REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

Możemy również podać w tej kategorii stosunkowo dużą ilość firm, które pomimo stosunkowo dużej ilości zatrudnionych pracowników, mają dział personalny składający się z jednej lub dwóch osób. W proporcji np. jedna osoba z HR na 200 – 300 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

W tym przypadku outcourcing całej funkcji szkoleniowej będzie nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale równocześnie najlepszym sposobem na zyskanie cennego doradcy w sprawach rozwoju pracowników. Firma outsourcingowa nie musi ograniczać się jedynie do świadczenia usług, ale może świadczyć rzeczywiste wsparcie w realizacji założonej strategii rozwoju organizacji.
Dodatkowo, zewnętrzny outsourcing funkcji szkoleniowej to gotowe rozwiązania w sprawach, o których zbyt często zapomina się przy doborze dostawców jak np. właściwe sformułowanie zapytania ofertowego tak aby otrzymać łatwo porównywalne oferty realizacji szkoleń, identyfikacja dostawców, których doświadczenia najlepiej odpowiadają specyfice organizacji klienta oraz dokładne sprawdzenie ich kompetencji przed podpisaniem umowy, opracowanie odpowiednio zredagowanej umowy oraz negocjacje warunków realizacji szkoleń. Doradztwo w tych obszarach pomoże klientowi w dokładnym określeniu tego, co naprawdę jest dla niego istotne w doborze realizatora szkoleń oraz według jakich kryteriów będzie mógł ocenić jego pracę. Pomoże na pewno również we wskazaniu jakie informacje należy przekazać, a jakie otrzymać przed podjęciem decyzji. 

Porównaj również  Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

To sam Klient jednak decyduje o tym na jakim poziomie partnerstwa będzie współpracował z firmą outsourcingową oraz w jakich dokładnie obszarach.
Jeden Klient zdecyduje się na outsourcing jedynie częsci funkcji administracyjnych, inny może poszerzyć zakres współpracy o pełne przeniesienie funkcjo szkoleniowej na zewnątrz firmy.

REKLAMA

Dla kogo dedykowany jest outsourcing funkcji szkoleniowej

Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania. Podobnie jeżeli chodzi o wielkość przedsiębiorstw, które mogą z niego korzystać. Dla małych i średnich przedsiębiorstw przyniesie on na pewno korzyści w postaci zwiększenia efektywności procesów rozwojowych i eliminacji zbędnej administracji, która nie jest podstawową działalnością dochodową firmy. Dla większych firm będzie miał zastosowanie w znaczącym ograniczeniu kosztów stałych związanych z rozwojem pracowników i formalizacji najlepszych praktyk (standaryzacji procesów rozwojowych). W przypadku największych firm główna korzyść może polegać na sprawnym zarządzaniu dużą ilością danych i dokumentów oraz dobrze zorganizowanej ich archiwizacji.
Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing funkcji szkoleniowej będzie miał najszersze zastosowanie w przypadku firm, którym zależy na profesjonalizacji podejścia do szkoleń w organizacji, gdzie następuje dynamiczny wzrost zatrudnienia i konieczne jest bardzo szybkie jednoczesne działanie w obszarze rozwoju, jak również oczywiście te, dla których bardzo istotne są koszty rozwoju pracowników i monitorowanie związanych z nim wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Outsourcing to przyszłość

Patrząc na bardzo dynamiczny rozwój w naszym kraju centrów usług biznesowych (BPO – Business Processes Outsourcing) wielu znaczących marek z różnych sektorów, można śmiało stwierdzić, że świadczenie usług zewnętrznych będzie na pewno jedną z branż gospodarki, która będzie się rozwijać w najbliższym czasie. Outsourcing funkcji szkoleniowej jest niewątpliwą i dużą zmianą dla organizacji, które do tej pory działały w oparciu o wewnętrzny dział szkoleń. Zmiana ta jednak jedynie z pozoru wygląda na drastyczną, ponieważ przejęcie obowiązków związanych z administracją i organizacją szkoleń przez doświadczonych specjalistów może dokonać się praktycznie z dnia na dzień.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA