REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie w czasach kryzysu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Zarządzanie, kryzys, coaching.
Zarządzanie, kryzys, coaching.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak zrealizować cel

REKLAMA

REKLAMA

W jaki więc sposób przeciętny menedżer, mając tak mało czasu, ma sobie poradzić z tyloma zadaniami, będąc otoczonym, w jego mniemaniu, niekompetentnym personelem? Jak osoba koordynująca pracę ma się dowiedzieć, w której dziedzinie jego pracownik będzie odnosił sukcesy? Dlaczego jego organizacja w rezultacie idzie na dno? Powodem na pewno nie jest wyczerpanie zasobów, jakie ma pod ręką. Wszystko znajduje się w jego głowie. Tak banalne, a jakże często skomplikowane. Na początek odpowiedzmy na dwa podstawowe pytania:  Czym jest zarządzanie? Na czym polega praca menedżera?

Zarządzanie jest sztuką wykorzystania zasobów do realizacji celów. Skuteczny menedżer organizuje pracę tak, aby wykorzystać kluczowe kompetencje swojego zespołu - deleguje uprawnieniami w sposób przemyślany i świadomy. Takie działanie wymaga wiedzy na temat wachlarza umiejętności współpracowników, mogących wystąpić problemów oraz sposobu radzenia sobie z nimi. Na zarządzanie składa się również wiele innych czynników politycznych, społecznych, ale kluczem do dobrego zarządzania jest sam menedżer i świadomość jego wpływu na pracę innych.

Realia

Przeciętny menedżer zna umiejętności swojego zespołu jedynie z liczb zawartych w raportach i opinii innych pracowników. Rzadko rozmawia z podwładnymi, ponieważ uważa, że nie ma na to czasu. Dodatkowo  mnóstwo zadań na głowie, a terminy gonią. Co z potencjałem ludzi, których tak dokładnie rekrutował? Gwoździem do trumny każdego menedżera jest przekonanie, że ci ludzie będą  zawsze pracować na maksimum swoich możliwości tylko dlatego, że dbają o swoje kariery i mają wielkie ambicje. Bierność kierownika zawsze powoduje spadek produktywności zespołu ze 100% do potrzebnego minimum. Manager mądrze zarządzający ludźmi, którzy są gotowi włożyć serce i swoje umiejętności w wykonywaną pracę, to menedżer z wynikami, menedżer szanowany, z którym chce się współpracować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Kultura

REKLAMA

Wprowadzając do organizacji kulturę coachingu, jesteśmy w stanie usprawnić jej działanie poprzez przydzielenia odpowiednich osób do odpowiednich stanowisk. Według teorii kultura coachingu jest to system kształtowania postaw coachingowych w organizacji przez menedżera w stosunku do podwładnych. W praktyce objawia się to tworzeniem w pełni świadomego środowiska pracowników, znających swoje mocne i słabe strony, wiedzących, dlaczego pracują w danej organizacji i realizują swoje cele zawodowe.  Dzięki temu uzyskujemy znakomitą płynność realizacji zadań przy zachowaniu najwyższego poziomu ich jakości. Pierwszy krok w tym kierunku należy do menedżera. Powinien on skorzystać z pomocy wewnętrznego lub zewnętrznego coacha.

Wysoce zalecane jest nawiązanie współpracy z organizacją zajmującą się wsparciem merytorycznym w dziedzinie coachingu lub trenerstwa. Dzięki takiej współpracy osoba koordynująca zadania zespołu zawsze znajdzie obszar, w którym jest świetna oraz taki, który często wbrew jego świadomości, wymaga poprawy. Zacząć pracę z podwładnymi możemy dopiero wtedy, gdy uporamy się z naszymi słabymi stronami. Na pierwszy ogień musi pójść coaching dla najlepszych pracowników. Takie działanie daje nam dodatkowe wsparcie osób, które podczas  całego procesu coachingu staną się świadomi swoich kompetencji oraz celu, do którego dążą.

Dzięki temu, pod skrzydłami menedżera zostaną  prekursorami wdrażania kultury coachingu w organizacji oraz modelem najlepszych praktyk. W ten sposób tworzy się długoterminowy system współpracy oparty na coachingu. Jego celem jest poznanie przez menedżera ukrytego potencjału, jakim dysponuje jego zespół oraz oczekiwań co do wykonywanej pracy. Umiejętne i mądre wykorzystanie tego systemu da nam zespół spełniających się zawodowo profesjonalistów.

Wątpliwości?

Ale ile ten proces trwa? Czy będziemy w stanie rozpocząć go, przy jednoczesnej realizacji powierzonych nam zadań? Odpowiedź brzmi TAK. Coaching jest procesem skutecznym i  nowym, a to co nowe i nieznane często budzi opory i strach przed wdrożeniem. Uczmy się coachingu od profesjonalistów. Dzięki ich wsparciu zaczniemy pracować według jasnych zasad tak jak to robią duże zagraniczne przedsiębiorstwa, które nie bały się skorzystać z innowacji. Coaching da nam właściwe osoby na odpowiednich stanowiskach mające satysfakcję z tego co robią i gdzie sie znajdują. Wprowadzenie kultury coachingu w zarządzaniu daje również menedżerowi przewagę nad konkurencją i zmniejsza rotację pracowników.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA