REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarząd, Zespół

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy odmowa ogłoszenia upadłości ma wpływ na odpowiedzialność członka zarządu spółki?

Jak wynika z art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze (u.p.u.n.), każdy z członków zarządu spółki ma obowiązek zgłosić wniosek o ogłoszenie jej upadłości w terminie dwóch tygodni od dnia, gdy spółka zaprzestanie wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych lub gdy zobowiązania spółki przekroczą wartość jej majątku. Jak wygląda odpowiedzialność członków zarządu przy odmowie upadłości?

Więcej kobiet w zarządach spółek giełdowych

Liczby mówią same za siebie – większa liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach przekłada się na większe zyski firmy. Fakt ten docenił rząd Niemiec, który chce wyperswadować na spółkach giełdowych, aby potroiły liczbę kobiet w swoich zarządach.

Jaki jest wpływ agencji ratingowych na rynki finansowe?

27 kwietnia 2010 r. sensację wywołało obniżenie oceny wiarygodności portugalskiego długu przez Standard & Poor’s. Dlaczego spółce, która bada wiarygodność kredytową państw i przedsiębiorstw, udało się wpłynąć na zachowanie rynku walutowego? Ekonomiści podkreślają, że nowy rating Portugalii, członka strefy euro, stał się wówczas przyczyną osłabienia euro.

Jak dokonać zmiany statutu w spółce akcyjnej?

Jakich formalności trzeba dopełnić i o czym pamiętać, aby zmiana statutu w spółce akcyjnej była skuteczna? Czy zmianę statutu spółki należy zarejestrować? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w dalszej części porady.

REKLAMA

Czy bank zabezpieczy się na udziałach w nieruchomości?

Zwykle właścicielem nieruchomości jest jedna osoba bądź małżonkowie na podstawie wspólnoty majątkowej. Bywa jednak, że w drodze wykonania spadku, darowizny czy kupna nieruchomości wraz z inną osobą dochodzi do powstania współwłasności w częściach ułamkowych. Co w sytuacji, gdy jeden ze współwłaścicieli będzie chciał zaciągnąć kredyt zabezpieczony na nieruchomości?

Czy venture capital jest szansą dla przedsiębiorców?

Wielu polskich przedsiębiorców i menadżerów poszukuje kapitału dla swoich firm. Niewielu z nich jednak wie, że fundusze private equity/venture capital dysponują kapitałem, który chcą zainwestować w polskie firmy i tylko czekają na dobre projekty inwestycyjne. Co to jest i jak to działa venture capital - dowiesz się z poniższego artykułu.

Kto nie może być członkiem zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej i likwidatorem w spółce?

Przepisy przewidują ograniczenia dla niektórych osób w zakresie możliwości bycia członkiem zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej i likwidatorem w spółce kapitałowej. Kto i z jakich powodów nie może pełnić tych funkcji?

Co to jest prawo poboru?

Prawo poboru to inaczej prawo pierwszeństwa w objęciu nowych akcji w stosunku odpowiadającym liczbie posiadanych akcji. Czy wiesz co składa się na prawo poboru w spółce akcyjnej? Komu ono przysługuje? Kiedy można skorzystać z tego prawa? Jaka procedura obowiązuje w tym zakresie? Jakie obowiązki spoczywają na osobach bądź organach w związku z przysługującym akcjonariuszowi prawie poboru?

REKLAMA

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak badać satysfakcję pracowników?

Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.

Kiedy zarząd nie reprezentuje spółki akcyjnej w procesie o uchylenie uchwały?

Jakie są wyjątki od zasady, że w sprawie o uchylenie lub stwierdzenie nieważności uchwały walnego zgromadzenia spółkę akcyjną reprezentuje zarząd?

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Składanie sprawozdań finansowych - krok po kroku

Kto jest odpowiedzialny za sporządzenie sprawozdaniu finansowego i w jakim terminie sprawozdanie to powinno być zatwierdzone? Jakie podstawowe informacje powinny się znaleźć w sprawozdaniu finansowym? Jakie kary grożą spółce za wszelkie nieprawidłowości w sprawozdaniu? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Czym jest mobbing?

Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.

Kto i kiedy zwołuje walne zgromadzenie akcjonariuszy w S.A.?

Zgromadzenie akcjonariuszy w S.A. zwoływane jest przez zarząd spółki, przy czym dotyczy to zarówno zgromadzenia zwyczajnego jak i nadzwyczajnego. Rada Nadzorcza zwołuje walne zgromadzenie akcjonariuszy jeżeli zarząd w ciągu 2 tygodni od dnia upływu statutowego terminu na zwołanie walnego zgromadzenia akcjonariuszy nie zwołał go, bądź też nie zwołał go w terminie 2 tygodni od zgłoszenia żądania zwołania.

Powoływanie, odwoływanie oraz rezygnacja członków zarządu w sp. z o.o.

Zasadą jest , że członków zarządu sp. z o.o. powołuje Zgromadzenie Wspólników, chyba że umowa stanowi inaczej i np. powołują ich wspólnicy, osoby trzecie lub organy spoza spółki.Powołanie członków zarządu powoduje powstanie stosunku organizacyjnego między członkami, zarządem i spółką. Wyczerpująco określa to kodeks spółek handlowych, a doprecyzowuje się umową spółki.

Jak dzielić zysk w sp. z o.o.?

Przy podziale zysku w sp. z o.o. umowa nie może zakazywać wypłaty udziału w zysku. Może jedynie ograniczyć tą wypłatę na pewien czas całkowicie lub częściowo, w umowie spółki, przeznaczając tę nadwyżkę na fundusze celowe. W sp. z o.o. jest tylko jeden obligatoryjny fundusz –fundusz zasobowy.

Czy decyzje biznesowe są naprawdę podejmowane racjonalnie?

Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.

Pokolenie Y wśród księgowych

Jak wynika z badania „Pokolenie Y: Świadomość potencjału” („Generation Y: Realising the potential”) przeprowadzonego przez międzynarodowe Stowarzyszenie Licencjonowanych Certyfikowanych Księgowych (Association of Chartered Certified Accountants – ACCA) oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są obecnie zatrudnieni, nie zapewnią im wystarczających możliwości rozwoju zawodowego.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Niezdrowa rywalizacja demotywuje – porady dla pracodawców

Wszystkie firmy porównują osiągnięcia swoich pracowników. Wytworzenie ducha współzawodnictwa działa silnie motywująco. Trzeba jednak pamiętać, że stworzenie atmosfery niezdrowej rywalizacji działa dokładnie odwrotnie.

Nie motywuj podwładnych, dopóki nie poznasz ich potrzeb

Przełożony, który nie zna dobrze swoich pracowników, nie ma szans na skuteczne motywowanie całego zespołu. Należy zadać sobie odrobinę trudu i spytać swoich podopiecznych, co jest dla nich najważniejsze.

Motywując pracowników ściśle określaj cele - porada dla szefów

Podejmujemy tylko takie działania, w których widzimy sens. Jeżeli nie dostrzegamy celu, do którego chcemy dotrzeć, po prostu nie zaczynamy działać. Menedżer, który przydziela swoim podwładnym zadania do wykonania, musi poinformować, jaki jest ich cel. Pracownicy zawsze mają mniej informacji od swojego przełożonego. Nie znają długofalowych planów i strategii firmy, mają węższy obraz działań organizacji.

Motywowanie należy zacząć od siebie

Przełożony, który sam nie jest zmotywowany nie zmobilizuje do wysiłku podwładnych. Szefa, który nie ma motywacji łatwo rozpoznać szefa, ponieważ każde jego działanie niesie w sobie „ziarno fałszu”.

Jak realizować strategię motywowania pozafinansowego?

Umiejętność motywowania pozafinansowego jest jedną z najważniejszych cech dzisiejszych szefów. Każdy zarząd żąda od menedżerów, żeby zwiększali efektywność pracowników i jednocześnie redukowali wydatki w poszukiwaniu oszczędności.

Reprymenda dla szefa

Pracownicy, mimo pozornego braku możliwości ku temu, potrafią dotkliwie „skarcić” swojego szefa. Poniżej najczęstsze przykłady zachowań, których źródło tkwi w szwankującej komunikacji na linii przełożony – pracownik.

Jak komunikować się z podwładnymi?

Istnieje szereg zachowań które blokują skuteczną komunikację. Gdy przełożony stosuje je wobec podwładnego to jego słowa, szczególnie krytyczne, nigdy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Trudna sztuka konstruktywnej krytyki - wskazówki

Gdy szef krytykuje podwładnego musi zadbać zarówno o treść jak i formę przekazywanych uwag. Inaczej zamiast pożądanych efektów wywoła tylko niezadowolenie, które w krótkim czasie może wpłynąć na cały zespół.

Konstruktywna krytyka – czego unikać

Tylko rzeczowa, konstruktywna krytyka pomaga pracownikom i jest „sprzymierzeńcem” przełożonego. Jej całkowitym zaprzeczeniem są poniższe zachowania i zwroty.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego ?

Po weryfikacji pierwszych informacji, wybierzmy i spotkajmy się z dwiema firmami, które wstępnie spełniają nasze wymagania. Ważne, aby w spotkaniu uczestniczył konsultant, który będzie realizował projekt, a nie tylko przedstawiciel/partner firmy executive search.

Dlaczego pracodawcy wolą elastyczne formy zatrudnienia?

W ostatnich latach elastyczne formy zatrudnienia w Polsce cieszą się popularnością, jednak rynek pracy tymczasowej w naszym kraju jest wciąż bardzo młody.

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Znużeniu pracowników można zapobiec

Doświadczony menedżer wie, że znużony pracownik jest mniej wydajny. Warto jest zatem pomóc swoim podwładnym pokonać zmęczenie. Naucz ich posługiwać się np. wizualizacją.

Szkolenia: rozwój zamiast trenowania

Rozwój umiejętności pracowników oznacza m.in. dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi i może obejmować zarówno większe zaangażowanie w działania firmy, jak i generowanie pomysłów w pracy grupowej.

Konkurencyjność produkcji zależy od utalentowanej kadry

Konkurencyjność na światowych rynkach sektora produkcyjnego opiera się na dostępie do utalentowanych pracowników, którzy mogą stać się motorem innowacji w firmie - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.

Płeć a inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna nie jest równoznaczna z pozbyciem się kontroli nad uczuciami, ze spuszczeniem ich z wodzy. Oznacza odpowiednie i skuteczne ich wyrażane. Krótko mówiąc, emocje, które wyrywają się spod kontroli, mogą z mądrego zrobić głupiego.

Opis stanowiska pracy kluczowym elementem HR

Podstawą do stworzenia nowego stanowiska pracy, rekrutacji oraz okresowej oceny pracownika jest opis stanowiska pracy.

Naucz się słuchać

Umiejętność słuchania w biznesie jest o wiele cenniejsza od mówienia. Wiele osób woli mówić niż słuchać, jednak musimy pamiętać iż aktywne słuchanie to ważna umiejętność.

Czy sekretarka może zabrać głos w dyskusji?

Wbrew pozorom, podczas zebrań, sekretarka albo asystentka w hierarchii uczestników spotkania znajdują się zaraz po prowadzącym zebranie. Ich rola jest nieoceniona, choć wielu o tym zapomina i traktuje te osoby przedmiotowo, często jak wyposażenie sali. A przecież, asystują aktywnie swoim szefom, nie mówiąc już o doradztwie w sprawach organizacyjnych, czy formalnych.

Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.

Jak udzielać reprymend?

Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle.

Budownie wspólnej płaszczyzny

Zgodnie z wielokrotnie udowodnioną regułą lubienia – zdecydowanie chętniej spełniamy prośby osób, które lubimy, a lubimy te osoby, które przejawiają podobne do nas poglądy czy też wygłaszają podobne opinie. Dlatego jednym z ważniejszych zadań, jakie stoją przed nami na drugim etapie pozyskiwania współpracy jest zbudowanie wspólnej płaszczyzny.

Pozyskaj sojuszników w pracy

Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Czym jest przewodzenie na wysokim poziomie?

W świecie biznesu konieczność rozwoju ludzi odnosi się zarówno do pracowników, jak i do klientów. Słowem, dobro i rozwój osobisty tych, którym przewodzimy, są równie ważne – jeśli nie ważniejsze – jak cele, do których dążymy.

REKLAMA