REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rewolucja w rekrutacji?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Problemy z pozyskaniem odpowiedniego pracownika deklaruje 61 procent firm. Niekompetentni kandydaci czy wadliwy proces rekrutacji?

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych w sierpniu przez Puls Biznesu wynika, że 61 proc. firm na polskim rynku nie jest w stanie znaleźć nowych pracowników spełniających oczekiwania pracodawców. Najczęściej dotyczy to takich zawodów jak handlowiec, menedżer i inżynier produkcji. Zjawisko to znajduje także potwierdzenie w analizie ofert opublikowanych na stronach największych portali rekrutacyjnych. Wynika z niej, że najwięcej z ponad 50 tys. aktualnych ofert dotyczy stanowisk pracy, na które pracodawcy nie mogą znaleźć właściwych kandydatów. W internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl ponad 35 proc. z 24 tys. propozycji zatrudnienia dotyczy takich branż jak handel, sprzedaż, inżynieria oraz kadra kierownicza. Średnia liczba aplikujących na stanowisko handlowca wynosi 29 osób, menedżera 16, a inżyniera produkcji 10.

REKLAMA

Badania przeprowadzone przez firmę ghSMART w 2009 roku w USA wśród 100 największych na świecie korporacjach dowiodły, że tylko w 2 proc. przypadków zatrudniały one pracowników, którzy osiągają ponadprzeciętne wyniki. Jak wynikało z ankiety, podstawowym błędem popełnianym przez pracowników HR jest skłonność do przykładania dużej wagi do mało istotnych szczegółów. Rekruterzy najczęściej poszukują osób według ściśle ustalonych kryteriów, takich jak doświadczenie czy staż pracy w danej branży – dosyć często takie poszukiwania kończą się niepowodzeniem. Rozwiązaniem może być nowatorska metoda rekrutacji nazywana topgradinigem.

Przeczytaj także: Na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy

REKLAMA

Topgrading jest zestawem najlepszych praktyk rekrutacyjnych, które w większości niwelują ogólnie przyjęte stereotypy – uważa dr Bradford Smart, specjalista od topgradingu. Podstawową zasada topgradingu mówi, że na każdym poziomie wynagrodzenia istnieją pracownicy słabi i ponadprzeciętni, a topgrading pomaga zatrudnić wyłącznie tych najlepszych spośród dostępnych. Ta metoda umożliwia osiągnięcie 90-procentowego sukcesu w rekrutacji najlepszych pracowników – wskazuje dr Bradford Smart.

W skład procesu topgradingu wchodzi dobrze przeprowadzona kilkuetapowa rozmowa kwalifikacyjna, bazująca na zestawie 16 specjalnie dobranych pytań, mających na celu wyegzekwowanie szczerych odpowiedzi od kandydatów. Ma to wskazać ich silne i słabe punkty, sukcesy i porażki w życiu zawodowym. Poza tym swoistym testem osobowości kolejnym elementem jest określenie najważniejszych kompetencji i umiejętności kandydata. Narzędziem do walki z niekompletnym bądź przesadzonym CV może być zastosowanie formularzy kariery dla kandydatów. Duża rolę w topgradingu odgrywa także dokonanie selekcji kandydatów według ściśle określonej punktacji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Personel

Zastosowanie tego typu narzędzi wymaga dużego poziomu zaangażowania ze strony kandydata jak i rekrutera, już na wstępnym etapie wybierania kandydatów. Jednak znacznie zwiększa szanse na zatrudnienie wyselekcjonowanej i odpowiedniej osoby – uważa Beata Szilf-Nitka z infoPraca.pl. Program topgrading pomógł wielu firmom w USA wyeliminować najczęściej popełniane błędy przy rekrutacji oraz ocenie pracowników. Postanowiliśmy wspierać nowy serwis klubrekrutera.pl, który aktywnie promuje tę właśnie metodę w Polsce.

Kiedy w czasach recesji gospodarczej firma radzi sobie gorzej, perspektywa ponoszenia dodatkowych kosztów rekrutacji jest bolesna. Sprzedaż to najważniejszy obszar do zastosowania topgradingu w czasach recesji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA