REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
wellness
wellness
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Dobra jakość usług to za mało 

Doskonała jakość usług, wyszkoleni specjaliści i sprawdzone produkty to teraz za mało, aby stać się liderem wśród klinik czy gabinetów. To oczywiście kluczowe kwestie, ale pacjenci, zwłaszcza ci z generacji Z, wymagają więcej. Chcą otrzymywać opiekę na najwyższym poziomie, a także mieć pewność, że wybrana placówka jest godna zaufania. Dlatego tak ważna jest również  komunikacja zewnętrzna – jeśli firmy nie można znaleźć w sieci, to tak jakby nie istniała. To jednak nie wszystko. 

REKLAMA

Specjaliści, którzy podnoszą kwalifikacje

REKLAMA

W pierwszej kolejności należy zadbać o zatrudnienie wykwalifikowanych specjalistów. Niezależnie od tego, czy prowadzimy prywatny gabinet stomatologiczny, dużą klinikę psychologiczną czy przychodnię weterynaryjną, to właśnie pracujący w placówce eksperci i ich wiedza oraz umiejętności wpływają na renomę firmy. 

- To ważne, by dbać o stały rozwój swój i specjalistów, którzy są częścią naszego zespołu – mówi Jakub Czarzasty, CEO LM PAY S.A., lidera na rynku płatności odroczonych. - Chodzi tutaj przede wszystkim o podnoszenie ich kwalifikacji – umożliwienie udziału w konferencjach, kursach czy zdobywanie dodatkowych specjalizacji. Badania pokazują, że konsumenci polegają na opinii specjalistów. Potwierdza to m.in. raport McKinsey Future of Wellness, gdzie polecenia lekarzy znalazły się na trzecim miejscu wśród czynników wpływających na zakupy produktów i usług związanych z wellness[1]– dodaje ekspert. 

Wykwalifikowanymi specjalistami warto chwalić się w mediach społecznościowych. To będzie dobra informacja dla klientów, którzy szukają konkretów. 

Jak się robi biznes w XXI w.

REKLAMA

Świadczenie usług na najwyższym poziomie to podstawa sukcesu w biznesie. To nie ogranicza się jedynie do profesjonalnego wykonywania zabiegów czy podstawowej obsługi pacjentów i klientów. Kluczem jest dbałość o jakość, indywidualne podejście i ciągłe doskonalenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Z raportu What Business Needs To Know About The Generation Changing Everything opublikowanego przez TNM wynika, że młodzi konsumenci zwracają szczególną uwagę na świadomość ekologiczną firmy oraz stosowane przez nią nowoczesne rozwiązania oparte na technologii[2]– komentuje Jakub Czarzasty. – Chętniej wybierają te miejsca, gdzie mogą rozłożyć płatność na raty lub skorzystać z wygodnej opcji płatności odroczonych. Rynek tych ostatnich nieustannie rośnie – dodaje. 

W ostatnim czasie usługa Care Now, Pay Later (Zadbaj teraz, zapłać później) zdobywa coraz większą popularność w różnych branżach, w tym również w medycynie. Lekarze, stomatolodzy, psycholodzy, dietetycy i weterynarze coraz częsciej oferują swoim pacjentom tę opcję. Dzięki niej można skorzystać z usługi i opłacić ją w wygodnym dla siebie momencie. To świetny sposób na ułatwienie dostępu do potrzebnych zabiegów i usług, bez konieczności natychmiastowej płatności. 

Dziś firma bez internetu praktycznie nie istnieje. Wyróżnienie się na tle innych gabinetów czy klinik oznacza także zadbanie o widoczność w internecie. Aktualizowane media społecznościowe oraz widoczne w sieci opinie klientów to również istotny czynnik, który uwiarygadnia działalność firmy i realnie wpływa na jej sukces biznesowy. 

Leczenie zgodnie z planem

Kompleksowa opieka to jest coś, czego oczekują pacjenci trafiający do klinik i gabinetów. Coraz częściej przygotowanie harmonogramu leczenia jest standardem w profesjonalnych placówkach. Nadal jednak wiele miejsc nie wdrożyło tego elementu, a jest on dla pacjentów bardzo istotny w procesie podejmowania decyzji o leczeniu.

- Jeśli chcemy wyróżnić się na rynku medycznym, warto już na początku współpracy przedstawić klientowi harmonogram zabiegów, uwzględniając zarówno te większe, jak i mniejsze. Rozpiszmy wizyty kontrolne i wytłumaczmy, jak będzie wyglądał cały proces leczenia, zaprezentujmy także opcje związane z opłatami – mówi Jakub Czarzasty. – Dzięki rozłożeniu leczenia w czasie pacjent nie będzie musiał płacić za całą kurację za jednym razem, co jest o wiele wygodniejszą opcją – dodaje ekspert. 

Biznesowy sukces na rynku zdrowia to przede wszystkim zrozumienie potrzeb pacjentów – zarówno tych starszych, jak i młodszych, którzy chętniej wydają pieniądze na usługi związane ze zdrowiem. Warto przyjrzeć się współczesnym trendom w obsłudze klienta i zastanowić się, w jaki sposób możemy ułatwić korzystanie z naszych usług. 

LM PAY S.A. jest liderem na rynku finansowania usług medycznych w Polsce, działa od 2010 roku.

[1] https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/the-trends-defining-the-1-point-8-trillion-dollar-global-wellness-market-in-2024

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA