Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej
REKLAMA
REKLAMA
Co za dużo to niezdrowo
Wysyłanie informacji reklamowej na skrzynki mejlowe pięć razy w tygodniu mija się z celem przede wszystkim dlatego, że odbiorca po pewnym czasie zwyczajnie ignoruje taki newsletter.
REKLAMA
Wszystko to nic
Przeprowadzanie kampanii wszędzie, wszystkimi metodami i kierowanie jej do wszystkich to mijanie się z celem. Najskuteczniejsze są te kampanie, które nastawione są na konkretną grupę konsumencką.
Ej jako uniwersalne imię
Podstawą skuteczności jest bezpośredni zwrot do odbiorcy oraz unikanie używania fraz typu „Szanowna Pani/ Szanowny Panie Edward”, które świadczą jedynie o naszym rozdwojeniu jaźni.
Zwracać trzeba się bezpośrednio. To wcale nie znaczy, że każdego mejla czy esemesa wypisać trzeba ręcznie. Wystarczy nawiązać kontakt z firmą, która dysponuje narzędziami do personalizacji kampanii.
Halo, tu baza
Dobra baza danych musi zawierać preferencje konsumenckie. Uzyskanie kontaktu z klientem powinno być poprzedzone zgodą na otrzymanie informacji reklamowej. W takim wypadku możemy być pewni, że odbiorca zapozna się z naszą ofertą.
Pępek świata
Klient lubi czuć się wyjątkowo. Jednak i tu trzeba zachować umiar. Nadmiar czułości zwany kieratem hedonistycznym, może zostać przez odbiorcę z czasem zignorowany. Najlepiej gdy znajdziemy złoty środek między stylem służbowym a tkliwością. Tym środkiem jest zwykła życzliwość oraz zainteresowanie.
Biegnij Forest, biegnij!
Odbiorcę należy zmotywować do tego by był firmie lojalny. Trzeba mu pomóc zrozumieć, że nie ma lepszej drogi, niż ta którą obrał. Tak działają np. operatorzy telekomunikacyjni zapewniając profity, dopiero po upływie kilku miesięcy od podpisania umowy.
Merytorycznie rzecz biorąc…
Nie wolno straszyć odbiorcy wymyślnymi frazami. Słowa „okazja”, „promocja” i „darmo” są z kolei zbyt wyświechtane, a dodatkowo pozwolą zakwalifikować naszą wiadomość jako spam.
Polecamy: serwis E-firma
Autor: Tomasz Pakulski, Vercom
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.