REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Referencje Twój dobry doradca

Katarzyna Gajda PR Manager - FPA Group
Wiele firm już na swoich stronach internetowych chwali się pisemnymi referencjami uzyskanymi od swoich klientów.
Wiele firm już na swoich stronach internetowych chwali się pisemnymi referencjami uzyskanymi od swoich klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Referencje pomagają w uwiarygodnieniu kompetencji i doświadczenia. Firma, która popiera swoje działania referencjami, a dodatkowo upublicznia je w Internecie- zawsze będzie na wygranej pozycji. Dlaczego - klient nie chce "kota w worku", a referencje to wizytówka firmy.

Podejmując decyzję o wyoutsourcowaniu usług lub funkcjonalności przeprowadzony zostaje research firmy świadczących usługi, które firma chce przekazać na zewnątrz. Kolejny krok to weryfikacja zapytania ofertowego. Zostaje sporządzona tzw. short lista potencjalnych partnerów. No właśnie i co dalej? Jak w gąszczu firm, z których każda mówi o sobie, że jest najlepsza, najbardziej profesjonalna, najbardziej doświadczona wybrać tą, która faktycznie spełniać będzie nasze oczekiwania. W takiej sytuacji warto poświęcić trochę czasu na bliższe przyjrzenie się referencjom. W końcu partner outsourcingowy wybierany jest nie na miesiąc, a na kilka lat. Ważne jest więc, żeby sprawdzić ewentualnego kontrahenta.

REKLAMA

Zobacz: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Telefon nie zaszkodzi...

REKLAMA

Wiele firm już na swoich stronach internetowych chwali się pisemnymi referencjami uzyskanymi od swoich klientów. Aby sprawdzić, czy codzienność wygląda na pewno tak różowo, jak jest opisywana warto poprosić o namiary do osób kontaktowych, które na co dzień pracują z firmą outsourcingową. Warto zadzwonić lub też umówić się na spotkanie z obecnym, a jeszcze lepiej byłym klientem naszego potencjalnego dostawcy usług. Można wtedy będzie zapytać, jak naprawdę wygląda współpraca, czy outsourcer dotrzymuje terminów, czy elastycznie dostosowuje się do oczekiwań i zmieniających potrzeb klienta, jak zachowuje się w sytuacjach kryzysowych. Z kolei kontakt do byłego klienta jest cenny, ponieważ również sposób zakończenia współpracy jest swoistym świadectwem i podsumowaniem wzajemnej współpracy na linii Klient - outsourcer.

Jeśli zaś chodzi o sam proces weryfikacji referencji, warto pamiętać, aby na początku rozmowy upewnić się, że dana osoba, z którą się kontaktujemy ma akurat czas na spokojną rozmowę. Sprawdzanie referencji zabiera zazwyczaj sporo czasu i ważne jest by nasz rozmówca mógł nam poświęcić uwagę, nie spiesząc się np. na kolejne spotkanie.

Zobacz: Wdrożenie outsourcingu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA