REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 HAYS Poland
Doradztwo personalne
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Zaangażowany pracownik to taki, który identyfikuje się z firmą, dba o jej interesy, dąży do rozwoju swojego i firmy oraz wykonuje powierzone zadania, realizując założone cele. Jak sprawić, by pracownik był zaangażowany?

REKLAMA

Bezpośredni przełożony to jedna z osób w firmie, posiadająca największy wpływ na zaangażowanie pracownika. Jego postawa w pracy oraz spójność zachowania z deklarowanymi wartościami przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania pracownika w wykonywaną pracę.

By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy. Konstruktywnie przekazana informacja zwrotna, wskazuje obszary do rozwoju, co działa motywująco na pracownika. Utrzymywanie jasnej, otwartej oraz pełnej szacunku komunikacji zapobiega powstawaniu domysłów, które skutecznie potrafią obniżyć zaangażowanie pracownika.

Polecamy: Rotacji zespołu można zapobiec

REKLAMA

Kolejnym czynnikiem budującym zaangażowanie jest poczucie sensowności działań. Pracownik, który rozumie sens istnienia swojego stanowiska oraz wie „po co?” wykonuje dane czynności i jaki jest ich wpływ na cel nadrzędny, chętniej angażuje się w proces pracy. Brak jasnego zrozumienia celu wykonywanych obowiązków powoduje poczucie „bycia małym trybikiem” w bliżej nieokreślonej większej całości oraz poczucie braku wpływu na realizowany cel, a co za tym idzie brak zaangażowania w pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na prośbę o wskazanie czynników, mających największy wpływ na zaangażowanie w pracy, kandydaci uczestniczący w rozmowach kwalifikacyjnych najczęściej wskazują możliwość rozwoju swoich umiejętności podczas realizowania zadań w firmie. Świadomość uczestniczenia w rozwoju firmy, przy jednoczesnym rozwoju własnych kompetencji jest zachęcająca do pełniejszego zaangażowania się w pracę. Pracownik jasno widzi korzyści nie tylko firmy, ale i swoje własne.

Polecamy: Manager konsekwentny

Innymi czynnikami budującymi i utrzymującymi zaangażowanie w pracy, wskazywanymi przez kandydatów, są sprawiedliwe i jasne zasady wynagradzania, realizowane konsekwentnie w czasie. Pracownik, który wie, za co jest wynagradzany, otrzymujący wynagrodzenie terminowo i według wcześniej ustalonych reguł, czuje, że jest traktowany przez firmę poważnie i sprawiedliwie, co pozytywnie wpływa na jego postawę i zaangażowanie w pracy.

Wyżej wymienione rozwiązania, często niegenerujące dodatkowych kosztów, mogą skutecznie wpływać na zaangażowanie pracowników, co w konsekwencji może generować wyższą jakość pracy, lepsze relacje firmy z klientami, a co za tym idzie wyższe zyski.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA