REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
 Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?
Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Ze znajomością produktów jest obecnie tak, że teoretycznie wszystkie firmy kładą nacisk na to, aby jak największa liczba konsumentów została poinformowana o tym, co sprzedają. Kampanie zakrojone na szeroką skalę niewiele dadzą, jeśli pracownicy firmy nie będą posiadali bardzo szczegółowej informacji na temat oferowanego asortymentu. Ale to nie wszystko. Sama znajomość pełnej listy sprzedawanych produktów to absolutna podstawa. Na pytania klientów: „Ale co to jest?”, „ Czym to się różni?” musi paść konkretna odpowiedź, w innym przypadku klient niezwłocznie skieruje się do innej firmy.

REKLAMA

Co zatem jest ważne?

Bez znajomości sprzedawanego asortymentu – nie ma co marzyć o sukcesie. Wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż, obsługę klienta i marketing powinny bardzo dokładnie znać pełen asortyment.

Pomyślicie Państwo, że to oczywiste? Otóż wyraz „oczywiste” nie istnieje. Fakty pokazują, że wielu pracowników zna tylko podstawową gamę produktów i tylko o nich informuje klientów. Nie dziwne jest więc to, że sprzedaż pozostałych jest na bardzo niskim poziomie. Część towaru w ogóle nie rotuje, zalega na magazynie a właściciele zadają sobie pytanie - Dlaczego?

Standardowo należałoby przeprowadzić analizy sprzedaży, wg uprzednio ustalonych kryteriów, np.:

  •  wg okresów sprzedaży: np. miesięczne, tygodniowe
  •  wg grup asortymentowych oraz w podziale na poszczególne produkty
  •  wg regionów a następnie w podziale na konkretne punkty sprzedaży

Te produkty, które okazałyby się bardzo słabo rotujące powinny niezwłocznie zostać wycofane ze sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ale Stop! Nie zawsze tylko na podstawie przeprowadzonych analiz sprzedaży można podjąć wiążące decyzje. Dlaczego? Ponieważ jeśli dotychczas Klienci nie byli informowani o całej palecie produktów, jeśli niektóre produkty dostępne były tylko w 10% sklepów, jeśli świat nie miał okazji dowiedzieć się o tym, co firma sprzedaje, brak podstaw do podjęcia jakiejkolwiek decyzji o wycofaniu części asortymentu.

Polecamy: serwis Podatki

Dlatego też, zanim zostaną podjęte decyzje dotyczące ograniczenia asortymentu, ogromny nacisk należy położyć na:

  •  przyswojenie przez pracowników informacji na temat pełnej gamy oferowanych przez firmę dóbr lub usług
  •  przekazanie im dogłębnej wiedzy na temat tego, czym charakteryzują się poszczególne produkty, czym wyróżniają się od produktów konkurencji
  •  zapewnienie pełnej dystrybucji czyli dostępności produktów na rynku

W pierwszej kolejności należy umożliwić pełną dostępność asortymentu w sklepach własnych a dotychczasowych klientów poinformować o tym, czym firma dysponuje.

Dopiero wówczas po dopilnowaniu odpowiedniej ekspozycji, po wprowadzeniu wszystkich produktów do szerokiego obrotu można dokonać szczegółowych analiz sprzedaży i zaprzestać produkcji lub dystrybucji tych towarów, których sprzedaż jest śladowa, koncentrując się na zwiększeniu sprzedaży pozostałych produktów.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA