REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

Firmy dwoją się i troją, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać lojalność tych dotychczasowych. To sztuka niełatwa, ponieważ współczesny konsument to klient "oswojony" z tradycyjną reklamą, zmęczony nachalnymi przekazami, choć otwarty na nowe i świeże pomysły.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że nowoczesny marketing bezpośredni zmienia się każdego dnia, to jego główne założenie wciąż pozostaje niezachwianym fundamentem skutecznego działania reklamowego. Każdy marketer wie, że by zbudować przekaz atrakcyjny, intrygujący, a co najważniejsze – warty zapamiętania i powtarzania przez klientów, konieczna jest konstrukcja oparta na emocjach.

Zatem co zrobić, by reklama zamiast do kosza trafiała do klientów wzbudzając pozytywne emocje i stając się tematem rozmów nie tylko tych kuluarowych, ale i dyskusji na forach internetowych czy portalach społecznościowych?

Znajdź intrygujący format

Ulotka handlowa to jedno z najstarszych narzędzi wykorzystywanych do promocji firm. O tym, że nadal skuteczna świadczą prężnie rozwijające się firmy kolporterowe i obecność hostess na ulicach, w centrach handlowych czy na spotkaniach biznesowych. Trzeba jednak pamiętać, że samo wręczenie ulotki do ręki czy wrzucenie do skrzynki na listy nie gwarantuje sukcesu. Ze względu na przesyt rynku tą formą reklamy, ulotki często wyrzucane są przez konsumentów, nawet bez wcześniejszego zapoznania się z ich treścią. Podobny efekt wytwarzają masowo wysyłane mailingi, które drażnią, wywołują skrajne emocje i zamiast na pulpit trafiają do kosza lub spamu. Dlatego pierwszym krokiem do reklamowego sukcesu jest wybór właściwej formy promocji, zatem takiej która odpowiada indywidualnym potrzebom konsumentów.

REKLAMA

Pojawienie się prezentacji multimedialnych i stron www dało marketerom szerokie pole do popisu. Tradycyjna ulotka czy folder reklamowy uzyskuje tutaj zupełnie nowy, wręcz niespotykany wcześniej wymiar. Oczywiście, można wręczyć konsumentowi coś, co będzie zwykłą, kolorową kartką papieru – zwykle po to, by zgniótł w kulkę i wyrzucił do pierwszego napotkanego kosza na śmieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można też zainwestować w narzędzie, które wzbudzi pozytywne emocje poprzez nawiązanie do miłych wspomnień z życia osobistego klienta (jak pocztówka przypominającą wakacje lub kartka okolicznościowa kojarząca się ze świętami i czasem spędzonym z rodziną).

Polecamy: Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Po drugie – konkretna baza odbiorców

Dlaczego reklamy telewizyjne stają się coraz mniej skuteczne? Ponieważ jest ich za dużo, nudzą klientów i irytują przerywając film w najbardziej emocjonującym momencie. Klienci już odruchowo, kiedy zaczyna się reklama, przełączają program lub ściszają głos. Dzieje się tak dlatego, że reklamy telewizyjne mają charakter masowy, który trudno dopasować do konkretnych grup docelowych.

Tymczasem nowoczesny marketing podkreśla rolę indywidualności i personalizacji przekazu reklamowego. Bo po co wysyłać reklamę do osób, które nie są nią zainteresowane? Stąd bardzo ważne jest stworzenie sprofilowanej bazy klientów dostosowanej do potrzeb danej kampanii.

Sposobów na pozyskanie bazy klientów jest kilka – można wynająć kontakty od profesjonalnych firm funkcjonujących na rynku marketingowym. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że baza jest legalna i zgodna z GIODO. Można też pozyskiwać informacje samodzielnie – np. umożliwiając zapisanie się na bezpłatny newsletter. To skuteczny sposób, ponieważ daje pewność, że dany subskrybent jest bezpośrednio zainteresowany ofertą danej firmy i otrzymywaniem od niej informacji handlowych.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

I ostatnie – daj prezent, który zostanie w domach klientów

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania czegoś "na zachętę". Wie, że do ulotek czy gazetek promocyjnych często dołączane są bony zniżkowe, które pozwolą zaoszczędzić na zakupie interesującego go produktu. Pobudzić aktywność konsumenta można w jeszcze jeden sposób - dać coś, co zachęci go do zapoznania się z ofertą. Ważne jest, żeby prezent od firmy nie był przedmiotem, który łatwo wyrzucić do kosza, ponieważ nie niesie za sobą żadnej szczególnej wartości.

Źródło: P&P Group

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA