REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Zaangażowany pracownik to taki, który identyfikuje się z firmą, dba o jej interesy, dąży do rozwoju swojego i firmy oraz wykonuje powierzone zadania, realizując założone cele. Jak sprawić, by pracownik był zaangażowany?

REKLAMA

Bezpośredni przełożony to jedna z osób w firmie, posiadająca największy wpływ na zaangażowanie pracownika. Jego postawa w pracy oraz spójność zachowania z deklarowanymi wartościami przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania pracownika w wykonywaną pracę.

By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy. Konstruktywnie przekazana informacja zwrotna, wskazuje obszary do rozwoju, co działa motywująco na pracownika. Utrzymywanie jasnej, otwartej oraz pełnej szacunku komunikacji zapobiega powstawaniu domysłów, które skutecznie potrafią obniżyć zaangażowanie pracownika.

Polecamy: Rotacji zespołu można zapobiec

REKLAMA

Kolejnym czynnikiem budującym zaangażowanie jest poczucie sensowności działań. Pracownik, który rozumie sens istnienia swojego stanowiska oraz wie „po co?” wykonuje dane czynności i jaki jest ich wpływ na cel nadrzędny, chętniej angażuje się w proces pracy. Brak jasnego zrozumienia celu wykonywanych obowiązków powoduje poczucie „bycia małym trybikiem” w bliżej nieokreślonej większej całości oraz poczucie braku wpływu na realizowany cel, a co za tym idzie brak zaangażowania w pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na prośbę o wskazanie czynników, mających największy wpływ na zaangażowanie w pracy, kandydaci uczestniczący w rozmowach kwalifikacyjnych najczęściej wskazują możliwość rozwoju swoich umiejętności podczas realizowania zadań w firmie. Świadomość uczestniczenia w rozwoju firmy, przy jednoczesnym rozwoju własnych kompetencji jest zachęcająca do pełniejszego zaangażowania się w pracę. Pracownik jasno widzi korzyści nie tylko firmy, ale i swoje własne.

Polecamy: Manager konsekwentny

Innymi czynnikami budującymi i utrzymującymi zaangażowanie w pracy, wskazywanymi przez kandydatów, są sprawiedliwe i jasne zasady wynagradzania, realizowane konsekwentnie w czasie. Pracownik, który wie, za co jest wynagradzany, otrzymujący wynagrodzenie terminowo i według wcześniej ustalonych reguł, czuje, że jest traktowany przez firmę poważnie i sprawiedliwie, co pozytywnie wpływa na jego postawę i zaangażowanie w pracy.

Wyżej wymienione rozwiązania, często niegenerujące dodatkowych kosztów, mogą skutecznie wpływać na zaangażowanie pracowników, co w konsekwencji może generować wyższą jakość pracy, lepsze relacje firmy z klientami, a co za tym idzie wyższe zyski.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA