżeli chodzi o wielkość przedsiębiorstw, które mogą z niego korzystać. Dla małych i średnich przedsiębiorstw przyniesie on na pewno korzyści w postaci zwiększenia efektywności procesów rozwojowych i eliminacji zbędnej administracji, która nie jest podstawową działalnością dochodową firmy. Dla większych firm będzie miał zastosowanie w znaczącym ograniczeniu kosztów stałych związanych z rozwojem pracowników i formalizacji najlepszych praktyk (standaryzacji procesów rozwojowych). W przypadku największych firm główna korzyść może polegać na sprawnym zarządzaniu dużą ilością danych i dokumentów oraz dobrze zorganizowanej ich archiwizacji.
Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing funkcji szkoleniowej będzie miał najszersze zastosowanie w przypadku firm, którym zależy na profesjonalizacji podejścia do szkoleń w organizacji, gdzie następuje dynamiczny wzrost zatrudnienia i konieczne jest bardzo szybkie jednoczesne działanie w obszarze rozwoju, jak również oczywiście te, dla których bardzo istotne są koszty rozwoju pracowników i monitorowanie związanych z nim wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Outsourcing to przyszłość

Patrząc na bardzo dynamiczny rozwój w naszym kraju centrów usług biznesowych (BPO – Business Processes Outsourcing) wielu znaczących marek z różnych sektorów, można śmiało stwierdzić, że świadczenie usług zewnętrznych będzie na pewno jedną z branż gospodarki, która będzie się rozwijać w najbliższym czasie. Outsourcing funkcji szkoleniowej jest niewątpliwą i dużą zmianą dla organizacji, które do tej pory działały w oparciu o wewnętrzny dział szkoleń. Zmiana ta jednak jedynie z pozoru wygląda na drastyczną, ponieważ przejęcie obowiązków związanych z administracją i organizacją szkoleń przez doświadczonych specjalistów może dokonać się praktycznie z dnia na dzień.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA