REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zarządzanie, kryzys, coaching.
Zarządzanie, kryzys, coaching.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak zrealizować cel

REKLAMA

REKLAMA

W jaki więc sposób przeciętny menedżer, mając tak mało czasu, ma sobie poradzić z tyloma zadaniami, będąc otoczonym, w jego mniemaniu, niekompetentnym personelem? Jak osoba koordynująca pracę ma się dowiedzieć, w której dziedzinie jego pracownik będzie odnosił sukcesy? Dlaczego jego organizacja w rezultacie idzie na dno? Powodem na pewno nie jest wyczerpanie zasobów, jakie ma pod ręką. Wszystko znajduje się w jego głowie. Tak banalne, a jakże często skomplikowane. Na początek odpowiedzmy na dwa podstawowe pytania:  Czym jest zarządzanie? Na czym polega praca menedżera?

Zarządzanie jest sztuką wykorzystania zasobów do realizacji celów. Skuteczny menedżer organizuje pracę tak, aby wykorzystać kluczowe kompetencje swojego zespołu - deleguje uprawnieniami w sposób przemyślany i świadomy. Takie działanie wymaga wiedzy na temat wachlarza umiejętności współpracowników, mogących wystąpić problemów oraz sposobu radzenia sobie z nimi. Na zarządzanie składa się również wiele innych czynników politycznych, społecznych, ale kluczem do dobrego zarządzania jest sam menedżer i świadomość jego wpływu na pracę innych.

Realia

Przeciętny menedżer zna umiejętności swojego zespołu jedynie z liczb zawartych w raportach i opinii innych pracowników. Rzadko rozmawia z podwładnymi, ponieważ uważa, że nie ma na to czasu. Dodatkowo  mnóstwo zadań na głowie, a terminy gonią. Co z potencjałem ludzi, których tak dokładnie rekrutował? Gwoździem do trumny każdego menedżera jest przekonanie, że ci ludzie będą  zawsze pracować na maksimum swoich możliwości tylko dlatego, że dbają o swoje kariery i mają wielkie ambicje. Bierność kierownika zawsze powoduje spadek produktywności zespołu ze 100% do potrzebnego minimum. Manager mądrze zarządzający ludźmi, którzy są gotowi włożyć serce i swoje umiejętności w wykonywaną pracę, to menedżer z wynikami, menedżer szanowany, z którym chce się współpracować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Kultura

REKLAMA

Wprowadzając do organizacji kulturę coachingu, jesteśmy w stanie usprawnić jej działanie poprzez przydzielenia odpowiednich osób do odpowiednich stanowisk. Według teorii kultura coachingu jest to system kształtowania postaw coachingowych w organizacji przez menedżera w stosunku do podwładnych. W praktyce objawia się to tworzeniem w pełni świadomego środowiska pracowników, znających swoje mocne i słabe strony, wiedzących, dlaczego pracują w danej organizacji i realizują swoje cele zawodowe.  Dzięki temu uzyskujemy znakomitą płynność realizacji zadań przy zachowaniu najwyższego poziomu ich jakości. Pierwszy krok w tym kierunku należy do menedżera. Powinien on skorzystać z pomocy wewnętrznego lub zewnętrznego coacha.

Wysoce zalecane jest nawiązanie współpracy z organizacją zajmującą się wsparciem merytorycznym w dziedzinie coachingu lub trenerstwa. Dzięki takiej współpracy osoba koordynująca zadania zespołu zawsze znajdzie obszar, w którym jest świetna oraz taki, który często wbrew jego świadomości, wymaga poprawy. Zacząć pracę z podwładnymi możemy dopiero wtedy, gdy uporamy się z naszymi słabymi stronami. Na pierwszy ogień musi pójść coaching dla najlepszych pracowników. Takie działanie daje nam dodatkowe wsparcie osób, które podczas  całego procesu coachingu staną się świadomi swoich kompetencji oraz celu, do którego dążą.

Dzięki temu, pod skrzydłami menedżera zostaną  prekursorami wdrażania kultury coachingu w organizacji oraz modelem najlepszych praktyk. W ten sposób tworzy się długoterminowy system współpracy oparty na coachingu. Jego celem jest poznanie przez menedżera ukrytego potencjału, jakim dysponuje jego zespół oraz oczekiwań co do wykonywanej pracy. Umiejętne i mądre wykorzystanie tego systemu da nam zespół spełniających się zawodowo profesjonalistów.

Wątpliwości?

Ale ile ten proces trwa? Czy będziemy w stanie rozpocząć go, przy jednoczesnej realizacji powierzonych nam zadań? Odpowiedź brzmi TAK. Coaching jest procesem skutecznym i  nowym, a to co nowe i nieznane często budzi opory i strach przed wdrożeniem. Uczmy się coachingu od profesjonalistów. Dzięki ich wsparciu zaczniemy pracować według jasnych zasad tak jak to robią duże zagraniczne przedsiębiorstwa, które nie bały się skorzystać z innowacji. Coaching da nam właściwe osoby na odpowiednich stanowiskach mające satysfakcję z tego co robią i gdzie sie znajdują. Wprowadzenie kultury coachingu w zarządzaniu daje również menedżerowi przewagę nad konkurencją i zmniejsza rotację pracowników.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA