REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna  Kopciowska
Coach, Trener Biznesu, Rozwoju Osobistego i Motywacji
Trudną rzeczą jest zmotywowanie ludzi do działania w kilka godzin, co robię w swojej pracy codziennie widząc wiele znudzonych swoja pracą ludzi.
Trudną rzeczą jest zmotywowanie ludzi do działania w kilka godzin, co robię w swojej pracy codziennie widząc wiele znudzonych swoja pracą ludzi.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy menedżer zadaje sobie podobne pytania: Co zrobić aby lepiej sprzedawali? Jak ich zachęcić do lepszych wyników? Ty wiesz i oni też wiedzą, że im więcej będą mieli klientów, im większą będą mieli sprzedaż tym więcej będą zarabiali pieniędzy.

Ale czy tylko w tym tkwi problem? Czy tylko dlatego nas wszystkich dopada znużenie i mimo tego, że wiemy to nie chce nam się pracować i działać? Niestety w większości przypadków tak jest. To przypadłość każdego z nas. Każdy potrzebuje motywacji do działania. Każdy z nas jest sprzedawcą czy tego chcemy czy też nie, czy zdajemy sobie z tego sprawę czy też nieświadomie to robimy. Codziennie coś sprzedajemy : produkty, pomysły itp.

REKLAMA

Codziennie coś kupujemy. Jak rozpalić w kimś ogień zaangażowania, entuzjazmu i motywacji do działania i sprzedaży? Teoretycznie odpowiedź możesz znaleźć w setkach dobrych publikacji, książek na temat motywacji, entuzjazmu autorów o ogólnoświatowej popularności i wielkim autorytecie i uznaniu itp. I wierzę, że już nie jedną książkę na ten temat przeczytałeś drogi Czytelniku.

Zobacz: Feedback w pigułce

REKLAMA

Teoretycznie wszystko jest proste ale praktycznie jak wdrożyć to w życie? Mało tego jak zmotywować innych skoro czasami sam masz trudności aby zmotywować siebie samego do działania? Pierwszym krokiem w motywowaniu siebie i innych jest udzielenie samemu sobie odpowiedzi na pytanie:

czym jest dla Mnie Mój Sukces?Odpowiedź na to pytanie jest pierwszym krokiem do spełnienia swoich marzeń. Jeżeli jesteś menadżerem masz o tyle trudniej, że musisz pobudzić w ludziach chęć kreowania swoich celów i marzeń aby w ten sposób wiedzieli czym dla nich jest ich sukces. Wiele osób ma tak zwany słomiany zapał. Jeżeli nie jesteś menedżerem a chcesz osiągnąć sukces musisz nauczyć się sam kontrolować siebie i swoje cele a przede wszystkim etapy działania do realizacji celów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trudną rzeczą jest zmotywowanie ludzi do działania w kilka godzin, co robię w swojej pracy codziennie widząc wiele znudzonych swoja pracą ludzi. Dlatego też postaram się w ogromnym skrócie nauczyć Cię drogi Czytelniku prostej zasady do tego abyś sam zaczął się motywować do działania. Działanie to proces dążenia do celu. Aby osiągnąć sukces najpierw musisz odpowiedzieć sobie czym jest dla Ciebie sukces? Musisz go określić bardzo dokładnie, opisać na kartce każdy jego szczegół.

REKLAMA

Cechą ludzi wielkich jest to, że potrafią skupiać się na celu a nie na przeszkodach jakie napotykają na drodze do swojego SUKCESU. Nie zawsze sukces menadżera jest spójny z sukcesem handlowca. Dlatego to Ty i tylko Ty możesz skutecznie zacząć się motywować utrzymując kilka prostych zasad w zastosowaniu. Każdy kto osiąga sukces bardzo dokładnie wie jak on ma wyglądać i czym jest. Dlatego aby dotrzeć do celu potrzebny jest plan działania. Twój plan działania.

Jak powiedział Winston Churchill „ sukces polega na umiejętności przechodzenia od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu". Czym jest entuzjazm? Entuzjazm jest stanem Twojego umysłu powodującym to, że to co robisz, jest dla Ciebie najważniejsze na świecie i bardzo wyjątkowe. Jeżeli nie jesteś w swojej pracy najlepszy to znaczy, że to nie jest praca dla Ciebie. Pamiętaj jeżeli coś robisz, rób to tak dobrze jakby cały świat patrzył na Ciebie.

Polecamy: Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową

Każdy z nas ma wpływ na kreowanie swojego życia i jego kontrolę. Jeżeli nie kontrolujesz własnego życia i zdajesz się na ślepy los, nigdy nie osiągniesz sukcesu. Musisz wzbudzić w sobie wiarę i siłę, że wszystko co Cię spotyka, spotyka Cię ponieważ tego chcesz! Nie skupiaj się na rzeczach, jakich nie chcesz aby Cię doświadczyły ale na tych, których pragniesz. Musisz zdawać sobie sprawę, że zarówno w Twojej głowie jaki otoczeniu są dwie rzeczy, które maja ogromny wpływa na Twoją motywację. Są to motywatory (inspiracje) i demotywatory. Zacznij od swojego umysłu tak zwanej autoanalizy. Odpowiedz sobie na pytanie co Cię ogranicza, co wpływa na to, że niektórych rzeczy nie możesz robić i dlaczego?

Ograniczenia to twoje demotywatory - pozbądź się ich natychmiast. Jak to zrobić? Bardzo łatwo - myśl o tym co Cię inspiruje i uskrzydla, myśl o swoim sukcesie- o swojej nagrodzie a nie przeszkodach.

Ludzki mózg w danej chwili może przechowywać jedna myśl. Jeżeli myślisz o czymś co Cię demotywuje, odbiera energię nie możesz jednocześnie myśleć o czymś co Cię uskrzydla i odwrotnie. Pozbądź się złych myśli. Codziennie rano gdy wstajesz masz wybór! Albo będziesz dzisiaj szczęśliwy albo bardzo szczęśliwy. To poziom Twojego szczęścia gwarantuje Ci sukces w życiu, pracy i czymkolwiek chcesz. Następnie zacznij od swojego otoczenia. Jeżeli w Twoim otoczeniu są osoby lub sytuacje, które są tzw. demotwatorami np.: ciągle wmawiający Ci rodzice, bliscy, siostra, brat, koleżanka czy kolega, że jesteś nic nie wartą osobą, i nie osiągniesz w życiu sukcesu, ponieważ system tak chce lub licho wie kto, musisz unikać takich osób. Może się zdarzyć ,że taką osobą jest

Twój szef, który nie jest dla Ciebie autorytetem, jest demotywatorem - zmień pracę. Jeżeli zmiana pracy wiąże się ze zbyt wieloma przeszkodami i konsekwencjami dla Ciebie i Twoich bliskich, stwórz taką sytuację aby unikać tych osób i tych sytuacji możliwie jak najwięcej. Skup się na swoim sukcesie, szef - demotywator to przeszkoda do osiągnięcia sukcesu, ale Ty jej nie widzisz, ponieważ skupiasz się na swoim celu, na swojej NAGRODZIE. Wzoruj się na ludziach, którzy osiągnęli sukces w życiu. Pamiętaj że Twoje marzenia mogą stać się realne. Marzenia staja się celem kiedy zostaje podjęte działanie w kierunku ich spełnienia. Najtrudniej zrobić pierwszy krok, ponieważ on wymaga podjęcia decyzji. Nie zwlekaj i zacznij już teraz! Stwórz swój unikalny plan działania - dążenia do celu.

Polecamy: Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Weź kartę papieru i długopis - i opisz swój cel, cel prywatny, cel zawodowy, cel krótkoterminowy i długoterminowy. Wypisz wszystkie cele jakie chcesz zrealizować w swoim życiu. Opisz każdy cel bardzo, bardzo dokładnie używając formy czasu teraźniejszego i formy osobowej. Następnie do każdego celu jaki sobie wypisałeś weź kolejną kartkę papieru i napisz 7 działań jakie musisz wykonać aby je zrealizować. Następnie każde z tych 7 działań rozbij na kolejne 7 działań jakie musisz zrealizować aby spełnić to podstawowe działanie. Widzisz?

W ten sposób powstała lista 49 konkretnych działań, które staja się Twoim planem działania do realizacji konkretnego celu - realizacji Twojego sukcesu. Po zrealizowaniu każdego działania zakreślaj je. Zobaczysz jakie będziesz miał uczucie gdy odfajkujesz kolejny punkt w swoim planie działania do osiągnięcia swojego sukcesu. Kolejną zasadą w motywowaniu siebie i innych jest Twoje otoczenie. Jeżeli masz bałagan na biurku, sprzątnij wszystko do szuflady, szafek itp. aby było czysto i zajmij się tym co Cię przybliża do Twojego celu. Na pulpicie w komputerze uporządkuj ikony, dokumenty, na bardzo ważne, mniej ważne i błahe. Zmieniaj tło pulpitu codziennie.

Zamieszczaj na tle pulpitu zdjęcia Twojego celu, np.: zdjęcie Twojego samochodu marzeń, kobiety lub mężczyzny marzeń, domu, wycieczki itp. Codziennie coś innego. Słuchaj muzyki, która Cię inspiruje a nie dołuje. Jeżeli nie masz możliwości uwolnienia się od ciągle narzekającej koleżanki a masz taką możliwość aby mieć słuchawki na uszach słuchaj w czasie pracy muzyki, która Cię inspiruje. Czasami mała rzecz może wpłynąć na to abyś był bliżej lub dalej od swojego celu. Pamiętaj o tym! Rób więcej rzeczy, które Cię zbliżają do celu a nie rób w ogóle rzeczy, które Cię oddalają od niego.Jeżeli jesteś menadżerem bądź entuzjastyczny, pełen energii i motywacji a sama Twoja postawa i działania zmotywują innych.

Jeżeli jesteś sam dla siebie szefem lub Twój szef nie potrafi Ciebie skutecznie zmotywować zrób to Sam.

Pamiętaj! Nie robisz tego dla kogoś, robisz TO dla Siebie, ponieważ to jest Twój cel, Twój sukces a nie sukces innych. Skupiaj się na celu a nie na przeszkodach! Jeżeli jesteś handlowcem kieruj się zasadą pomagania ludziom a nie sprzedawania dla prowizji. Wróć do tego, co jest Twoja najważniejszą wartością.

Zmień swoje nastawienie przed każdą rozmową handlowa na 1 minutę przed i wyobraź sobie, efekt finalny Twojej rozmowy i zadowolą minę Twojego klienta. Często ludzie nie zastanawiają się nad tym jakby chcieli aby inni ich zapamiętali. Czy chciałbyś drogi Czytelniku aby zapamiętano Ciebie w sposób następujący: „zarobił wiele milionów złotych", „miał największą ilość klientów w swojej firmie", „był najlepszym sprzedawcą", „był średnim sprzedawcą"? A może? „ W swoim życiu pomagał innym ludziom osiągać to czego pragnęli, i tym samym zrealizował swoje marzenia".

Co możesz zrobić już teraz po przeczytaniu tego artykułu? Podejmij decyzję, że będziesz bardzo szczęśliwy i osiągniesz swój cel i sukces. Weź kartkę papieru i przelej swoje marzenia na papier a następnie stwórz do nich plan działania rozbijając każdy krok na dziesiątki mniejszych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA