REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Ruder Członek Zarządu, Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group
specjalizacja w biznesie; strategie
specjalizacja w biznesie; strategie

REKLAMA

REKLAMA

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

To od wielkości podmiotu, przedmiotu działalności, wiedzy i praktyki zależy czy zrobię to sam czy zlecę specjalistom.

REKLAMA

Można być liderem swojego biznesu dzięki korzystaniu z usług doradczych i outsourcingu (partnerzy biznesowi). Zarówno klient jak i partner biznesowy skupiają się jak najlepiej na swoim przedsięwzięciu.

Outsourcing- czy się opłaca?

Specjalista do spraw marketingu

REKLAMA

Jedną z usług doradczych, z których korzystają klienci są plany marketingowe. Dobrze jest generalnie wiedzieć do czego ten plan ma być potrzebny.  Głównym zadaniem jest dotrzeć do potencjalnych klientów, zachęcić do korzystania z danego typu usług, zaspokoić ich oczekiwania oraz zagwarantować powrót klientów do naszych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena sytuacji marketingowej to krótki opis zamierzonego przedsięwzięcia, rodzaj oferowanej usługi, sposób realizacji założonych celów, prognozy sprzedażowe. Usługę kierujemy do określonego rynku docelowego tzn., charakterystyka odbiorców usługi i ich segmentacja. Ocena wielkości grupy docelowej pomoże wytyczyć kierunki rozwoju określonego pakietu usług.

Następnym etapem jest realna konkurencja. Stworzenie listy konkurencji i analiza ich usług. Jeżeli nie uzyskamy wystarczających informacji z stron internetowych to możemy zawsze się podszyć pod przyszłego klienta i poprosić o ofertę, tak aby cenniki były dla nas dostępne. Porównanie oferowanych usług nie jest problemem, natomiast co konkurencja robi od nas lepiej tak. W tej części planu marketingowego kluczowe jest czy nasza usługa jest lepsza (lub gorsza) od pozostałych na rynku.

REKLAMA

Częścią planu jest analiza SWOT, czyli określenie naszych mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń bezpośrednio wynikających z naszej działalności i konkurencji. Analizujemy mocne strony -  co robimy najlepiej; słabe strony – co wymaga poprawy; zagrożenia – czynniki ekonomiczne, spadek popytu; szanse – docelowość usług oraz wzrost grupy docelowej.

Powyższe aspekty wyznaczają cele marketingowe nie tylko na okres 1 roku, 2 ale powyżej. Celami będą wprowadzanie nowej usługi, wykorzystanie nowych potrzeb rynkowych do zwiększenia sprzedaży (nowoczesne technologie IT). Krótkoterminowe cele są  podstawą do zbudowania celów długoterminowych. Zdarzenia losowe, polityczne i ekonomiczne mają bezpośredni wpływ na osiągnięcie założonych celów.

Plan marketingowy nie może istnieć bez strategii i programu działań. Strategia dotyczy produktu, sprzedaży, promocji i konkurencji. Opis planowanych i realizowanych już działań zmierzających do rozwoju usług, opis sposobu przewagi konkurencji, opis strategii sprzedaży, planów promocyjnych. To wszystko musi być podsumowane harmonogramem działań. Harmonogram określa szczegółowo elementy i zadania, osoby odpowiedzialne za ich realizację, dzięki czemu można na bieżąco analizować efekty podjętych działań.

Strategia dla małej i średniej firmy.

Końcowy etap to budżetowanie tzn. zestawienie planowanych wydatków z zakładanymi dochodami firmy. Wydatki są determinowane przez aktualną sytuację na rynku. Czasami ciężko jest określić jakie nakłady poniesiemy za parę miesięcy na różnego rodzaju koszty, dlatego należy aktywnie śledzić rynek.

Pamiętajmy, że plan marketingowy musi być silnie osadzony w realiach, możesz go napisać sam lub zlecić specjalistom, a to już Twoje ryzyko lub wyzwanie!

 Autor: Agnieszka Ruder – Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA