REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na czym polegam marketing społecznościowy

epieniadz.blox.pl
Na czym polegam marketing społecznościowy
Na czym polegam marketing społecznościowy

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?

Oczywiście metod stanowiących rozwiązanie tego problemu jest wiele, ale jako początkujący przedsiębiorca nie posiadający znacznych aktywów nie na wszystkie z nich możemy sobie pozwolić. I tu z pomocą przychodzi nam Internet, a mianowicie siła jaką jest marketing społecznościowy.

REKLAMA

Marketing społecznościowy należy do podkategorii nowego tworu jaki przyniósł nam Internet, a mianowicie marketingu internetowego. Najprościej mówiąc stanowi on hybrydę dwóch pokrewnych technik, marketingu szeptanego i wirusowego.

Tym, co w największym stopniu odróżnia go od pozostałych działań marketingowych jest to, że jego efektem końcowym jest nie tylko rozreklamowanie danego produktu, usługi, ale także stworzenie pewnej więzi z nim za pomocą wykreowania społeczności składającej się z grona klientów, czy użytkowników.

Jest to o tyle ważne, że posiadanie określonej, stałej grupy osób skupionej wokół produktu stanowi niemal darmowy ośrodek badawczy. 

Polecamy: Jakich korzyści oczekują klienci od produktu lub usługi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki temu mamy możliwość bieżącego kontrolowania opinii klientów i nagłego reagowania w celu podniesienia atrakcyjności naszego produktu.

REKLAMA

Kolejną, równie istotną zaletą marketingu społeczności owego jest możliwość szybkiego i stosunkowo prostego rozwoju naszej społeczności. Niekiedy bywa, że w zasadzie bez naszej ingerencji społeczność rozwija się sama (najlepszym przykładem jest nasza-klasa). A co to daje?

Odpowiedź jest prosta: stale rozrastająca się liczba ludzi skupionych wokół produktu stanowi najlepsze narzędzie promocyjne, które przekłada się na większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez kogoś ze społeczności, a w dłuższym horyzoncie czasowym stania się wiernym, długoletnim klientem.

Jak łatwo zauważyć na powyższym przykładzie pierwotne działania marketingowe stopniowo coraz mocniej zaczynają być wypierane przez nowe, lepiej dostosowane do obecnych realiów metody, których funkcjonowanie opiera się w głównej mierze na potędze Internetu. I pomimo tego, że istnieje wiele sceptyków takiego postępowania, to osobiście radzę pamiętać, że w obecnych czasach ucieczka od Internetu równoznaczna jest z wędrówką pod prąd, a więc jest kompletnie bezcelowa bezsensowna.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA