REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

Firmy dwoją się i troją, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać lojalność tych dotychczasowych. To sztuka niełatwa, ponieważ współczesny konsument to klient "oswojony" z tradycyjną reklamą, zmęczony nachalnymi przekazami, choć otwarty na nowe i świeże pomysły.

REKLAMA

Mimo że nowoczesny marketing bezpośredni zmienia się każdego dnia, to jego główne założenie wciąż pozostaje niezachwianym fundamentem skutecznego działania reklamowego. Każdy marketer wie, że by zbudować przekaz atrakcyjny, intrygujący, a co najważniejsze – warty zapamiętania i powtarzania przez klientów, konieczna jest konstrukcja oparta na emocjach.

Zatem co zrobić, by reklama zamiast do kosza trafiała do klientów wzbudzając pozytywne emocje i stając się tematem rozmów nie tylko tych kuluarowych, ale i dyskusji na forach internetowych czy portalach społecznościowych?

Znajdź intrygujący format

REKLAMA

Ulotka handlowa to jedno z najstarszych narzędzi wykorzystywanych do promocji firm. O tym, że nadal skuteczna świadczą prężnie rozwijające się firmy kolporterowe i obecność hostess na ulicach, w centrach handlowych czy na spotkaniach biznesowych. Trzeba jednak pamiętać, że samo wręczenie ulotki do ręki czy wrzucenie do skrzynki na listy nie gwarantuje sukcesu. Ze względu na przesyt rynku tą formą reklamy, ulotki często wyrzucane są przez konsumentów, nawet bez wcześniejszego zapoznania się z ich treścią. Podobny efekt wytwarzają masowo wysyłane mailingi, które drażnią, wywołują skrajne emocje i zamiast na pulpit trafiają do kosza lub spamu. Dlatego pierwszym krokiem do reklamowego sukcesu jest wybór właściwej formy promocji, zatem takiej która odpowiada indywidualnym potrzebom konsumentów.

Pojawienie się prezentacji multimedialnych i stron www dało marketerom szerokie pole do popisu. Tradycyjna ulotka czy folder reklamowy uzyskuje tutaj zupełnie nowy, wręcz niespotykany wcześniej wymiar. Oczywiście, można wręczyć konsumentowi coś, co będzie zwykłą, kolorową kartką papieru – zwykle po to, by zgniótł w kulkę i wyrzucił do pierwszego napotkanego kosza na śmieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można też zainwestować w narzędzie, które wzbudzi pozytywne emocje poprzez nawiązanie do miłych wspomnień z życia osobistego klienta (jak pocztówka przypominającą wakacje lub kartka okolicznościowa kojarząca się ze świętami i czasem spędzonym z rodziną).

Polecamy: Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Po drugie – konkretna baza odbiorców

REKLAMA

Dlaczego reklamy telewizyjne stają się coraz mniej skuteczne? Ponieważ jest ich za dużo, nudzą klientów i irytują przerywając film w najbardziej emocjonującym momencie. Klienci już odruchowo, kiedy zaczyna się reklama, przełączają program lub ściszają głos. Dzieje się tak dlatego, że reklamy telewizyjne mają charakter masowy, który trudno dopasować do konkretnych grup docelowych.

Tymczasem nowoczesny marketing podkreśla rolę indywidualności i personalizacji przekazu reklamowego. Bo po co wysyłać reklamę do osób, które nie są nią zainteresowane? Stąd bardzo ważne jest stworzenie sprofilowanej bazy klientów dostosowanej do potrzeb danej kampanii.

Sposobów na pozyskanie bazy klientów jest kilka – można wynająć kontakty od profesjonalnych firm funkcjonujących na rynku marketingowym. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że baza jest legalna i zgodna z GIODO. Można też pozyskiwać informacje samodzielnie – np. umożliwiając zapisanie się na bezpłatny newsletter. To skuteczny sposób, ponieważ daje pewność, że dany subskrybent jest bezpośrednio zainteresowany ofertą danej firmy i otrzymywaniem od niej informacji handlowych.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

I ostatnie – daj prezent, który zostanie w domach klientów

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania czegoś "na zachętę". Wie, że do ulotek czy gazetek promocyjnych często dołączane są bony zniżkowe, które pozwolą zaoszczędzić na zakupie interesującego go produktu. Pobudzić aktywność konsumenta można w jeszcze jeden sposób - dać coś, co zachęci go do zapoznania się z ofertą. Ważne jest, żeby prezent od firmy nie był przedmiotem, który łatwo wyrzucić do kosza, ponieważ nie niesie za sobą żadnej szczególnej wartości.

Źródło: P&P Group

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA