REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

REKLAMA

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

REKLAMA

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Możliwość rozwoju zawodowego jest dobrą motywacją dla pracownika

Na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku pracy każdy chce podnosić swoją wartość poprzez podnoszenie umiejętności oraz zdobywanie nowych kwalifikacji. Rozwój jest elementem samorealizacji, zdobywanie nowych umiejętności zwiększa poczucie własnej wartości. A to buduje poczucie bezpieczeństwa - pracownik nie obawia się utraty pracy i uważa, że utrzyma rodzinę.

Wspólne określenie celu zmotywuje Twoich pracowników

Większości z nas nie motywują cele, które narzucono nam odgórnie. Udział pracowników w określaniu celów przynosi wiele korzyści dla firmy.

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS – część II

W poprzedniej części artykułu uwagę poświeciłem urzeczywistnianiu w projektach unijnych zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Napisałem dlaczego tak ważne jest urzeczywistnianie tej zasady, zwłaszcza w kontekście wdrażania projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zasadzie tej poświęcono dotychczas najwięcej uwagi w publicystyce, tym ni mniej musimy pamiętać, że realizowane projekty powinny przyczyniać się także do innych zasad horyzontalnych. Jakich? O tym w tej części artykułu.

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

E-Learning – to (nie) dla mnie!

Peter F. Drucker powiedział: „Jedyne co jest pewne to zmiany”. Obecnie dużo zmian dokonuje się w dziedzinie IT. I chociaż e-learning obecny jest od kilku lat, wciąż pozostaje obszarem nieco tajemniczym.

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Po czyjej stronie są agencje doradztwa personalnego?

Kogo reprezentuje agencja doradztwa personalnego – kandydata czy klienta? Odpowiadając na to pytanie warto jest zastanowić się na jakie korzyści może liczyć zamawiający usługi rekrutacyjne klient oraz jakie benefity są dostępne dla kandydata.

Rozmowa z odchodzącym pracownikiem - porady i wskazówki

Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Nie należy jednak odsyłać ich „do stu diabłów”. Kiedy pracownik odchodzi, czy go lubicie, czy nie, nie warto rujnować swojej reputacji i potencjalnie narażać na szwank bieżącą, czy przyszłą działalność z powodu negatywnych odczuć wobec jednego pracownika. W poniższym artykule przedstawiamy kilka wskazówek jak rozstać się z pracownikiem.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

W jakiej branży jest szansa na szybkie zatrudnienie?

W dobie spowolnienia gospodarczego straty liczą niemal wszystkie branże. Jednak firmy zamierzają nadal inwestować. Wystarczy przejechać się przez centrum dużych miast i zobaczyć, że prężnie działa budownictwo zarówno infrastrukturalne, jak i mieszkaniowe.

Jak przygotować się do spotkania z doradcą personalnym?

Jeśli zdecydowałeś na współpracę z agencją doradztwa personalnego warto jest dobrze się przygotować do spotkania z ekspertem. Podczas rozmowy konsultant będzie chciał poznać m.in. doświadczenie zawodowe oraz dlaczego wcześnie zmienialiśmy miejsca pracy i jaki jest obecny powód poszukiwań.

Kiedy pracownik może być pełnomocnikiem pracodawcy?

Procedura cywilna pozwala pracownikowi reprezentować pracodawcę- nawet jeśli nie jest radcą prawnym. Wystarczy odpowiednie pełnomocnictwo i załączniki.

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Czy przyjąć kontrofertę - wskazówki zawodowe

Z powodzeniem doręczyłeś wypowiedzenie dotychczasowemu pracodawcy. Twój szef z pewnością nie jest z tego powodu szczęśliwy (wyobraź sobie, jakbyś się czuł na jego miejscu), ale wydaje się, iż zaakceptował tą decyzje. Od tego czasu, ucierasz nosa kolegom i planujesz największą, pożegnalną balangę w historii firmy. Co potem?

Znużeniu pracowników można zapobiec

Doświadczony menedżer wie, że znużony pracownik jest mniej wydajny. Warto jest zatem pomóc swoim podwładnym pokonać zmęczenie. Naucz ich posługiwać się np. wizualizacją.

Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży?

Każdy menedżer zadaje sobie podobne pytania: Co zrobić aby lepiej sprzedawali? Jak ich zachęcić do lepszych wyników? Ty wiesz i oni też wiedzą, że im więcej będą mieli klientów, im większą będą mieli sprzedaż tym więcej będą zarabiali pieniędzy.

Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Wiele firm, których pozycja na rynku zależy od dobrze zarządzanej grupy handlowców i od samych umiejętności sprzedaży tychże handlowców często przeoczy moment, w którym trzeba przeznaczyć „duże” pieniądze na cykliczne szkolenia w zakresie wzmacniania umiejętności sprzedażowych i kompetencji zarządzania zespołem.

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

Jak radzić sobie z zapamiętywaniem?

Dobra pamięć w zawodzie asystentki to połowa sukcesu. Nie da się jej jednak wyćwiczyć od razu. Najchętniej wzięlibyśmy pigułkę, która w cudowny sposób rozwiązałaby wszystkie nasze problemy. Od leków skuteczniejsze są jednak „naturalne” metody.

Czy w pracy warto się starać?

E-learning a tradycyjne szkolenia

Każda innowacja na początku nie budzi zaufania. Podobnie było z e-kursami. Mają one jednak tak wiele zalet, które stawiają je ponad tradycyjne nauczanie, że obecnie stają się coraz bardziej popularne zarówno w edukacji, jak i w biznesie.

Praktyczne zastosowanie e-learningu w biznesie

Nowe zlecenia, zwiększona ilość zamówień do realizacji w krótkim czasie: problem, czy szansa na sukces? Dla wielu przedsiębiorstw wizja nagłego zatrudnienia grupy pracowników do konkretyzacji większej ilości zadań, ich zrekrutowanie, a przede wszystkim przeszkolenie jest niemożliwe do wykonania zwłaszcza mając ograniczenia czasowe.

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Czy zwrot kosztów za wykorzystanie samochodu prywatnego w celach służbowych jest przychodem

Katalog przychodów zwolnionych od podatku dochodowego nie jest tożsamy z wykazem przychodów, które nie stanowią podstawy wymiaru składek ZUS pracowników.

Jakie świadczenia przysługują za podróż służbową

Podróże służbowe stanowią coraz bardziej popularny element pracy. Warto zatem wiedzieć co Kodeks Pracy nazywa podróżą służbową, a także jakie świadczenia przysługują nam po powrocie.

Jak przeprowadzic rekrutację wewnętrzną?

Najbardziej popularne metody poszukiwania nowego pracownika to nabór poprzez publikację ogłoszenia rekrutacyjnego w prasie i w Internecie, selekcję wśród osób poleconych, czyli w oparciu o tzw. rekomendacje, promocję marki pracodawcy na targach pracy oraz nabór zlecony agencjom rekrutacyjnym. A co zrobić jeśli musisz przeprowadzić rekrutacje wewnątrz firmy?

Jak stworzyć dobre CV?

Dobre CV to jeden z najważniejszych etapów uzyskania dobrej oferty pracy. Jak zatem przygotować takie CV, aby wzbudziło zainteresowanie przyszłego pracodawcy? Poniżej przedstawiamy kilka porad.

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

Dlaczego pracownicy nie chcą się uczyć?

Wprowadzenie zmian w zakresie tak istotnym dla firmy jak system ocen pracowniczych wymaga skupienia uwagi na kulturze organizacyjnej. Przede wszystkim trzeba zburzyć silosy wiedzy.

Sposób na udaną imprezę integracyjną

Gdzie zaplanować imprezę integracyjną? Jakie atrakcje tym razem zorganizować dla pracowników? Istnieje kilka sposobów na udaną  imprezę integracyjną, lista w poniższym artykule.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część II

W części 1 przedstawione zostały dostępne w ramach działania 2.1.1 programu Kapitał Ludzki konkursy ogłoszone w 2010 roku. Wyjaśniono również procedury związane ze staraniem się o dofinansowanie, co podlega sfinansowaniu, a także informacje na temat wielkości dofinansowania w przypadku szkoleń ogólnych.

Wsparcie szkoleń, doradztwa oraz studiów podyplomowych – część 1

Działanie 2.1.1 ,,Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach'' w ramach programu Kapitał Ludzki jest jednym z najbardziej interesujących działań dla większości podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności szkoleniowej. W ramach działania wnioski aplikacyjne może składać prawie każda instytucja niekoniecznie muszą być to firmy szkoleniowe. Powoduje to, że konkurencja przy składaniu wniosków jest bardzo duża. Regularnie ilość złożonych wniosków przekracza kilka a nawet kilkunastokrotnie wysokość kwot przeznaczonych na dany konkurs.

Jak udzielać reprymend?

Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle.

Tworzenie celów

Odpowiednie prowadzenie charakterystyk stanowisk pozwala na znaczne zwiększenie wydajności i uniknięcie chaosu kompetencyjnego. Wprowadzając opisywany system należy pamiętać, że jest to jeden z wielu kroków do właściwego zarządzania firmą.

Właściwy pracownik na właściwym miejscu

Prowadząc własną firmę, zdajemy sobie sprawę z wpływu zatrudnianych przez nas pracowników na osiągane rezultaty. Chodzi tu nie tylko o ich walory indywidualne, ale także o właściwą organizację i dopasowania pracownika do preferowanego stanowiska pracy. W celu rozwiązania tego problemu warto odwołać się do idei prowadzenia sformalizowanych charakterystyk.

REKLAMA