REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

Firmy dwoją się i troją, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać lojalność tych dotychczasowych. To sztuka niełatwa, ponieważ współczesny konsument to klient "oswojony" z tradycyjną reklamą, zmęczony nachalnymi przekazami, choć otwarty na nowe i świeże pomysły.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że nowoczesny marketing bezpośredni zmienia się każdego dnia, to jego główne założenie wciąż pozostaje niezachwianym fundamentem skutecznego działania reklamowego. Każdy marketer wie, że by zbudować przekaz atrakcyjny, intrygujący, a co najważniejsze – warty zapamiętania i powtarzania przez klientów, konieczna jest konstrukcja oparta na emocjach.

Zatem co zrobić, by reklama zamiast do kosza trafiała do klientów wzbudzając pozytywne emocje i stając się tematem rozmów nie tylko tych kuluarowych, ale i dyskusji na forach internetowych czy portalach społecznościowych?

Znajdź intrygujący format

Ulotka handlowa to jedno z najstarszych narzędzi wykorzystywanych do promocji firm. O tym, że nadal skuteczna świadczą prężnie rozwijające się firmy kolporterowe i obecność hostess na ulicach, w centrach handlowych czy na spotkaniach biznesowych. Trzeba jednak pamiętać, że samo wręczenie ulotki do ręki czy wrzucenie do skrzynki na listy nie gwarantuje sukcesu. Ze względu na przesyt rynku tą formą reklamy, ulotki często wyrzucane są przez konsumentów, nawet bez wcześniejszego zapoznania się z ich treścią. Podobny efekt wytwarzają masowo wysyłane mailingi, które drażnią, wywołują skrajne emocje i zamiast na pulpit trafiają do kosza lub spamu. Dlatego pierwszym krokiem do reklamowego sukcesu jest wybór właściwej formy promocji, zatem takiej która odpowiada indywidualnym potrzebom konsumentów.

REKLAMA

Pojawienie się prezentacji multimedialnych i stron www dało marketerom szerokie pole do popisu. Tradycyjna ulotka czy folder reklamowy uzyskuje tutaj zupełnie nowy, wręcz niespotykany wcześniej wymiar. Oczywiście, można wręczyć konsumentowi coś, co będzie zwykłą, kolorową kartką papieru – zwykle po to, by zgniótł w kulkę i wyrzucił do pierwszego napotkanego kosza na śmieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można też zainwestować w narzędzie, które wzbudzi pozytywne emocje poprzez nawiązanie do miłych wspomnień z życia osobistego klienta (jak pocztówka przypominającą wakacje lub kartka okolicznościowa kojarząca się ze świętami i czasem spędzonym z rodziną).

Polecamy: Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Po drugie – konkretna baza odbiorców

Dlaczego reklamy telewizyjne stają się coraz mniej skuteczne? Ponieważ jest ich za dużo, nudzą klientów i irytują przerywając film w najbardziej emocjonującym momencie. Klienci już odruchowo, kiedy zaczyna się reklama, przełączają program lub ściszają głos. Dzieje się tak dlatego, że reklamy telewizyjne mają charakter masowy, który trudno dopasować do konkretnych grup docelowych.

Tymczasem nowoczesny marketing podkreśla rolę indywidualności i personalizacji przekazu reklamowego. Bo po co wysyłać reklamę do osób, które nie są nią zainteresowane? Stąd bardzo ważne jest stworzenie sprofilowanej bazy klientów dostosowanej do potrzeb danej kampanii.

Sposobów na pozyskanie bazy klientów jest kilka – można wynająć kontakty od profesjonalnych firm funkcjonujących na rynku marketingowym. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że baza jest legalna i zgodna z GIODO. Można też pozyskiwać informacje samodzielnie – np. umożliwiając zapisanie się na bezpłatny newsletter. To skuteczny sposób, ponieważ daje pewność, że dany subskrybent jest bezpośrednio zainteresowany ofertą danej firmy i otrzymywaniem od niej informacji handlowych.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

I ostatnie – daj prezent, który zostanie w domach klientów

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania czegoś "na zachętę". Wie, że do ulotek czy gazetek promocyjnych często dołączane są bony zniżkowe, które pozwolą zaoszczędzić na zakupie interesującego go produktu. Pobudzić aktywność konsumenta można w jeszcze jeden sposób - dać coś, co zachęci go do zapoznania się z ofertą. Ważne jest, żeby prezent od firmy nie był przedmiotem, który łatwo wyrzucić do kosza, ponieważ nie niesie za sobą żadnej szczególnej wartości.

Źródło: P&P Group

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA