REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem mieszkania kibicom na EURO 2012 - lepiej się ubezpiecz

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Magdalena Piórkowska
Pieniądze
Pieniądze
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wynajem mieszkania kibicom na EURO 2012. Decydując się na wynajem mieszkania kibicom podczas EURO 2012 można zarobić nawet nawet 2 – 3 razy więcej niż standardowo. Jak zabezpieczyć się przed dewastacją lokalu?

W miastach, które na tegoroczne EURO tłumnie odwiedzą kibice, już od wielu tygodni znalezienie wolnego miejsca w hotelu jest zadaniem prawie niemożliwym. Dodatkowo stawki za dobę dochodzą do tysiąca złotych za osobę. Nie powinno to dziwić biorąc pod uwagę, że z okazji Mistrzostw Europy do Polski może przyjechać ponad 800 tysięcy kibiców. Na zapewnieniu im dachu nad głową mogą więc zarobić osoby posiadające mieszkania w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu i co ciekawe Krakowie. W stolicy województwa małopolskiego co prawda brak areny EURO 2012, ale najprawdopodobniej licznie  przybędą tam kibice z Anglii, Holandii, Włoch (za swoimi reprezentacjami). 

REKLAMA

Mieszkanie za trzy razy tyle

REKLAMA

Wzmożony popyt powoduje, że zgodnie z danymi Home Broker, stawki za wynajęcie mieszkania w tych miastach są nawet 2 – 3 razy wyższe niż standardowo w ciągu roku. Jeśli więc ktoś posiada atrakcyjnie zlokalizowane dwupokojowe mieszkanie w Warszawie, które standardowo w ciągu roku może wynająć za 2,5 tys. zł miesięcznie, to przez miesiąc trwania EURO może dostać za wynajęcie takiego lokalu nawet ponad 7 tysięcy. Jest to bez wątpienia kusząca propozycja, choć niesie ze sobą pewne ryzyko.

Najczęściej właściciele obawiają się dewastacji mieszkania przez kibiców piłki nożnej. Aby się przed tym zabezpieczyć można zastosować dwa rozwiązania. Pierwszym jest podpisanie umowy, w której szczególną uwagę zwróci się na zapisy dotyczące odpowiedzialności najemcy za zniszczenia oraz na wysokości kaucji. 

Różne ubezpieczenia na EURO 2012

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugim rozwiązaniem może być też ubezpieczenie nieruchomości. Jak wynika z informacji zebranych przez Home Broker, właściciele mieszkań mają do wyboru trzy możliwości. Ubezpieczyć mogą nieruchomość przed dewastacją, a także mogą nakłonić najemcę do zakupu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (wyrządzonych szkód), a także wykupić takie ubezpieczenie samodzielnie. Takie propozycje przedstawili pracownicy infolinii i agenci 11 firm ubezpieczeniowych przebadanych przez Home Brokera. Przyjęliśmy, że ubezpieczane jest mieszkanie dwupokojowe położone na przedostatnim piętrze kilkunastopiętrowego bloku mieszkalnego, posiada wartość rynkową 330 tys. zł, jest wyposażone w domofon i drzwi antywłamaniowe. Minimalne sumy ubezpieczenia elementów stałych mieszkania oraz ruchomości domowych przyjęto na poziomie 15 tys. zł.

Polecamy: Oglądamy co najmniej 5 mieszkań przed zakupem

Przed zalaniem zabezpieczy relatywnie tanie OC

Najtańszym rozwiązaniem jest ubezpieczenie OC kupowane przez właściciela. Ma ono za zadanie chronić przed szkodami wyrządzonymi przez właściciela nieruchomości sąsiadom. Klasycznym przykładem może tu być zalanie mieszkania sąsiada. W rozważanym przypadku zaproponowane przez firmy ubezpieczeniowe sumy ubezpieczenia opiewają na od 20 do 50 tys. zł, a roczne składki od zaledwie 18 do 30 złotych.

Możliwości ubezpieczenia wynajmowanej nieruchomości na okres EURO 2012

Towarzystwo ubezpie- czeniowe

Ubezpieczenie mieszkania od dewastacji i szkód

Ubezpieczenie OC w życiu prywatnym

Ubezpieczenie OC kibica

Min. okres ubezp.

Elementy stałe mieszkania

Ruchomości domowe

AVIVA

12 mc

łącznie 212 zł, za ubezpieczenie na kwotę:

28 zł przy ubezpieczeniu na 15 tys. zł

nie

60 720 zł

30 360 zł

Concordia

12 mc

łącznie 365 zł za ubezpieczenie w kwocie:

ok. 75 zł przy ubezpieczeniu na 50 tys. zł

330 tys. zł

20 tys. zł (+w pakiecie 10 tys. zł od kradzieży)

50 tys. zł

Compensa

12 mc

łącznie 231 zł za ubezpieczenie na kwotę:

30 zł przy ubezpieczeniu na 30 tys. zł

nie

330 tys. zł*

15 tys. zł

Ergo Hestia

12 mc

89 zł (Hestia 1)

20-35 zł przy ubezpieczeniu na 30 tys. zł

15 tys. zł

15 tys. zł

50 tys. zł

Generali

6 mc

łączna składka 328 zł przy kwocie ubezpieczenia:

ok. 20 zł przy ubezpieczeniu na 50 tys. zł

330 tys. zł*

15 tys. zł

50 tys. zł

HDI Asekuracja

12 mc

226 zł przy ubezpieczeniu na 330 tys. zł*

31 zł przy ubezpieczeniu 15 tys. zł

20 zł przy ubezpieczeniu 20 tys. zł

76 zł
przy ubezpieczeniu 15 tys. zł + OC 20 tys. zł)

InterRisk

12 mc

194 zł przy ubezpieczeniu na 330 tys. zł*

67 zł przy ubezpieczeniu na 15 tys. zł

18 zł na kwotę 30 tys. zł

ok. 60 zł

Liberty Direct

12 mc

293 zł

nie

18 zł

do wyliczenia składki niezbędne są dokładne dane kibica

łączne ubezpieczenie wynosi 311zł na kwotę ubezpieczenia murów 330 tys. zł i 20 tys. zł ubezpieczenia OC

Link 4

12 mc

łącznie 146 zł przy kwocie ubezpieczenia:

nie

70 tys. zł

40 tys. zł

 50 tys. zł

PZU

1 mc, ale może być krócej

łącznie 42 zł za miesiąc przy ubezpieczeniu w kwocie:

do wyliczenia składki niezbędne są dokładne dane kibica

30 tys. zł

50 tys. zł

Uniqa

12 mc

łącznie 329 zł przy kwocie ubezpieczenia:

27,5 zł przy ubezpieczeniu na 20 tys. zł

330 tys. zł*

15 tys. zł

50 tys. zł

Warta

12 mc

łącznie 150 zł przy kwocie ubezpieczenia:

30 zł przy ubezpieczeniu na 30 tys. zł

37 zł przy kwocie ubezpieczenia 20 tys. zł

15 tys. zł

15 tys. zł

Źródło: infolinie lub biura prasowe ubezpieczycieli

* wartość rynkowa lokalu

Droższe ubezpieczenie przed dewastacją

Wynajmującym zależy jednak głównie na ubezpieczeniu przed dewastacją lokalu w trakcie EURO 2012. Produkty, które mogą taką ochronę zapewnić kosztują średnio nieco ponad 230 złotych. Najniższą stawkę (42 zł) zaproponował PZU. Ta firma, w odróżnieniu od innych, skłonna jest chronić właściciela wynajmowanego mieszkania przez jedynie miesiąc. Większość pozostałych firm chciałaby podpisać umowę na rok. W przypadku Generali jest to 6 miesięcy. Przy wyborze ubezpieczyciela trzeba jednak zwracać uwagę nie tylko na koszty. Należy też dokładnie przeczytać umowę i ogólne warunki ubezpieczenia. Tego typu produkty nie są bowiem tak wystandaryzowane jak ubezpieczenia OC samochodów. Dopiero ze wspomnianych dokumentów właściciel mieszkania dowie się, w jakich sytuacjach ubezpieczyciel wypłaci, a w jakich nie wypłaci odszkodowania w przypadku dewastacji lokalu przez kibiców. Przykład? Jeśli w rozważanym przypadku właściciel nieruchomości wykupiłby pakiet ubezpieczeń zaproponowany przez Liberty Direct, nie otrzymałby odszkodowania za kradzież tzw. ruchomości, czyli np. telewizora.

Polecamy: W jaką nieruchomość zainwestować milion złotych?

Sam kibic też może się ubezpieczyć

REKLAMA

Alternatywą jest wykup ubezpieczenia OC przez kibica, choć można połączyć oba rozwiązania. Posiadanie takiego produktu w ofercie deklaruje większość przebadanych ubezpieczycieli. Zebrane przez Home Broker informacje sugerują, że jeśli fan piłki nożnej dopuści się dewastacji wynajmowanej nieruchomości, o ile jest ubezpieczony, to ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za szkody. Gdy ich wartość wyniesie od 20 do 50 tys. zł roczne ubezpieczenie kosztować będzie w granicach od 20 do 80 złotych. W części firm wraz z ubezpieczeniem OC najemcy może być wymagane wykupienie w pakiecie także innych produktów – np. OC dla właściciela nieruchomości.

Ale uwaga! To rozwiązanie ma dwie wady. Po pierwsze trzeba nakłonić kibica do wykupienia ubezpieczenia, co nie będzie łatwym zadaniem. Po drugie nie wszystkie ubezpieczalnie będą skłonne objąć ochroną cudzoziemców.

Czasem trzeba w pakiecie

Badanie przeprowadzone przez Home Broker pokazuje także, że w części towarzystw ofertę można dopasować do potrzeb klienta poprzez określanie sum ubezpieczenia i obszarów ochrony. W innych do nabycia pozostają pakiety. W efekcie, w rozważanym przypadku właścicielowi nieruchomości zaproponowano jeden produkt ubezpieczeniowy, który obejmował OC nieruchomości, oraz ubezpieczenie od dewastacji i szkód w elementach stałych mieszkania (np. kafelki, podłoga, ściany) oraz ruchomości domowych. Taka sytuacja miała miejsce np. w PZU, Uniqa, Link 4, Generali, Ergo Hestia i Concordia. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA