REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wystawiennicze know – how

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
praca, ludzie, targi,  fot. Fotolia
praca, ludzie, targi, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Najważniejsze pytania stojące przed uczestnikiem wydarzenia wystawienniczego

Warto zadać sobie raz jeszcze najważniejsze pytanie: co chcę osiągnąć, biorąc udział w targach? Świadomość celu uczestniczenia w wydarzeniu determinuje podjęte działania. Z pewnością znasz swoją grupę docelową. Wiesz również, jaką branżę reprezentuje najbardziej obiecujący potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA

Czy jesteś jednak świadomy tego, jakie firmy stanowią grupę priorytetowych kontrahentów? Jakie stanowisko służbowe powinna zajmować osoba, do której dotarcie zwiększy szansę na nawiązanie relacji biznesowych? Kiedy już wiesz dokładnie, kim jest najbardziej pożądany klient, zastanów się, co najlepiej przyciągnie jego uwagę do Twojego stoiska.

Na targach liczą się przede wszystkim kontakty bezpośrednie. Nic nie zastąpi personelu, który najmocniej stanowi o wizerunku firmy. Dlatego też wybór osób nie powinien być przypadkowy. Wybierz pracowników kompetentnych, doskonale znających działalność firmy. Zapewnij personelowi przeszkolenie, by zdawał sobie sprawę, w jaki sposób może przyczynić się do osiągnięcia założonych celów targowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Osoby oddelegowane na stoisko targowe powinny być świadome tego, jak ich zachowanie i wygląd wpływają na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Nie zapominajmy przy tym, że członkowie grupy powinni czuć, że spotkało ich wyróżnienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Warto pamiętać o podziale ról w zespole. Niezbędny będzie koordynator działań, tzw. prezenterzy – zazwyczaj są to sprzedawcy, niezbędna będzie również osoba, które zna nasz produkt od strony technicznej, wprowadzenie tej osoby do rozmowy wiąże się z dodanie rangi danej konwersacji. Ważne są hostessy, które dystrybuują materiały promocyjne nie tylko przy stoisku, ale również na terenie hali targowej. Pamiętajmy także, aby na stoisku zawsze znajdował się ktoś z kadry zarządzającej – ktoś, kto będzie godnym rozmówcą dla menedżerów wyższego szczebla, osoba, która, w razie potrzeby, może także udzielić wywiadu. Miej na uwadze, że targi to długa i wyczerpująca impreza: tworzenia dobrego wrażenia przez 8 godzin dziennie bez przerwy jest nierealne. Właściwie rozplanuj pracę na stoisku, by każdy z pracowników miał w ciągu dnia chwilę wytchnienia.

Jak się okazuje, poza personelem, najbardziej zachęcające do odwiedzenia stoiska jest użycie multimedialnych narzędzi, które zaprezentują możliwości produktu wystawcy - prawie 34% głosujących w sondzie na portalu stoisko.pl uznało, że ten element przyciąga ich uwagę. Seminarium z udziałem ekspertów przyciągnie zaledwie 11% zwiedzających, natomiast catering przekona blisko 17% gości. Doświadczeni wystawcy doskonale wiedzą, że słodki poczęstunek dla odwiedzających jeszcze nigdy nie zawiódł.

Zobacz serwis: Firma

Miłym akcentem będzie podarowanie prezentu zwiedzającym. Niech to będzie coś więcej niż ulotka informacyjna. Popularne są firmowe gadżety, które po powrocie do domu czy biura przypominają o spotkaniu. Warto pamiętać, że targi są wstępem do kolejnych, szerszych działań, jakie podejmuje firma. Brak odpowiednich działań po powrocie do biura skutecznie zniweczy efekty wystąpienia targowego.

Niektórzy wykorzystują udział w targach jako doskonałą możliwość dla badań marketingowych: pytają o opinie, proszą o uzupełnienie formularzy. Ty również zadawaj konkretne pytania odwiedzającym, im lepiej poznasz potrzeby swojego klienta, tym większa szansa na spełnienie jego oczekiwań w przyszłości. Kolekcjonując wizytówki, zyskujemy jedynie niewielką wiedzę o potencjalnym kliencie. Cenną radą jest robienie notatek. Przygotuj formularz, w którym zamieścisz dodatkowe informacje o rozmówcach. Ten sposób gwarantuje utrwalenie informacji szerszej niż dane kontaktowe - uwzględni potrzeby potencjalnego klienta. Ułatwi to również selekcję nawiązanych kontaktów, wyodrębnienie priorytetowych klientów, a to z kolei umożliwi rozplanowanie działań post-targowych. Pytanie, jak szybko podjąć ponowny kontakt? Najlepiej w ciągu kilku dni od zakończenia targów, czyli wtedy, gdy uczestnicy wydarzenia mają świeże wspomnienie tego, co na targach widzieli. Bezpośrednie nawiązanie do spotkania podczas targów poprzez wysłanie e-maila czy telefon, pozwoli nam utwierdzić klienta w przekonaniu, że profesjonalnie traktujemy kontrahentów.

Należy pamiętać, że jeżeli obiecaliśmy coś kontrahentowi, należy bezwzględnie dotrzymać obietnicy i podjąć kontakt jak najszybciej. Mimo, iż liczba zebranych kontaktów kusi, by zastosować masowy mailing, warto pamiętać o zaletach indywidualnego podejścia do klienta. Jeżeli na targach spotkaliśmy się personalnie, warto utrzymywać indywidualną więź i kontakt osobisty. Dobrze jest również oddzielić bazę klientów poznanych na targach od kontrahentów pozyskanych w inny sposób. Jest to metoda, która pozwoli oszacować rzeczywisty finansowy zwrot z inwestycji, co jest niezbędne do tego, by zweryfikować skuteczność narzędzia marketingowego, jakim są targi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA