REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
 Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?
Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Ze znajomością produktów jest obecnie tak, że teoretycznie wszystkie firmy kładą nacisk na to, aby jak największa liczba konsumentów została poinformowana o tym, co sprzedają. Kampanie zakrojone na szeroką skalę niewiele dadzą, jeśli pracownicy firmy nie będą posiadali bardzo szczegółowej informacji na temat oferowanego asortymentu. Ale to nie wszystko. Sama znajomość pełnej listy sprzedawanych produktów to absolutna podstawa. Na pytania klientów: „Ale co to jest?”, „ Czym to się różni?” musi paść konkretna odpowiedź, w innym przypadku klient niezwłocznie skieruje się do innej firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Co zatem jest ważne?

Bez znajomości sprzedawanego asortymentu – nie ma co marzyć o sukcesie. Wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż, obsługę klienta i marketing powinny bardzo dokładnie znać pełen asortyment.

Pomyślicie Państwo, że to oczywiste? Otóż wyraz „oczywiste” nie istnieje. Fakty pokazują, że wielu pracowników zna tylko podstawową gamę produktów i tylko o nich informuje klientów. Nie dziwne jest więc to, że sprzedaż pozostałych jest na bardzo niskim poziomie. Część towaru w ogóle nie rotuje, zalega na magazynie a właściciele zadają sobie pytanie - Dlaczego?

Standardowo należałoby przeprowadzić analizy sprzedaży, wg uprzednio ustalonych kryteriów, np.:

REKLAMA

  •  wg okresów sprzedaży: np. miesięczne, tygodniowe
  •  wg grup asortymentowych oraz w podziale na poszczególne produkty
  •  wg regionów a następnie w podziale na konkretne punkty sprzedaży

Te produkty, które okazałyby się bardzo słabo rotujące powinny niezwłocznie zostać wycofane ze sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ale Stop! Nie zawsze tylko na podstawie przeprowadzonych analiz sprzedaży można podjąć wiążące decyzje. Dlaczego? Ponieważ jeśli dotychczas Klienci nie byli informowani o całej palecie produktów, jeśli niektóre produkty dostępne były tylko w 10% sklepów, jeśli świat nie miał okazji dowiedzieć się o tym, co firma sprzedaje, brak podstaw do podjęcia jakiejkolwiek decyzji o wycofaniu części asortymentu.

Polecamy: serwis Podatki

Dlatego też, zanim zostaną podjęte decyzje dotyczące ograniczenia asortymentu, ogromny nacisk należy położyć na:

  •  przyswojenie przez pracowników informacji na temat pełnej gamy oferowanych przez firmę dóbr lub usług
  •  przekazanie im dogłębnej wiedzy na temat tego, czym charakteryzują się poszczególne produkty, czym wyróżniają się od produktów konkurencji
  •  zapewnienie pełnej dystrybucji czyli dostępności produktów na rynku

W pierwszej kolejności należy umożliwić pełną dostępność asortymentu w sklepach własnych a dotychczasowych klientów poinformować o tym, czym firma dysponuje.

Dopiero wówczas po dopilnowaniu odpowiedniej ekspozycji, po wprowadzeniu wszystkich produktów do szerokiego obrotu można dokonać szczegółowych analiz sprzedaży i zaprzestać produkcji lub dystrybucji tych towarów, których sprzedaż jest śladowa, koncentrując się na zwiększeniu sprzedaży pozostałych produktów.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA