REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na czym polegam marketing społecznościowy

epieniadz.blox.pl
Na czym polegam marketing społecznościowy
Na czym polegam marketing społecznościowy

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?

Oczywiście metod stanowiących rozwiązanie tego problemu jest wiele, ale jako początkujący przedsiębiorca nie posiadający znacznych aktywów nie na wszystkie z nich możemy sobie pozwolić. I tu z pomocą przychodzi nam Internet, a mianowicie siła jaką jest marketing społecznościowy.

REKLAMA

Marketing społecznościowy należy do podkategorii nowego tworu jaki przyniósł nam Internet, a mianowicie marketingu internetowego. Najprościej mówiąc stanowi on hybrydę dwóch pokrewnych technik, marketingu szeptanego i wirusowego.

Tym, co w największym stopniu odróżnia go od pozostałych działań marketingowych jest to, że jego efektem końcowym jest nie tylko rozreklamowanie danego produktu, usługi, ale także stworzenie pewnej więzi z nim za pomocą wykreowania społeczności składającej się z grona klientów, czy użytkowników.

Jest to o tyle ważne, że posiadanie określonej, stałej grupy osób skupionej wokół produktu stanowi niemal darmowy ośrodek badawczy. 

Polecamy: Jakich korzyści oczekują klienci od produktu lub usługi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki temu mamy możliwość bieżącego kontrolowania opinii klientów i nagłego reagowania w celu podniesienia atrakcyjności naszego produktu.

REKLAMA

Kolejną, równie istotną zaletą marketingu społeczności owego jest możliwość szybkiego i stosunkowo prostego rozwoju naszej społeczności. Niekiedy bywa, że w zasadzie bez naszej ingerencji społeczność rozwija się sama (najlepszym przykładem jest nasza-klasa). A co to daje?

Odpowiedź jest prosta: stale rozrastająca się liczba ludzi skupionych wokół produktu stanowi najlepsze narzędzie promocyjne, które przekłada się na większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez kogoś ze społeczności, a w dłuższym horyzoncie czasowym stania się wiernym, długoletnim klientem.

Jak łatwo zauważyć na powyższym przykładzie pierwotne działania marketingowe stopniowo coraz mocniej zaczynają być wypierane przez nowe, lepiej dostosowane do obecnych realiów metody, których funkcjonowanie opiera się w głównej mierze na potędze Internetu. I pomimo tego, że istnieje wiele sceptyków takiego postępowania, to osobiście radzę pamiętać, że w obecnych czasach ucieczka od Internetu równoznaczna jest z wędrówką pod prąd, a więc jest kompletnie bezcelowa bezsensowna.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA