REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wystawiennicze know – how

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
praca, ludzie, targi,  fot. Fotolia
praca, ludzie, targi, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Najważniejsze pytania stojące przed uczestnikiem wydarzenia wystawienniczego

Warto zadać sobie raz jeszcze najważniejsze pytanie: co chcę osiągnąć, biorąc udział w targach? Świadomość celu uczestniczenia w wydarzeniu determinuje podjęte działania. Z pewnością znasz swoją grupę docelową. Wiesz również, jaką branżę reprezentuje najbardziej obiecujący potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA

Czy jesteś jednak świadomy tego, jakie firmy stanowią grupę priorytetowych kontrahentów? Jakie stanowisko służbowe powinna zajmować osoba, do której dotarcie zwiększy szansę na nawiązanie relacji biznesowych? Kiedy już wiesz dokładnie, kim jest najbardziej pożądany klient, zastanów się, co najlepiej przyciągnie jego uwagę do Twojego stoiska.

Na targach liczą się przede wszystkim kontakty bezpośrednie. Nic nie zastąpi personelu, który najmocniej stanowi o wizerunku firmy. Dlatego też wybór osób nie powinien być przypadkowy. Wybierz pracowników kompetentnych, doskonale znających działalność firmy. Zapewnij personelowi przeszkolenie, by zdawał sobie sprawę, w jaki sposób może przyczynić się do osiągnięcia założonych celów targowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

REKLAMA

Osoby oddelegowane na stoisko targowe powinny być świadome tego, jak ich zachowanie i wygląd wpływają na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Nie zapominajmy przy tym, że członkowie grupy powinni czuć, że spotkało ich wyróżnienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto pamiętać o podziale ról w zespole. Niezbędny będzie koordynator działań, tzw. prezenterzy – zazwyczaj są to sprzedawcy, niezbędna będzie również osoba, które zna nasz produkt od strony technicznej, wprowadzenie tej osoby do rozmowy wiąże się z dodanie rangi danej konwersacji. Ważne są hostessy, które dystrybuują materiały promocyjne nie tylko przy stoisku, ale również na terenie hali targowej. Pamiętajmy także, aby na stoisku zawsze znajdował się ktoś z kadry zarządzającej – ktoś, kto będzie godnym rozmówcą dla menedżerów wyższego szczebla, osoba, która, w razie potrzeby, może także udzielić wywiadu. Miej na uwadze, że targi to długa i wyczerpująca impreza: tworzenia dobrego wrażenia przez 8 godzin dziennie bez przerwy jest nierealne. Właściwie rozplanuj pracę na stoisku, by każdy z pracowników miał w ciągu dnia chwilę wytchnienia.

Jak się okazuje, poza personelem, najbardziej zachęcające do odwiedzenia stoiska jest użycie multimedialnych narzędzi, które zaprezentują możliwości produktu wystawcy - prawie 34% głosujących w sondzie na portalu stoisko.pl uznało, że ten element przyciąga ich uwagę. Seminarium z udziałem ekspertów przyciągnie zaledwie 11% zwiedzających, natomiast catering przekona blisko 17% gości. Doświadczeni wystawcy doskonale wiedzą, że słodki poczęstunek dla odwiedzających jeszcze nigdy nie zawiódł.

Zobacz serwis: Firma

Miłym akcentem będzie podarowanie prezentu zwiedzającym. Niech to będzie coś więcej niż ulotka informacyjna. Popularne są firmowe gadżety, które po powrocie do domu czy biura przypominają o spotkaniu. Warto pamiętać, że targi są wstępem do kolejnych, szerszych działań, jakie podejmuje firma. Brak odpowiednich działań po powrocie do biura skutecznie zniweczy efekty wystąpienia targowego.

Niektórzy wykorzystują udział w targach jako doskonałą możliwość dla badań marketingowych: pytają o opinie, proszą o uzupełnienie formularzy. Ty również zadawaj konkretne pytania odwiedzającym, im lepiej poznasz potrzeby swojego klienta, tym większa szansa na spełnienie jego oczekiwań w przyszłości. Kolekcjonując wizytówki, zyskujemy jedynie niewielką wiedzę o potencjalnym kliencie. Cenną radą jest robienie notatek. Przygotuj formularz, w którym zamieścisz dodatkowe informacje o rozmówcach. Ten sposób gwarantuje utrwalenie informacji szerszej niż dane kontaktowe - uwzględni potrzeby potencjalnego klienta. Ułatwi to również selekcję nawiązanych kontaktów, wyodrębnienie priorytetowych klientów, a to z kolei umożliwi rozplanowanie działań post-targowych. Pytanie, jak szybko podjąć ponowny kontakt? Najlepiej w ciągu kilku dni od zakończenia targów, czyli wtedy, gdy uczestnicy wydarzenia mają świeże wspomnienie tego, co na targach widzieli. Bezpośrednie nawiązanie do spotkania podczas targów poprzez wysłanie e-maila czy telefon, pozwoli nam utwierdzić klienta w przekonaniu, że profesjonalnie traktujemy kontrahentów.

Należy pamiętać, że jeżeli obiecaliśmy coś kontrahentowi, należy bezwzględnie dotrzymać obietnicy i podjąć kontakt jak najszybciej. Mimo, iż liczba zebranych kontaktów kusi, by zastosować masowy mailing, warto pamiętać o zaletach indywidualnego podejścia do klienta. Jeżeli na targach spotkaliśmy się personalnie, warto utrzymywać indywidualną więź i kontakt osobisty. Dobrze jest również oddzielić bazę klientów poznanych na targach od kontrahentów pozyskanych w inny sposób. Jest to metoda, która pozwoli oszacować rzeczywisty finansowy zwrot z inwestycji, co jest niezbędne do tego, by zweryfikować skuteczność narzędzia marketingowego, jakim są targi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA