REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Strategie inwestycyjne, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

REKLAMA

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

Dziś debiut Facebooka na giełdzie - komentarz dzienny

Dziś debiut Facebooka na giełdzie. Czy inwestorom uda się zarobić na emisji akcji amerykańskiego giganta społecznościowego?

Biznes motoryzacyjny w Polsce – przed nami co najmniej 5 lat stabilnego rozwoju

Zdecydowana większość (blisko 60%) przedsiębiorców działających w branży motoryzacyjnej ocenia, że Polska przez okres najbliższych 5-10 lat będzie bardzo atrakcyjnym rynkiem do lokowania nowych inwestycji. Szczególnie ważnym czynnikiem przyciągającym inwestorów jest rynek pracy, cechujący się dostępnością wykwalifikowanej i efektywnej siły roboczej o wysokiej jakości usług oraz kadrą kierowniczą o wysokim potencjale rozwoju.

Kłamstwa w CV

Kłamstwo w CV? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, do czego prowadzić może kłamstwo w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej? Jaka jest różnica między nieprawdą a delikatnym „podrasowaniem” swojego życiorysu? Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

REKLAMA

Czym jest crowdsourcing?

Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.

Umiejętność zarządzania emocjami w pracy – Wróg czy Przyjaciel?

Inteligencja emocjonalna niegdyś nie była uważana za ważny aspekt umiejętności życiowych. Szydzono wręcz, że jest to dziwaczny wytwór humanistów, którzy, nie umiejąc rozwiązywać zadań matematycznych, osiągali przez to kiepskie wyniki IQ. Zdanie to zmieniło się bardzo szybko za sprawą wyczerpania się podstawowych narzędzi nakłaniania klienta do wyboru konkretnej oferty.

Społecznie odpowiedzialny biznes w pigułce

Co zrobić, by wyróżnić się spośród tłumu, kiedy konkurencja jest duża? Jednym ze sposobów, po który coraz częściej sięgają korporacje, jest idea społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wdrażanie nowego pracownika

Zrealizowanie pewnego odgórnie założonego projektu wymaga dobrania wyspecjalizowanych fachowców, których indywidualny wkład i zaangażowanie przyczyniają się do zwiększenia wydajności pracy całego zespołu. Nowe zadania wymagają nowych kompetencji, co wymusza poszukiwanie innych źródeł informacji i tym samym włączania do grupy kolejnych osób. Jak zatem efektywnie wdrożyć nowego pracownika?

Praca trenera – inwestycja w potencjał

Jak uczyć się, by uczyć też innych? Oferta organizacji szkolących trenerów jest bogata, najważniejsza jednak w tym zawodzie pozostaje praktyka oraz odpowiednie podejście do pracy i… życia.

Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej

Warsztaty „Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej”.

Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych

Warsztaty „Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych do prawodawstwa polskiego”.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Wynajem mieszkania kibicom na EURO 2012 - lepiej się ubezpiecz

Wynajem mieszkania kibicom na EURO 2012. Decydując się na wynajem mieszkania kibicom podczas EURO 2012 można zarobić nawet nawet 2 – 3 razy więcej niż standardowo. Jak zabezpieczyć się przed dewastacją lokalu?

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Wyniki z USA - spływają dane ze Stanów

Wtorek upływa pod znakiem niepokojących danych z amerykańskiego rynku pracy. Będzie odreagowanie?

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Rynek amerykańskich obligacji z bańką spekulacyjną?

Ostatnio nasiliły się opinie o bliskim pęknięciu bańki na rynku amerykańskich obligacji. Niektórzy liczą, że pieniądze popłyną na giełdy, powodując hossę. Na taki scenariusz jest jednak zbyt wcześnie.

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Współczesne koncepcje zarządzania czasem w przedsiębiorstwie

Do sprawnego funkcjonowania firmy przyczynia się odpowiednie zarządzanie posiadanymi przez nią zasobami - jednym z nich jest czas. Czy znasz nowoczesne trendy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie?

Ranking funduszy parasolowych

Zastanawiając się nad odpowiednim dla siebie funduszem parasolowym, powinniśmy uwzględnić szereg czynników, nie tylko liczbę subfunduszy, wchodzących w skład funduszu. Porównując ze sobą fundusze parasolowe, należy wziąć pod uwagę również koszty czy dotychczasowe wyniki inwestycyjne. Przyjrzyjmy się poszczególnym funduszom parasolowym.

Wpływ ustawy deweloperskiej na rynek mieszkaniowy

Deweloperzy śpieszą się z budową mieszkań. Wynika to stąd, że chcą zdążyć z oddaniem mieszkania do sprzedaży, zanim wejdzie w życie tzw. ustawa deweloperska. Nie zależy im jednak na ukończeniu lokali mieszkaniowych…

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Perspektywy chińskiej gospodarki w 2012 roku

W roku 2011 chińska gospodarka zanotowała dynamiczny rozwój. Wzrost PKB w 2011 r. wyniósł 9,2%, według wstępnych szacunków, co plasuje Państwo Środka na drugim miejscu wśród światowych potęg gospodarczych. Najbardziej chińskiej gospodarce służą przemysł, odpowiedzialny za 47% PKB i usługi, generujące 43% PKB.

Różnice pokoleniowe w zarządzaniu zespołem

Konflikt pokoleniowy to normalna sprawa w społeczeństwie i jest to problem stary jak świat. Tymczasem konflikt międzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszył swój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Czym jest superwizja coachingowa?

Profesjonalny coach potrzebuje nieustannie się rozwijać. Superwizja coachingowa zapewnia rozwój i skuteczność praktyki każdego coacha.

Sposób na pozyskanie środków inwestycyjnych dla spółki

Podwyższenie kapitału zakładowego spółki może być dokonane poprzez wniesienie wkładu niepieniężnego. Bardzo często może być to dogodny sposób na sfinalizowanie zamierzonych inwestycji.

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Polska gospodarka z perspektywami na przyszłość

W roku 2012 nasza siła gospodarcza będzie w pewnym stopniu uzależniona od sytuacji w sferze euro. Jednak przed naszą gospodarką rysują się dobre perspektywy. Przeanalizujmy polską gospodarkę w szerszym kontekście.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Rynek finansowy a kurczenie się gospodarki

800 banków ze strefy euro pożyczyło od Europejskiego Banku Centralnego na trzy lata 529,5 mld euro – wspomniana transakcja repo będzie miała istotny wpływ na rynki finansowe. Oprocentowanie pożyczki wynosi zaledwie 1 proc., ale nie zrobiło to wrażenia na rynkach finansowych.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Lokata i fundusz inwestycyjny – zgrana para

Na lokacie można zarobić nawet 15 proc. w skali roku, jeżeli przy jej zakładaniu zainwestuje się w fundusze. Jednak zarządzanie lokatami, połączonymi z produktami inwestycyjnymi, nie należy do najtańszych. Ponadto wysoko oprocentowanym lokatom może się nie udać pokryć strat funduszy, poniesionych na giełdzie.

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

Wskaźnik ceny do zysku na akcję (C/Z) w praktyce

Atrakcyjność inwestycji w akcje o różnych cenach można ocenić, posługując się wskaźnikiem C/Z. Przyglądając się cenom akcji w możliwie długim okresie oraz zyskowi netto, jesteśmy w stanie oszacować atrakcyjność inwestycji. Warto jednak pamiętać, że wskaźnik cena do zysku na akcję będzie zróżnicowany, w zależności od rodzaju spółki.

Produkty strukturyzowane na życzenie

Jeżeli nie odpowiada nam oferta produktów strukturyzowanych, dostępnych na rynku, możemy poprosić bank, aby stworzył nową strukturę specjalnie dla nas. To rozwiązanie może jednak sprawić, że produktem strukturyzowanym zainteresują się również inni klienci. Przyjrzyjmy się produktom strukturyzowanym w private bankingu.

Rekrutacja a umiejętności interpersonalne

„Niezbędne wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne” – to zdanie pojawia się w niemal każdym ogłoszeniu o pracę. Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, co konkretnie kryje się pod pojęciem „umiejętności interpersonalnych” i jaką rolę odgrywają w procesach rekrutacyjnych?

Funkcjonowanie i Opodatkowanie Fundacji i Stowarzyszeń

Zajmujesz się działalnością Fundacji i Stowarzyszeń? Pracujesz w trzecim sektorze? Zajmujesz się księgowością OPP? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Jak wysokie dywidendy wypłacą spółki?

W tym roku można spodziewać się rekordowo wysokiej wartości dywidend, które przyjdzie wypłacić spółkom z udziałem Skarbu Państwa. Niestety jeżeli państwo jest akcjonariuszem w danej spółce, może chcieć zwiększyć swoje przychody, podnosząc podatek. Taka polityka negatywnie odbiłaby się na spółkach z udziałem Skarbu Państwa.

REKLAMA