REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
 Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?
Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Ze znajomością produktów jest obecnie tak, że teoretycznie wszystkie firmy kładą nacisk na to, aby jak największa liczba konsumentów została poinformowana o tym, co sprzedają. Kampanie zakrojone na szeroką skalę niewiele dadzą, jeśli pracownicy firmy nie będą posiadali bardzo szczegółowej informacji na temat oferowanego asortymentu. Ale to nie wszystko. Sama znajomość pełnej listy sprzedawanych produktów to absolutna podstawa. Na pytania klientów: „Ale co to jest?”, „ Czym to się różni?” musi paść konkretna odpowiedź, w innym przypadku klient niezwłocznie skieruje się do innej firmy.

REKLAMA

Co zatem jest ważne?

Bez znajomości sprzedawanego asortymentu – nie ma co marzyć o sukcesie. Wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż, obsługę klienta i marketing powinny bardzo dokładnie znać pełen asortyment.

Pomyślicie Państwo, że to oczywiste? Otóż wyraz „oczywiste” nie istnieje. Fakty pokazują, że wielu pracowników zna tylko podstawową gamę produktów i tylko o nich informuje klientów. Nie dziwne jest więc to, że sprzedaż pozostałych jest na bardzo niskim poziomie. Część towaru w ogóle nie rotuje, zalega na magazynie a właściciele zadają sobie pytanie - Dlaczego?

Standardowo należałoby przeprowadzić analizy sprzedaży, wg uprzednio ustalonych kryteriów, np.:

  •  wg okresów sprzedaży: np. miesięczne, tygodniowe
  •  wg grup asortymentowych oraz w podziale na poszczególne produkty
  •  wg regionów a następnie w podziale na konkretne punkty sprzedaży

Te produkty, które okazałyby się bardzo słabo rotujące powinny niezwłocznie zostać wycofane ze sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ale Stop! Nie zawsze tylko na podstawie przeprowadzonych analiz sprzedaży można podjąć wiążące decyzje. Dlaczego? Ponieważ jeśli dotychczas Klienci nie byli informowani o całej palecie produktów, jeśli niektóre produkty dostępne były tylko w 10% sklepów, jeśli świat nie miał okazji dowiedzieć się o tym, co firma sprzedaje, brak podstaw do podjęcia jakiejkolwiek decyzji o wycofaniu części asortymentu.

Polecamy: serwis Podatki

Dlatego też, zanim zostaną podjęte decyzje dotyczące ograniczenia asortymentu, ogromny nacisk należy położyć na:

  •  przyswojenie przez pracowników informacji na temat pełnej gamy oferowanych przez firmę dóbr lub usług
  •  przekazanie im dogłębnej wiedzy na temat tego, czym charakteryzują się poszczególne produkty, czym wyróżniają się od produktów konkurencji
  •  zapewnienie pełnej dystrybucji czyli dostępności produktów na rynku

W pierwszej kolejności należy umożliwić pełną dostępność asortymentu w sklepach własnych a dotychczasowych klientów poinformować o tym, czym firma dysponuje.

Dopiero wówczas po dopilnowaniu odpowiedniej ekspozycji, po wprowadzeniu wszystkich produktów do szerokiego obrotu można dokonać szczegółowych analiz sprzedaży i zaprzestać produkcji lub dystrybucji tych towarów, których sprzedaż jest śladowa, koncentrując się na zwiększeniu sprzedaży pozostałych produktów.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA