Czy product placement jest szansą dla małych firm
REKLAMA
REKLAMA
Product placement to strategia polegająca na umieszczaniu konkretnego produktu w różnego rodzaju przekazach telewizyjnych lub prasowych. Nie jest to reklama bezpośrednia, dzięki czemu jej skuteczność (związana z wiarygodnością przekazu) jest wysoka.
REKLAMA
Ostatnimi czasy wiele osób nie dziwił już fakt, ze bohater ulubionego serialu spożywał zawsze kawę tego samego producenta, ale korzystał z telefonu konkretnej marki. Przyzwyczajenie konsumenta i silne związanie go z produktem to dwie największe armaty wytoczone na rynku reklamy przez tę formę marketingu.
Polecamy: serwis Reklama
REKLAMA
Podstawową zasadą rządzącą tą formą reklamy jest subtelność przekazu. Nie ma ona na celu prezentacji zalet produktu za wszelką cenę, wszelkimi możliwymi metodami. Ma poprzez swoją wiarygodność zachęcić do zakupu. Skuteczność związana z postawą konsumenta, który bombardowany zwykłymi reklamami po pewnym czasie je zwyczajnie ignoruje. Z raportu Genious wynika, że aż czterech na pięciu internautów odnosi się negatywnie do tradycyjnej reklamy internetowej.
Taką reklamę można wykorzystać w Internecie. Szczególnie skuteczne wydaja się tu videoprezntacje np. na portalach kulinarnych, które pozwalają zaprezentować produkt podczas użycia w konkretnym przypadku.
Polecamy: Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej
Prezentacja pozwala na budowanie pozytywnych emocji i osiągnięcia celu przy niewielkich nakładach finansowych. Możliwe do pokrycia koszty związane z kampaniami w sieci pozwolą uczestniczyc w product placement także małym firmom. Podejmując takie działanie warto skupić się na Internecie, ponieważ będąca w przygotowaniu nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nakazuje informować o tego typu działaniach w przekazach telewizyjnych.
Autor: Paulina Stępień
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.