REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalizacja w biznesie, czyli zrób to sam albo zleć specjalistom.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Ruder Członek Zarządu, Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group
specjalizacja w biznesie; strategie
specjalizacja w biznesie; strategie

REKLAMA

REKLAMA

Mówiąc o specjalizacji w biznesie należy pamiętać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie np. zarządzania, finansów, rachunkowości. Posiada się wiedzę i doświadczenie, które daje gwarancję bezpieczeństwa i wysoką jakość realizowanych projektów.

To od wielkości podmiotu, przedmiotu działalności, wiedzy i praktyki zależy czy zrobię to sam czy zlecę specjalistom.

REKLAMA

REKLAMA

Można być liderem swojego biznesu dzięki korzystaniu z usług doradczych i outsourcingu (partnerzy biznesowi). Zarówno klient jak i partner biznesowy skupiają się jak najlepiej na swoim przedsięwzięciu.

Outsourcing- czy się opłaca?

Specjalista do spraw marketingu

REKLAMA

Jedną z usług doradczych, z których korzystają klienci są plany marketingowe. Dobrze jest generalnie wiedzieć do czego ten plan ma być potrzebny.  Głównym zadaniem jest dotrzeć do potencjalnych klientów, zachęcić do korzystania z danego typu usług, zaspokoić ich oczekiwania oraz zagwarantować powrót klientów do naszych usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena sytuacji marketingowej to krótki opis zamierzonego przedsięwzięcia, rodzaj oferowanej usługi, sposób realizacji założonych celów, prognozy sprzedażowe. Usługę kierujemy do określonego rynku docelowego tzn., charakterystyka odbiorców usługi i ich segmentacja. Ocena wielkości grupy docelowej pomoże wytyczyć kierunki rozwoju określonego pakietu usług.

Następnym etapem jest realna konkurencja. Stworzenie listy konkurencji i analiza ich usług. Jeżeli nie uzyskamy wystarczających informacji z stron internetowych to możemy zawsze się podszyć pod przyszłego klienta i poprosić o ofertę, tak aby cenniki były dla nas dostępne. Porównanie oferowanych usług nie jest problemem, natomiast co konkurencja robi od nas lepiej tak. W tej części planu marketingowego kluczowe jest czy nasza usługa jest lepsza (lub gorsza) od pozostałych na rynku.

Częścią planu jest analiza SWOT, czyli określenie naszych mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń bezpośrednio wynikających z naszej działalności i konkurencji. Analizujemy mocne strony -  co robimy najlepiej; słabe strony – co wymaga poprawy; zagrożenia – czynniki ekonomiczne, spadek popytu; szanse – docelowość usług oraz wzrost grupy docelowej.

Powyższe aspekty wyznaczają cele marketingowe nie tylko na okres 1 roku, 2 ale powyżej. Celami będą wprowadzanie nowej usługi, wykorzystanie nowych potrzeb rynkowych do zwiększenia sprzedaży (nowoczesne technologie IT). Krótkoterminowe cele są  podstawą do zbudowania celów długoterminowych. Zdarzenia losowe, polityczne i ekonomiczne mają bezpośredni wpływ na osiągnięcie założonych celów.

Plan marketingowy nie może istnieć bez strategii i programu działań. Strategia dotyczy produktu, sprzedaży, promocji i konkurencji. Opis planowanych i realizowanych już działań zmierzających do rozwoju usług, opis sposobu przewagi konkurencji, opis strategii sprzedaży, planów promocyjnych. To wszystko musi być podsumowane harmonogramem działań. Harmonogram określa szczegółowo elementy i zadania, osoby odpowiedzialne za ich realizację, dzięki czemu można na bieżąco analizować efekty podjętych działań.

Strategia dla małej i średniej firmy.

Końcowy etap to budżetowanie tzn. zestawienie planowanych wydatków z zakładanymi dochodami firmy. Wydatki są determinowane przez aktualną sytuację na rynku. Czasami ciężko jest określić jakie nakłady poniesiemy za parę miesięcy na różnego rodzaju koszty, dlatego należy aktywnie śledzić rynek.

Pamiętajmy, że plan marketingowy musi być silnie osadzony w realiach, możesz go napisać sam lub zlecić specjalistom, a to już Twoje ryzyko lub wyzwanie!

 Autor: Agnieszka Ruder – Dyrektor Działu Usług Księgowych w FPA Group Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA