REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?
Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

REKLAMA

REKLAMA

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Ulotka reklamowa to przeżytek. Z takim poglądem można spotkać się coraz częściej. Niesłusznie, bo podobnie jak strona internetowa w sieci, tak samo ulotka w biznesowej rzeczywistości stanowi naszą wizytówkę - daje szansę na zapoznanie się z profilem firmy, proponowanymi usługami i produktami oraz możliwość kontaktu w przypadku zainteresowania ofertą. Pytanie stawiane przez wielu to - jak nakłonić odbiorcę do zapoznania się z jej treścią?

REKLAMA

Ulotka z dala od kosza

REKLAMA

Wiele razy przechodząc np. przez deptak możemy zebrać całkiem pokaźny plik ulotek. Nie jest bowiem prawdą, że ludzie uciekają od hostess rozdających tego typu materiały promocyjne. Najczęściej biorą je, ale niestety nie z powodu zainteresowania tematem, a raczej z odruchu czy współczucia dla ludzi stojących tyle godzin na słońcu czy mrozie. Co z tego jednak, skoro większość z nich od razu ląduje w niedaleko położonych koszach na śmieci, bez jakiegokolwiek wglądu w ich treść?

Tymczasem dystrybucję materiałów promocyjnych należy prowadzać sensownie, żeby nie powiedzieć - cwanie. Czyli jak? Przede wszystkim daleko od koszy na śmieci. Po pierwsze mamy wtedy większą szansę na odczytanie treści ulotki, chociażby w drodze do śmietnika lub jej zachowanie - w torebce czy kieszeni spodni. To zdecydowanie większa szansa na to, że materiał promocyjny zamiast do kosza, trafi do domu konsumenta.

Dodatkowo ulotki można rozdawać w miejscach, w których ludzie np. czekają w kolejce, na przystankach środków komunikacji, dworcach czy w okolicach centrów handlowych. Innym sposobem jest umieszczanie ulotek w gazetach, folderach czy dodawanie do biletów do kina - wtedy odbiorca przeglądając coś innego trafi na promowane treści i bardzo możliwe, że zainteresuje się produktem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ulotka reklamowa a jakość

REKLAMA

Organizując akcję marketingową stawiamy przed sobą dwa cele - wzrost rozpoznawalności marki i pozyskanie nowych klientów. Pamiętajmy jednak, że ich realizacja wcale nie zależy od liczby rozdanych ulotek handlowych. Czasem warto zainwestować większe pieniądze w mniejszą liczbę materiałów promocyjnych, choćby po to by wyróżniały się jakością na tle innych, konkurencyjnych.

Działania warto skierować do konkretnej grupy odbiorców, a nie na chybił-trafił do wszystkich. Bo po co rozdawać ulotki dotyczące specjalistycznych urządzeń budowlanych wśród przypadkowych przechodniów? Dlatego warto stworzyć bazę danych potencjalnych klientów i to do nich kierować nasze działania.

Uporządkowany kontrast

Zapytaj sam siebie - kiedy ostatnio wręczono tobie ulotkę, której format i treść przyciągnęły uwagę i wzbudziły emocje? Tymczasem ulotka handlowa powinna być tak skonstruowana, by swoim projektem przyciągać oko, ale nie w sposób nachalny. Nie jest bowiem prawdą teoria, że im bardziej "krzyczący" wielką czcionką i obrazkami materiał promocyjny, tym bardziej widoczny się stanie. W tym przypadku to, co liczy się zdecydowanie bardziej to wyrazisty punkt centralny oraz kontrastowość przyciągająca wzrok.

Ważne też jest powtarzanie tej samej czcionki, zarówno w nagłówkach, jak i w reszcie tekstu (chociaż w niewielkim stopniu), aby nie stwarzać wrażenia chaosu na ulotce. W ten sposób odbiorca podświadomie będzie podążał po uporządkowanych informacjach.

Ulotka jako gadżet?

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania gratisów i upominków, które podkreślą jego więź z firmą. Nie bez powodu częstą praktyką są materiały promocyjne, w tym ulotki, zawierające dodatki w postaci próbek szamponów, smyczy, długopisów czy kuponów rabatowych. Takie ulotki wzbogacone o gadżety są z pewnością atrakcyjniejsze niż zwykły kawałek papieru.

Innym rozwiązaniem mogą być tzw. pocztówki multimedialne - np. wycięte na kształt produktu z intrygująco wklejoną płytą CD zawierającą ofertę czy gratis w postaci filmu DVD lub muzyki. Tego typu pocztówki są skuteczne z kilku powodów - po pierwsze intrygują swoim wyglądem i formą, po drugie - wywołują pozytywne emocje, a po ostatnie - ich multimedialna zawartość wprowadza klienta w interaktywny świat, który jest o wiele łatwiejszy do zapamiętania niż ulotka papierowa.

Polecamy: Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Tajemnica ukryta na kartce papieru

Dołącz do ulotki handlowej płytę CD, ale oprócz haseł budzących ciekawość (i zaufanie, aby klient nie bał się użyć płyty w komputerze), nie sugeruj od kogo i czego dotyczy treść na niej zawarta. Zaintrygowany? Na pewno. Co więcej, efekty łatwo zmierzyć dzięki np. zamieszczeniu na płycie linku do strony www i przeliczeniu liczby kliknięć, jakie nastąpiły po dystrybucji tego materiału.

Już sam fakt dołączenia do ulotki tego typu nośnika powoduje zainteresowanie produktem i chęć sprawdzenia co się na nim kryje. Produkt tego formatu, ze względu na swoją formę, nie zostanie wyrzucony do kosza z taką łatwością i "czystym sumieniem", jak zwykła papierowa ulotka.

Należy pamiętać, że decydując się na błyskotliwą i innowacyjną formę promocji zapewniasz sobie to, że twoją ulotkę przeczyta nie tylko klient, który ją otrzyma, ale także osoby, którym ją pokaże. A siła rekomendacji to motor napędowy każdej dziedziny handlu.

Polecamy: Czy warto kłaść nacisk na znajomość produktów?

Autor: P&P Group

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA