REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zarządzanie, kryzys, coaching.
Zarządzanie, kryzys, coaching.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak zrealizować cel

REKLAMA

REKLAMA

W jaki więc sposób przeciętny menedżer, mając tak mało czasu, ma sobie poradzić z tyloma zadaniami, będąc otoczonym, w jego mniemaniu, niekompetentnym personelem? Jak osoba koordynująca pracę ma się dowiedzieć, w której dziedzinie jego pracownik będzie odnosił sukcesy? Dlaczego jego organizacja w rezultacie idzie na dno? Powodem na pewno nie jest wyczerpanie zasobów, jakie ma pod ręką. Wszystko znajduje się w jego głowie. Tak banalne, a jakże często skomplikowane. Na początek odpowiedzmy na dwa podstawowe pytania:  Czym jest zarządzanie? Na czym polega praca menedżera?

Zarządzanie jest sztuką wykorzystania zasobów do realizacji celów. Skuteczny menedżer organizuje pracę tak, aby wykorzystać kluczowe kompetencje swojego zespołu - deleguje uprawnieniami w sposób przemyślany i świadomy. Takie działanie wymaga wiedzy na temat wachlarza umiejętności współpracowników, mogących wystąpić problemów oraz sposobu radzenia sobie z nimi. Na zarządzanie składa się również wiele innych czynników politycznych, społecznych, ale kluczem do dobrego zarządzania jest sam menedżer i świadomość jego wpływu na pracę innych.

Realia

Przeciętny menedżer zna umiejętności swojego zespołu jedynie z liczb zawartych w raportach i opinii innych pracowników. Rzadko rozmawia z podwładnymi, ponieważ uważa, że nie ma na to czasu. Dodatkowo  mnóstwo zadań na głowie, a terminy gonią. Co z potencjałem ludzi, których tak dokładnie rekrutował? Gwoździem do trumny każdego menedżera jest przekonanie, że ci ludzie będą  zawsze pracować na maksimum swoich możliwości tylko dlatego, że dbają o swoje kariery i mają wielkie ambicje. Bierność kierownika zawsze powoduje spadek produktywności zespołu ze 100% do potrzebnego minimum. Manager mądrze zarządzający ludźmi, którzy są gotowi włożyć serce i swoje umiejętności w wykonywaną pracę, to menedżer z wynikami, menedżer szanowany, z którym chce się współpracować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Kultura

REKLAMA

Wprowadzając do organizacji kulturę coachingu, jesteśmy w stanie usprawnić jej działanie poprzez przydzielenia odpowiednich osób do odpowiednich stanowisk. Według teorii kultura coachingu jest to system kształtowania postaw coachingowych w organizacji przez menedżera w stosunku do podwładnych. W praktyce objawia się to tworzeniem w pełni świadomego środowiska pracowników, znających swoje mocne i słabe strony, wiedzących, dlaczego pracują w danej organizacji i realizują swoje cele zawodowe.  Dzięki temu uzyskujemy znakomitą płynność realizacji zadań przy zachowaniu najwyższego poziomu ich jakości. Pierwszy krok w tym kierunku należy do menedżera. Powinien on skorzystać z pomocy wewnętrznego lub zewnętrznego coacha.

Wysoce zalecane jest nawiązanie współpracy z organizacją zajmującą się wsparciem merytorycznym w dziedzinie coachingu lub trenerstwa. Dzięki takiej współpracy osoba koordynująca zadania zespołu zawsze znajdzie obszar, w którym jest świetna oraz taki, który często wbrew jego świadomości, wymaga poprawy. Zacząć pracę z podwładnymi możemy dopiero wtedy, gdy uporamy się z naszymi słabymi stronami. Na pierwszy ogień musi pójść coaching dla najlepszych pracowników. Takie działanie daje nam dodatkowe wsparcie osób, które podczas  całego procesu coachingu staną się świadomi swoich kompetencji oraz celu, do którego dążą.

Dzięki temu, pod skrzydłami menedżera zostaną  prekursorami wdrażania kultury coachingu w organizacji oraz modelem najlepszych praktyk. W ten sposób tworzy się długoterminowy system współpracy oparty na coachingu. Jego celem jest poznanie przez menedżera ukrytego potencjału, jakim dysponuje jego zespół oraz oczekiwań co do wykonywanej pracy. Umiejętne i mądre wykorzystanie tego systemu da nam zespół spełniających się zawodowo profesjonalistów.

Wątpliwości?

Ale ile ten proces trwa? Czy będziemy w stanie rozpocząć go, przy jednoczesnej realizacji powierzonych nam zadań? Odpowiedź brzmi TAK. Coaching jest procesem skutecznym i  nowym, a to co nowe i nieznane często budzi opory i strach przed wdrożeniem. Uczmy się coachingu od profesjonalistów. Dzięki ich wsparciu zaczniemy pracować według jasnych zasad tak jak to robią duże zagraniczne przedsiębiorstwa, które nie bały się skorzystać z innowacji. Coaching da nam właściwe osoby na odpowiednich stanowiskach mające satysfakcję z tego co robią i gdzie sie znajdują. Wprowadzenie kultury coachingu w zarządzaniu daje również menedżerowi przewagę nad konkurencją i zmniejsza rotację pracowników.

Zobacz serwis: Zarządzanie zespołem

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA