REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

Możemy również podać w tej kategorii stosunkowo dużą ilość firm, które pomimo stosunkowo dużej ilości zatrudnionych pracowników, mają dział personalny składający się z jednej lub dwóch osób. W proporcji np. jedna osoba z HR na 200 – 300 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

W tym przypadku outcourcing całej funkcji szkoleniowej będzie nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale równocześnie najlepszym sposobem na zyskanie cennego doradcy w sprawach rozwoju pracowników. Firma outsourcingowa nie musi ograniczać się jedynie do świadczenia usług, ale może świadczyć rzeczywiste wsparcie w realizacji założonej strategii rozwoju organizacji.
Dodatkowo, zewnętrzny outsourcing funkcji szkoleniowej to gotowe rozwiązania w sprawach, o których zbyt często zapomina się przy doborze dostawców jak np. właściwe sformułowanie zapytania ofertowego tak aby otrzymać łatwo porównywalne oferty realizacji szkoleń, identyfikacja dostawców, których doświadczenia najlepiej odpowiadają specyfice organizacji klienta oraz dokładne sprawdzenie ich kompetencji przed podpisaniem umowy, opracowanie odpowiednio zredagowanej umowy oraz negocjacje warunków realizacji szkoleń. Doradztwo w tych obszarach pomoże klientowi w dokładnym określeniu tego, co naprawdę jest dla niego istotne w doborze realizatora szkoleń oraz według jakich kryteriów będzie mógł ocenić jego pracę. Pomoże na pewno również we wskazaniu jakie informacje należy przekazać, a jakie otrzymać przed podjęciem decyzji. 

Porównaj również  Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

To sam Klient jednak decyduje o tym na jakim poziomie partnerstwa będzie współpracował z firmą outsourcingową oraz w jakich dokładnie obszarach.
Jeden Klient zdecyduje się na outsourcing jedynie częsci funkcji administracyjnych, inny może poszerzyć zakres współpracy o pełne przeniesienie funkcjo szkoleniowej na zewnątrz firmy.

REKLAMA

Dla kogo dedykowany jest outsourcing funkcji szkoleniowej

Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania. Podobnie jeżeli chodzi o wielkość przedsiębiorstw, które mogą z niego korzystać. Dla małych i średnich przedsiębiorstw przyniesie on na pewno korzyści w postaci zwiększenia efektywności procesów rozwojowych i eliminacji zbędnej administracji, która nie jest podstawową działalnością dochodową firmy. Dla większych firm będzie miał zastosowanie w znaczącym ograniczeniu kosztów stałych związanych z rozwojem pracowników i formalizacji najlepszych praktyk (standaryzacji procesów rozwojowych). W przypadku największych firm główna korzyść może polegać na sprawnym zarządzaniu dużą ilością danych i dokumentów oraz dobrze zorganizowanej ich archiwizacji.
Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing funkcji szkoleniowej będzie miał najszersze zastosowanie w przypadku firm, którym zależy na profesjonalizacji podejścia do szkoleń w organizacji, gdzie następuje dynamiczny wzrost zatrudnienia i konieczne jest bardzo szybkie jednoczesne działanie w obszarze rozwoju, jak również oczywiście te, dla których bardzo istotne są koszty rozwoju pracowników i monitorowanie związanych z nim wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Outsourcing to przyszłość

Patrząc na bardzo dynamiczny rozwój w naszym kraju centrów usług biznesowych (BPO – Business Processes Outsourcing) wielu znaczących marek z różnych sektorów, można śmiało stwierdzić, że świadczenie usług zewnętrznych będzie na pewno jedną z branż gospodarki, która będzie się rozwijać w najbliższym czasie. Outsourcing funkcji szkoleniowej jest niewątpliwą i dużą zmianą dla organizacji, które do tej pory działały w oparciu o wewnętrzny dział szkoleń. Zmiana ta jednak jedynie z pozoru wygląda na drastyczną, ponieważ przejęcie obowiązków związanych z administracją i organizacją szkoleń przez doświadczonych specjalistów może dokonać się praktycznie z dnia na dzień.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

REKLAMA

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA