REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wystawiennicze know – how

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
praca, ludzie, targi,  fot. Fotolia
praca, ludzie, targi, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Najważniejsze pytania stojące przed uczestnikiem wydarzenia wystawienniczego

Warto zadać sobie raz jeszcze najważniejsze pytanie: co chcę osiągnąć, biorąc udział w targach? Świadomość celu uczestniczenia w wydarzeniu determinuje podjęte działania. Z pewnością znasz swoją grupę docelową. Wiesz również, jaką branżę reprezentuje najbardziej obiecujący potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA

Czy jesteś jednak świadomy tego, jakie firmy stanowią grupę priorytetowych kontrahentów? Jakie stanowisko służbowe powinna zajmować osoba, do której dotarcie zwiększy szansę na nawiązanie relacji biznesowych? Kiedy już wiesz dokładnie, kim jest najbardziej pożądany klient, zastanów się, co najlepiej przyciągnie jego uwagę do Twojego stoiska.

Na targach liczą się przede wszystkim kontakty bezpośrednie. Nic nie zastąpi personelu, który najmocniej stanowi o wizerunku firmy. Dlatego też wybór osób nie powinien być przypadkowy. Wybierz pracowników kompetentnych, doskonale znających działalność firmy. Zapewnij personelowi przeszkolenie, by zdawał sobie sprawę, w jaki sposób może przyczynić się do osiągnięcia założonych celów targowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Osoby oddelegowane na stoisko targowe powinny być świadome tego, jak ich zachowanie i wygląd wpływają na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Nie zapominajmy przy tym, że członkowie grupy powinni czuć, że spotkało ich wyróżnienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Warto pamiętać o podziale ról w zespole. Niezbędny będzie koordynator działań, tzw. prezenterzy – zazwyczaj są to sprzedawcy, niezbędna będzie również osoba, które zna nasz produkt od strony technicznej, wprowadzenie tej osoby do rozmowy wiąże się z dodanie rangi danej konwersacji. Ważne są hostessy, które dystrybuują materiały promocyjne nie tylko przy stoisku, ale również na terenie hali targowej. Pamiętajmy także, aby na stoisku zawsze znajdował się ktoś z kadry zarządzającej – ktoś, kto będzie godnym rozmówcą dla menedżerów wyższego szczebla, osoba, która, w razie potrzeby, może także udzielić wywiadu. Miej na uwadze, że targi to długa i wyczerpująca impreza: tworzenia dobrego wrażenia przez 8 godzin dziennie bez przerwy jest nierealne. Właściwie rozplanuj pracę na stoisku, by każdy z pracowników miał w ciągu dnia chwilę wytchnienia.

Jak się okazuje, poza personelem, najbardziej zachęcające do odwiedzenia stoiska jest użycie multimedialnych narzędzi, które zaprezentują możliwości produktu wystawcy - prawie 34% głosujących w sondzie na portalu stoisko.pl uznało, że ten element przyciąga ich uwagę. Seminarium z udziałem ekspertów przyciągnie zaledwie 11% zwiedzających, natomiast catering przekona blisko 17% gości. Doświadczeni wystawcy doskonale wiedzą, że słodki poczęstunek dla odwiedzających jeszcze nigdy nie zawiódł.

Zobacz serwis: Firma

Miłym akcentem będzie podarowanie prezentu zwiedzającym. Niech to będzie coś więcej niż ulotka informacyjna. Popularne są firmowe gadżety, które po powrocie do domu czy biura przypominają o spotkaniu. Warto pamiętać, że targi są wstępem do kolejnych, szerszych działań, jakie podejmuje firma. Brak odpowiednich działań po powrocie do biura skutecznie zniweczy efekty wystąpienia targowego.

Niektórzy wykorzystują udział w targach jako doskonałą możliwość dla badań marketingowych: pytają o opinie, proszą o uzupełnienie formularzy. Ty również zadawaj konkretne pytania odwiedzającym, im lepiej poznasz potrzeby swojego klienta, tym większa szansa na spełnienie jego oczekiwań w przyszłości. Kolekcjonując wizytówki, zyskujemy jedynie niewielką wiedzę o potencjalnym kliencie. Cenną radą jest robienie notatek. Przygotuj formularz, w którym zamieścisz dodatkowe informacje o rozmówcach. Ten sposób gwarantuje utrwalenie informacji szerszej niż dane kontaktowe - uwzględni potrzeby potencjalnego klienta. Ułatwi to również selekcję nawiązanych kontaktów, wyodrębnienie priorytetowych klientów, a to z kolei umożliwi rozplanowanie działań post-targowych. Pytanie, jak szybko podjąć ponowny kontakt? Najlepiej w ciągu kilku dni od zakończenia targów, czyli wtedy, gdy uczestnicy wydarzenia mają świeże wspomnienie tego, co na targach widzieli. Bezpośrednie nawiązanie do spotkania podczas targów poprzez wysłanie e-maila czy telefon, pozwoli nam utwierdzić klienta w przekonaniu, że profesjonalnie traktujemy kontrahentów.

Należy pamiętać, że jeżeli obiecaliśmy coś kontrahentowi, należy bezwzględnie dotrzymać obietnicy i podjąć kontakt jak najszybciej. Mimo, iż liczba zebranych kontaktów kusi, by zastosować masowy mailing, warto pamiętać o zaletach indywidualnego podejścia do klienta. Jeżeli na targach spotkaliśmy się personalnie, warto utrzymywać indywidualną więź i kontakt osobisty. Dobrze jest również oddzielić bazę klientów poznanych na targach od kontrahentów pozyskanych w inny sposób. Jest to metoda, która pozwoli oszacować rzeczywisty finansowy zwrot z inwestycji, co jest niezbędne do tego, by zweryfikować skuteczność narzędzia marketingowego, jakim są targi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA