REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak optymalizować koszty w małej firmie?

Jak optymalizować koszty w małej firmie?
Jak optymalizować koszty w małej firmie?

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku małej firmy o jej przewadze konkurencyjnej decydują w dużym stopniu ceny oferowanych usług. Aby dostosować funkcjonowanie firmy do zmiennych realiów rynkowych oraz utrzymać założony wstępnie model biznesowy warto przyjrzeć się kilku sposobom na optymalizację kosztów.

Technologia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej małych firm przekonuje się do rozwiązań opartych na na modelu SaaS (Software-as-a-Service), które są alternatywą dla tradycyjnie pojmowanego IT.

Różnica w tych modelach polega na tym, że dotychczasowe podejście do IT opierało się na konieczności posiadania przez firmę własnej infrastruktury informatycznej oraz licencjonowanych programów przypisanych do komputera. Stanowiło to dużą barierę w rozwoju małych firm, których nie stać było na zakup specjalistycznego oprogramowania ze względu na drogie licencje.

Tymczasem istotą modelu SaaS jest dostarczanie oprogramowania jako usługi. W technologii tej dostępne jest coraz więcej aplikacji potrzebnych do sprawnego funkcjonowania firmy, jak poczta e-mail, aplikacje księgowe, systemy sprzedaży i wiele innych. Tym samym przedsiębiorca zostaje uwolniony od konieczności inwestowania w infrastrukturę i ponoszenia kosztów „z góry”, nie wiedząc czy rozwiązanie spełni jego potrzeby.
Żeby skorzystać z programu w modelu SaaS wystarcza komputer/laptop z dostępem do internetu. Jedynym kosztem jaki trzeba ponieść jest opłata abonamentowa – nie ma potrzeby instalowania płatnych aktualizacji czy zakupu nowych wersji oprogramowania, aktualizacje dokonywane są w ramach abonamentu, co dodatkowo zwalnia przedsiębiorcę z obowiązku pamiętania o dokonywaniu takich zmian.

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą aplikacji opartych na modelu SaaS jest mobilność. Dzięki przechowywaniu wszystkich danych w tzw. „chmurze”, przedsiębiorca ma zapewniony dostęp do swoich danych z dowolnego miejsca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Czy garnitur przedsiębiorcy to koszt podatkowy?

Podatki

Jak wynika z raportu„ Księgowość mikro i małych firm w Polsce 2011” przygotowanego przez InFakt.pl we współpracy z firmą badawczą 4P research mix, tylko 20% przedsiębiorców rozlicza się kwartalnie z podatku VAT, a tylko 16% z podatku dochodowego.

Tymczasem ustawodawca już od kilku lat daje większości mikro i małych firm (prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą) możliwość rozliczania się z podatków kwartalnie, co zapewnia większą elastyczność w zarządzaniu finansami firmy, a jednocześnie jest najprostszym sposobem na optymalizację podatkową.

Oszczędności w księgowości

Wspomniany już raport o księgowości mikro i małych firm pokazuje, że miesięczny koszt prowadzenia księgowości przez biura rachunkowe to najczęściej koszt rzędu 101-200 zł netto ( 38%) oraz 201-500 zł netto (32%). Decydując się na prowadzenie księgowości za pomocą aplikacji online (koszt 199 zł netto rocznie), można zatem zaoszczędzić ponad 2 000 zł netto rocznie.

Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest posiadanie przez przedsiębiorcę aktualnego wglądu w sytuację podatkową i finansową działalności, co pozwala na elastyczne gospodarowanie zasobami finansowymi oraz wpływa na optymalizację kosztów.

Wydaje się więc, że w przypadku małych firm, które dysponują ograniczonym budżetem, a którym zależy na dostosowaniu funkcjonowania firmy do zmiennych realiów rynkowych, szczególnie ważne jest obserwowanie bieżących trendów oraz ocena możliwości zaadoptowania ich we własnej firmie.

Polecamy: Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej korzystać?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

REKLAMA

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA