REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

Od 12 lipca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?
Od 12 lipca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

W Empikach testowany jest system płatności biometrycznych, który wykorzystuje mobilną aplikację. Po raz pierwszy użytkownik wprowadza swoje dane oraz numer karty płatniczej. W trakcie pierwszej transakcji system prosi o potwierdzenie za pomocą pinu lub numeru telefonu. Kolejne płatności można sfinalizować, patrząc w okienko specjalnego terminala.

REKLAMA

Wypuszczamy w Polsce zupełnie nową technologię, wchodzimy na wyższy poziom biometrii. Dla nas, jako dla Mastercard, to naturalne, bo innowacje i bezpieczeństwo mamy w swoim DNA. Biometria to coś, czego używamy już na co dzień – odblokowujemy telefon palcem lub skanem twarzy. Teraz będziemy płacić absolutnie bez żadnych urządzeń, bez karty, bez telefonu, i to jest faktycznie ogromny postęp – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Polacy nie boją się biometrii

W 2007 roku jako jeden z pierwszych krajów Polska wprowadziła płatności bezstykowe, a obecnie stanowią one 100% wszystkich transakcji. Rozwiązania biometryczne nie są obce dla Polaków – według danych Mastercard, 4 na 5 respondentów w Polsce korzysta lub korzystało z tego typu zabezpieczeń, a wśród osób w wieku 18-25 lat praktycznie każdy miał już kontakt z biometrią.

Płatności biometryczne

W pięciu salonach Empik w całej Polsce, od 12 czerwca, rusza pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie oparte na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

Dlaczego oko i twarz?

Daniel Jarząb, CEO PayEye, wyjaśnia, że wybór biometrii oka i twarzy ma swoje uzasadnienie. Oko pozostaje takie samo przez całe życie, co stanowi doskonałą podstawę dla rozwiązania globalnego. Dodatkowo połączenie tych dwóch cech daje świetny user experience – użytkownik nie musi wiedzieć, że podczas jednego spojrzenia weryfikowane jest wiele unikatowych cech zapisanych w jego wyglądzie. To zapewnia bezpieczną identyfikację dla instytucji finansowych, które oficjalnie zaczynają nas wspierać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trend w płatnościach

Jarząb przewiduje, że płatności biometryczne wkrótce staną się tak popularne jak płatności bezstykowe. Ewa Szmidt, prezeska Empiku, zgadza się z tym stanowiskiem. Program płatności okiem to fenomenalna usługa, która będzie powszechna za kilka lat, jak inne formy płatności. Z Mastercardem pracujemy od wielu lat. To strategiczne partnerstwo, zarówno w zakresie rozwoju technologii, w szczególności płatności, jak również współpraca marketingowa – mówi Szmidt.

Gdzie zapłacisz okiem?

Trzymiesięczny pilotaż usługi odbędzie się w pięciu lokalizacjach: w warszawskiej Galerii Mokotów, we Wrocławiu na Bielanach, w Posnanii w Poznaniu, w Galerii Kazimierz w Krakowie oraz w Czeladzi w galerii M1 .

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA