REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowy Świat w Warszawie najdroższą ulicą handlową w Polsce

Warszawski Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 45 na świecie - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi

Jednym z czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa lub zakazana reklama. Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Zakaz reklamy a obowiązek informowania o zakresie i rodzaju świadczeń zdrowotnych

Podmiot wykonujący działalność leczniczą ma obowiązek podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednak treść ani forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.

Nieuczciwe praktyki handlowe w Unii Europejskiej

Komisja Europejska podejmuje działania na rzecz rozwiązania problemu nieuczciwych praktyk handlowych. Pomóc w tym ma m.in. zgromadzenie informacji odnośnie ich wpływu na gospodarkę oraz działalność transgraniczną.

REKLAMA

Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Firmy są ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw, firm mediowych i mediów. Głównymi kryteriami dla reklamodawców jest popularność i powszechność przekazu oraz jego marka i reputacja. Jakie są wymagania firm wobec reklamodawców?

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak jest ona tylko jednym z elementów torujących nam drogę do sukcesu. Stworzenie dobrej reklamy nie jest wcale proste, ale łatwość tworzenia nie jest w niej najważniejsza. Rolę nadrzędną odgrywa medium, w którym nasza reklama się ukaże.

Reklama aptek – aspekty prawne

W dniu 1 stycznia 2012r. weszła w życie zmiana ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadziła zakaz reklamy aptek oraz jej działalności. Nowe przepisy wywołują wiele kontrowersji. Ich interpretacja jest niejednolita, co powoduje, iż ciągle trwa zagorzała dyskusja na temat zakresu zakazu oraz dopuszczalnych form działań podejmowanych przez apteki.

REKLAMA

Popularność przekazów reklamowych online

Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.

Co akcjonariusz mniejszościowy wiedzieć powinien?

Na czym polega zjawisko odwrotne do tzw. squeeze out czyli reverse squeeze out? Jakie informacje są istotne dla akcjonariuszy mniejszościowych?

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Merchandising drogą do portfela konsumenta

Sezon wiosenno-letni to nie tylko okres wzmożonej konkurencji producentów m.in. napojów gazowanych czy lodów. To także dobry czas na wprowadzenie nowych produktów. Aby nasz towar wyróżniał się na tle konkurencyjnych, warto zadbać odpowiednio wcześniej o profesjonalne usługi merchandisingowe i efektywne strategie promocyjne.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Odczytywanie reklam banków

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

Ustawa o korytarzach przesyłowych

Od 1 stycznia 2013 ma obowiązywać nowa ustawa o korytarzach przesyłowych, która kompleksowo ureguluje problemy inwestycji w sieci energetyczne. Ustawa ta obejmie sieć i obiekty służące do dystrybucji lub przesyłania energii elektrycznej, gazu, także z łupków, oraz ropy naftowej i CO2. Z nowych rozwiązań będą w ograniczonym zakresie mogli skorzystać także przedsiębiorcy telekomunikacyjni oraz wodno - kanalizacyjni.

Czyny nieuczciwej konkurencji i jej zwalczanie w obrocie gospodarczym

Czyn nieuczciwej konkurencji stanowi działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Powyższą definicję szczegółowo rozwija w polskim ustawodawstwie ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Rynek reklamy w Polsce

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Audiowizualne usługi medialne – dyrektywa UE

Komisja Europejska sprawdziła jak funkcjonuje Dyrektywa 2010/13/EU o audiowizualnych usługach medialnych. 7 maja 2012 r. ukazało się sprawozdanie Komisji w tej kwestii. Dyrektywa ta umożliwia swobodny obieg treści audiowizualnych i służy osiągnięciu ważnych celów leżących w interesie publicznym poprzez zakaz nawoływania do nienawiści, ochronę małoletnich przed szkodliwymi dla nich treściami oraz promowanie europejskich utworów audiowizualnych.

Celebryci w reklamach banków

Czy zatrudnianie gwiazd do reklamowania usług finansowych opłaca się bankom? Kto ponosi ceny tej reklamy?

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

Udziały w spółce z o.o. po rozwodzie wspólnika – praktyczne problemy

Rozwód wywołuje szereg konsekwencji w sferze praw majątkowych obojga małżonków. Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak orzeczenie rozwodu wpłynie na posiadane przez jednego z małżonków udziałów w spółce z o.o., w sytuacji gdy małżonkowie nie zawierali ze sobą tzw. intercyzy, czyli umowy majątkowej małżeńskiej.

Praca zdalna – niezależność i swoboda czy nieustanny obowiązek?

Praca zdalna jest formą wykonywania powierzonych zadań poza siedzibą firmy. Jest to telepraca, której zasady w postaci np. poświęconych godzin dzienne, regulujemy sami, a fakt używania do niej technik elektronicznych powoduje, że możemy spełniać swoje obowiązki we własnym domu, mając kontakt z przełożonym jedynie poprzez e-maile, skype’a czy też telefonicznie.

Sprostowanie a odpowiedź w prawie prasowym

Polskie prawo prasowe w ramach tzw. systemu sprostowań przewiduje aktualnie dwa środki umożliwiające osobie zainteresowanej przeciwdziałanie naruszeniom związanym z informacją nieprawdziwą, nieścisłą lub zagrażającą jej dobrom osobistym. Mianowicie mowa w tym wypadku o uregulowanym w art. 31 ustawy o prawie prasowym- sprostowaniu i odpowiedzi.

Reklama produktów leczniczych – cz. II

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą reklamą produktów leczniczych.

Reklama produktów leczniczych - cz.I

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Na co przedsiębiorca może sobie pozwolić reklamując produkty lecznicze, a co jest zabronione – podpowiada ekspert.

Aplikacje 2011 - egzaminy już we wrześniu

Więcej niż 12 tys. osób przystąpi 24 września egzaminów na aplikacje prawnicze 2011. Do grona adwokatów dołączyć chce rekordowa liczba 4127 magistrów prawa.

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Dzierżawa praw autorskich - porada

Czy prawa autorskie możemy dzierżawić? Na czym polega dzierżawa praw autorskich? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Granice reklamy uciążliwej - porada

Jakie są granice reklamy uciążliwej? Odbiorcy reklam rzadko dysponują jednak prawnymi środkami ochrony przed denerwującymi ich przekazami handlowymi. Nie oznacza to, że swoboda reklamodawców jest nieograniczona – uciążliwa reklama nie może bowiem przekraczać pewnych granic, dotyczących zwłaszcza sfery prywatności.

Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gratis jest wykorzystywany przez przedsiębiorców do zachęcania konsumentów do zakupu danego produktu. Gratis często przyjmuje postać większej ilości danego towaru bądź dodatkowego, darmowego produktu. Czy przedsiębiorcę mogą spotkać negatywne konsekwencje, jeśli oferowany gratis nie jest w istocie darmowy?

Warunki dopuszczalności reklamy piwa - porada

Na gruncie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakazane są wszelkie formy reklamy i promocji alkoholu kierowane do publicznej wiadomości. Spod tego zakazu wyjęte są przekazy reklamowe dotyczące piwa, które, choć dozwolone, muszą spełniać określone w ustawie warunki.

Rada Reklamy. Zasady działania - porada

Konsumenci i przedsiębiorcy rzadko decydują się na wystąpienie na drogę sądową przeciwko przedsiębiorcy, którego reklamy uznają za sprzeczne z prawem czy dobrymi obyczajami. Branża reklamowa przewiduje jednak mechanizmy pozwalające jej na samoregulację z wyłączeniem organów państwowych. Centralne miejsce w tym systemie odgrywa Rada Reklamy.

Jakie działania obejmuje ustawowy zakaz reklamy alkoholu?

Ze względu na społeczną szkodliwość spożywania alkoholu zakazana jest w Polsce jego reklama i promocja. Zdarza się jednak, że precyzyjne określenie, które działania marketingowe są zakazane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi sprawia przedsiębiorcom trudność.

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Do niedawna przedsiębiorcy stosunkowo rzadko posługiwali się reklamą porównawczą z obawy, by ich działania nie uznano za bezprawne. Obecnie tendencja ta zaczyna się zmieniać, jednakże nadal pojawiają się wątpliwości dotyczące dopuszczalności reklamy porównawczej, której przesłanki określa ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Krytyka konkurencji w reklamie - jakie są jej granice?

Celem reklamy jest z jednej strony wyeksponowanie zalet własnego produktu, a z drugiej, przekonanie odbiorcy o wyższości reklamowanego towaru nad produktami konkurencji. Reklamodawcy posługują się w tym celu różnymi zabiegami marketingowymi, często stawiając w złym świetle ofertę konkurencji. Istotne jest jednak, by krytyka konkurencji nie przekraczała granic prawa.

Dobre obyczaje w reklamie - porada

Polski ustawodawca przy tworzeniu aktów prawnych często posługuje się określeniami nieostrymi czy wartościującymi, które, dopuszczając wiele możliwych interpretacji, powodują problemy związane ze stosowaniem prawa. Na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji takim pojęciem są „dobre obyczaje”, z którymi zgodna musi być każda reklama, o ile reklamodawca nie chce, by zarzucono mu czyn nieuczciwej konkurencji.

Kiedy dopuszczalna w reklamie przesada wprowadza w błąd?

Zgodnie z prawem konkurencji przekaz reklamowy powinien opierać się na informacjach prawdziwych. Specyfika języka reklam dopuszcza stosowanie pewnej przesady, posługiwanie się wyrażeniami ocennymi czy wyrazistymi porównaniami. Konsument musi być jednak w stanie oddzielić dozwolone środki perswazyjne od rzetelnej informacji – w przeciwnym wypadku mamy bowiem do czynienia z reklamą wprowadzającą w błąd.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.

Prawa do artystycznych wykonań oraz prawa do fonogramów i wideogramów

Prawo autorskie obejmuje zagadnienia wykorzystania (oraz jego prawidłowości) utworów. Prawo autorskie reguluje również zasady wykorzystywania wykonań artystycznych oraz prawa do fonogramów i wideogramów. Ekspert wyjaśnia na jakich zasadach się one opierają.

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Reklama leków kierowana do profesjonalistów a Charakterystyka Produktu Leczniczego (ChPL) - porada

Zgodnie z Prawem farmaceutycznym ocena dopuszczalności reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę zależy od odbiorcy, do którego przekaz jest kierowany. Co do zasady zabroniona jest reklama przeznaczona dla szerokiej publiczności, natomiast przekaz kierowany do profesjonalistów, choć dopuszczalny, musi spełniać określone prawem wymogi.

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Podpis elektroniczny, po spełnieniu pewnych warunków, traktowany jest na równi z podpisem złożonym własnoręcznie przez osobę, która się nim posługuje. Korzystanie z podpisu elektronicznego gwarantuje wygodę i szybkość dokonywania transakcji oraz zawierania umów. Odpowiedni podpis elektroniczny jest również dla osoby, która się nim posługuje oraz dla jej kontrahentów, gwarancją bezpieczeństwa. Jaki podpis elektroniczny uznaje się za bezpieczny? Poniżej przytaczamy opinię wydaną przez Ministerstwo Gospodarki.

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Czy podpis elektroniczny może zabezpieczać transakcje dokonywane przez spółki?

Ustawa o podpisie elektronicznym obowiązuje od dnia 16 sierpnia 2002 roku i z tym dniem bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu został zrównany z podpisem własnoręcznym w zakresie wywoływanych skutków prawnych.Czy podpis elektroniczny można stosować w przypadku stosunków między spółkami?

Jakie będą nowe regulacje dla sektora funduszy inwestycyjnych? - UCITS IV

W najbliższym czasie polski sektor funduszy inwestycyjnych czekają duże zmiany, które dotyczyć będą nie tylko funduszy i towarzystw, które nimi zarządzają, ale także inwestorów. Zmiany te wprowadza nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, tzw. UCITS IV, która jest kolejną, po Bazyeli II i MiFID inicjatywą regulacyjną ukierunkowaną na standaryzację procesów zarządzania ryzykiem w europejskich instytucjach finansowych.

REKLAMA