REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?
Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

REKLAMA

REKLAMA

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Ulotka reklamowa to przeżytek. Z takim poglądem można spotkać się coraz częściej. Niesłusznie, bo podobnie jak strona internetowa w sieci, tak samo ulotka w biznesowej rzeczywistości stanowi naszą wizytówkę - daje szansę na zapoznanie się z profilem firmy, proponowanymi usługami i produktami oraz możliwość kontaktu w przypadku zainteresowania ofertą. Pytanie stawiane przez wielu to - jak nakłonić odbiorcę do zapoznania się z jej treścią?

REKLAMA

Ulotka z dala od kosza

REKLAMA

Wiele razy przechodząc np. przez deptak możemy zebrać całkiem pokaźny plik ulotek. Nie jest bowiem prawdą, że ludzie uciekają od hostess rozdających tego typu materiały promocyjne. Najczęściej biorą je, ale niestety nie z powodu zainteresowania tematem, a raczej z odruchu czy współczucia dla ludzi stojących tyle godzin na słońcu czy mrozie. Co z tego jednak, skoro większość z nich od razu ląduje w niedaleko położonych koszach na śmieci, bez jakiegokolwiek wglądu w ich treść?

Tymczasem dystrybucję materiałów promocyjnych należy prowadzać sensownie, żeby nie powiedzieć - cwanie. Czyli jak? Przede wszystkim daleko od koszy na śmieci. Po pierwsze mamy wtedy większą szansę na odczytanie treści ulotki, chociażby w drodze do śmietnika lub jej zachowanie - w torebce czy kieszeni spodni. To zdecydowanie większa szansa na to, że materiał promocyjny zamiast do kosza, trafi do domu konsumenta.

Dodatkowo ulotki można rozdawać w miejscach, w których ludzie np. czekają w kolejce, na przystankach środków komunikacji, dworcach czy w okolicach centrów handlowych. Innym sposobem jest umieszczanie ulotek w gazetach, folderach czy dodawanie do biletów do kina - wtedy odbiorca przeglądając coś innego trafi na promowane treści i bardzo możliwe, że zainteresuje się produktem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ulotka reklamowa a jakość

REKLAMA

Organizując akcję marketingową stawiamy przed sobą dwa cele - wzrost rozpoznawalności marki i pozyskanie nowych klientów. Pamiętajmy jednak, że ich realizacja wcale nie zależy od liczby rozdanych ulotek handlowych. Czasem warto zainwestować większe pieniądze w mniejszą liczbę materiałów promocyjnych, choćby po to by wyróżniały się jakością na tle innych, konkurencyjnych.

Działania warto skierować do konkretnej grupy odbiorców, a nie na chybił-trafił do wszystkich. Bo po co rozdawać ulotki dotyczące specjalistycznych urządzeń budowlanych wśród przypadkowych przechodniów? Dlatego warto stworzyć bazę danych potencjalnych klientów i to do nich kierować nasze działania.

Uporządkowany kontrast

Zapytaj sam siebie - kiedy ostatnio wręczono tobie ulotkę, której format i treść przyciągnęły uwagę i wzbudziły emocje? Tymczasem ulotka handlowa powinna być tak skonstruowana, by swoim projektem przyciągać oko, ale nie w sposób nachalny. Nie jest bowiem prawdą teoria, że im bardziej "krzyczący" wielką czcionką i obrazkami materiał promocyjny, tym bardziej widoczny się stanie. W tym przypadku to, co liczy się zdecydowanie bardziej to wyrazisty punkt centralny oraz kontrastowość przyciągająca wzrok.

Ważne też jest powtarzanie tej samej czcionki, zarówno w nagłówkach, jak i w reszcie tekstu (chociaż w niewielkim stopniu), aby nie stwarzać wrażenia chaosu na ulotce. W ten sposób odbiorca podświadomie będzie podążał po uporządkowanych informacjach.

Ulotka jako gadżet?

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania gratisów i upominków, które podkreślą jego więź z firmą. Nie bez powodu częstą praktyką są materiały promocyjne, w tym ulotki, zawierające dodatki w postaci próbek szamponów, smyczy, długopisów czy kuponów rabatowych. Takie ulotki wzbogacone o gadżety są z pewnością atrakcyjniejsze niż zwykły kawałek papieru.

Innym rozwiązaniem mogą być tzw. pocztówki multimedialne - np. wycięte na kształt produktu z intrygująco wklejoną płytą CD zawierającą ofertę czy gratis w postaci filmu DVD lub muzyki. Tego typu pocztówki są skuteczne z kilku powodów - po pierwsze intrygują swoim wyglądem i formą, po drugie - wywołują pozytywne emocje, a po ostatnie - ich multimedialna zawartość wprowadza klienta w interaktywny świat, który jest o wiele łatwiejszy do zapamiętania niż ulotka papierowa.

Polecamy: Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Tajemnica ukryta na kartce papieru

Dołącz do ulotki handlowej płytę CD, ale oprócz haseł budzących ciekawość (i zaufanie, aby klient nie bał się użyć płyty w komputerze), nie sugeruj od kogo i czego dotyczy treść na niej zawarta. Zaintrygowany? Na pewno. Co więcej, efekty łatwo zmierzyć dzięki np. zamieszczeniu na płycie linku do strony www i przeliczeniu liczby kliknięć, jakie nastąpiły po dystrybucji tego materiału.

Już sam fakt dołączenia do ulotki tego typu nośnika powoduje zainteresowanie produktem i chęć sprawdzenia co się na nim kryje. Produkt tego formatu, ze względu na swoją formę, nie zostanie wyrzucony do kosza z taką łatwością i "czystym sumieniem", jak zwykła papierowa ulotka.

Należy pamiętać, że decydując się na błyskotliwą i innowacyjną formę promocji zapewniasz sobie to, że twoją ulotkę przeczyta nie tylko klient, który ją otrzyma, ale także osoby, którym ją pokaże. A siła rekomendacji to motor napędowy każdej dziedziny handlu.

Polecamy: Czy warto kłaść nacisk na znajomość produktów?

Autor: P&P Group

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA