REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

Firmy dwoją się i troją, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać lojalność tych dotychczasowych. To sztuka niełatwa, ponieważ współczesny konsument to klient "oswojony" z tradycyjną reklamą, zmęczony nachalnymi przekazami, choć otwarty na nowe i świeże pomysły.

REKLAMA

Mimo że nowoczesny marketing bezpośredni zmienia się każdego dnia, to jego główne założenie wciąż pozostaje niezachwianym fundamentem skutecznego działania reklamowego. Każdy marketer wie, że by zbudować przekaz atrakcyjny, intrygujący, a co najważniejsze – warty zapamiętania i powtarzania przez klientów, konieczna jest konstrukcja oparta na emocjach.

Zatem co zrobić, by reklama zamiast do kosza trafiała do klientów wzbudzając pozytywne emocje i stając się tematem rozmów nie tylko tych kuluarowych, ale i dyskusji na forach internetowych czy portalach społecznościowych?

Znajdź intrygujący format

REKLAMA

Ulotka handlowa to jedno z najstarszych narzędzi wykorzystywanych do promocji firm. O tym, że nadal skuteczna świadczą prężnie rozwijające się firmy kolporterowe i obecność hostess na ulicach, w centrach handlowych czy na spotkaniach biznesowych. Trzeba jednak pamiętać, że samo wręczenie ulotki do ręki czy wrzucenie do skrzynki na listy nie gwarantuje sukcesu. Ze względu na przesyt rynku tą formą reklamy, ulotki często wyrzucane są przez konsumentów, nawet bez wcześniejszego zapoznania się z ich treścią. Podobny efekt wytwarzają masowo wysyłane mailingi, które drażnią, wywołują skrajne emocje i zamiast na pulpit trafiają do kosza lub spamu. Dlatego pierwszym krokiem do reklamowego sukcesu jest wybór właściwej formy promocji, zatem takiej która odpowiada indywidualnym potrzebom konsumentów.

Pojawienie się prezentacji multimedialnych i stron www dało marketerom szerokie pole do popisu. Tradycyjna ulotka czy folder reklamowy uzyskuje tutaj zupełnie nowy, wręcz niespotykany wcześniej wymiar. Oczywiście, można wręczyć konsumentowi coś, co będzie zwykłą, kolorową kartką papieru – zwykle po to, by zgniótł w kulkę i wyrzucił do pierwszego napotkanego kosza na śmieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można też zainwestować w narzędzie, które wzbudzi pozytywne emocje poprzez nawiązanie do miłych wspomnień z życia osobistego klienta (jak pocztówka przypominającą wakacje lub kartka okolicznościowa kojarząca się ze świętami i czasem spędzonym z rodziną).

Polecamy: Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Po drugie – konkretna baza odbiorców

REKLAMA

Dlaczego reklamy telewizyjne stają się coraz mniej skuteczne? Ponieważ jest ich za dużo, nudzą klientów i irytują przerywając film w najbardziej emocjonującym momencie. Klienci już odruchowo, kiedy zaczyna się reklama, przełączają program lub ściszają głos. Dzieje się tak dlatego, że reklamy telewizyjne mają charakter masowy, który trudno dopasować do konkretnych grup docelowych.

Tymczasem nowoczesny marketing podkreśla rolę indywidualności i personalizacji przekazu reklamowego. Bo po co wysyłać reklamę do osób, które nie są nią zainteresowane? Stąd bardzo ważne jest stworzenie sprofilowanej bazy klientów dostosowanej do potrzeb danej kampanii.

Sposobów na pozyskanie bazy klientów jest kilka – można wynająć kontakty od profesjonalnych firm funkcjonujących na rynku marketingowym. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że baza jest legalna i zgodna z GIODO. Można też pozyskiwać informacje samodzielnie – np. umożliwiając zapisanie się na bezpłatny newsletter. To skuteczny sposób, ponieważ daje pewność, że dany subskrybent jest bezpośrednio zainteresowany ofertą danej firmy i otrzymywaniem od niej informacji handlowych.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

I ostatnie – daj prezent, który zostanie w domach klientów

Wymagający klient przyzwyczajony jest do otrzymywania czegoś "na zachętę". Wie, że do ulotek czy gazetek promocyjnych często dołączane są bony zniżkowe, które pozwolą zaoszczędzić na zakupie interesującego go produktu. Pobudzić aktywność konsumenta można w jeszcze jeden sposób - dać coś, co zachęci go do zapoznania się z ofertą. Ważne jest, żeby prezent od firmy nie był przedmiotem, który łatwo wyrzucić do kosza, ponieważ nie niesie za sobą żadnej szczególnej wartości.

Źródło: P&P Group

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA