REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wystawiennicze know – how

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
praca, ludzie, targi,  fot. Fotolia
praca, ludzie, targi, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Najważniejsze pytania stojące przed uczestnikiem wydarzenia wystawienniczego

Warto zadać sobie raz jeszcze najważniejsze pytanie: co chcę osiągnąć, biorąc udział w targach? Świadomość celu uczestniczenia w wydarzeniu determinuje podjęte działania. Z pewnością znasz swoją grupę docelową. Wiesz również, jaką branżę reprezentuje najbardziej obiecujący potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA

Czy jesteś jednak świadomy tego, jakie firmy stanowią grupę priorytetowych kontrahentów? Jakie stanowisko służbowe powinna zajmować osoba, do której dotarcie zwiększy szansę na nawiązanie relacji biznesowych? Kiedy już wiesz dokładnie, kim jest najbardziej pożądany klient, zastanów się, co najlepiej przyciągnie jego uwagę do Twojego stoiska.

Na targach liczą się przede wszystkim kontakty bezpośrednie. Nic nie zastąpi personelu, który najmocniej stanowi o wizerunku firmy. Dlatego też wybór osób nie powinien być przypadkowy. Wybierz pracowników kompetentnych, doskonale znających działalność firmy. Zapewnij personelowi przeszkolenie, by zdawał sobie sprawę, w jaki sposób może przyczynić się do osiągnięcia założonych celów targowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Osoby oddelegowane na stoisko targowe powinny być świadome tego, jak ich zachowanie i wygląd wpływają na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Nie zapominajmy przy tym, że członkowie grupy powinni czuć, że spotkało ich wyróżnienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Warto pamiętać o podziale ról w zespole. Niezbędny będzie koordynator działań, tzw. prezenterzy – zazwyczaj są to sprzedawcy, niezbędna będzie również osoba, które zna nasz produkt od strony technicznej, wprowadzenie tej osoby do rozmowy wiąże się z dodanie rangi danej konwersacji. Ważne są hostessy, które dystrybuują materiały promocyjne nie tylko przy stoisku, ale również na terenie hali targowej. Pamiętajmy także, aby na stoisku zawsze znajdował się ktoś z kadry zarządzającej – ktoś, kto będzie godnym rozmówcą dla menedżerów wyższego szczebla, osoba, która, w razie potrzeby, może także udzielić wywiadu. Miej na uwadze, że targi to długa i wyczerpująca impreza: tworzenia dobrego wrażenia przez 8 godzin dziennie bez przerwy jest nierealne. Właściwie rozplanuj pracę na stoisku, by każdy z pracowników miał w ciągu dnia chwilę wytchnienia.

Jak się okazuje, poza personelem, najbardziej zachęcające do odwiedzenia stoiska jest użycie multimedialnych narzędzi, które zaprezentują możliwości produktu wystawcy - prawie 34% głosujących w sondzie na portalu stoisko.pl uznało, że ten element przyciąga ich uwagę. Seminarium z udziałem ekspertów przyciągnie zaledwie 11% zwiedzających, natomiast catering przekona blisko 17% gości. Doświadczeni wystawcy doskonale wiedzą, że słodki poczęstunek dla odwiedzających jeszcze nigdy nie zawiódł.

Zobacz serwis: Firma

Miłym akcentem będzie podarowanie prezentu zwiedzającym. Niech to będzie coś więcej niż ulotka informacyjna. Popularne są firmowe gadżety, które po powrocie do domu czy biura przypominają o spotkaniu. Warto pamiętać, że targi są wstępem do kolejnych, szerszych działań, jakie podejmuje firma. Brak odpowiednich działań po powrocie do biura skutecznie zniweczy efekty wystąpienia targowego.

Niektórzy wykorzystują udział w targach jako doskonałą możliwość dla badań marketingowych: pytają o opinie, proszą o uzupełnienie formularzy. Ty również zadawaj konkretne pytania odwiedzającym, im lepiej poznasz potrzeby swojego klienta, tym większa szansa na spełnienie jego oczekiwań w przyszłości. Kolekcjonując wizytówki, zyskujemy jedynie niewielką wiedzę o potencjalnym kliencie. Cenną radą jest robienie notatek. Przygotuj formularz, w którym zamieścisz dodatkowe informacje o rozmówcach. Ten sposób gwarantuje utrwalenie informacji szerszej niż dane kontaktowe - uwzględni potrzeby potencjalnego klienta. Ułatwi to również selekcję nawiązanych kontaktów, wyodrębnienie priorytetowych klientów, a to z kolei umożliwi rozplanowanie działań post-targowych. Pytanie, jak szybko podjąć ponowny kontakt? Najlepiej w ciągu kilku dni od zakończenia targów, czyli wtedy, gdy uczestnicy wydarzenia mają świeże wspomnienie tego, co na targach widzieli. Bezpośrednie nawiązanie do spotkania podczas targów poprzez wysłanie e-maila czy telefon, pozwoli nam utwierdzić klienta w przekonaniu, że profesjonalnie traktujemy kontrahentów.

Należy pamiętać, że jeżeli obiecaliśmy coś kontrahentowi, należy bezwzględnie dotrzymać obietnicy i podjąć kontakt jak najszybciej. Mimo, iż liczba zebranych kontaktów kusi, by zastosować masowy mailing, warto pamiętać o zaletach indywidualnego podejścia do klienta. Jeżeli na targach spotkaliśmy się personalnie, warto utrzymywać indywidualną więź i kontakt osobisty. Dobrze jest również oddzielić bazę klientów poznanych na targach od kontrahentów pozyskanych w inny sposób. Jest to metoda, która pozwoli oszacować rzeczywisty finansowy zwrot z inwestycji, co jest niezbędne do tego, by zweryfikować skuteczność narzędzia marketingowego, jakim są targi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA