REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Ruder Członek Zarządu, Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group
specjalizacja w biznesie; strategie
specjalizacja w biznesie; strategie

REKLAMA

REKLAMA

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

To od wielkości podmiotu, przedmiotu działalności, wiedzy i praktyki zależy czy zrobię to sam czy zlecę specjalistom.

REKLAMA

Można być liderem swojego biznesu dzięki korzystaniu z usług doradczych i outsourcingu (partnerzy biznesowi). Zarówno klient jak i partner biznesowy skupiają się jak najlepiej na swoim przedsięwzięciu.

Outsourcing- czy się opłaca?

Specjalista do spraw marketingu

REKLAMA

Jedną z usług doradczych, z których korzystają klienci są plany marketingowe. Dobrze jest generalnie wiedzieć do czego ten plan ma być potrzebny.  Głównym zadaniem jest dotrzeć do potencjalnych klientów, zachęcić do korzystania z danego typu usług, zaspokoić ich oczekiwania oraz zagwarantować powrót klientów do naszych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena sytuacji marketingowej to krótki opis zamierzonego przedsięwzięcia, rodzaj oferowanej usługi, sposób realizacji założonych celów, prognozy sprzedażowe. Usługę kierujemy do określonego rynku docelowego tzn., charakterystyka odbiorców usługi i ich segmentacja. Ocena wielkości grupy docelowej pomoże wytyczyć kierunki rozwoju określonego pakietu usług.

Następnym etapem jest realna konkurencja. Stworzenie listy konkurencji i analiza ich usług. Jeżeli nie uzyskamy wystarczających informacji z stron internetowych to możemy zawsze się podszyć pod przyszłego klienta i poprosić o ofertę, tak aby cenniki były dla nas dostępne. Porównanie oferowanych usług nie jest problemem, natomiast co konkurencja robi od nas lepiej tak. W tej części planu marketingowego kluczowe jest czy nasza usługa jest lepsza (lub gorsza) od pozostałych na rynku.

REKLAMA

Częścią planu jest analiza SWOT, czyli określenie naszych mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń bezpośrednio wynikających z naszej działalności i konkurencji. Analizujemy mocne strony -  co robimy najlepiej; słabe strony – co wymaga poprawy; zagrożenia – czynniki ekonomiczne, spadek popytu; szanse – docelowość usług oraz wzrost grupy docelowej.

Powyższe aspekty wyznaczają cele marketingowe nie tylko na okres 1 roku, 2 ale powyżej. Celami będą wprowadzanie nowej usługi, wykorzystanie nowych potrzeb rynkowych do zwiększenia sprzedaży (nowoczesne technologie IT). Krótkoterminowe cele są  podstawą do zbudowania celów długoterminowych. Zdarzenia losowe, polityczne i ekonomiczne mają bezpośredni wpływ na osiągnięcie założonych celów.

Plan marketingowy nie może istnieć bez strategii i programu działań. Strategia dotyczy produktu, sprzedaży, promocji i konkurencji. Opis planowanych i realizowanych już działań zmierzających do rozwoju usług, opis sposobu przewagi konkurencji, opis strategii sprzedaży, planów promocyjnych. To wszystko musi być podsumowane harmonogramem działań. Harmonogram określa szczegółowo elementy i zadania, osoby odpowiedzialne za ich realizację, dzięki czemu można na bieżąco analizować efekty podjętych działań.

Strategia dla małej i średniej firmy.

Końcowy etap to budżetowanie tzn. zestawienie planowanych wydatków z zakładanymi dochodami firmy. Wydatki są determinowane przez aktualną sytuację na rynku. Czasami ciężko jest określić jakie nakłady poniesiemy za parę miesięcy na różnego rodzaju koszty, dlatego należy aktywnie śledzić rynek.

Pamiętajmy, że plan marketingowy musi być silnie osadzony w realiach, możesz go napisać sam lub zlecić specjalistom, a to już Twoje ryzyko lub wyzwanie!

 Autor: Agnieszka Ruder – Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA