REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.
By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Zaangażowany pracownik to taki, który identyfikuje się z firmą, dba o jej interesy, dąży do rozwoju swojego i firmy oraz wykonuje powierzone zadania, realizując założone cele. Jak sprawić, by pracownik był zaangażowany?

REKLAMA

Bezpośredni przełożony to jedna z osób w firmie, posiadająca największy wpływ na zaangażowanie pracownika. Jego postawa w pracy oraz spójność zachowania z deklarowanymi wartościami przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania pracownika w wykonywaną pracę.

By utrzymać zaangażowanie pracownika przełożony powinien przekazywać informację zwrotną na temat jakości wykonywanej przez niego pracy. Konstruktywnie przekazana informacja zwrotna, wskazuje obszary do rozwoju, co działa motywująco na pracownika. Utrzymywanie jasnej, otwartej oraz pełnej szacunku komunikacji zapobiega powstawaniu domysłów, które skutecznie potrafią obniżyć zaangażowanie pracownika.

Polecamy: Rotacji zespołu można zapobiec

REKLAMA

Kolejnym czynnikiem budującym zaangażowanie jest poczucie sensowności działań. Pracownik, który rozumie sens istnienia swojego stanowiska oraz wie „po co?” wykonuje dane czynności i jaki jest ich wpływ na cel nadrzędny, chętniej angażuje się w proces pracy. Brak jasnego zrozumienia celu wykonywanych obowiązków powoduje poczucie „bycia małym trybikiem” w bliżej nieokreślonej większej całości oraz poczucie braku wpływu na realizowany cel, a co za tym idzie brak zaangażowania w pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na prośbę o wskazanie czynników, mających największy wpływ na zaangażowanie w pracy, kandydaci uczestniczący w rozmowach kwalifikacyjnych najczęściej wskazują możliwość rozwoju swoich umiejętności podczas realizowania zadań w firmie. Świadomość uczestniczenia w rozwoju firmy, przy jednoczesnym rozwoju własnych kompetencji jest zachęcająca do pełniejszego zaangażowania się w pracę. Pracownik jasno widzi korzyści nie tylko firmy, ale i swoje własne.

Polecamy: Manager konsekwentny

Innymi czynnikami budującymi i utrzymującymi zaangażowanie w pracy, wskazywanymi przez kandydatów, są sprawiedliwe i jasne zasady wynagradzania, realizowane konsekwentnie w czasie. Pracownik, który wie, za co jest wynagradzany, otrzymujący wynagrodzenie terminowo i według wcześniej ustalonych reguł, czuje, że jest traktowany przez firmę poważnie i sprawiedliwie, co pozytywnie wpływa na jego postawę i zaangażowanie w pracy.

Wyżej wymienione rozwiązania, często niegenerujące dodatkowych kosztów, mogą skutecznie wpływać na zaangażowanie pracowników, co w konsekwencji może generować wyższą jakość pracy, lepsze relacje firmy z klientami, a co za tym idzie wyższe zyski.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA